ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بهترین گلزن تاریخ رقابت های مقدماتی یورو


رابی کین مهاجم تیم ملی جمهوری ایرلند با هتریک در مقابل جبل الطارق، بهترین گلزن تاریخ مسابقات مقدماتی جام ملت های اروپا شد. طرفداری: رابی کین مهاجم تیم ملی جمهوری ایرلند با هتریک در مقابل جبل الطارق، بهترین گلزن تاریخ مسابقات مقدماتی جام ملت های اروپا شد.

این مهاجم 34 ساله که عضو باشگاه لس آنجلس گلکسی می باشد، با هتریک در مقابل جبل الطارق در 13 دقیقه علاوه بر اینکه با پیشی گرفتن از هاکان شوکور و یان دال توماسون بهترین گلزن تاریخ رقابت های مقدماتی جام ملت های اروپا شد، به اولین بازیکن تاریخ ایرلند تبدیل شد که سه بار هتریک کرده است.

بهترین گلزنان رقابت های مقدماتی جام ملت های اروپا به شرح ذیل می باشند:

تعداد گل

نام بازیکن

کشور

21

رابی کین

جمهوری ایرلند

20

هاکان شوکور

ترکیه

19

یان دال توماسون

دانمارک

18

یان کولر

جمهوری چک

18

رائول گونزالس

اسپانیا

17

شوتا آرولادزه

گرجستان

17

داور شوکر

کرواسی


بهترین گلزنان مسابقات جام ملت های اروپا شامل مرحله مقدماتی، پلی آف و مسابقات نهایی (تورنمنت اصلی) به شرح ذیل می باشند:

تعداد گل

نام بازیکن

کشور

22

هاکان شوکور

ترکیه

22

یان دال توماسون

دانمارک

21

رابی کین

جمهوری ایرلند

21

کریستیانو رونالدو

پرتغال

20

داور شوکر

کرواسی

19

میروسلاو کلوزه

آلمان

19

رائول گونزالس

اسپانیا

18

یان کولر

جمهوری چک


ویدیو مرتبط :
ده گلزن برتر تاریخ! کینگ چه کسی است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پنج گلزن برتر تاریخ مقدماتی یورو


پس از هتریک رابی کین در مقابل جبل الطارق و تبدیل شدن وی به عنوان بهترین گلزن تاریخ رقابت های مقدماتی یورو، سایت یوفا به معرفی پنج گلزن برتر تاریخ این مسابقات می پردازد.

طرفداری: 

1. رابی کین (جمهوری ایرلند)

21 گل در 38 بازی (1998-؟)


پس از هتریک در مقابل جبل الطارق، رابی کین موفق شد با 21 گل زده به صدر جدول بهترین گلزنان تاریخ رقابت های مقدماتی یورو صعود کند. وی اکنون 65 گل ملی در کارنامه دارد و تنها چهار بازیکن اروپایی (فرانس پوشکاش، ساندور کوچیس، میروسلاو کلوزه و گرد مولر) گل های ملی بیشتری نسبت به او در کارنامه دارند. او برای اولین بار در سن 17 سالگی برای جمهوری ایرلند به میدان رفت. کین پس از به ثمر رساندن پنجاهمین گل ملی اش در سال 2011 در جریان دیدارهای مقدماتی یورو 2012 گفت: "هنگامی که برای اولین بار پیراهن تیم ملی جمهوری ایرلند را بر تن کردم، نیال کویین به من گفتم که 50 گل به ثمر خواهی رساند. پیش بینی او به قطع تبدیل شد."

او تنها در رقابت های یورو 2012 حاضر بود، اما تلاش های او مثمر ثمر واقع نشد و نتوانست گلی به ثمر رساند و جشن های آکروباتیک مخصوص خود را به نمایش گذارد.

 پنج گلزن برتر تاریخ مقدماتی یورو

2. یان دال توماسون (دانمارک)

19 گل در 24 بازی (1998-2007)


توماسون در 31 بازی مقدماتی جام جهانی موفق شد 10 گل به ثمر رساند، اما عملکرد او در رقابت های مقدماتی یورو بهتر بود. این مهاجم نوک هرگز دو دیدار متوالی را بدون گل پشت سر نگذاشت و در رقابت های مقدماتی یورو 2000 در 5 بازی موفق به زدن 6 گل شد، شامل گل هایی که در پیروزی 2-0 در مقابل ایتالیا در دیدار نهایی دانمارک که منجر به صعود به مسابقات شد می باشد.

او همچنین 5 گل در رقابت های مقدماتی یورو 2004 به ثمر رساند و به دانمارک کمک کرد راهی این مسابقات شود، هر چند 8 گل وی در مقدماتی یورو 2008 برای صعود دانمارک کافی نبود. توماسون پس از بازنشستگی گفت: "من همیشه برای موفقیت تمام تلاش خود را به کار گرفتم و تصور می کنم هر آنچه که باید را در زندگی حرفه ای ام به دست آوردم. من نمی توانستم بهتر از این باشم."

 پنج گلزن برتر تاریخ مقدماتی یورو

3. هاکان شوکور (ترکیه)

19 گل در 31 بازی (1994-2007)


برای بیش از دو دهه مردی که در خارج از کشور ترکیه به "گاو باسپیرس" معروف بود در عرصه ملی می درخشید و مورد ستایش قرار می گرفت. محبوبیت او موجب شد تا عروسی اش به صورت زنده از تلویزیون پخش شود. بهترین گلزن تاریخ گالاتاسارای و بهترین گلزن ترکیه در رقابت های مقدماتی یورو، بهترین گلزن تاریخ لیگ ترکیه و زننده سریعترین گل تاریخ جام جهانی در ثانیه یازدهم در سال 2002 همگی از رکوردهای شوکور می باشد. او به همراه ترکیه به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2000 صعود کرد و در آن مسابقات دو گل به ثمر رساند. شوکور در رقابت های مقدماتی یورو 2008 در پیروزی 5-0 در مقابل مولداوری به تنهایی 4 گل به ثمر رساند.

باسپیرس تنگه اتصال دریای سیاه و دریای مرمره می باشد که 18 مایل (29 کیلومتر) طول دارد.

 پنج گلزن برتر تاریخ مقدماتی یورو

4. رائول گونزالس (اسپانیا)

18 گل در 20 بازی (1998-2006)


یک بار تیه ری آنری گفت: "وقتی او بازی می کند تنها به گل فکر می کند، این ذات بازی اوست." آمار قطعا نشاندهنده خیلی چیزهاست. رائول با 71 گل همچنان بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپاست. 323 گل از او موجب شده تا او بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید نیز باشد، جایی که او تمامی عناوین را چندین بار کسب کرده است. رائول در رقابت های مقدماتی یورو طی 20 بازی 18 گل به ثمر رساند که 11 گل آن در مقدماتی یورو 200 به ثمر رسید. با این حال طی 7 بازی، تنها یک بار موفق شد در مسابقات یورو 2000 و 2004 گلزنی کند.

 پنج گلزن برتر تاریخ مقدماتی یورو

5. یان کولر (جمهوری چک)

18 گل در 25 بازی (1999-2007)


مهاجم 2 متر و 2 سانتی اهل چک فوتبالش را به عنوان دروازه بان آغاز کرد و سپس استعدادهایش در بازی هوایی موجب شد به یک مهاجم بدل شود و با ثمر رساندن 55 گل ملی نشان داد که تصمیم درستی گرفته است. مسابقات مقدماتی یورو بهترین عرصه برای درخشش داینو (مخفف دایناسور که به دلیل قد بلند او به عنوان یک بازیکن جوان به او داده شد.) بود. او در هر دور مقدماتی 6 گل به ثمر رساند و به جمهوری چک کمک کرد تا به رکورد خوب خود پس از استقلال ادامه دهد و راهی سه رقابت یورو 2000، 2004 و 2008 شود. همه این موارد حاصل درخشش مردی بود که اولین بازی ملی خود را در سن 25 سالگی انجام داده بود.

 پنج گلزن برتر تاریخ مقدماتی یورو

گفتنی است که دیوید هیلی مهاجم تیم ملی ایرلند شمالی با به ثمر رساندن 13 گل در رقابت های مقدماتی یورو 2008 بیشترین گل زده را در یک دوره مسابقات مقدماتی به ثمر رسانده است.

لازم به ذکر است کریس رونالدو با به ثمر رساندن 16 گل در 22 بازی از شانس زیادی برای قرار گرفتن در بین برترین گلزنان یورو برخوردار است.