ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بهترین فرصت برای جبران امتیازها


تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم رقابتهای لیگ جهانی میزبان ایتالیا است. غیبت ستاره‌های نامدار ایتالیا در سفر به تهران بهترین فرصت را در اختیار شاگردان کواچ قرار داده تا 3 امتیاز ارزشمند را برابر لاجوردی پوشان کسب کنند.

خبرگزاری مهر: لیگ جهانی والیبال به روزهای حساس خود رسیده است. تیم‌های حاضر در دومین هفته از دور برگشت این مسابقات برای کسب امتیاز به میدان می‌روند. با شروع هفته پنجم این مسابقات دیگر هیچ تیمی حاضر به از دست دادن امتیاز نیست تا بتواند شرایط خود را برای صعود به مرحله نهایی این رقابتهای مهیا کند.

تیم ملی والیبال ایران که در دو بازی قبلی خانگی مقابل برزیل یک برد و یک باخت را تجربه کرده بود، ساعت 18:30 روز جمعه در نخستین بازی خود را برابر ایتالیا برگزار می‌کند. دو تیم در شرایطی متفاوت نسبت به دور رفت با هم مصاف خواهند داشت. ایتالیا اکنون 19 امتیازی است و تنها به حضوری قدرتمندانه در مرحله نهایی این مسابقات فکر می‌کند و ایران که پس از باخت خانگی مقابل برزیل با 7 امتیاز به قعر جدول گروه A سقوط کرده است به دنبال تغییر وضعیت خود است.

ایتالیا در شرایطی نخستین بار در تهران به میدان می‌رود که ستاره‌های خود از جمله ایوان زایتسف، امانوئل بیرارلی، یوری کوار و تراویسا را به ایران نیاورده است. مائورو بروتو پس از پایان دور رفت که با اقتدار لاجوردی‌ها در گروه A خاتمه یافته بود، سعی کرده تا بازیکنان ذخیره و کم تجربه‌تر را مورد ارزیابی قرار دهد. این موضوع باعث شد تا ایتالیا هفته گذشته در زمین لهستان دو باخت 3 بر 2 و 3 بر یک را متحمل شود.

تیم ملی ایران که برای صعود به مرحله نهایی روی امتیازات بازی‌های خانگی خود حساب ویژه ای باز کرده است از بهترین فرصت برخوردار است تا یک برد 3 امتیازی را مقابل حریف قدرتمند خود کسب کند. نبود بازیکنان اصلی ایتالیا به طور حتم از قدرت آنها کاسته است. هر چند که سرمربی این تیم تاکید کرده که برای کسب برده به تهران سفر کرده ولی تیم کشورمان نیاز به این دارد تا برتری 3 بر صفر یا 3 بر یک را تحمیل کند تا به 3 امتیاز این بازی برسد.

نکته‌ای که در خصوص این بازی باید مورد تاکید قرار گیرد دست کم نگرفتن ایتالیا توسط شاگردان کواچ است. اگرچه این تیم نفرات اصلی را به همراه ندارد اما بازیکنان ذخیره ایتالیا هم بسیار توانمند هستند و برای نشان دادن قابلیت‌های خود انگیزه‌های زیادی دارند. در صورتی که بازیکنان ایران مثل دو بازی برابر برزیل در تهران با این تفکر که از قبل برنده هستند به میدان بروند تمامی معادلات قبلی کواچ را برای صعود بر هم خواهند زد.

تیم ملی در آخرین بازی برابر برزیل به خصوص در دفاع روی تور شرایط خوبی را سپری نکرد و از اواسط ست سوم بود که کمی بهتر شد با این حال هنوز این تیم با تیمی که هر خط حمله‌ای را به لرزه در می‌آورد فاصله فراوان دارد. دور بودن محمد موسوی از شرایط آرمانی هم در این باره بی‌تاثیر نبوده است.

دیگر بازی گروه A را تیم های لهستان و برزیل برگزار خواهند کرد. لهستان شروع خوبی در دور برگشت داشت. این تیم بعد از دو بردی که برابر ایتالیا کسب کرد نشان داد در بازی‌های خانگی حریف قدرتمندی است. از سویی دیگر تیم برزیل هم امیدهای خود را برای ماندن در جدول زنده نگه داشته و برای شکست لهستان به آب و آتش خواهد زد. اگر این بازی به ست پنجم کشیده شود بهترین نتیجه برای ایران خواهد بود چرا که تیم برنده در آن صورت سه امتیاز نخواهد گرفت. البته دو  برد احتمالی تیم لهستان مقابل برزیل هم می‌تواند پرافتخارترین تیم جهان را از گردونه مدعیان خارج کند و این به سود ایران خواهد شد.

در گروه B این مسابقات نیز تیم ملی روسیه میزبان صربستان است. روس‌ها با بازگرداندن چند بازیکن اصلی به ترکیب تیم خود شرایط را بهتر کرده‌اند و مقابل صربستان چاره‌ای جز پیروز شدن ندارند تا شانس صعود خود را افزایش دهند. در دیگر بازی این گروه هم آمریکا در جدال خانگی مقابل بلغارستان به میدان می‌رود. بازی‌های قبلی این دو تیم نشان داده که میزبان مشکلی برای کسب 3 امتیاز ندارد.

برنامه بازی‌های روز جمعه و جدول رده‌بندی گروه‌های مختلف لیگ جهانی به شرح زیر است:
گروه A:
* ایران - ایتالیا
* لهستان - برزیل

جدول رده‌بندی گروه A:
1- ایتالیا (8 بازی) 19 امتیاز
2- لهستان (6 بازی) 8 امتیاز(معدل امتیاز 1.008)
3- برزیل (8 بازی) 8 امتیاز(معدل امتیاز 0.973)
4- ایران (6 بازی) 7 امتیاز

گروه B:
* روسیه - لهستان
* آمریکا - بلغارستان

جدول رده‌بندی گروه B:
1- آمریکا (6 بازی) 15 امتیاز
2- صربستان (6 بازی) 11 امتیاز
3- روسیه (6 بازی) 8 امتیاز
4- بلغارستان (6 بازی) 2 امتیاز

گروه C:
* بلژیک - فنلاند
* کانادا - استرالیا

جدول رده‌بندی گروه C:
1- بلژیک (6 بازی) 13 امتیاز
2- کانادا (6 بازی) 10 امتیاز
3- فنلاند (6 بازی) 7 امتیاز
4- استرالیا (6 بازی) 6 امتیاز

گروه D:
* آلمان - آرژانتین
*ژاپن - فرانسه

جدول رده‌بندی گروه D:
1- فرانسه (8 بازی) 20 امتیاز
2- آرژانتین (8 بازی) 17 امتیاز
3- آلمان (8 بازی) 10 امتیاز
4- ژاپن (8 بازی) یک امتیاز


ویدیو مرتبط :
فرصت جبران حق الناس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درودگر: استیل‌آذین برای جبران هنوز فرصت دارد



 

 

 

درودگر: استیل‌آذین برای جبران هنوز فرصت دارد

 

مقابل پیکان نتیجه بدی نگرفتیم

درودگر: استیل‌آذین برای جبران هنوز فرصت دارد

سرپرست تیم فوتبال استیل آذین گفت: هنوز برای جبران نتایج فرصت داریم.

صادق درودگر درباره تساوی بدون گل برابر پیکان اظهار داشت: در این دیدار نتیجه بدی نگرفتیم و کسب تساوی نمی‌تواند برای استیل آذین ضعیف باشد. هنوز زمان برای جبران داریم و امیدوارم بتوانیم در ادامه مسابقات از شرایط بحرانی خارج شویم.

سرپرست استیل آذین گفت: این تیم مالک علاقه‌مندی به فوتبال دارد، از مربی و بازیکنان خوبی بهره می برد و در آغاز لیگ این باور را داشتم که تمامی این عوامل می‌توانند دست به دست هم دهند و نتیجه لازم را کسب کنند.

درودگر خاطرنشان کرد: هنوز هم دیر نشده است. تمام کادر فنی و بازیکنان در تلاش هستند تا تیم را از این شرایط خارج کنند. هنوز هم نمی دانم چرا به این روز افتاده‌ایم اما امیدوارم در بازی‌های آینده جبران کنیم.