ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بهترین زمان ورزش در زمستان



 

 

 

بهترین زمان ورزش در زمستان

 

یك متخصص گیاهان دارویی گفت: ورزش تأثیری مستقیم در پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی، عروقی ، سرطان، افسردگی و دیابت دارد.

 

ورزش در طب سنتی ایران اهمیت فراوانی داردبه طوری كه حكیم بوعلی سینا در كتاب قانون در بحث تدابیر مشترك، مهمترین تدبیر را در درجه نخست، ورزش كردن و سپس تدبیر غذا و تدبیر خواب می داند و از این رو سخن خود را با تدبیر ورزش آغاز می كند.

 

حیات بدون غذا محال است و غذایی كه تمامی آن جذب عضو شود معمولا وجود ندارد، بلكه در هر مرحله از مراحل هضم بخشی از آن به صورت ماده زاید درمی آید و طبیعت می كوشد آن را از طریق مدفوع، ادرار و عرق از بدن دفع كند.

 

همیشه تعداد كمی از این فضولات دفع نمی شود و در بدن باقی می ماند كه به مرور زمان در بدن تجمع پیدا كرده سبب بیماری می شود و بدین جهت چاره ای جز این نیست كه آنها را از بدن بیرون برانیم بنابراین بهترین راه برای دفع این مواد زاید، ورزش و حركت بدنی است.

 

ورزش حركتی است تابع اراده، هرگاه كه فرد حركت می کند، اندام ها از حركت گرم می شوند و حرارت غریزی ایجاد می شود و مفاصل، رباطها و عضلات محكم می شوند.

 

بهترین زمان ورزش از نگاه حكمای طب سنتی در فصل بهار نزدیك ظهر و در تابستان اول روز و در زمستان آخر روز است.

 

ورزش، حرارت ملایم پدید می آورد و به دفع مواد زائد کمک می کند.

 

اندام بدن بر اثر ورزش برای پذیرش غذا آمادگی بیشتری می یابند زیرا مواد زاید آنها دفع شده و جای غذا خالی مانده است.

 

با توجه به اثر ورزش در دفع مواد زائد می توان گفت كه ورزش تأثیری مستقیم در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی، عروقی، سرطان، افسردگی و دیابت خواهد داشت.

منبع:ایسنا


ویدیو مرتبط :
ورزش های پر هیجان و زیبا در زمستان و تابستان در یک کلیپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هرگز در این زمان ورزش نکنید؟!



 

 

هرگز در این زمان ورزش نکنید

 

اگر در این ساعات ورزش کنید ، مضرات ورزش بر بدن تان بیشتر می شود تا فایده . آیا می دانید در چه زمانی نباید ورزش کنید ؟

 

ساعات شب را برای ورزش انتخاب نكنید زیرا در این ساعات اكسیژن جذب شده توسط درختان در روز به‌صورت دی‌اكسید‌كربن از برگ درختان به محیط خارج انتشار می‌یابد.

 

بسیاری از افراد به‌ویژه در فصل گرما و تابستان ساعات اولیه شب را برای ورزش در پارك‌ها انتخاب می‌كنند كه این گزینه به‌دلیل انتشار دی‌اكسید‌كربن در ساعات شب مطلوب نیست و محققان توصیه می‌كنند افراد علاقه‌مند به ورزش نخستین ساعات روز به‌ویژه ساعت 5:30 تا 7:30 صبح را كه هنوز تجمع خودروها در خیابان‌ها زیاد نشده و هوا از نظر آلودگی همچنان در شرایط مطلوب قرار دارد، برای ورزش برگزینند.

 

ورزش در ساعات پایانی شب به‌دلیل پدیده بازدم دی اكسید كربن برای ریه بسیار خطرناك و مضر است و بنابر نظر كارشناسان در این ساعات پیاده‌روی در معابر عمومی شهر بهتر از پیاده‌روی در سطح پارك‌هاست.حتی توصیه می‌شود افراد در ساعات شب بر نیمكت‌هایی كه در محیط‌های پر درخت پارك‌ها قرار دارند ننشینند زیرا خطر بروز خفگی به‌دلیل انتشار دی‌اكسید‌كربن زیاد از برگ درختان وجود دارد.

 

انسان و بیشتر موجودات زنده، اكسیژن هوا را جذب كرده و صرف سوخت و سازهای داخلی می‌كنند و در عوض دی‌اكسید‌كربن به هوا برمی‌گرداند. این فرایند تولید دی‌اكسید‌كربن، تنفس نام دارد. تنفس در زندگی انسان و موجودات دیگری كه مصرف‌كننده اكسیژن هستند، نقشی اساسی ایفا می‌كند به‌گونه‌ای كه اگر برای چند لحظه مانع تنفس شویم، موجود زنده از هستی ساقط می‌شود.

 

تنفس فرایندی است در جهت گردش عقربه‌های ساعت. در جنگل، می‌توان تغییرات مشخص غلظت دی‌اكسیدكربن را اندازه‌‌گیری كرد. توزیع متوسط دی اكسید كربن در جو، در حدود320 قسمت در میلیون است. با طلوع خورشید، عمل فتوسنتز آغاز می‌شود و دی اكسید كربن موجود را درختان مصرف و به تركیبات آلی تبدیل می‌كنند و مقدار آن شدیدا كاهش می‌یابد. در اواسط روز، شدت تنفس بالا می‌رود و مصرف دی‌ اكسید كربن‌ كاهش می‌یابد و به 10 تا 15‌قسمت در میلیون، كمتر از متوسط روزانه اندازه‌گیری شده در ناحیه تاج درخت، می‌رسد. با غروب خورشید، عمل فتوسنتز هم متوقف می‌شود اما تنفس ادامه می‌یابد و مقدار دی اكسید كربن‌ در نزدیكی سطح زمین ممكن است به 400‌قسمت در میلیون هم برسد.

 

فعالیت طبیعی شش‌ها بدین طریق است كه اكسیژن دریافتی از هوای سالم را از طریق دم جذب كرده و پس از آن دی اكسید كربن را به‌صورت بازدم از بدن خارج می‌كنند، بنابراین هنگامی كه افراد شب و در محیطی پر درخت ورزش می‌كنند نه تنها بر اثر این فعالیت اكسیژن بیشتری وارد بدن آنها نمی‌شود كه باعث وارد شدن دی‌اكسید‌كربن به ریه‌ها و دم و باز دم مكرر دی‌اكسید‌كربن و كاهش میزان اكسیژن مورد نیاز برای بدن می‌شود.

 

بنابراین بهترین گزینه آن است كه افراد ساعات شب را به پیاده‌روی و نه ورزش سنگین در محیط‌های پر درخت اختصاص دهند زیرا در نتیجه ورزش سنگین میزان دم و بازدم در هر دقیقه بسیار بالا می‌رود و افرادی كه در ساعات شب در پارك‌ها می‌دوند در خطر جذب دی‌اكسید‌كربن بیشتر قرار می‌گیرند و این مسئله در دراز‌مدت عوارضی را در ریه آنها پدید می‌آورد.

منبع:سلامت