ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بهترین خصلت فرگوسن از زبان ونگر


با سابقه‌ترین سرمربی حال حاضر لیگ برتر انگلیس، اعتراف کرد یکی از خصلت‌های باسابقه‌ترین سرمربی تاریخ فوتبال جزیره او را بیش از همه تحت تأثیر قرار داده است.

خبرگزاری تسنیم: آرسن ونگر، سرمربی تیم فوتبال آرسنال در گفت‌و‌گو با بخش ورزش و مد مجله اکیپ فرانسه، اعتراف کرد یکی از خصلت‌های سرالکس فرگوسن را بیش از دیگر خصوصیات اخلاقی سرمربی پیشین شیاطین سرخ دوست داشته است.

ونگر اظهار داشت: به نظر من در این سطح از فوتبال، فرگوسن یک الگو است. برای کار با تازه‌کارها، فرگوسن همیشه می‌دانست که چطور باید زبان آنها را بفهمد و شرایط‌شان را درک کند. او همیشه می‌دانست که چطور باید برای آنها در برنامه‌هایش جایی در نظر بگیرد. فرگوسن اهل در جا زدن نبود و این به نظرم بهترین خصلتش بود. او همیشه می‌دانست که چگونه باید خودش را به چالش بکشد اگرچه این کار را به صورت غریزی انجام می‌داد.

سرمربی آرسنال ادامه داد: فرگوسن اما غیر از فوتبال علایق دیگری هم داشت. او به اسب‌ها علاقه داشت. اخیراً با فرگوسن ملاقاتی داشتم و از او پرسیدم «الکس دلت برای مربیگری تنگ نشده است؟» و او هم گفت «خیر، به هیچ عنوان».

ونگر در پاسخ به این سؤال که آیا به بازنشستگی فکر می‌کند و اینکه آیا در خارج از مستطیل سبز نیز به حرفه دیگه علاقه دارد، تأکید کرد: نه. حتی فکر کردن به بازنشستگی مرا مضطرب می‌کند. من فرگوسن نیستم. جایگزینی برای حرفه کنونی‌ام ندارم و علاقه‌ای هم ندارم که چیزی برای آن پیدا کنم، البته دوست دارم که درباره تجربیاتم یک کتاب بنویسم. زمانی که بازیکنان پیشکسوت، کسانی که به دیدن من می‌آیند و دیگر از زندگی‌شان کاملاً راضی نیستند را می‌بینم، عذاب می‌کشم.

ونگر ادامه داد: اینکه تو را به عنوان آقای ایکس، بازیکن پیشین آرسنال یاد کنند نه کسی که الان هستی، واقعاً دردناک است. زندگی کردن با عناوینی که زمانی در گذشته داشته‌ای هم یک شیوه از عذاب کشیدن است. امیدوارم که در زندگی بعد از بازنشستگی‌ام، سمت یا پستی داشته باشم تا از من به عنوان سرمربی پیشین آرسنال یاد نشود. دوست دارم مربی پسر بچه‌ها شوم، دوست دارم مفید باشم.


ویدیو مرتبط :
نظر آرسن ونگر درباره ی هکتور بلرین (زبان انگلیسی) HD

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرگوسن‌:آقای ونگر، به كار تیم خودتان بپردازید



 

 

فرگوسن‌:آقای ونگر، به كار تیم خودتان بپردازید

سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد از همکار آرسنالی خود به خاطر حرف‌های که در مورد پل اسکولز زد، انتقاد کرد.

سر‌آلکس فرگوسن اظهار داشت: متوجه نمی‌شوم چرا آرسن ونگر در مورد بازیکن تیمم حرف‌های بحث‌انگیزی زد. واقعا درک نمی‌کنم چرا چنین رفتاری داشت.

این مربی از اینکه همتای فرانسوی‌اش در مصاحبه هفته قبل، هافبک 35 ساله منچستریونایتد را بازیکنی خواند که "چرک " بازی می‌کند،‌ اظهار دلخوری کرد. ونگر با اشاره به بازی تیمش با منچستر در سال 2004، هافبک مجرب اولدترافوردی‌ها را خشن و بدون اخلاق ورزشی که باعث آسیب‌‌دیدگی شد، خواند

فرگوسن 68 ساله عنوان کرد: وقتی از شما نظری در مورد بازیکنی در حد اسکولز خواسته می‌شود، گمان نکنم کسی پیدا شود اینگونه حرف بزند. اینگونه حرف زدن خیلی ساده است. من هم می‌توانم چنین تعابیری را در مورد بازیکنان تیم او به کار ببرم؛ اما مردم می‌دانند که چنین نیازی نیست.

وی ادامه داد: ‌پل بهترین بازیکنی که تکل می‌زند، نیست؛ اما زمانی که ونگر می‌گوید، ‌بازیکن من باعث آسیب دیدگی نشد.

مربی اسکاتلندی خطاب به همکارش، عنوان کرد: به عوض این اظهارات بهتر است به قابلیت‌ها و توانمندی‌های تیمتان تمرکز کنید.