ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بن حسین: فیفا مریض است و بلاتر باید برود


نامزد اردنی انتخابات ریاست فیفا براین باور است که زمان تغییر در فیفا فرارسیده است و نباید دیگر سپ بلاتر انتخاب شود و می گوید کشورهای آسیایی باید از تنها نماینده این قاره حمایت کنند.

خبرگزاری ایسنا: شاهزاده علی بن حسین تنها نماینده قاره آسیا برای انتخابات ریاست فیفا است. این شاهزاده اردنی خود را شایسته ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال می داند و براین باور است که فیفا با ریاست سپ بلاتر روزهای خوبی را تجربه نمی کند و نیازمند تغییر است.

بن حسین که نائب رئیس فیفا است،گفت: دیگر زمان آن فرا رسیده است که شخص دیگری غیر از سپ بلاتر رئیس فیفا باشد. او دیگر چیزی برای ارائه دادن ندارد و باید افکار جدیدی به فیفا تزریق شوند. جالب است که بیشتر روسای فدراسیون براین باور هستند که تنها بلاتر باید رئیس فیفا باشد تا جایی که نگران این هستند که اگر به بلاتر رای نیاورد چه بلایی سر فوتبال می آید. نمی دانم این ترس و نگرانی آنها از کجا نشات می گیرد. فیفا مریض است و رها کردن بدون درمان آن فاجعه ای بزرگ است.

این شاهزاد اردنی برای باور است که قدرتی وجود دارد که روسای فدراسیون ها در آسیا را وادار به رای دادن به بلاتر می کند. او گفت: این اصلا شایسته فوتبال آسیا نیست که استقلال فکری نداشته باشد. در اروپا همه روسای فدارسیون ها به نمایندگان اروپایی رای می دهند اما در آسیا که 46 فدراسیون وجود دارند از تنها نماینده خود حمایت نمی‌کنند.

او ادامه داد: بعضی از کشورهای عربی براین باور هستند که سپ بلاتر تنها کسی است که می تواند در برابر انتقاد کشورهایی چون انگلیس و آلمان درباره میزبانی جام جهانی 2022 قطر بایستد. چنین فکری اصلا درست نیست. من به عنوان یک عرب از میزبانی کشور قطر حمایت خواهم کرد و نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار خواهم گرفت.

بن حسین درباره این سوال که تا الان چه کشورهای حمایت خود را از او اعلام کرده اند، گفت: اتحادیه فوتبال انگلیس و فدراسیون فوتبال آمریکا از من حمایت کرده‌اند. کشورهای دیگری هم وجود دارند که حمایت خود را اعلام کرده اند. آنچه مهم است این است که فیفا نیازمند تغییر است و دیگر زمان بلاتر به پایان رسیده است.

دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین از سرشناس ترین چهره های است که حمایت خود را از شاهزاده بن حسین اعلام کرده است و این به دو دلیل است نخست اینکه مارادونا با سپ بلاتر مدتها است که مشکل دارد و دوم اینکه این حمایت بهره های مالی زیادی برای ال دیگو به دنبال خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
فساد فیفا سپ بلاتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلاتر استعفا کرد / علی بن حسین دوباره نامزد ریاست فیفا شد/رد پای پلاتینی در زوریخ



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سپ بلاتر که به تازگی در انتخابات فیفا برنده شده بود به دلیل رسوایی‌های اخیر در تشکیلات فیفا از سمت خود استعفا کرد.

سپ بلاتر رئیس تشکیلات فیفا پس از جنجا‌ل‌های که بر سر فسادهای مالی در فیفا رخ داد از سمت ریاست فیفا استعفا داد.

عصر امروز بعد از اعتراف دبیر کل فیفا مبنی بر دریافت رشوه تشنج در تشکیلات فیفا به اوج خود رسید و دقایقی پیش سپ بلاتر 79 ساله که به تازگی در انتخابات پیروز شده بود اعلام کرد که از سمتش کناره‌گیری می‌کند.

این اتفاق 6 روز بعد از اینکه پلیس فدرال آمریکا  20 تن از مدیران رده بالای فیفا را به جرم پول‌شویی و تبانی دستگیر کرد رخ داد و عصر امروز بلاتر در هتل مقر فیفا در زوریخ در کنفرانس خبری که ترتیب داده بود خبر استعفای خود را به صورت رسمی اعلام کرد.

بلاتر 4 روز پیش در انتخابات فیفا در حالی که حسین بن علی را به عنوان رقیب در پیش رو می‌دید برای پنجمین دوره متوالی به عنوان ریاست فیفا انتخاب شده بود.

بلاتر در این‌باره گقت: تصمیماتی که گرفتم به صالح فیفا بود و از این بابت نگران نیستم اما احساس می کنم فیفا باید دوباره باز سازی شود و گام در مسیری درست بگذارد.

وی افزود: استعفا خود را در جلسه فوق‌العاده مجمع گزینشی اعلام خواهم کرد. این تصمیم در اولین فرصت ممکن عملی خواهد شد و زمان جایگزینی در تاریخی خواهد بود که رئیس جدید برای جانشینی من از سوی کنگره فیفا انتخاب شود.

 

--------------------------------

علی بن حسین دوباره نامزد ریاست فیفا شد/رد پای پلاتینی در زوریخ

علی بن حسین نامزد اردنی ریاست فیفا بعد از استعفای بلاتر دوباره کاندیدای انتخابات پیش روی تشکیلات فیفا شد.

علی بن حسین نامزد اردنی ریاست فیفا بعد از استعفای بلاتر دوباره کاندیدای انتخابات پیش روی تشکیلات فیفا شد.

سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا عصر امروز در هتل مقر تشکیلات فیفا در زوریخ خبر استعفای خود را به صورت رسمی اعلام کرد.

بجز علی بن حسین، لوئیس فیگو و رئیس فدراسیون فوتبال هلند نیز نامزد شرکت در انتخابات فیفا بودند که در هفته‌های پایانی از حضور در انتخابات انصراف داده بودند.

خبر‌ها حاکی از آن است که که میشل پلاتینی رئیس کنونی یوفا هم قصد دارد در انتخابات فیفا شرکت کند.وی که از جمله مخالفان درجه یک بلاتر به حساب می‌آید در چند وقت اخیر به شدت به نوع برگزاری انتخابات و اداره فیفا انتقاد کرد و خواهان کناره‌گیری رئیس مستعفی فیفا بود.

قرار است انتخابات ریاست فیفا در اواسط ماه مارس برگزار شود.

 

اخبار ورزشی - فارس