ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بنیانگذار کاراته در ایران درگذشت


استاد فرهاد وارسته بنیانگذار ورزش كاراته در ایران و نایب رئیس اسبق فدراسیون جهانی كاراته دارفانی را وداع گفت.

باشگاه خبرنگاران: استاد فرهاد وارسته بنیانگذار ورزش كاراته در ایران و نایب رئیس اسبق فدراسیون جهانی كاراته دارفانی را وداع گفت.

وارسته پس از اتمام تحصیلات خود در آمریكا در رشته علوم سیاسی و بین الملل در سال 1344 به كشور بازگشت و در همان سال اولین كلاس كاراته را در زیرزمین منزل مسكونی پدرش به راه انداخت.
 
وی كه مبتكر سبك كان ذن ریو در ایران بود، در سال 1972 برای اولین بار تیم ملی كاراته ایران را قبل از اینكه فدراسیون رسمی كاراته در كشور تاسیس شود به مسابقات جهانی فرانسه(پاریس) برد و در همان جا به عنوان نایب رئیس اتحادیه جهانی سازمان های كاراته (WKF) برگزیده شد و طی 2 دوره كه تا سال 1980 طول كشید خدمات زیادی برای شناساندن قدرت كاراته كشور به جهانیان انجام داد.

استاد وارسته در سال 1976 مدیر فنی اتحادیه كاراته آسیا و اقیانوسیه شد و پس از آن عضو هیات مدیره اتحادیه آسیا گردید .

وی در سال 1355 برای اولین بار در تاریخ ورزش كشور توانست مسابقات رسمی اتحادیه كاراته قاره اروپا را در ایران برگزار كند.

یادآور می شود اولین مقام قهرمانی كاراته جهان و آسیا برای كاراته كشورمان در دوران ریاست ایشان كسب شد. او پس از عزیمت به خارج از كشور فدراسیون جهانی كان ذن ریو را تاسیس كرد و توانست فرزند خود را به مقام دوم كومیته جهان(WKF) برساند.

استاد وارسته تنها ایرانی صاحب دان 10 كاراته بود.

وی 10 اسفند ماه پس از یك دوره بیماری چشم از جهان فروبست. روحش شاد.
 
به همین منظور مراسم یادبود آنمرحوم توسط فدراسیون كاراته روز جمعه 15 اسفند ماه در خیابان سهروردی- خیابان خرمشهر- میدان نیلوفر- مسجد امام رضا(ع) از ساعت 16:30 الی 18 برگزار خواهد شد.
 
فدراسیون كاراته از جامعه بزرگ كاراته كشور اعم از پیشكسوتان، مربیان، داوران، قهرمانان و خانواده ها دعوت بعمل می آورد برای تسلی بازماندگان آنمرحوم در این مراسم شركت نماید.


ویدیو مرتبط :
بنیانگذار سبک جوجیستو کاراته ایران - کانچو حسن سلیمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگذشت بنیانگذار کاراته در ایران


فرهاد وارسته بنیانگذار ورزش کاراته در ایران و نایب رئیس اسبق فدراسیون جهانی کاراته درگذشت.

واحد مرکزی خبر: فرهاد وارسته بنیانگذار ورزش کاراته در ایران و نایب رئیس اسبق فدراسیون جهانی کاراته درگذشت.

استاد وارسته پس از اتمام تحصیلات خود در آمریکا در رشته علوم سیاسی و بین الملل در سال 1344 به کشور بازگشت و در همان سال نخستین کلاس آموزش کاراته را در زیرزمین منزل مسکونی پدرش به راه انداخت.

وی که مبتکر سبک کان ذن ریو در ایران بود، در سال 1972 نخستین بار تیم ملی کاراته ایران را قبل از اینکه فدراسیون رسمی کاراته در کشور تاسیس شود به مسابقات جهانی فرانسه(پاریس) برد و در همان مسابقات به عنوان نایب رئیس اتحادیه جهانی سازمان های کاراته (WKF) برگزیده شد.

استاد وارسته در سال 1976 مدیر فنی اتحادیه کاراته آسیا و اقیانوسیه و پس از آن عضو هیات مدیره اتحادیه آسیا شد.  وارسته در سال 1355 نخستین  بار در تاریخ ورزش کشور توانست مسابقات رسمی اتحادیه کاراته قاره اروپا را در ایران برگزار کند.

نخستین مقام قهرمانی کاراته جهان و آسیا برای کاراته کشورمان در دوران ریاست وی کسب شد.

او پس از عزیمت به خارج از کشور فدراسیون جهانی کان ذن ریو را تاسیس کرد و توانست فرزند خود را به مقام دوم کومیته جهان(WKF) برساند.

استاد وارسته تنها ایرانی صاحب دان 10 کاراته ، دهم اسفند پس از تحمل یک دوره بیماری، درگذشت.