ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بنگر: افتخار ورزشی‌ام تعریف علی پروین است


بنگر می گوید از خدایش است که زمان به عقب برگردد و شاگرد علی پروین شود.

خبر ورزشی: بنگر می گوید از خدایش است که زمان به عقب برگردد و شاگرد علی پروین شود.

فوتبال محسن بنگر به بازیکنان امروزی نمی‌خورد. او یک مدافع نترس و شجاع است که همه را یاد مدافعان سابق پرسپولیس همچون بهروز رهبری‌فرد، مهدی هاشمی‌نسب و علی انصاریان می‌اندازد و ... البته اشتباه نکنید! این حرف‌های ما نیست، این صحبت‌های علی پروین است که کم پیش می‌آید از بازیکنی تعریف کند اما محسن بنگر را حسابی قبول دارد. به این بهانه و همین‌طور گلزنی بنگر مقابل لخویای قطر سراغ مدافع بلندبالای پرسپولیس رفتیم.

اولین گل یا شاید هم مهم‌ترین گل پرسپولیس را زدی؛ درباره این گل توضیح می‌دهی؟

امسال 4 گل برای پرسپولیس زدم و خیلی هم دوست داشتم می‌توانستم بیشتر گل بزنم اما این یكی كمی فرق می‌كرد. همین كه توانستم اولین گل پرسپولیس در این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به ثمر برسانم، جای شكرش باقی است.

سانتر گابریل هم خیلی خوب بود، قبول داری؟

بله، این همه از خریدهای خارجی پرسپولیس انتقاد شد اما گابریل ثابت كرد خیلی فوتبالیست خوبی است.

خود تو هم كسی بودی كه گفتی تادئو یك بازیكن معمولی است!

درست است ولی خدا را شكر برخلاف تادئو این گابریل فوتبالیست خوبی است و بهتر از اوست. با دیدن بازی گابریل یاد جان‌واریو افتادم. خوب پاس می‌دهد و خوب‌تر شوت می‌زند.

ولی كاش جلوی ملوان پنالتی نمی‌زد.

حق با شماست. گابریل خودش توپ را از روی زمین برداشت تا در اولین بازی‌اش برای پرسپولیس گل بزند و ...

اما شنیدیم سایر پرسپولیسی‌ها از جمله محسن بنگر از زدن ضربه پنالتی به ملوان ترسیدند و به همین خاطر گابریل پشت توپ ایستاد!

نه، من هم می‌خواستم پنالتی بزنم ولی وقتی دیدم گابریل توپ را برداشته دیگر گفتم بگذار بزند. حتماً‌ اعتماد به نفس لازم را دارد، البته همان‌طور كه گفتم، گابریل خیلی فوتبالیست خوبی است و چون زمین آزادی چمن خوبی دارد، بازی او هم بیشتر به چشم می‌آید.

لابد می‌دانی علی پروین معمولاً كم پیش می‌آید از بازیكنی تعریف كند، با این حال طی روزهای اخیر بارها و بارها فوتبال تو را تحسین و با رهبری‌فرد، انصاریان و هاشمی‌نسب مقایسه كرده است، نظری نداری؟

خوب می‌دانم علی‌آقا همین جوری از كسی تعریف نمی‌كند. بزرگترین افتخار ورزشی‌ام این است كه آقای پروین از من تعریف كرده است. ان‌شاءا... روزی بتوانم لطف ایشان را جبران كنم. درباره مقایسه ایشان هم باید بگویم هم رهبری‌فرد، هم هاشمی‌نسب و هم انصاریان از بزرگان پرسپولیس هستند و فوتبال‌شان را خوب به یاد دارم.

مثل خودت محكم و جاندار بازی می‌كردند.

فوتبال همین است دیگر. من در سپاهان و حتی شموشك هم كه بودم محكم بازی می‌كردم و فوتبال من همین است.

دوست داشتی زمان به عقب برمی‌گشت و شاگرد علی پروین می‌شدی؟

از خدایم بود. شاید هم روزی چنین اتفاقی بیفتد و در غیر این صورت هم شاگرد و كوچك ایشان هستم.

شعار حمیدخان فرگوسن را شنیدی؟!


متأسفانه فوتبال ما همیشه همین‌طور بوده است. ان‌شاءا... كه بتوانیم از ازبكستان و عربستان هم با دست پر برگردیم. لخویا هم تیم خوبی بود و نمی‌توان با یك شكست درباره این تیم قضاوت كرد.

گفته بودی بردن تیم‌های عربی خیلی لذت دارد؟


بله، خیل هم كیف می‌دهد! بردن تیم‌های عربی همیشه برای ما ایرانی‌ها لذت‌بخش است.

راستی چرا آن‌قدر با بازیكنان لخویا درگیر می‌شدی؟ فحاشی می‌كردند؟

نه، درگیری فوتبالی بود، آنها شروع كردند و ما هم تا می‌توانستیم بازیكنان لخویا را زدیم! من كه خیلی لذت بردم از آن همه زد و خورد ... (می‌خندد)

حرف دیگری نداری؟

امیدوارم این برد باعث شود تا در لیگ برتر هم به خودمان بیاییم و تماشاگران پرسپولیس باز هم ورزشگاه‌ها را پر كنند. در بازی‌های بعدی منتظر 50 هزار تماشاگر هستیم!


ویدیو مرتبط :
افتتاح گالری عروس علی پروین با حضور علی پروین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تندیس طلایی AFC به علی پروین/ نشان افتخار آسیایی برای یک عمر تلاش فوتبالی سلطان



تندیس طلایی AFC به علی پروین

تندیس طلایی AFC به علی پروین/ نشان افتخار آسیایی برای یک عمر تلاش فوتبالی سلطان

علی پروین تنها نماینده فوتبال ایران در مراسم تجلیل از نخبگان فوتبال آسیا خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین ؛ در حاشیه کنگره 12 اردیبهشت کنفدراسیون آسیا در مالزی ، از 17 چهره اثرگذار فوتبال قاره تجلیل می شود که در میان این 17 عضو ، علی پروین به نمایندگی از ایران شرکت می کند.

علی پروین ، متولد 3 مهر 1325 در کوچه غریبیان بازار است. او دوران کودکی و شروع فوتبال را از زمین خاکی های عارف آغاز کرده و همه پروین را به نام بچه محله عارف می شناسند. بازی را از 12 سالگی از تیم محله عارف در زمین عارف شروع کرده. رفتن به کیان سکوی پرتاب او بود .

پروین جوان خیلی زود ستاره پرسپولیس شد و برای خود میان نام های بزرگ فوتبال ایران نامی به هم زد. تکنیک بالا ، شم مثال زدنی و ذکاوت بی نظیر از او علی پروین ساخت یک شماره 7 بی نظیر. پیراهنی که با او در پرسپولیس هویت گرفت و تا همیشه او را سلطان پرسپولیسی ها کرد. بیش از 25 عنوان قهرمانی در فوتبال ایران در مقام مربی و بازیکن . حضور و کاپیتانی تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 ، قهرمانی در بازی های آسیایی و جام ملتهای آسیا و قهرمانی بازی های پکن همراه تیم ملی ایران از افتخارات بزرگ این چهره سرشناس فوتبال ایران است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا چندی قبل در تماسی با فدراسیون فوتبال ایران در خواست کرد مثل دیگر کشورهای آسیایی ، نامزدهایش را برای دریافت نشان افتخار در 3 بخش طلایی ، نقره ای و برنزی اعلام کند و فدراسیون ایران در هر بخش چند نام را به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاد.

شاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره به خبرآنلاین می گوید:« AFC از کشورهای عضو خواسته بود تا پیشنهادهای شان را برای مراسم تقدیر از پیشکسوتان فوتبال آسیا اعلام کنند. مراسمی که در حاشیه کنگره آسیا برگزار خواهد شد . به دلیل محدودیت فضای مراسم تنها در این مراسم از 17 چهره سرشناس فوتبال آسیا تجلیل می شود. یکی از این 17 عضو هم آقای علی پروین از ایران هستند.»

البته فدراسیون فوتبال ایران اسامی دیگری از بزرگان فوتبال ایران را هم برای حضور در این مراسم دعوت کرده بود اما این محدودیت و گزینش افراد از سوی تشکیلات آسیایی سبب شده تا تنها مهمان ایرانی مراسم علی پروین باشد که پرسپولیسی ها او را «سلطان» می نامند.

رحمانی در این باره می گوید:« البته من در بخش دیگری از تشکیلات کنفدراسیون هستم ولی تنها می دانم فشردگی برنامه مجمع و محدودیت جا سبب شده به جای 3 بخش ، این جوایز تنها در یک بخش اهداء شود. البته AFC پیشتر هم در مراسم مختلف خود از چهره های سرشناس فوتبال آسیا دعوت کرده بود. مثلا در کنگره مربیان از حشمت مهاجرانی ، محمود بیاتی و جلال طالبی تجلیل شد یا در مراسم تجلیل از داوران ، آقای نامدار از ایران دعوت شد . »

پیش از این هم در دوره مسئولیت محمد دادکان از زحمات فوتبالی و یک عمر خدمات ناصر نوآموز تجلیل شد و این بار این علی پروین است که به رغم همه گریزهایش از پرواز و هواپیما دعوت شده تا 15 ساعت را بر فراز آسمان سپری کند و به این مراسم برسد./خبرآنلاین