ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بنا: آرزویم آزادی مرزبانان است


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در گفت‌وگوی نوروزی با خبرگزاری تسنیم از سالی که گذشت و آرزوهایش در سال ۹۳ صحبت کرد.

تسنیم: سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در گفت‌وگوی نوروزی با خبرگزاری تسنیم از سالی که گذشت و آرزوهایش در سال ۹۳ صحبت کرد.

 یکی از اتفاقات خوب سال 92 بازگشت دوباره محمد بنا به تیم ملی کشتی فرنگی بود، بازگشتی که با دور هم جمع شدن دوباره فرنگی‌کاران همراه شد و در نهایت از تمامی این رفت و آمدها این ورزش اول کشور بود که بیشترین سود را برد.

حضور محمد بنا در کشتی فرنگی علاقه مندان به این رشته را بار دیگر امیدوار کرده تا باز هم شاهد تکرار عناوین قهرمانی این تیم در مسابقات آینده باشیم. در عید نوروز و به بهانه آغاز سال 93 با محمد بنا به گفت‌و‌گو نشستیم تا از ابعاد زندگی شخصی این معمار کشتی فرنگی جهان بیشتر مطلع شویم.

در گذشته چقدر عیدی می‌گرفتید؟

قدیم‌ها پول را در قرآن می‌گذاشتند و به ما عیدی می‌دادند. پدر بزرگ و عمه من عیدی خوبی به من می‌دادند و جور دیگری آن عیدی‌ها را دوست داشتم. پدر بزرگم آن زمان می‌گفت یک قلک بگیر و پولت را جمع کن، من قلک را می‌گرفتم و آن را پر می‌کردم بعد که پر می‌شد آن را تکان می‌دادم و قلک را می‌شکستم و پولش را خرج می‌کردم. حوصله پول جمع کردن نداشتم. پدرم هم می‌گفت پسرم تو مغزت کار نمی‌کند و از بازویت استفاده کن و برو کشتی بگیر اما بعد فهمیدم که کشتی گرفتن مغز بیشتری می‌خواهد.

 اکنون عیدی می‌دهید؟

به هر کسی که پیش آید عیدی می‌دهم و این یک سنت است و نمی‌توان زیر بار سنت نرفت. در شرایط امروزی باید عیدی بیشتری نیز بدهیم اما چه خوب بود که کوچک بودیم و به ما عیدی می‌دادند.

 

 عیدها کجا می‌روید؟

جایی نمی‌روم اما چون خانه کشتی نیستم به خانه می‌روم و تکان نمی‌خورم. در 365 روز سال بهترین زمان برای حضور در پایتخت همین عیدهاست و در عید هیچ جایی بهتر از تهران یافت نمی‌شود.

بهترین خاطره شما در سال 92 چه بود؟

طلای طالب نعمت‌پور برای من خیلی شیرین بود.

و بدترین خاطره؟

دوپینگ امیرعلی اکبری خیلی بد بود. هرکسی کشتی را دوست داشت ناراحت می‌شد و من نیز از همین موضوع ناراحت شدم و خاطره بدی برایم رقم خورد.

بهترین ورزشکار سال 92؟

طالب نعمت‌پور اما اگر نخواهیم کشتی را حساب کنیم مریم طوسی و الهه احمدی خیلی خوب بودند چون واقعا حق بانوان را در ورزش نمی‌دهیم.

آرزوی سال 93 شما چیست؟

سلامتی همه مردم، پیروزی در ازبکستان که مسابقات جهانی بسیار مهمی برای ایران است و اینکه بتوانیم در اینچئون هم رکورد 4 طلای گوانگجو را بشکنیم و هم برای کاروان ایران افتخار کسب کنیم.

در خانه تکانی هم کمک می‌کنید؟

نه خانه نیستم که بخواهم کمک کنم.

تاکنون عیدها در خانه کشتی هم بوده‌اید؟

سال 2004 یا همان 83 سفره هفت‌سین وسط تشک خانه کشتی پهن کردیم و جشن سال تحویل گرفتیم.



بهترین مربی سال 92؟

- ولاسکو و پس از او هم رسول خادم خوب بودند و تیم را خادم توانست قهرمان جهان کند.

در خارج از کشور که بودید عید را چگونه برگزار می‌کردید؟

آن وقت‌ها درخت کاج می‌گذاشتیم. آنجا جمع می‌شدیم و برنامه داشتیم. در آلمان، اسپانیا و سوئد دور هم جمع می‌شدیم و مهمترین چیز بارز دلتنگی ما از ایران بود که چرا ایران نیستیم و گاهی اوقات نیز که تعداد ما کم می‌شد به دلیل آمدن برخی از افراد به ایران بود.

بهترین خبری که در سال جدید دوست دارید بشنوید، چیست؟

- آزادی مرزبانان عزیز ما که بر گردن ما حق زیادی دارند. آرزو دارم هرچه زودتر این عزیزان آزاد شوند و به آغوش خانواده خود برگردند.


ویدیو مرتبط :
مرزبانان ایرانی بعد از آزادی !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزارت کشور: اطلاعاتی درباره آزادی مرزبانان ایرانی به دست ما نرسیده است



اخبار,اخبار سیاسی , آزادی مرزبانان ایرانی

 

اخبار سیاسی - وزارت کشور: اطلاعاتی درباره آزادی مرزبانان ایرانی به دست ما نرسیده است

یک منبع آگاه در وزارت کشور اعلام کرد که در زمینه آزادی مرزبانان ایرانی اطلاعاتی به دست ما نرسیده است.

این منبع آگاه که خواست نامش بیان نشود، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمینه آزادی مرزبانان ایرانی اطلاعاتی به دست ما نرسیده است و خبر منابع پاکستانی تا این لحظه تایید نمی شود.

منابع خبری پاکستان گزارش دادند که در عملیات نیروهای سپاه مرزی این کشور در امروز (شنبه) 11 تبعه خارجی از جمله مرزبان ربوده شده ایرانی را در مناطق ایالت بلوچستان نزدیک مرز با ایران آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری دنیا نیوز به نقل از خان وصی سخنگوی نیروهای سپاه مرزی پاکستان گزارش داد که در عملیات امروز نیروهای امنیتی در منطقه تربت ایالت بلوچستان درجنوب غربی این کشور؛ 11 تبعه ربوده شده خارجی از چنگ تروریست ها نجات داده شدند.

دنیا نیوز پس از آن در خبر فوری (بدون اشاره به تعداد مرزبانان پیدا شده کشورمان) گفت: مرزبان ربوده شده ایران نیز در میان اتباع خارجی آزاد شده در منطقه تربت قرار دارند.

براساس این گزارش، نیروهای سپاه مرزی چند تبعه متعلق به کشورهای یمن و تانزانیا را یافته اند و استعلام به منظور مشخص کردن ملیت سایر افراد نیز در حال انجام است.

پیشتر، مقامات ایران و پاکستان کمیته مشترکی به منظور رسیدگی به امور مرزی و تلاشهای مشترک برای یافتن مرزیانان ربوده شده ایرانی در نشست سه روزه کمیسیون مشترک مرزی در شهر ˈکویتهˈ مرکز ایالت بلوچستان پاکستان تشکیل داده بودند. 

اخبار سیاسی - ایرنا