ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بنا، کشتی‌گیر آذربایجانی را کوچ کرد!


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان کشتی‌گیر تیم آذربایجان را کوچ کرد!

خبرگزاری تسنیم: مسابقات کشتی فرنگی جایزه بزرگ باکو در شرایطی در سالن علی‌یف آذربایجان در حال برگزاری است که استقبال بسیار خوبی از روز پایانی مسابقات صورت گرفته است.

تیم کشتی فرنگی کشورمان که با 17 کشتی‌گیر راهی باکو شده است در اوزان مختلف همچنان شانس مدال دارد و تنها در وزن نخست هر دو کشتی‌گیر کشورمان برابر رقبایشان شکست خورده‌اند.

در مسابقات سنگین وزن و زمانی‌که صباح شریعتی کشتی‌گیر تیم آذربایجان با حریفش از استونی که نایب قهرمان جهان است روبرو شد و وی را شکست داد، جالب بود که محمد بنا در زمان کشتی این فرنگی‌کار ایرانی‌الاصل در یک لحظه با این اندیشه که وی ایرانی است او را کوچ کرد و به وی اشاره کرد که دستان حریفش را بگیرد. چند ثانیه بعد محمد بنا که از روی عِرق ملی این کار را انجام داده بود جا خورد و مربیان آذری نیز شاهد این صحنه جذاب بودند.

در مسابقات امروز داوور استفانک دارنده مدال طلای جهان در سال 2014 برابر علی‌یف آذری در وزن 66 کیلوگرم شکست خورد. همچنین سامان طهماسبی کشتی‌گیر ایرانی تیم آذربایجان نیز در وزن 98 گیلوگرم روی تشک رفته است و برابر سلیمان در همان گام نخست شکست خورد.

تماشاگران ایرانی حاضر در سالن تیم ایران را تشویق می‌کنند و جمشید خیرآبادی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان نیز مرود تشویق ایرانی‌ها قرار گرفته است.


ویدیو مرتبط :
رقص آذری کشتی گیر آذربایجانی بعد از برد عجیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محمد بنا:از گوش شکسته نوروزی فهمیدم کشتی گیر بوده/عاشق پرسپولیسم اما الان آرزویش شده مساوی گرفتن



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

خدا بیامرز مادرم هر وقت تیم آقای فرکی بازی داشت، سریع نذر و نیاز می‌کرد. بعضی اوقات من می‌رفتم می‌گفتم مادر من! شما که بچه‌هایت یکسری استقلالی هستند و یکسری پرسپولیسی، چرا برای سپاهان دعا می‌کنی؟ مادرم می‌گفت مرد باشخصیتی است و دوست دارم تیمش همیشه ببرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران یکی از طرفداران دوآتشه پرسپولیس هم هست اما امید زیادی به نتیجه گرفتن این تیم ندارد. چرا که فکر می‌کند پرسپولیس بیمار شده و بیماری‌اش قابل درمان نیست. آنهایی که محمد بنا را خوب می‌شناسند می‌دانند که او یکی از فوتبالی‌ترین اهالی کشتی است. بنا نه تنها علاقه زیادی به فوتبال دارد بلکه با اهالی فوتبال ارتباط بسیار نزدیکی هم دارد. از مجید جلالی و حسین فرکی گرفته تا...

محمد بنا که فوتبال ایران و البته آلمان را به خوبی پیگیری می‌کند در رابطه با اتفاقات اخیر فوتبال ایران، از جمله درگذشت ناگهانی هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس و اینکه او کشتی‌گیر هم بوده، صحبت‌های جالبی دارد.روزنامه ایران ورزشی گفت وگویی با بنا انجام داده که در زیر می خوانید :

این روزها ورزش تحت تاثیر درگذشت نوروزی است. آیا می‌دانستید او کشتی‌گیر بوده یا بعد ازاین اتفاق متوجه شدید؟
 نه، من اصلا نمی‌دانستم البته برای اولین بار در یکی از بازی‌های پرسپولیس دیدم که گوش راست هادی نوروزی شکسته بود. به همین دلیل حدس می‌زدم که او کشتی می‌گرفت چون دربرخوردهای فوتبالی گوش نمی‌شکند. به خاطر همین هم کنجکاو شدم و پرس و جو کردم که متوجه شدم مازندرانی است. با این مساله می‌دانستم که کشتی‌گیر بوده اما برای اطمینان بازهم پرسیدم که بالاخره به من گفتند او کشتی می‌گرفت و خیلی خوشحال شدم البته به جز او بودند فوتبالیست‌های دیگری که کشتی می‌گرفتند.

مثلا غلامرضا رضایی...
بله، رسول خطیبی هم سابقه کشتی گرفتن داشته. کشتی ورزشی است که فکر می‌کنم همه برای یک بار هم که شده روی تشک رفتند البته هادی نوروزی ظاهرا خیلی خوب کشتی می‌گرفت و وقتی خبر درگذشتش را شنیدم خیلی تاسف خوردم و ناراحت شدم. مخصوصا وقتی عکس بچه‌هایش را ‌دیدم.

چرا بین فوتبالی‌ها نفراتی که قبلا کشتی می‌گرفتند، هستند اما برعکس آن وجود ندارد؟
 خب برای کشتی باید از سن پایه شروع کرد. به همین دلیل وقتی بازیکنی در فوتبال خوب می‌شود دیگر برنمی‌گردد کشتی کار کند چون لازمه کشتی این است که از نوجوانی ساختار عضلانی بدن خوب شود که به خاطر همین مساله کشتی‌گیران می‌توانند فوتبالیست هم بشوند چون ساختار عضلانی خوبی دارند که به آنها کمک می‌کند. یادم می‌آید در آلمان قهرمان 10 گانه این کشور، سمت فوتبال رفت و به تیم ملی رسید چون قهرمان 10 گانه هم بدن آماده و خوبی دارد که می‌تواند در فوتبال از آن استفاده کند. در کل ورزشکاران زیادی بودند که از رشته‌های مختلف سمت فوتبال می‌رفتند اما سمت کشتی نمی‌شد.

ظاهرا درمیان کشتی‌گیران هم حمید سوریان خیلی خوب فوتبال بازی می‌کند و گل‌های زیادی می‌زند؟
حمید واقعا فوق‌العاده بازی می‌کند. البته او بیشتر فوتسال بازی می‌کند و کارهای تکنیکی‌اش عالی است. خیلی مواقع هم گل می‌زند. از آن گل‌هایی که دیدنش واقعا لذتبخش است.

شما هم فوتبال بازی می‌کردید؟
 من عاشق فوتبال بودم اما به زور پدرم رفتم کشتی. ما در محله‌ای زندگی می‌کردیم که فوتبالی‌های بزرگی در آنجا پرورش پیدا کردند. فوتبالی‌هایی مثل علی پروین، برادران غیاثی، مجید جلالی، وحید قلیچ، وحید امیری، عباس بنیان، مهدی ابطحی و...

البته علی‌محمد مرتضوی هم در محله ما بود که رییس فدراسیون فوتبال شد. به همین دلیل ما هم رفتیم دنبال فوتبال اما پدرم کشتی دوست داشت و خواست کشتی‌گیر بشوم که همین اتفاق هم افتاد.

فکر می‌کنم بعد از اینکه دوباره به تیم ملی کشتی فرنگی برگشتید، فوتبالی‌های زیادی از جمله حسین فرکی، مجید جلالی و... به شما تبریک گفتند.

 بله، به هر حال دوستان زیادی به من محبت دارند. آقای جلالی و آقای فرکی هم همیشه لطف دارند. خدا بیامرز مادرم هر وقت تیم آقای فرکی بازی داشت، سریع نذر و نیاز می‌کرد. بعضی اوقات من می‌رفتم می‌گفتم مادر من! شما که بچه‌هایت یکسری استقلالی هستند و یکسری پرسپولیسی، چرا برای سپاهان دعا می‌کنی؟ مادرم می‌گفت آقای فرکی مرد باشخصیتی هستند و دوست دارم تیمش همیشه ببرد. شاید خیلی‌ها فکر کنند که ما ارتباط تنگاتنگی با آقای فرکی داریم اما به خاطر مشغله کاری تا الان یکی، دو بار بیشتر با هم صحبت نکردیم اما واقعا من، حسین آقا را خیلی دوست دارم.

شما که جزو بچه‌های پرسپولیسی هستید، فکر می‌کنید با اتفاقاتی که افتاد و به تیم شوک وارد شده، این تیم می‌تواند در ادامه موفق باشد یا نه؟
 بله من همیشه پرسپولیسی بودم و البته سال‌هاست که از پرسپولیس ناامید شده‌ام. این تیم شرایط لازم را ندارد و جزو تیم‌های مردمی بوده. پرسپولیس مبنای شروع کارش به خاطر مردم بود اما از وقتی پول، مسائل سیاسی و مدیریتی وارد شد، عشق و علاقه از بین رفته. من بازیکنانی می‌شناختم که برای دفاع از گل نخوردن پرسپولیس سرشان را می‌دادند اما الان همه چیز مسائل مالی شده و دیگر تعصب نیست. امیدوارم به عنوان طرفدار پرسپولیس، این تیم به روزهای خوبش برگردد اما بعید می‌دانم چون با وضعیتی که پرسپولیس دارد و هر ماه یک نفر مدیرعامل می‌شود از رویانیان و طاهری گرفته تا بقیه، این تیم نمی‌تواند تمرکز لازم را داشته باشد. به جز این مساله، یک روز بحث مزایده پیش می‌آید و روز دیگر منتفی می‌شود.

به نظرتان فروختن این تیم‌ها به آنها کمک می‌کند؟
 فروختن به این معنا که واقعا خصوصی شوند، هیچ‌وقت اتفاق نمی‌افتد. ضمن اینکه هر تیمی را شخصی کردیم نابود شد. الان خیلی تیم‌ها را می‌توانیم ببینیم که دولتی هستند اما مثل استقلال و پرسپولیس مشکل ندارند. تیم‌های وابسته به دولت مثل فولاد خوزستان و سپاهان که بنگاه‌های صنعتی‌شان خوب کار می‌کند همیشه موفق هستند اما استقلال و پرسپولیس با وجود اینکه طرفداران زیادی دارند، بنگاه اقتصادی ندارند و باید از طریق اسپانسر هزینه‌های خود را تامین کنند چون وزارت ورزش هم نمی‌تواند به صورت کامل ادای دین کند، به همین دلیل موفق نمی‌شوند و تعصب و عشق به آنها هم از بین رفته. البته وضعیت استقلال خیلی بهتر از پرسپولیس است که دلیلش هم داشتن آدم‌های بزرگ است.آدم‌هایی مثل منصور پورحیدری و بهرام افشارزاده. در حالی که در پرسپولیس نفراتی مثل آنها از مدیرعامل و سرمربی گرفته تا بقیه، خیلی زود عوض می‌شوند. الان هم که سرمربیگری تیم به برانکو رسیده. خیلی‌ها می‌گویند او خوب است اما وضعیت پرسپولیس واقعا طوری شده که نمی‌تواند مدعی قهرمانی شود. هواداران وقتی به ورزشگاه می‌روند فقط استرس این را دارند که تیم گل نخورد. این روزها بهترین نتایج پرسپولیس شده مساوی گرفتن. در صورتی که قبلا فقط برد بود. آن هم با گل‌های زیاد.

 

اخبار ورزشی - ایران