ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بلوکه شدن پاداش‌ خارجی و داخلی والیبال


بلوکه شدن پاداش‌های تیم ملی والیبال در فدراسیون جهانی و عدم تحقق وعده‌های داخلی سرخوردگی ملی‌پوشان ایران را بعد از کسب عنوان چهارم لیگ جهانی و ششم قهرمانی جهان به دنبال داشته است.

خبرگزاری مهر: والیبال ایران پرافتخارترین سال تاریخ خود را سپری کرده است. قرار گرفتن در رده چهارم لیگ جهانی، ایستادن در مکان ششم مسابقات قهرمانی جهان و کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی عناوینی بود که برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران برای تیم ملی والیبال کسب شده است.

انتظاری که ملی‌پوشان کشورمان بعد از درخشش در این سه میدان بزرگ داشتند این بوده که دست کم تقدیری در شان آنها صورت گیرد اما با وجود اینکه مدت نسبتا زیادی از این سه رخداد مهم می‌گذرد هیچ خبری از وعده‌های قبلی برای پرداخت پاداش به آنها نشده و این موضوع سرخوردگی ملی‌پوشان کشورمان را به دنبال داشته است.

در این بین بلوکه شدن پاداش‌های فدراسیون ایران در FIVB مشکلات موجود را دو چندان کرده است. این معضلی بوده که از سال گذشته وجود داشت و هنوز هم بر طرف نشده است. پرداخت نکردن حق پخش تلویزیونی لیگ جهانی 2013 توسط صدا و سیمای ایران به فدراسیون جهانی والیبال با واکنش منفی سران FIVB همراه شد و آنها پاداش‌هایی که قرار بود به فدراسیون ایران پرداخت کنند را بلوکه کردند.

اگرچه رایزنی‌های زیادی صورت گرفت تا مبلغ یاد شده که بالغ بر 250 هزار دلار بوده است از سوی صدا و سیما پرداخت شود ولی فدراسیون جهانی والیبال نه تنها پاداش‌های سال گذشته را در اختیار فدراسیون ایران قرار نداد که پاداش‌های لیگ 2014 جهانی که با قرار گرفتن ایران روی سکوی چهارم بوده را هم بلوکه کرده است. این بار نیز علت این تصمیم، پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی توسط صدا و سیما عنوان شده است.

فدراسیون جهانی والیبال بر اساس دستورالعمل قبلی خود مبلغ 9 هزار و 600 دلار را به عنوان پاداش هر برد به تیم‌ها پرداخت می‌کند و تیم‌های بازنده در هر مسابقه نیز 4 هزار و 600 دلار دریافت می‌کنند که این مبالغ در پایان مسابقات در اختیار فدراسیون‌های مربوطه قرار می‌گیرد. این پاداش جدای از مبلغ دیگری است که بر اساس رتبه‌بندی تیم‌ها در پایان لیگ جهانی به فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود که بر اساس فرمول FIVB تیم برنده دو میلیون دلار دریافت می‌کند.

قرار بر این بود فدراسیون والیبال ایران پاداش‌هایی که بر اساس برد و باخت‌ها در اختیار کشورمان قرار می‌گیرد را بین بازیکنان تقسیم کرده تا به نوعی از آنها قدردانی شود و مبلغ کلی دیگری که به خاطر رتبه ایران در لیگ جهانی به فدراسیون کشورمان اهدا می‌شود صرف هزینه‌های اردوها، سفرها و دیگر مخارج تیم ملی شود اما با وجود دو دوره حضور در لیگ جهانی و کسب عنوان چهارمی در سال 2014 هیچ مبلغی در اختیار ملی‌پوشان و کادر فنی قرار نگرفته است.

فدراسیون جهانی والیبال به خاطر باقی ماندن مشکلات خود بر سر دریافت حق پخش تلویزیونی با صدا و سیمای ایران این پول‌ها را بلوکه کرده و تا زمانی که حق پخش خود را دریافت نکند خبری از پاداش‌های ملی‌پوشان نخواهد شد. جالب اینکه جایزه 10 هزار دلاری که سال گذشته به فرهاد ظریف به عنوان بهترین لیبرو تعلق گرفته شده بود هم بلوکه شد و فدراسیون ایران از خزانه خود این پاداش را در اختیار ظریف قرار داد و باید دید این بار هم چنین تصمیمی برای سعید معروف که بهترین پاسور لیگ جهانی 2014 شده اتخاذ خواهد شد؟

اما در کنار بلوکه شدن پاداش‌های ملی پوشان در FIVB، خبر از پاداش‌های داخلی نیز برای اعضای تیم ملی نیست و آنها به نوعی سرخورده شده‌اند. با وجود اینکه وعده‌های زیادی به اعضای تیم ملی داده شده بود اما ایستادن در رده چهارم لیگ جهانی و ششم قهرمانی جهان نه تنها پاداشی برای آنها به دنبال نداشت که برخی‌ها دست به انتقاد از آنها زده و قرار نگرفتن روی سکو را دستاویزی برای مورد خطاب قرار دادن اعضای تیم کشورمان قرار دادند و این موضوعی است که بازیکنان و کادر فنی تیم ملی را آزرده خاطر کرده است.

حتی این قول هم به ملی‌پوشان داده شده بود در صورت درخشش در لیگ جهانی 2014 حواله ورود خوردو به عنوان پاداش در اختیارشان قرار خواهد گرفت که این موضوع نیز منتفی شده و تماس‌های ملی پوشان برای سرنوشت این وعده نیز به جایی نرسیده است.


ویدیو مرتبط :
مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی در مورد سیستم پاداش فهرست مطالب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت نکردن پاداش‌های داخلی و خارجی و سرخورده شدن والیبالیست‌ها



اخبار,اخبار ورزشی ,والیبالیست‌ها

 

اخبار ورزشی - پرداخت نکردن پاداش‌های داخلی و خارجی و سرخورده شدن والیبالیست‌ها

والیبالیست‌های خوب کشورمان پس از یک تابستان و پاییز پرکار وقتی از جهانگردی‌شان به خانه بازگشتند، هنوز رنگ پاداش‌ را ندیده‌اند. انتظاری که ملی‌پوشان کشورمان پس از درخشش در این سه میدان بزرگ داشتند، این بوده که دست‌کم تقدیری در شأن آن‌ها صورت گیرد؛ اما با وجود اینکه مدت نسبتا زیادی از این سه رخداد مهم می‌گذرد، هیچ خبری از وعده‌های قبلی برای پرداخت پاداش به آن‌ها نشده است.

با اینکه هنوز سال ۹۳ به پایان نرسیده، از هم‌اکنون روسن است که اگر بخواهیم برای این سال یک نماد ورزشی در نظر بگیریم، تصویر تیم پر افتخار و دوست‌داشتنی والیبال کشورمان در اذهان شکل می‌گیرد؛ تیمی که امسال پر افتخار‌ترین سال تاریخ ورزشی‌اش را گذراند و در مسابقات لیگ جهانی و رقابت‌های جهانی به مراحل بالا رسید و هرچند روی سکو نرفت، روزهای پرغروری را برای همه ما رقم زد.

به گزارش «تابناک»، در سالی که ملی‌پوشان فوتبال و کشتی و بسکتبال ایران در جام‌های جهانی رشته‌‌شان به میدان رفتند، این والیبالیست‌های کشورمان بودند که توانستند شادی را به مردم کشورمان هدیه دهند و با باز کردن درهای جهانی به روی این رشته، مردم ایران را شاد و خشنود سازند؛ هرچند هنوز برای مردم کشورمان این فاصله وجود دارد که فرق شکست برابر آرژانتین در فوتبال را با پیروزی بر آمریکا در والیبال درک کنند، که برای اولی به ‌رغم شکست به خیابان ریختند و برای دومی به رغم پیروزی کسی به خیابان نیامد، ‌باز هم اگر به روزهای پشت سر نگاه کنیم، این والیبال بوده که در روزهایی از سال مردم را یکدل و یک‌زبان کرده تا بار دیگر به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

اما والیبالیست‌های خوب کشورمان پس از یک تابستان و پاییز پرکار وقتی از جهانگردی‌شان به خانه بازگشتند، هنوز رنگ پاداش‌ را ندیده‌اند. انتظاری که ملی‌پوشان کشورمان پس از درخشش در این سه میدان بزرگ داشتند، این بوده که دست کم تقدیری در شأن آن‌ها شود، ولی با وجود اینکه مدت نسبتا زیادی از این سه رخداد مهم می‌گذرد، هیچ خبری از وعده‌های قبلی برای پرداخت پاداش به آن‌ها نشده و این موضوع سرخوردگی ملی‌پوشان کشورمان را به دنبال داشته است.

مهم‌ترین پاداشی که انتظار ملی‌پوشان والیبال را می‌کشید و اکنون نزدیک ‌دو سال است که به دست آن‌ها نمی‌رسد، پاداشی است که از رقابت‌های لیگ جهانی عاید آن‌ها می‌شد و دو سال است که از سوی FIVB بلوکه شده است. از سال گذشته که سازمان صدا و سیما حق پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ جهانی را بموقع پرداخت نکرد تا امسال FIVB پاداش ملی‌پوشان والیبال کشورمان را بلوکه کرده و با توجه به ‌نپرداختن حق پخش مسابقات، امسال گویا پاداش لیگ جهانی هم به دست ملی‌پوشان کشورمان نمی‌رسد.

اگر اخبار والیبالی سال گذشته را به یاد بیاورید، تعلل سازمان صدا و سیما در پرداخت حق پخش ۲۵۰ هزار دلاری رقابت‌های لیگ جهانی، سرانجام با واکنش منفی FIVB روبه‌رو شد؛ هرچند پس از چندی این مبلغ پرداخت شد، فدراسیون جهانی والیبال برای تنبیه ایران پاداش بازی‌ها را به تیم ملی ایران نداد.

فدراسیون جهانی والیبال بر پایه دستورالعمل قبلی خود، ۹ هزار و ۶۰۰ دلار را در حکم پاداش هر برد به تیم‌ها پرداخت می‌کند و تیم‌های بازنده در هر مسابقه نیز ۴ هزار و ۶۰۰ دلار دریافت می‌کنند که این مبالغ در پایان مسابقات در اختیار فدراسیون‌های مربوطه قرار می‌گیرد. این پاداش جدای از مبلغ دیگری است که بر اساس رتبه‌بندی تیم‌ها در پایان لیگ جهانی به فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود که بر اساس فرمول FIVB تیم برنده دو میلیون دلار دریافت می‌کند.

افزون بر این مبلغ حتی شنیده شده که جایزه بهترین لیبروی لایگ جهانی گذشته که قرار بود به فرهاد ظریف تعلق گیرد هم به حساب فدراسیون واریز نشده و این مبلغ توسط فدراسیون از جای دیگری تأمین شد و حالا معلوم نیست ‌قرار است رخداد مشابه این برای سعید معروف که قرار است جا‌یزه بهترین پاسور امسال را دریافت کند، بیفتد یا خیر.

بنا به شنیده‌ها پیش از این قرار بود، پاداش دلاری حاصل از برد باخت‌ها میان بازیکنان تقسیم ‌و مبلغ کلی حاصل از شرکت در این رقابت‌ها هم صرف هزینه اردو‌ها و سفرهای تیم ملی شود که با بلوکه‌ شدن این مبالغ از سوی FIVB حالا پس از چند ماه سخت و طاقت‌فرسا هنوز پاداش درخوری به ملی‌پوشان والیبال ایران تعلق نگرفته است.

از سوی دیگر، هنوز هیچ تقدیر هم از سازمان‌ها و نهادهای کشورمان از این قهرمانان نشده تا خستگی از تن آن‌ها بیرون بیاید. این را مقایسه کنید با حضور تیم ملی فوتبال در برزیل که پاداش‌های آن‌ها دلاری و در رختکن به آن‌ها پرداخت می‌شد و حتی پاداش شکست برابر نیجریه هم معادل تساوی در نظر گرفته ‌و به آن‌ها پرداخت شد.

حتی این قول هم به ملی‌پوشان داده شده بود، در صورت درخشش در لیگ جهانی ۲۰۱۴ حواله ورود خودرو به عنوان پاداش در اختیارشان قرار خواهد گرفت که این موضوع نیز منتفی شده و تماس‌های ملی پوشان برای سرنوشت این وعده نیز به جایی نرسیده است.

اخبار ورزشی - تابناک