ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بلاتر: آلمان ها با رشوه میزبان جام جهانی شدند



بلاتر: آلمان ها با رشوه میزبان جام جهانی شدند/ فدراسیون آلمان: حرف های رئیس فیفا کذب محض است!

 بدنبال قطعی شدن رشوه گیری دو عضو ارشد فیفا در سالهای گذشته ، سپ بلاتر رییس فیفا با افشاگری تازه ای به ابعاد گسترده تری از فساد مالی بزرگترین سازمان ورزشی جهان اشاره کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بلاتر در گفتگویی با روزنامه سویسی بلیک در عوض پاسخ به این سوال که آیا میزبانی جامهای جهانی 2018 و 2022 توسط روسیه و قطر خریداری و رشوه هایی بابت اعطای میزبانی از سوی برخی مسئولان این کشورها به فیفا پرداخت شده ، به بازیهای جام جهانی 2006 اشاره کرد و گفت :«خرید جام جهانی ....یادم می آید زمانی که برای میزبانی جام جهانی 2006 رای گیری می کردیم در آخرین دقایق یک نفر از اتاق خارج شد تا در عوض اینکه آرا دو نامزد اصلی –آلمان و آفریقای جنوبی- ده به ده برابر  باشد ، برتری ده به نه به نفع آلمانها باشد و این کشور میزبان شود.همه چیز ناگهان به سود یک طرف تمام شد و رفت. شاید هم من آن زمان زیادی خوش بین و ساده اندیش بودم. »زمانی که خبرنگار روزنامه سویسی از بلاتر سوال کرد نسبت به خریداری میزبانی جام جهانی 2006 از سوی آلمانها مشکوک است ، بلاتر با جدیت پاسخ داد :«من نه مشکوکم و نه حدس می زنم . من متوجه وقوع این اتفاق شدم !»

 

بدنبال این ماجرا هلموت سندبروک دبیر کل فدراسیون فوتبال آلمان با رد اظهارات بلاتر در بیانیه ای رسمی در سایت این فدراسیون نوشت :«گفته های بلاتر کاملا بی اساس است و تنها در جهت انحراف رسانه ها و افکار عمومی از روند افشای سوابق فساد مالی در فیفا بیان شده است . من امروز به زوریخ می روم تا درباره این موضوع با اعضای کمیته حقیقت یاب مذاکره کنم .چنین اتهاماتی قطعا تبعات سنگینی برای بلاتر خواهد داشت. »

 

بکن باوئر رییس کمیته برگزاری جام جهانی 2006 هم به بیلد گفت :«اصلا نمی توانم این حرفهای بلاتر را درک کنم. اصلا تعداد آرا در رای گیری مزبور و اختلاف ما و آفریقای جنوبی مطرح نیست . هشت کشور اروپایی همه به ما رای دادند و این موضوع تعیین کننده بود. چارلز دمپسی نیوزلندی هم که از جلسه بیرون رفت به ما قول داده بود تا به آلمان رای دهد ولی بخاطر اختلاف با فدراسیون فوتبال اقیانوسیه ترجیح داد از جلسه بیرون رود واگر او هم در جلسه بود اختلاف آرا بیشتر به نفع ما می شد»/خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
استادیوم های میزبان جام جهانی.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاگری جنجالی بلاتر/روسیه قبل از رأی گیری میزبان جام جهانی شد



بلاتر تاکید کرد که این حرف هایش نمی تواند میزبانی را از روس ها بگیرد اما چه کسی است که نداند سپ بلاتر دیگر در زوریخ مقر فیفا کاره ای نیست؟انگلیس رقیب جدی روسیه برای میزبانی جام جهانی 2018 بود و همین مسئله می تواند اعتراضی بریتانیایی ها به این واقعیت افشاشده را به دنبال داشته باشد.

 سپ بلاتر، ریاست معلق شده فیفا که دوران سه ماهه تعلیق خود را پشت سرمی گذارد، در مصاحبه ای عجیب فاش کرد که میزبانی 2018 جام جهانی روسیه قبل از رأی گیری به این کشور، سرنوشتش مشخص شده است!

  سپ بلاتر که دوران تعلیق 90 روزه خود از ریاست فیفا را پشت سرمی گذارد، در گفتگو با نشریه Tass روسیه، در این باره گفت: پیش از آغاز رأی گیری در میان گروه تصمیم گیرنده ها، تصمیم گرفته شد که میزبانی جام جهانی 2018 به روسیه برسد. چراکه تاکنون میزبانی به یک کشور اروپای شرقی نرسیده بود و می خواستیم جام جهانی 2022 هم درآمریکا برگزارشود به همین خاطر بود که تصمیم گرفتیم، این دو جام جهانی را دردوکشور صاحب قدرت سیاسی دنیا برگزار کنیم امّا چهار رأی هنگام رأی گیری جام جهانی2022 به سود عرب ها تغییر کرد و میزبانی جام جهانی به قطر رسید.

 

اخبار,اخبارورزشی,جام جهانی


هفته گذشته نیز در خصوص اعطای میزبانی جام جهانی 2006 به کشورآلمان نیز بحث هایی به وجود آمده بود و گفته می شود که کشور آلمان برای دریافت میزبانی این رقابت ها به فیفا رشوه هنگفتی پرداخت کرده است.

انگلیس رقیب جدی روسیه برای میزبانی جام جهانی 2018 بود و همین مسئله می تواند اعتراضی بریتانیایی ها به این واقعیت افشاشده را به دنبال داشته باشد.

البته بلاتر در پایان تاکید کرد که این حرف هایش نمی تواند میزبانی را از روس ها بگیرد اما چه کسی است که نداند سپ بلاتر دیگر در زوریخ مقر فیفا کاره ای نیست؟

 

 اخبار ورزشی  - تابناک