ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

برنده‌ سوریان المپیکی شد


کشتی‌گیر ژاپنی که موفق به شکست حمید سوریان در مسابقات گزینشی المپیک شده بود با راه‌یابی به فینال این مسابقات جواز حضور در المپیک ریو را بدست آورد.

خبرگزاری ایسنا: کشتی‌گیر ژاپنی که موفق به شکست حمید سوریان در مسابقات گزینشی المپیک شده بود با راه‌یابی به فینال این مسابقات جواز حضور در المپیک ریو را بدست آورد.

حمید سوریان نماینده وزن 59 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران که 7 مدال طلای جهان و المیک را در کارنامه خود دارد در دور نخست رقابت های گزینشی المپیک در قزاقستان مقابل َشی نی بو اوتا از ژاپن دارنده مدال های نقره و برنز آسیا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 7 بر 4 شکست خورد تا از رسیدن به سهمیه المپیک در این مسابقات باز بماند.

این کشتی‌گیر ژاپنی در ادامه این رقابت‌ها با کسب 2 پیروزی مقابل کشتی‌گیران ازبکستان و کره‌جنوبی و صعود به فینال این رقابت‌ها جواز حضور در المپیک 2016 را بدست آورد. دیگر فینالیست این وزن لومین وانگ از چین است.

در این رقابت‌ها تنها کشتی گیران فینالیست می توانند سهمیه المپیک را کسب کنند.

سوریان نیز با توجه به صعود رقیبش به فینال، راهی مرحله شانس مجدد شد و برای رسیدن به دیدار رده بندی باید مقابل فیروز تختایف از ازبکستان کشتی بگیرد.

سوریان در صورت حضور در این مسابقه و پیروزی مقابل حریف ازبک در دیدار رده بندی به مصاف نماینده کره‌جنوبی می‌رود.

در ادامه این رقابت‌ها بشیرباباجان‌زاده در وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی شنبه و امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی و کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد روز اول فروردین ماه برای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل به مصاف رقبای خود می روند.

دومین مسابقات گزینشی المپیک برای کشتی گیران از سراسر جهان اوایل اردیبهشت سال ۹۵ در اولان باتور مغولستان برگزار می شود که در هر وزن سه نفر در رشته مردان مجوز حضور در المپیک را کسب می کنند.

آخرین رقابت گزینشی المپیک نیز ۱۶ تا ۱۸ اردیبهشت ۹۵در شهر استانبول ترکیه انجام خواهد شد که در هر وزن دو نفر اول رشته مردان مجوز حضور در مسابقات را به دست می‌آورند.


ویدیو مرتبط :
شکست سوریان مقابل کره (سوریان باز هم سر به سر شد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوریان در آخرین نفس المپیکی شد


حمید سوریان با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جهانی گزینشی کشتی المپیک گام به فینال گذاشت تا برای سومین بار راهی المپیک شود. خبرگزاری فارس: مرحله دوم و آخر رقابت‌های جهانی کشتی گزینشی المپیک، از صبح امروز (جمعه) در تمام اوزان کشتی فرنگی در شهر استانبول ترکیه آغاز شده است که حمید سوریان تنها نماینده کشورمان در این رقابت‌ها با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی گام به فینال گذاشت تا برای سومین بار راهی المپیک شود.


در وزن 59 کیلوگرم که 24 کشتی‌گیر حضور دارند، حمید سوریان پس از استراحت در دور اول در دور دوم در یک دقیقه و 4 ثانیه با نتیجه 9 بر صفر مقابل ایوان لیزاتوویچ از کرواسی به پیروزی رسید. وی در دور سوم نیز با نتیجه 8 بر صفر در یک دقیقه و 5 ثانیه اریک ویسز از آلمان را شکست داد و گام به نیمه نهایی گذاشت، سوریان در این مرحله هم در یک دقیقه و 25 ثانیه با نتیجه 8 بر صفر از سد دیمیترو تسیمبالیوک، دارنده مدال برنز 2016 اروپا از اوکراین گذشت و در آخرین شانس، سهمیه حضور در المپیک را کسب کرد.

پیش از این تیم ملی کشتی فرنگی 5 سهمیه اوزان دیگر را کسب کرده بود و با سهمیه سوریان با تیم کامل عازم ریو خواهد شد.

با این اوصاف کاروان کشورمان تاکنون 44 سهمیه المپیک ریو را کسب کرده است.

فینالیست‌های این رقابت‌ها جواز حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب می‌کنند.