ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

برنامه بازیهای جام جهانی 2014 برزیل مشخص شد



برنامه بازیهای جام جهانی برزیل مشخص شد:فینال، 14 جولای ساعت 23.30

از هم اکنون زمان برگزاری دیدار فینال جام جهانی 2014 برزیل مشخص شده است

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سایت گل- مسئولان فیفا روز پنجشنبه برنامه رقابت های جام جهانی 2014 را اعلام کردند. این رقابت ها ، ساعت 12.30 نیمه شب  12 ژوئن (به وقت ایران) در سائوپائولو آغاز می شود و در روز13 جولای در ورزشگاه ماراکانای ریودوژانیرو، درساعت 23.30 به وقت ایران به اتمام می رسد

مرحله گروهی این رقابتها از 12 تا 26 ژوئن و در هر روز با برگزاری 3 بازی دنبال می شود . بازیهای مرحله گروهی در 5 ساعت مختلف برگزار می شود. برخی از بازیها ساعت 20.30 به وقت ایران اغاز می شود. برخی دیگر ساعت 22.30 ، برخی دیگر ساعت 23.30 و تعدادی از بازیهای گروهی هم ساعت در ساعت 12.30 نیمه شب و درنهایت برخی دیگر از بازیها درساعت 1.30 بامداد  به وقت ایران برگزار می شود.

مرحله یک هشتم پایانی رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل در روزهای 28 ژوئن تا 1 جولای ، هر روز با برگزاری دو بازی در ساعت 20.30 و 12.30 نیمه شب به وقت ایران دنبال می شود. بازیهای مرحله یک چهارم پایانی در روزهای 4 و 5 جولای در همین ساعات  دنبال می شود. مرحله نیمه نهایی در روزهای 7 و 8 جولای ساعت 12.30 نیمه شب به وقت ایران خواهد بود.

بازی فینال نیز روز 13 جولای ، در ساعت 23.30 به وقت ایران در ورزشگاه ماراکانای ریودوژانیرو برگزار می شود. یک روز قبل ، یعنی در روز شنبه 12 جولای، بازی رده بندی ساعت 12.30 دقیقه نیمه شب به وقت ایران برگزار خواهد شد./گل

 


ویدیو مرتبط :
قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل در برنامه ویژه شبکه3 نود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه بازیهای ایران در جام جهانی 2014 برزیل



اخبار,اخبار ورزشی,گروههای ایران در جام‌جهانی 2014

 

 اخبار ورزشی - قرعه‌کشی جام‌جهانی انجام شد

31خرداد مصاف با «مسی»

26 خرداد :
ایـران - نیجـریه
31 خرداد :
ایـران - آرژانتین
4 تیر :
ایـران - بوسنی‌وهرزگوین
  تیم‌ملی ایران هشت سال پس از رویارویی با «کریستیانو رونالدو» در جام‌جهانی این بار«لیونل مسی» دیگر ستاره فوتبال جهان را رودرروی خود می‌بیند. مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی 2014 برزیل شب گذشته در شهر«باهیا» این کشور برگزار شد و تیم‌ملی کشورمان در گروه F در کنار آرژانتین، نیجریه و بوسنی‌وهرزگوین قرار گرفت.

 

گروهی که نه می‌توان گفت ساده است و نه اینکه می‌توان آن را گروه مرگ نامید. ایران در سه دوره قبلی‌ای که در جام‌های جهانی حضور پیدا کرده بود هرگز با این سه تیم روبه‌رو نشده و در این میان تقابل ملی پوشان ایرانی با لیونل مسی جذابیت ویژه‌ای برای فوتبالدوستان ایرانی دارد و قطعا همه برای آن دیدار روزشماری می‌کنند.

 

آرژانتین یکی از مدعیان قهرمانی جام‌جهانی است. نیجریه یکی از باتجربه‌ترین تیم‌های آفریقایی محسوب می‌شود. با این حال باید گفت ایران در همگروه‌شدن با تیم‌های اروپایی خوش‌شانس بود و با بوسنی‌وهرزگوین تیمی که اولین حضورش در جام‌های جهانی را تجربه می‌کند روبه‌رو شد. اگر بخواهیم گروه ایران را با گروه استرالیا مقایسه کنیم ایران خوش‌شانس بوده اما گروه ایران نسبت به چند تیم دیگر سید (گلدان سوم) که ایران هم در آن قرار دارد گروه سخت‌تری است. قرعه ایران را فابیو کاناوارو، کاپیتان سابق ایتالیا برداشت. 


گروه D را باید گروه مرگ این جام‌جهانی دانست جایی که سه قهرمان جهان اروگوئه، ایتالیا و انگلیس در کنار هم قرار گرفتند. گروه G گروه دشواری به نظر می‌رسد. ضمن اینکه تکرار فینال جام‌جهانی گذشته بین اسپانیا و هلند در همین مرحله گروهی از نکات قابل توجه گروه‌بندی جام‌جهانی است. گروهE را هم باید یک گروه ساده برای فرانسه خوش‌شانس دانست. بازی افتتاحیه جام‌جهانی هم 22 خرداد بین برزیل میزبان بازی‌ها و کرواسی است.


نیجریه اولین حریف ایران
برنامه بازی‌های ایران به این صورت است که ایران در بازی دوم خود به مصاف آرژانتین می‌رود. ایران ابتدا 16ژوئن (26خرداد) در شهر کوریتیبا و در ورزشگاه دا بایکسادا به مصاف تیم‌ملی نیجریه می‌رود. این بازی ساعت 16 به وقت محلی و 30 دقیقه بامداد 27خرداد به وقت ایران برگزار می‌شود.

 

شش روز بعد ایران در ورزشگاه استادیو مینیرو شهر بلوهوریزونته به مصاف آرژانتین خواهد رفت و سرانجام بازی آخر ایران نیز 25ژوئن (4تیر) در شهر سالوادور و ورزشگاه فونته نوا برابر بوسنی خواهد بود. دو بازی آخر ایران ساعت19:30به وقت تهران خواهد بود. ایران اگر صعود کند با تیم‌های صعود‌کننده گروه E روبه‌رو می‌شود.


آشنایی با حریفان ایران در جام‌جهانی
آرژانتین: آلبی‌سلسته‌ها (سفید و آبی آسمانی‌ها) در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ قهرمان جهان شده‌اند. آرژانتین با تکیه بر مهاجمان فوق‌العاده‌ای نظیر لیونل مسی، گونسالو هیگواین و سرجیو آگوئرو با زدن ۳۵گل بهترین خط حمله مرحله مقدماتی را در گروهش داشت. این تیم با توجه به نتایج خوبش در سال‌های اخیر، در رده‌بندی فیفا هم به رده سوم صعود کرد. این کشور که سال آینده برای شانزدهمین بار در این مسابقات حاضر می‌شود،

 

علاوه بر قهرمانی در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶، در سال‌های ۱۹۳۰ (اولین دوره) و ۱۹۹۰ هم نایب‌قهرمان شده است. آرژانتین همچنین با ۱۴ قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های آمریکا (کوپا آمریکا) پرافتخارترین تیم این مسابقات است.


نیجریه: تیم‌ملی فوتبال نیجریه برای پنجمین بار به مرحله نهایی جام‌جهانی راه یافته است. این تیم در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا که بیست‌وهشتم نوامبر امسال منتشر شد در جایگاه سی‌وششم قرار گرفت و امسال به‌عنوان اولین تیم از آفریقا به جام‌جهانی برزیل صعود کرد. اوج افتخار نیجریه در سال 1996 رقم خورد که موفق شد اولین تیم آفریقایی باشد که در یک تورنمنت بین‌المللی به قهرمانی دست پیدا می‌کند.

 

نیجریه‌ در آن سال موفق شد در المپیک آتلانتا به مقام قهرمانی برسد و مدال طلای فوتبال را کسب کند. نیجریه سه بار توانسته است در جام ملت‌های آفریقا به قهرمانی دست پیدا کند و در دهه‌های اخیر همیشه یک پای ثابت قاره آفریقا در جام‌جهانی است که تاکنون دوبار از مرحله گروهی جام‌جهانی هم به دور بعد صعود کرده است. 


بوسنی‌وهرزگوین: تیم‌ملی فوتبال بوسنی‌وهرزگوین برای اولین بار به مرحله نهایی جام‌جهانی راه یافته است. این تیم در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا که بیست‌وهشتم نوامبر امسال منتشر شد در جایگاه بیست‌ویکم قرار گرفت. بد نیست بدانید که تیم‌ملی فوتبال بوسنی‌وهرزگوین یکی از تیم‌های فوتبال در قاره اروپاست که در سال 1992 تاسیس شد و زیر نظر اتحادیه فوتبال اروپا است و در سال 1996 به عضویت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا درآمده است.


آشنایی با شهرهای میزبان ایران
ایران که در گروه شش رقابت‌ها باید با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی روبه‌رو شود، در روز نخست 16ژوئن (26خرداد) در شهر کوریتیبا که مرکز استان پاراناست و در ورزشگاه 41هزارنفری دا بایکسادا این شهر به مصاف تیم ملی نیجریه می‌رود. ورزشگاهی که قرار است میزبان چهار رقابت از جام‌جهانی 2014 باشد. دمای هوای این شهر در زمان جام‌جهانی 18‌درجه سانتیگراد است.


بد نیست بدانید که ویژگی بارز این شهر زمانی هدف مستثمران اروپایی بود. هنوز هم جمعیت بالایی از اروپایی‌ها به‌خصوص از ریشه آلمانی در این شهر زندگی می‌کنند.  شش روز بعد ایران در ورزشگاه استادیو مینیرو شهر بلوهوریزونته مرکز استان میناس‌گرایس و در ورزشگاه 65 هزار نفری مینه رائو به مصاف آرژانتین و مردان سابیا خواهد رفت. دمای این شهر که دارای آب و هوایی گرمسیری می‌باشد در زمان برگزاری بازی‌ها 25‌درجه سانتیگراد است.

 

ویژگی بارز این شهر هم کلوپ‌های شبانه و کیوسک‌های فروش نوشیدنی‌های مختلف است که باعث شده این شهر capital pub لقب بگیرد.   و سرانجام بازی آخر ایران نیز 25ژوئن (4تیر) در شهر سالوادور مرکز استان باهیا و ورزشگاه فونته نوا برابر بوسنی برگزار خواهد شد. ظرفیت این ورزشگاه 52هزار نفر است و قرار است شش‌بازی جام‌جهانی در این شهر برگزار شود.  آب‌وهوای این شهر استوایی باران‌خیز است و دمای هوا در زمان برگزاری بازی‌ها 26‌درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.  ویژگی بارز این شهر هم به‌عنوان اولین پایتخت برزیل، به خاطر موزیک و غذاهای لذیذ است که البته هر دو اینها از تجارت بردگان از آفریقا تاثیر گرفته‌اند.


سکوت به خاطر ماندلا
مراسم رسمی قرعه‌کشی جام‌جهانی برزیل  ساعت 19:30 شب گذشته با پخش تصاویر زیبایی از نلسون ماندلا شروع شد. سپ بلاتر و دیلما روسف رییس‌جمهور برزیل به روی سن آمدند و سپ بلاتر و خانم روسف از حاضران دعوت کردند که به مناسبت درگذشت نلسون ماندلا یک دقیقه سکوت کنند.

 

پخش تصاویری از جام‌های جهانی گذشته از سال 1930 تاکنون بخش بعدی این مراسم بود. بلاتر رییس فیفا گفت که وقتش رسیده بود که جام‌جهانی به کشور فوتبال بازگردد. روسف نیز گفت که کسی جام‌جهانی 2014 را فراموش نخواهد کرد. دل‌بوسکه سرمربی تیم قهرمان جام‌جهانی 2010 کاپ جام‌جهانی را روی سکو آورد و به‌صورت نمادین در اختیار میزبان قرار داد.

 

پس از تحویل جام توسط دل‌بوسکه، صحنه‌هایی از 32 تیم راه‌یافته به جام‌جهانی پخش شد که گل رضا قوچان‌نژاد به کره‌جنوبی هم در صحنه پخش تصویر تیم ملی ایران نشان داده شد. رونالدو، ببتو و پله هم در این مراسم دقایقی کوتاه سخنرانی کردند. پس از توضیحات ژروم والکه، دبیرکل فیفا قرعه‌کشی توسط چند اسطوره فوتبال جهان از جمله فابیو کاناوارو، زین‌الدین زیدان، فرناندو هیرو، لوتار ماتئوس، کافو و جف هرست انجام شد.


واکنش‌ها
کارلوس کی‌روش (سرمربی تیم‌ملی ایران): این یک افتخار است. ما اکنون باید از آن لذت ببریم. باید برابر بهترین تیم‌های دنیا قرار بگیریم و فرصت بسیار بزرگی است تا پیشرفت کنیم و نشان دهیم تیم بهتری شدیم.


اشکان دژاگه (مهاجم تیم‌ملی): آرژانتین بسیار قدرتمند است اما شانس پیروزی مقابل نیجریه و بوسنی را داریم. کی‌روش این گروه را دیده و قطعا می‌داند چطور باید کار کند. او در اردوی بعدی تیم‌ملی ایران به بازیکنان نکات لازم را گوشزد می‌کند. امشب به کی‌روش اس‌ام‌اس می‌زنم تا بدانم برنامه مهار مسی چیست.


جواد نکونام (کاپیتان تیم‌ملی): مهار «مسی» کار یک نفر نیست. غیر از آرژانتین که اگر تغییر می‌کرد شاید گروه بهتر می‌شد دیگر باید قبول کنیم که در جام‌جهانی همین شرایط وجود دارد. هر 32 تیم حاضر در مسابقات بسیار قوی هستند. قرار نیست بگوییم که آرژانتین را می‌بریم اما باید در کل بگوییم گروهمان خوب است.


سابه یا (سرمربی آرژانتین): آنچه مهم است اینکه فاصله شهرها و شرایط آب‌وهوایی آنها را باید به طور دقیق مد نظر قرار بدهند. یکی از بازی‌ها در شهری سردتر برگزار می‌شود و بازی دوم ما در شهری با آب‌وهوای خوب برگزار خواهد شد. (در این بازی آرژانتین با ایران بازی دارد). نمی‌توان گفت هیچ گروهی آسان است، گروه ما هم آسان نیست و من از فوتبال و تیم ایران شناختی ندارم، اما نیجریه را بیشتر می‌شناسم.
اخبار ورزشی - شرق