ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بررسی گروه 2 مقدماتی جام جهانی در آسیا


اردنی ها تاکنون توانسته اند قهرمان جام ملت ها را پایین تر از خود نگه دارند و بعد از برگزاری 5 بازی خود را به عنوان شانس اول صعود مطرح کنند.

ورزش سه: اردنی ها تاکنون توانسته اند قهرمان جام ملت ها را پایین تر از خود نگه دارند و بعد از برگزاری 5 بازی خود را به عنوان شانس اول صعود مطرح کنند.

هر دو شانس اصلی صعود، یعنی اردن و استرالیا به میدان خواهند رفت تا انجام بازی ششم خود تکلیف صدرنشینی در این گروه را مشخص کنند.

تیم ها و امتیازات

اردنی ها نیز به مانند صدرنشین گروه اول این رقابت ها 13 امتیازی هستند و این روزها جلوتر از استرالیایی قرار دارند که با بازی مساوی و کسب 12 امتیاز در رده دوم قرار دارد، قرقیزستانی ها با 6 بازی و 8 امتیاز، تاجیکستان با 6 بازی و 5 امتیاز و بنگلادش نیز با 6 بازی و 1 امتیاز تیم های دیگر گروه دوم این رقابت ها هستند.

بنگلادش – استرالیا

در این بازی که در ساعت 15 آغاز خواهد شد استرالیایی ها به سه امتیاز آن نیاز شدید دارند چرا که آنها برای عقب نماندن از شانس صدرنشینی و صعود به عنوان تیم اول باید این بازی راحت را با پیروزی پشت سر بگذارند. بازی رفت این دو تیم در خانه استرالیایی ها با 5 گل به سود این تیم به پایان رسید. در دیار قبلی نیز این تیم توانست با 3 گل از سد قرقیزستان بگذرد و بنگلادشی ها نیز با با 5 گل دیدار خود را به تاجیکستان واگذار کردند.

قرقیزستان – اردن

به مانند بازی اول این گروه این بازی نیز که از ساعت 17:30 آغاز خواهد شد برای تعیین صدرنشینی از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. بازی رفت این دو تیم با تساوی بدون گل در اردن به پایان رسید و دو تیم با دو نتیجه متفاوت به این بازی رسیدند، اردنی ها تاجیکستان را شکست دادند و قرقیزستان نیز در مقابل استرالیا شکست خوردند.

زهردارترین و کم اثرترین خط حمله

قهرمان جام ملت ها با 13 گلی که وارد دروازه حریفان کرده است توانسته نام خود را به عنوان هجومی ترین تیم این گروه مطرح کند و بنگلادش نیز با تنها 2 گل زده ضعیف ترین قوای هجومی را در این گروه داراست.

بهترین و بدترین خط دفاع

اردنی ها با تنها یک گل خورده یکی از بهترین خطوط دفاعی را در بین تمام تیم های شرکت کننده داراست و بنگلادش نیز با دریافت بیست گل یکی از بدترین ها را به نام خود زده است.

بازیکنان برتر

مانوچخر ژالیلوف، مهاجم تاجیکستانی که تاکنون توانسته 5 بار برای تیمش گلزنی کند زهردارترین بازیکنی است که در بین تیم های این گروه حضور دارد.

بررسی گروه دوم مقدماتی جام جهانی در آسیا


ویدیو مرتبط :
۱۰ گل برتر مقدماتی جام جهانی آسیا ۲۰۱۴

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی 8 گروه مقدماتی جام جهانی در آسیا


با آغاز بازی ششم مقدماتی جام جهانی در آسیا، تیم های حاضر در مسابقات با انجام 5 و 6 بازی، به آرایش نهایی تیم های حاضر در مرحله نهایی مقدماتی در آسیا نزدیک می شوند.

ورزش سه: 8 تیم اول گروه های هشت گانه به علاوه 4 تیم از بهترین تیم های دوم جدول، 12 تیم نهایی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی را تشکیل خواهند داد تا در دو گروه 6 تیمی با یکدیگر به رقابت بپردازند. در آن مرحله، دو تیم اول دو گروه به طور مستقیم به جام جهانی خواهند رفت و برنده تیم های سوم دوگروه به سراغ نماینده حاضر از کنکاکاف در پلی آف می روند تا در صورت پیروزی پنجمین نماینده آسیا در جام جهانی را تشکیل بدهند.

اکنون به بررسی تیم های احتمالی صعود کننده در گروه های هشت گانه می پردازیم:

گروه A –  تیم اول؛ عربستان

در این گروه که تیم های عربستان و امارات و فسطین و مالزی و تیمور شرقی حضور دارند عربستانی ها با 13 امتیاز و با توجه به بازی های باقیمانده می توانند به عنوان اولین تیم صعود کننده از این گروه باشند.

اما برای تیم دوم امارات 10 امتیازی و فلسطین 9 امتیازی رقابت سختی با یکدیگر خواهند داشت، تنها برگ برنده اماراتی ها بازی کمتر آنهاست، اماراتی ها اکنون با 5 بازی 10 امتیازی هستند و فلسطینی ها نیز با 6 بازی 9 امتیازی هستند.

گروه B – تیم اول؛ اردن و شاید استرالیا

در این گروه نیز اردن، استرالیا، قرقیزستان، تاجیکستان و بنگلادش حضور دارند و در حال حاضر اردنی ها بالاتر از قهرمان جام ملت های آسیا ایستاده اند. این دو تیم با 5 بازی و اختلاف یک امتیازی (اردن 13 و استرالیا 12 امتیاز) یقینا تیم های اول و دوم این گروه را تشکیل خواهند داد.

گروه C – تیم اول؛ قطر

قطر، هنگ کنگ، چین، مالدیو و بوتان نیز در این گروه به بازی پرداختند و قطری ها با کسب تمام امتیازات، اکنون نام خود را به عنوان اولین تیم صعود کننده مطرح کردند.

اما برای تیم دوم باید به سراغ هنگ کنگ و چین رفت چراکه هنگ کنگی ها با 13 امتیاز از 6 بازی و چینی ها نیز با 10 امتیاز از 5 بازی در رده دوم و سوم این گروه به سر می برند.

گروه D – تیم اول؛ ایران

تیم های گروه چهارم نیز ایران، عمان، ترکمنستان، گوام و هند با یکدیگر به رقابت می پردازند، ایران و عمان 11 امتیازی قطعا تیم های اول و دوم این گروه خواهند بود و با توجه به بازی های باقیمانده تیم ملی کشورمان با گوام و هند و عمان (در ایران) احتمال اولی تیم ملی ایران در این گروه بیشتر از سایر تیم ها خواهد بود.

گروه E – تیم اول؛ ژاپن

ژاپن، سوریه، سنگاپور، افغانستان و کامبوج تیم های گروه پنجم این بازی ها هستند و ژاپن و سوریه دو تیمی بودند که در تمام هفته ها تیم های اول و دوم بودند و با توجه به تجربه بین المللی این دو تیم و البته امتیاز بیشتر می توان ژاپن را به عنوان تیم اول دانست و سوریه نیز که در بازی مستقیم با حریفش به بازی خواهد پرداخت تیم دوم دانست.

گروه F – تیم اول؛ تایلند

بعد از تعلیق اندونزی از این بازی ها، تایلند، عراق، ویتنام و چین تایپه تیم های این گروه هستند و تایلندی‌ها یقینا اولین تیم صعود کننده از این گروه هستند زیرا اختلاف امتیاز بالایی با سایر تیم ها دارند. عراقی ها با 5 امتیاز از 3 بازی تیم دوم هستند که احتمالا در همین رده نیز باقی خواهند ماند.

گروه G – تیم اول؛ کره جنوبی

کره جنوبی، کویت، لبنان، میانمار و لائوس در حالی در این گروه به سر می برند که کره ای ها با کسب هر 15 امتیاز ممکن در 5 بازی خود توانستند نام خود را به عنوان اولین تیم صعود کننده از این گروه دانست. کویت و لبنان 10 امتیازی نیز تیم هایی هستند که می توانند برای دومی بجنگند، البته برگ برنده کویتی ها یک بازی کمتر آنها نسبت به لبنانی هاست که می توانند با 3 احتمالی آن به عنوان دومی چشم داشته باشند.

گروه H – تیم اول؛ کره شمالی

دیگر تیم کره ای نیز در گروهی که شامل کره شمالی، ازبکستان، فیلیپین، بحرین و یمن است نام خود را در حال حاضر به عنوان اولین تیم ثبت کرده اند. البته اختلاف امتیاز آنها با ازبکستانی ها بسیار کم (یک امتیاز) است و ممکن در بازی های آتی نام تیم اول این گروه تغییر کند اما آن چیزی که احتمالا تغییری نخواهد داشت حضور تیم دیگری مانند فیلیپین 7 امتیازی در بین دو تیم اول است.

بنابراین عربستان، اردن (استرالیا)، قطر، ایران (عمان)، ژاپن (سوریه)، تایلند، کره جنوبی و کره شمالی (ازبکستان) تیم هایی هستند که تاکنون نام خود را به عنوان تیم های احتمالی اول صعود کننده به مرحله بعد مطرح کرده اند.