ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بررسی شرایط تیم‌ها برای بقا در لیگ‌ برتر


در آخرین بازی هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر، فولاد خوزستان موفق شد میهمان خود، ملوان را با یک گل شکست دهد.

در آخرین بازی هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر، فولاد خوزستان موفق شد میهمان خود، ملوان را با یک گل شکست دهد. با این پیروزی شاگردان دراگان اسکوچیچ که در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ‌برتر احیا شده‌اند موفق شدند بعد از پرسپولیس ٢٣امتیازی با ٢١ امتیاز در رتبه دوم جدول رده‌بندی نیم‌فصل دوم قرار بگیرند و خیال خودشان را از ماندن در لیگ‌برتر راحت کنند. با پایان بازی‌های این هفته، چهار تیم در فاصله چهار هفته مانده به پایان لیگ‌برتر برای بقا در لیگ با هم رقابت می‌کنند که از بین این چهار تیم فقط یک تیم می‌تواند در فصل بعد در لیگ‌برتر باشد و سه تیم دیگر به دسته یک سقوط می‌کنند. حساسیت هفته‌های پایانی لیگ‌برتر در پایان جدول بهانه‌ای شد تا شرایط تیم‌هایی که برای بقا در لیگ با هم می‌جنگند را مورد بررسی قرار دهیم.

استقلال اهواز: اولین سقوط‌ کننده

استقلال اهواز در این فصل بعد از اینکه تیم تازه لیگ‌برتری‌شده فولاد نوین خوزستان نتوانست در لیگ‌برتر بازی کند، جایگزین این تیم شد. آبی‌های اهوازی لیگ را با سیاوش بختیاری‌زاده آغاز کردند. پس از شروع آبرومندانه استقلال اهواز باخت‌های این تیم شروع شد و بختیاری‌زاده جای خود را به علی حنطه داد. حنطه هم در اهواز کاری را پیش نبرد و در یک اقدام عجیب، بختیاری‌زاده به نیمکت استقلال اهواز برگشت. استقلال اهواز در این فصل رکورد هفته‌های بدون برد را به‌جا گذاشته و آماری ضعیف ثبت کرده است. بدترین خط دفاع، بدترین خط حمله، کمترین برد، بیشترین باخت و بدترین تفاضل همه در اختیار استقلال اهواز است. تقریبا از نیم‌فصل مشخص شد که استقلال اهواز گزینه‌ای غیر از سقوط ندارد. حتی بهترشدن این تیم با جوانان بومی‌اش در نیم‌فصل دوم نتوانست دوای درد استقلال اهواز شود و این تیم قطعا قبل از هفته آخر از سقوطش مطمئن می‌شود. بااین‌حال نتایج این تیم در ادامه فصل می‌تواند معادلات بالای جدول را هم به‌هم بریزد. این تیم ابتدا میزبان پرسپولیس است، سپس با فولاد و سایپا بازی دارد و در هفته آخر میهمان تراکتورسازی است. استقلال اهواز هم‌اکنون ١٠ امتیاز با منطقه امن جدول فاصله دارد و اگر این هفته به پرسپولیس ببازد، سه هفته مانده به پایان مسابقات سقوطش مسجل می‌شود.

راه‌آهن: شانس کم برای بقا در لیگ‌ برتر

راه‌آهنی‌ها که فصل را با فرهاد کاظمی شروع کردند و بعد از او مهدی تارتار و توپالیدیس را روی نیمکت خود دیدند، شانس زیادی برای بقا در لیگ‌برتر ندارند. زردپوشان تهرانی درحال‌حاضر با ١٩ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارند. راه‌آهنی‌ها در چهار بازی باقی‌مانده کار راحتی ندارند. آنها با پدیده که تیم پنجم نیم‌فصل دوم است و سپاهان در ورزشگاه خانگی خود بازی می‌کنند اما کار سخت آنها در دو بازی خارج از خانه است؛ جایی که باید در اهواز و تهران با تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی استقلال خوزستان و پرسپولیس بازی کنند. با توجه به اختلاف امتیاز راه‌آهن با سیاه‌جامگان و ملوان و بازی رودرروی سیاه‌جامگان و ملوان در هفته پایانی، می‌توان راه‌آهن را دومین تیم سقوط‌کننده به دسته یک دانست که فقط روی کاغذ شانس بقا در لیگ‌برتر را دارد.

سیاه‌جامگان: امیدوار به هفته پایانی

سیاه‌جامگان در نیم‌فصل دوم بهتر از سه تیم ملوان، راه‌آهن و استقلال اهواز نتیجه گرفته است. فرهاد کاظمی در حالی از نیمه‌های فصل هدایت تیم تازه لیگ‌برتری‌شده سیاه‌جامگان را برعهده گرفت که آنها می‌دانستند در این فصل برای بقا در لیگ‌برتر باید بجنگند. فرهاد کاظمی تجربه‌ای شبیه به این فصل را در فصل گذشته با راه‌آهن داشت و موفق شد این تیم را در هفته‌های پایانی و در جدال با پیکان در لیگ‌برتر نگه دارد. سیاه‌پوشان مشهدی در چهار بازی باقی‌مانده خود کار راحتی ندارند اما آن چیزی که آنها را به بقا امیدوار می‌کند بازی هفته پایانی در مشهد مقابل ملوان، تیم سیزدهم جدول است. شاگردان فرهاد کاظمی در چهار هفته باقی‌مانده با تراکتورسازی و ملوان در مشهد و با صبای قم و ذوب‌آهن خارج از خانه بازی می‌کنند. با توجه به شرایط تیم‌های پایین جدول می‌توان بازی هفته پایانی سیاه‌جامگان و ملوان را فینال تیم‌های پایین جدول برای بقا در لیگ‌برتر دانست.

ملوان: در انتظار حساس‌ترین بازی فصل خود

ملوانی‌ها فصل را با امیر قلعه‌نویی شروع کردند اما او هیچ‌وقت روی نیمکت این تیم ننشست. بعد از قلعه‌نویی آنها باز هم سراغ یک مربی غیربومی رفتند و حمید استیلی که فصل گذشته از راه‌آهن کنار رفته بود را به انزلی بردند استیلی هم در ملوان موفق نبود و نتوانست انتظارات را برآورده کند. با کناررفتن استیلی، مسئولان ملوان این‌بار به سراغ یکی از گزینه‌های بومی که سابقه هدایت این تیم را هم در کارنامه داشت، رفتند و محمد احمدزاده را به انزلی آوردند. حالا محمد احمدزاده در فاصله چهار هفته به پایان رقابت‌ها کار سختی برای نگه‌داشتن تیم شهرش در لیگ دارد. ملوان درحال‌حاضر با ٢٣ امتیاز در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد. آنها برای بقا باید با سایپا و صبا در انزلی بازی کنند و همچنین به تبریز بروند تا رودرروی تراکتورسازی قرار بگیرند. ملوانی‌ها در هفته پایانی لیگ هم حساس‌ترین بازی خود را در مشهد مقابل سیاه‌جامگان برگزار می‌کنند که به نظر می‌رسد آن بازی تکلیف تیم باقی‌مانده در لیگ را مشخص کند. در چهار هفته باقی‌مانده از لیگ، تیم‌های تراکتورسازی تبریز و صبای قم نقش زیادی در مشخص‌کردن تیمی که در لیگ‌برتر باقی می‌ماند، خواهند داشت.


ویدیو مرتبط :
هفته پایانی و تیم هایی که برای بقا در لیگ برتر می جنگند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی 16 تیم لیگ برتر در هفته اول


هفته اول لیگ برتر در دوره پانزدهم، در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد و طی آن 16 تیم لیگ برتری به مصاف یکدیگر رفتند.