ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

برترین گلزنان تاریخ هلند در آغوش هم+عکس



برترین گلزنان تاریخ هلند,عکس برترین گلزنان تاریخ هلند

برترین گلزنان تاریخ هلند در آغوش هم+عکس

فان‌پرسی با هت‌تریک مقابل مجارستان موفق شد رکورد پاتریک کلایورت را بشکند و به عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال هلند لقب بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، هلندی ها شب گذشته با نتیجه 8 بر یک مجارستان را در هم کوبیدند تا بهترین خط حمله اروپا را به خود اختصاص دهند.

در این دیدار روبین فان پرسی مهاجم هلندی منچستر یونایند موفق به هت تریک شد و با 41 گل زده رکورد پاتریک کلایورت مهاجم سابق لاله های نارنجی که 40 گل زده دارد را شکست.

کلایورت در حال حاضر دستیار فان خال سرمربی هلند است و فان پرسی پس از شکستن رکورد کلایورت، او را در آغوش گرفت.

کلاس یان هونتلار هم دیگر گلزن مطرح هلندی ها است که می تواند رکورد کلایورت را پشت سر بگذارد.

این مهاجم بلند قامت 35 گل برای هلندی ها به ثمر رسانده است. 

برترین گلزنان تاریخ هلند,عکس برترین گلزنان تاریخ هلند

 

برترین گلزنان تاریخ هلند,عکس برترین گلزنان تاریخ هلند

فارس


ویدیو مرتبط :
برترین گلزنان تاریخ فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آماری از برترین گلزنان تاریخ لیگ برتر ایران


هم‌اکنون رضا عنایتی با 109 گل زده، برترین گلزن تاریخ لیگ برتر است و آرش برهانی پس از وی، با صد و سه گل زده جای دارد.

تابناک: تیم فوتبال پرسپولیس در اولین دیدارش در سال ۹۲ پیکان را شکست داد. کریم انصاری فرد در دقیقه 72 با یک ضربه فنی از داخل محوطه جریمه برای پرسپولیس گلزنی کرد. در دقیقه 78 محمد نوری روی توپ ارسالی از نقطه کرنر با ضربه سر گل دوم سرخپوشان را به ثمر رساند.

انصاریفر با گلزنی در این بازی با 62 گل زده هفتمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر شد و محمد نوری عنوان دومین هافبک گلزن را به خود اختصاص داد .

محمد نوری هافبک ملی پوش پرسپولیس که در بازی مقابل پیکان گلزنی کرد، مجموع گل هایش در لیگ برتر را به عدد 48 رساند. به این ترتیب نوری با 48 گل زده به همراه آقایی دومین هافبک گلزن در تاریخ لیگ برتر شد.

در بین ۳۰ گلزن تاریخ لیگ برتر ایران،داود حقی با ۵۰ گل زده در صدر قرار دارد. محمد نوری به همراه عباس آقایی دومین هافبک گلزن است. آقایی  هم ۴۸ گل زده است که ۸ گل اول نیز با پیراهن پرسپولیس بوده است. با توجه به عدم حضور آقایی در لیگ برتر، نوری 2 گل تا شکستن رکورد حقی فاصله دارد و می تواند عنوان گلزن ترین هافبک تاریخ لیگ برتر را به خود اختصاص دهد.

ضمنا آخرین گل انصاری‌فر برمی‌گشت به هفته نوزدهم رقابت‌ها آن هم در شیراز. روز یکشنبه ۱۰ دی ماه سال ۹۱ بود که کریم انصاری‌فر در حافظیه موفق شد گل دوم پرسپولیس را در دقیقه ۲۶ درون دروازه فجرسپاسی جای دهد و تا بازی با پیکان دقیقا ۹۱ روز بود که نتوانسته بود برای پرسپولیس گل بزند. با احتساب بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای برابر ذوب‌آهن در جام حذفی هم او مجموعا ۱۲۴۷ دقیقه در بازی‌های رسمی گل نزده بود و بالاخره برابر پیکان موفق شد هفتمین گل خود در لیگ را به ثمر برساند.

هم‌اکنون رضا عنایتی با 109 گل زده، برترین گلزن تاریخ لیگ برتر است و آرش برهانی پس از وی، با صد و سه گل زده جای دارد.

عنایتی با به ثمر رساندن 55 گل برای استقلال بیشترین گل خود را با این تیم زده است؛ افزون بر این که عنایتی، دیگر گل‌های خود را به همراه تیم‌های ابومسلم، سپاهان و صبای قم به ثمر رسانده است

 در ضمن رضا نوروزی از فولاد با 24 گل زده، رکورددار بیشترین گل زده در یک فصل در تاریخ لیگ است

برترین گلزنان خارجی

عماد محمدرضا با 72گل زده، بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر است که با تیم‌های فولاد، سپاهان و شاهین موفق به گلزنی شده است.
به هر روی، هم‌اکنون رضا عنایتی با 109 گل زده، برترین گلزن تاریخ لیگ برتر است و آرش برهانی پس از وی، با صد و سه گل زده جای دارد.

نام و شمار گل‌های 7 گلزن برتر تاریخ لیگ برتر به شرح زیر است:

1 ـ رضا عنایتی، 109 گل
2 ـ آرش برهانی، 103 گل
3 ـ فریدون فضلی، 85گل
4 ـ مهدی رجب زاده 75گل

5 ـ عماد رضا، 72 گل
6 ـ سیاوش اکبرپور 66 گل
7 - کریم انصاریفر 62 گل

گفتنی ست سایت آمار و ارقام فدراسیون فوتبال آذر ماه 91 گزارشی از بهترین گلزنان‌ لیگ‌های فوتبال جهان منتشر کرد که لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا با 50 گل زده در صدر ایستاد و کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی رئال مادرید با 46 گل در مکان دوم ایستاد و پس از آن نفر سوم با اختلاف یازده گل آرتوراس ریمکویچوس از باشگاه شولیای لیتوانی است.

کریم انصاری‌فرد، مهاجم تیم پرسپولیس نیز با 21 گل زده در مکان پنجاه‌و‌چهارم قرار گرفته است.