ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

برترین مربی قرن 21 انتخاب شد+عکس



اخبار ورزشی - فرگوسن، مربی برتر قرن بیست‌ویکم

سایت "GIVE ME SPORT" انگلیس 10 مربی برتر قرن بیست‌ویکم را معرفی کرد. سر آلکس فرگوسن در این فهرست در صدر و ژوزه مورینیو در جایگاه دوم قرار دارند.

اخبار,اخبار ورزشی,مربی برتر قرن بیست‌ویکم

 

به گزارش ایسنا ، سایت "GIVE ME SPORT" در گزارشی از 10 مربی برتر قرن بیست‌ویکم رونمایی کرد که در این میان نام مربیان بزرگی همچون لوئیس فیلیپه اسکولاری، مارچلو بیلسا و مانوئل پیگرینی به چشم نمی‌آید!

10 مربی برتر قرن بیست‌ویکم از نگاه این پایگاه اینترنتی عبارتند از:
1- سرآلکس فرگوسن
طبیعی است که این مربی باتجربه در صدر بهترین‌ها قرار گیرد. افتخارات او با آبردین و منچستریونایتد در دهه‌های هشتاد و نود متوقف نشد. هشت قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، یک قهرمانی در جام حذفی، سه قهرمانی در جام اتحادیه، دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان عنوان‌های قهرمانی فرگوسن از سال 2000 تا 2013 بود. او هم‌چنین موفق شد

 

دو بار شیاطین سرخ را به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های 2009 و 2011 برساند اما برابر بارسلونا در هر دو بازی تن به شکست داد. فرگوسن در مه 2013 پس از 26 سال حضور در نیمکت اولدترافورد و 38 عنوان قهرمانی تصمیم گرفت از دنیای مربیگری خداحافظی کند. افتخارات زیاد نه تنها او را در صدر بهترین مربیان قرن بیست‌ویکم قرار می‌دهد که حتی باعث می‌شود تا بسیاری از او به عنوان بهترین مربی تاریخ فوتبال یاد کنند.

2- ژوزه مورینیو
مورینیو در سال 2003 با قهرمان کردن پورتو در جام یوفا خود را به جهانیان معرفی کرد. او در سال 2004 شگفتی‌ساز ظاهر و موفق شد پورتو را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کند و نشان دهد که مربی بزرگی است. مورینیو پس از پورتو به چلسی پیوست و توانست این تیم را دو بار پیاپی قهرمان لیگ برتر انگلیس کند.

 

مورینیو پس از چلسی به فوتبال ایتالیا رفت تا هدایت اینتر را بر عهده گیرد. او در نراتزوری هم موفق ظاهر شد و توانست این تیم را دو بار قهرمان سری A و یک بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کند. آقای "خاص" در سال 2010 پس از کارنامه درخشان با اینتر به کهکشانی‌ها پیوست. اما در این تیم کارنامه درخشانی از خود بر جای نگذاشت و تنها یک قهرمانی در لیگا، یک قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپرجام اسپانیا را به دست آورد.

3- پپ گوآردیولا
گوآردیولا کار حرفه‌ای خود را در دوران مربیگری‌اش با بارسلونا در سال 2008 آغاز کرد. او در آبی‌-اناری‌ها خیره کننده ظاهر شد و در فصل نخستش با این تیم شش قهرمانی را به دست آورد. گوآردیولا در چهار سالی که روی نیمکت بارسلونا نشست، 14 جام برای این تیم کسب کرد تا به عنوان پرافتخارترین سرمربی تاریخ این باشگاه انتخاب شود. او اکنون هدایت بایرن‌ مونیخ را بر عهده دارد و با این تیم قهرمانی در سوپرجام اروپا و جام‌جهانی باشگاه‌ها را به دست آورده است.

4- ویسنته دل بوسکه
یکی از مربیانی است که شایسته ستایش است. او دو بار با رئال‌مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و دو بار قهرمان رقابت‌های لیگا شده است. دل‌بوسکه پس از آراگونس هدایت ماتادورها را برعهده گرفت. او در این تیم هم بسیار خوب کار کرد و موفق شد قهرمانی در جام‌جهانی 2010 و یورو 2012 را تجربه کند. او الان هم سرمربی تیم ملی اسپانیاست و تیمش از شانس‌های اصلی قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل به شمار می‌رود.

5- آرسن ونگر
هر چند که آرسنال از سال 2005 تاکنون هیچ قهرمانی را به دست نیاورده اما ونگر هم یکی از مربیان بزرگ قرن بیست‌ویکم است. او دو بار در این قرن با آرسنال قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده است که یک فصل آن بدون شکست بود. او همچنین سه بار قهرمانی در جام حذفی انگلیس را با توپچی‌ها به دست آورده است. این در حالی است که "فیلسوف" موفق نشده قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با آرسنال به دست آورد. هر چند در سال 2006 به فینال این رقابت‌ها صعود کرد اما با نتیجه‌ دو بر یک برابر بارسلونا تن به شکست داد.

6- کارلو آنچلوتی
کارلتو مربی‌ای است که طعم پیروزی و موفقیت را به خوبی چشیده است. او با میلان یک بار قهرمان رقابت‌های سری A و دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. آنچلوتی پس از میلان به چلسی رفت و موفق شد این تیم را قهرمان لیگ برتر انگلیس و جام حذفی کند. کارلتو پس از چلسی فوتبال فرانسه را انتخاب کرد و به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. او در این تیم پاریسی هم که با مالکان قطری خود متحول شده بود،

 

خوب ظاهر شد و توانست این تیم را پس از 19 سال قهرمان لیگ فرانسه کند. آنچلوتی در حال حاضر هدایت رئال مادرید را بر عهده دارد. تیم او در رقابت‌های لیگا با 41 امتیاز در رده سوم قرار دارد اما در لیگ قهرمانان اروپا مقتدرانه ظاهر شده و با 16 امتیاز به عنوان تیم نخست از گروه خود به دور بعد صعود کرد تا در این مرحله به مصاف شالکه برود.

7- گاس هیدینک
این مربی باتجربه هلندی به خوبی با تغییرات جهان فوتبال آشناست. او هدایت تیم‌های بزرگی را در اسپانیا و انگلیس بر عهده گرفته است. هیدینک در تیم‌های ملی هلند، کره جنوبی و استرالیا هم مربیگری کرده است. سوم کردن کره جنوبی در جام جهانی 2002 بزرگ‌ترین دستاورد این مربی بزرگ به شمار می‌آید.

8- رافائل بنیتس
اگر از هر تماشاگر والنسیا و لیورپول سوال بپرسید که بهترین مربی یک دهه اخیر کیست، بدون شک یک جواب خواهند داشت: رافائل بنیتس. او والنسیا را در سال‌های 2002 و 2004 قهرمان رقابت‌های لیگا کرد.

 

بنیتس پس از والنسیا به لیورپول پیوست و توانست این تیم را پس از 21 سال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کند. بنیتس پس از لیورپول به اینتر پیوست اما نمایش ناامید کننده ای در این تیم داشت. او پس از اینتر به فوتبال انگلیس برگشت و این بار هدایت چلسی را موقتا بر عهده گرفت و توانست این تیم را قهرمان لیگ اروپا کند. او الان هدایت ناپولی را برعهده دارد.

9- فابیو کاپلو
او در دهه نود نام خود را برای همیشه در میلان ماندگار کرد. کاپلو در هزاره جدید هدایت رم را بر عهده گرفت و توانست این تیم را در سال 2001 قهرمان رقابت‌های سری A کند. این مربی با تجربه در سال 2005 به عنوان بهترین مربی ایتالیا انتخاب شد. کاپلو در سال 2007 با شیوه‌ای دراماتیک رئال مادرید را قهرمان لیگا کرد.

 

او پس از رئال مادرید هدایت تیم ملی فوتبال انگلیس را برعهده گرفت و توانست این تیم را به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی برساند اما با شکست سنگین برابر آلمان از جام خداحافظی کرد. او الان هدایت تیم ملی فوتبال روسیه را برعهده دارد و با این تیم به جام جهانی 2014 برزیل صعود کرده است.

10 – روبرتو مانچینی
مانچینی در سال 2001 با قهرمان کردن فیورنتینا در جام حذفی ایتالیا نخستین افتخار دوران مربیگری خود را به دست آورد. او پس از فیورنتینا هدایت لاتزیو را بر عهده گرفت و توانست در سال 2004 این تیم را هم قهرمان جام حذفی ایتالیا کند. مانچینی اینتر را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد.

 

او در این تیم هم عملکرد بسیار خوبی داشت و سه بار پیاپی به قهرمانی رقابت‌های سری A دست یافت. مانچینی پس از عملکرد خوب در اینتر هدایت منچسترسیتی را برعهده گرفت و موفق شد این تیم را پس از 43 سال قهرمان رقابت‌های لیگ برتر انگلیس کند اما فصل گذشته از این تیم اخراج شد. او الان هدایت گالاتاسرای را برعهده دارد.

اخبار ورزشی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
انتخاب خوزه مورینیو به عنوان “برترین مربی قرن” فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برترین دورازبان قرن 21 انتخاب شد+عکس




اخبار ورزشی - کاسیاس برترین دروازه‌بان قرن21

یک پایگاه اینترنتی برترین دروازه‌بانان فوتبال جهان را در قرن 21 منتشر کرد که نام ایکر کاسیاس بالاتر از جان لوئیجی‌ بوفون در صدر قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا ، پایگاه اینترنتی givemesport در گزارشی 10 دروازه‌بان برتر قرن 21 فوتبال جهان را معرفی کرد که در این فهرست ایکر کاسیاس بالاتر از همه رقیبانش در صدر قرار گرفته است.

 

اخبار,اخبار ورزشی,کاسیاس, برترین دروازه‌بانان فوتبال جهان


با 10 دروازه‌بان برتر جهان در قرن 21 از نگاه این پایگاه اینترنتی آشنا می‌شویم:

1- ایکر کاسیاس (اسپانیا)
برترین دروازه‌بان جهان در این فهرست در حالی در صدر قرار گرفته که در یکی، دو فصل گذشته با بی‌رحمی در رئال‌مادرید روبه‌رو شده است. کاپیتان محبوب رئال‌مادرید که رکورد بیشترین بازی را با تیم ملی اسپانیا را در کارنامه خود دارد، مدت‌هاست جای خود را در لیگ اسپانیا به دیگو لوپس داده. با این حال او آنقدر با تیم ملی اسپانیا مطمئن بوده که توانسته است در صدر این فهرست قرار گیرد. مطمئنا کاسیاس در جام‌جهانی 2014 فرصت این را خواهد داشت تا ارزش‌های خود را به رخ منتقدانش بکشد.

2- جی‌جی بوفون (ایتالیا)
دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا و یوونتوس همیشه در سال‌های اخیر پشت سر ایکر کاسیاس قرار گرفته است. او که در جام‌جهانی 2006 توانست به قهرمانی برسد، در سال‌های اخیر با تیم یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا موفق نبوده است. با این حال نمایش زیبای بوفون در انتخابی جام‌جهانی 2014 از یاد علاقمندان فوتبال نرفته است. عملکردی که باعث شد سرمربی ایتالیا بارها به تمجید از این بازیکن بپردازد.

3- ادوین فان‌درسار (هلند)
دروازه‌بان قدبلند تیم ملی هلند و منچستر‌یونایتد در سال‌های آخر فوتبال خود به یکی از مطمئن‌ترین دروازه‌بانان جهان در منچستر‌یونایتد تبدیل شده بود. او موفق شد با منچستر در مسکو قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و همیشه در تیم ملی هلند بازی‌های بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت. او تا سال 2008 با تیم ملی هلند به میدان می‌رفت و موفق شد 130 بازی ملی در کارنامه خود به ثبت برساند.

4- پتر چک (چک)
پتر چک یکی از بهترین‌ دروازه‌بانان جهان است که تنها یک بار فرصت حضور در جام‌جهانی را داشته. او هر چند در انتخابی جام‌جهانی 2014 نمایش خوبی از خود به جای گذاشت اما در نهایت نتوانست مسافر برزیل شود. البته پتر چک در رده باشگاهی عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته و موفق شده است قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه خود داشته باشد. او اکنون تمام تمرکز خود را معطوف به قهرمانی‌ با چلسی در جام‌های مختلف کرده است.

5- ویکتور والدس (اسپانیا)
هر چند ویکتور والدس همیشه منتقدان زیادی دارد اما نمی‌توان از عملکرد خوب او در چند سال گذشته در بارسلونا به سادگی گذشت. او در قهرمانی‌های بارسلونا در سال‌های اخیر نقش مهمی را ایفا کرده اما بدشانس بوده که در رده ملی همیشه یک نفر آماده‌تر به نام ایکر کاسیاس را مقابل اسم خود دیده است. والدس البته در اواخر سال 2013 در بازی اسپانیا برابر گینه با مصدومیت سنگینی مواجه شد که تا مدت‌ها جای خود را به پینتو داد.

6- اولیور کان (آلمان)
دروازه‌بان سال‌های نه چندان دور تیم ملی آلمان در رده ششم برترین دروازه‌بانان قرن 21 فوتبال قرار گرفته است. اوج نمایش او در جام‌جهانی 2002 بود که توانست در خیلی از بازی‌ها دروازه تیم ملی آلمان را بسته نگه دارد اما در بازی فینال مغلوب جادوی رونالدو شد تا نتواند عنوان برترین بازیکن جام را به خود اختصاص دهد.

 

کان در مدت حضور خود در بایرن‌مونیخ با این تیم به قهرمانی‌های زیادی از جمله فتح لیگ قهرمانان اروپا دست یافت. اولیور کان در جام‌جهانی 2006 نیز در تیم ملی آلمان حاضر بود اما گزینه اول کلینزمن در آن جام ینس لمان بود. البته اولی کان در دیدار رده‌بندی جام جهانی توانست برای تیم ملی آلمان به میدان برود و سهمی در سومی آلمان در آن جام داشته باشد.

7- مانوئل نویر (آلمان)
شاید اگر قرار بود برترین دروازه‌بانان جهان در حال حاضر انتخاب شود، همه نگاه‌ها به مانوئل نویر بود. او سالی رویایی را با بایرن‌مونیخ پشت سر گذاشت و به تمامی افتخارات موجود دست یافت. او در لیگ قهرمانان اروپا در بازی برابر بوروسیا دورتموند توانست عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد و اکنون همه منتشر درخشش او در جام جهانی 2014 هستند. آلمان می‌تواند در جام‌جهانی 2014 امیدوار به درخشش این دروازه‌بان باشد.

8- ژولیو سزار (برزیل)
دروازه‌بان برزیلی سابق اینتر یکی از خوش‌اندام‌ترین دروازه‌بانان جهان بود که با اینتر به افتخارات زیادی دست یافت. سزار البته در تیم ملی برزیل نیز بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشته و امیدوار است تا بتواند دروازه‌بان اول سلسائو در جام‌جهانی باشد.

9- دیدا (برزیل)
دروازه‌بان سابق تیم ملی برزیل پس از هموطنش سزار در رده نهم قرار گرفته است. او که مدت‌ها در میلان به یک دروازه‌بان مطمئن تبدیل شده بود سال‌های سال از دروازه تیم ایتالیایی و تیم ملی برزیل محافظت کرد. دیدا در رده ملی توانست تیم ملی برزیل را در 91 بازی همراهی کند. بهترین دوران او به جام جهانی 2006 بر‌می‌گردد؛ البته دیدا در آن جام در بازی برابر فرانسه ناکام بود تا این تیم از بزرگترین رویداد فوتبالی جهان حذف شود.

10- پپه رینا (اسپانیا)
دهمین دروازه‌بان برترین‌های فوتبال جهان در قرن 21 ریناست که مدت‌ها پشت سر ایکر کاسیاس نتوانسته است در تیم ملی اسپانیا بازی کند اما درخشش کم‌نظیر او در تیم لیورپول باعث می‌شود تا کارشناسان این دروازه‌بان را در رده دهم برترین‌های فوتبال جهان قرار دهند.
اخبار ورزشی - ایسنا