ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

برانکو: بازی روبه‌روی شاگردانم سخت است


روزی که پرسپولیس در آخرین بازی لیگ‌برتر، دربی پایتخت را به سود خود به پایان برد، می‌شد محبوب‌تر شدن برانکو ایوانکوویچ را نزد هواداران پرسپولیس پیش‌بینی کرد.

روزنامه شهروند: روزی که پرسپولیس در آخرین بازی لیگ‌برتر، دربی پایتخت را به سود خود به پایان برد، می‌شد محبوب‌تر شدن برانکو ایوانکوویچ را نزد هواداران پرسپولیس پیش‌بینی کرد. او تلاش زیادی کرده تا بتواند تیم قدرتمندی را روانه لیگ‌پانزدهم کند و خودش می‌گوید تا حد زیادی به خواسته‌هایش رسیده است. برانکو این‌روزها ترجیح می‌دهد به چیزی جز پرسپولیس فکر نکند و به همین خاطر سعی می‌کند از حواشی دوری گزیند. سرمربی سابق تیم‌ملی ایران حالا در فاصله چند روز مانده تا شروع لیگ‌برتر اندیشه‌های بزرگی را در سر می‌پروراند. این را می‌شود از حرف‌هایی که بر زبان می‌آورد، متوجه شد.

  حدود دوماه برای آماده‌کردن یک تیم‌ خوب زمان داشتید؛ آیا به اهداف خود رسیدید؟

تا حد زیادی بله، من لیست نفرات مورد نظرم را به باشگاه داده بودم و مسئولان نیز تلاش خود را برای جذب بازیکنان مدنظر انجام دادند. تعداد زیادی از بازیکنانی که خواسته‌ بودم جذب شدند اما دو، ‌سه نفر از لیستم باقی ماند. با این حال نفراتی که پرسپولیس آمدند، جزو بهترین‌ها هستند و می‌شود گفت تقریبا از شرایط راضی هستم. ما یک اردوی خوب هم در ترکیه برگزار کردیم که آن‌جا همه ‌چیز عالی پیش رفت. امکانات کمپ ما به قدری خوب بود که علاقه‌مند شدم چند روز دیگر در این کشور بمانیم اما شرایط مهیا نشد و اکنون با شروع تمرینات در تهران، خود را آماده دیدار با پدیده می‌کنیم.

  اواخر سال ‌گذشته از رفتن حرف زدید ولی این اتفاق نیفتاد و پرسپولیس لیگ‌پانزدهم را هم با شما شروع می‌کند!

دوست ندارم به گذشته برگردم. آدم‌ها روزی شادند، روزی عصبانی. با این‌که آن زمان حق با من بود ولی نمی‌خواهم دیگر درباره‌اش حرف بزنم و به تنها چیزی که می‌اندیشم شرایط حال حاضر است. البته این به معنای آن نیست که مشکلات مالی ما کاملا برطرف شده است.

   نگران نیستید مشکلات مالی به تیم‌تان ضربه بزند؟

باشگاه پیگیر این مسائل است و قرار است من فقط درباره مسائل فنی حرف بزنم.

  چقدر به پرسپولیس در فصل جدید خوش‌بین هستید؟

هنوز زود است که بخواهیم آینده لیگ را پیش‌بینی کنیم. من شناخت کاملی از تیم‌های دیگر ندارم و باید چند هفته بگذرد تا بتوانم نظر بدهم. درباره تیم ‌خودم می‌توانم بگویم که تقریبا آماده شروع مسابقات هستیم. قول کسب مقام هم نمی‌توانم بدهم چون هنوز نتوانسته‌ام رقبای خود در لیگ ‌آینده را آنالیز کنم.

  شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر این‌که شما با مدیریت باشگاه پرسپولیس اختلاف دارید؛ این مسأله واقعیت دارد؟

هرگز؛ تقریبا هر روز مدیران باشگاه را می‌بینم و با‌ آنها مشکلی ندارم. متاسفانه بازی‌های لیگ تعطیل است و هرکس به خودش اجازه می‌دهد شایعه درست کند.

  حتما می‌دانید در لیگ پانزدهم ٥ تیم از مربیانی استفاده می‌کنند که در تیم‌ملی شاگرد شما بودند...

باعث خوشحالی‌ام است. البته فرکی شاگردم نبود، همکاری بسیار خوب بود که از همان زمان استعداد زیادی در مربیگری داشت. یحیی(گل‌محمدی)، خطیبی، علی دایی و منصوریان هم جزو شاگردان توانمند من بودند و برایم سخت است مقابل آنها قرار بگیرم چون به اندازه این جوانان انرژی ندارم. همان‌طور که دیدید پارسال سپاهان با فرکی تیم مرا برد. (با خنده)

  حالا که شما را یاد دوران حضورتان در تیم‌ملی انداختیم، تفاوت‌های مربیگری در ایران از ١٠‌سال پیش تاکنون در چیست؟

روزی که برای سرمربیگری پرسپولیس وارد تهران شدم، همه‌چیز برایم عجیب بود. فرودگاه تغییر کرده بود، ‌خیابان‌ها فرق داشت و... در بحث فوتبال هم چون رسانه‌ها بسیار بیشتر از آن‌زمان شده، تعداد حاشیه‌ها و شایعاتی که ایجاد می‌شود، زیادتر شده است. پس باید حواسم را بیشتر جمع کنم.

  یکی از همین حواشی پیرامون دربی پایتخت است؛ امسال استقلال مربی‌ای را به خدمت گرفته که دربی‌های زیادی را برده. او اخیرا گفته آبان‌ماه برایش خوش‌یمن است و به نوعی برای بازی با تیم شما کری‌خوانده است. چه جوابی دارید؟

ترجیح می‌دهم به موقعش درباره دربی حرف بزنم. مظلومی را می‌شناسم و برایش احترام قائلم اما من کار خودم را می‌کنم و به تیم او تا قبل از بازی توجهی ندارم.

  شما و اسکوچیچ کروات‌های فوتبال ایران هستید؛ با دراگان رابطه دارید؟

دراگان فوق‌العاده است. همیشه با او در ارتباطم و این رابطه فقط در جریان بازی پرسپولیس و فولاد قطع می‌شود. او مربی جوان و کاربلدی است و شک ندارم می‌تواند با فولاد روزهای خوبی را تجربه کند.

  چندی قبل به دیدار کی‌روش رفتید؛ رابطه‌تان با او چطور است؟

کی‌روش در سطح دنیا مربی شناخته‌شده‌ای است. من افتخار می‌کنم اگر بتوانم از این مربی یاد بگیرم و چند ماه قبل هم برای دیدن تمریناتی که می‌دهد کنارش حضور پیدا کردم. قطعا کی‌روش به فوتبال ایران جانی دوباره بخشیده است. با حضور این مربی تراز اول تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی روسیه حرف برای گفتن خواهد داشت.

  چه قولی به هواداران پرسپولیس می‌دهید؟

قول می‌دهم با همدلی و یکرنگی، برای موفقیت پرسپولیس تلاش کنیم. این تنها مسأله‌ای است که می‌توانم با اطمینان درباره‌اش حرف بزنم.


ویدیو مرتبط :
چطور در شرایط سخت کاری با استرس روبه رو شویم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برانکو : سخت‌ترین بازی فصل را پشت سرگذاشتیم/ دایی: اشتباهات بچگانه کمر تیم ما را شکسته است، نمی‌دانم باید چکار کنیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

برانکو ایوانکوویچ:
سخت‌ترین بازی فصل را پشت سرگذاشتیم/ هدیه زیبایی به هواداران دادیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از دیدار برابر صبا با اشاره به اهمیت پیروزی برابر شاگردان دایی گفت: این سخت‌ترین بازی ما تا پایان فصل بود و خوشحالم که توانستیم آن را با برد به پایان برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، برانکو ایوانکوویچ پس از دیدار عصر جمعه تیمش با صبا به خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه یادگار امام قم گفت: قبل از هر چیز عید نوروزی را به همه ایرانی ها تبریک می گویم. این برد یک هدیه خیلی زیبا برای عید هواداران بود. اگر می خواهیم قهرمان شویم این برد برایمان خیلی مهم بود و ما را به صدر جدول نزدیک کرد. این سخت ترین بازی ما تا پایان فصل بود.

وی افزود: ما مقابل تیمی بازی کردیم که خیلی خوب بود. صبا می تواند جزو سه تیم اول لیگ برتر باشد. با وجود اینکه گل کم بود اما فکر می کنم تماشاگران لذت بردند.

برانکو افزود: ما ازابتدا هم خیلی خوشبین بودیم. ابتدای فصل هم خوب بازی می کردیم و جایگاه ما هم انجا نبود. ما هفده بازی را بدون باخت پشت سرگذاشتیم. ما به این برد نیاز داشتیم و بسیار به سه امتیاز آن نیاز داشتیم. این برد این حق را به ما می دهد که در کنار سایر مدعیان برای قهرمانی تلاش کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه نمی خواهد در مورد مشکلاتی که قبل از بازی داشتند صحبت کند گفت: از بازیکنانم تشکر می کنم. ما برای انگیزه مضاعف به این برد نیاز داشتیم تا بتوانیم به هدفمان برسانیم. قطعا تا بازی آخر مشخص نخواهد شد که چه تیمی قهرمان می شود. این برد ما را به جمع مدعیان قهرمانی نزدیک کرد. ما استحقاق این برد را داشتیم. در کنار گلی که زدیم چند موقعیت خوب گل هم داشتیم.

وی ادامه داد: به قم نیامده بودیم که ببازیم. ما در همان دقیقه سه می توانستیم به گل برسیم. ما مشکلات زیادی داشتیم. برخی بازیکنان ما آمادگی لازم را برای این بازی نداشتند. با این حال مهم نیست. مامجبور شدیم تغیییراتی را ایجاد کنیم. طبیعی بود که باید شیوه تاکتیکی داشته باشیم. براساس شیوه بازی صبا ما تاکتیک خودمان را چیدیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با رد اینکه تیمش دفاعی بازی کرده است گفت: ما به دنبال این نوع بازی نبودیم. حتی مهدی طارمی را به زمین بردیم و به دنبال زدن گل دوم بودیم. اما توجه داشته باشید که تیم حریف هم داخل زمین بود و می خواست به گل برسد. صبا با توپ های بلند قصد نزدیک شدن به دروازه ما را داشت.

برانکو ادامه داد: خوشحالم که کفشگری ثابت کرد شایستگی حضور در تیم پرسپولیس را دارد. او نمایش خوبی داشت اما در دیدارهای گذشته یک بدشانسی بزرگ داشت و آن مصدومیتی بود که نصیبش شد. ضمن اینکه رقیبان خوبی به اسم نوراللهی و کامیابی نیا دارد.

------------------------------------

علی دایی:
اشتباهات بچگانه کمر تیم ما را شکسته است/ نمی‌دانم باید چکار کنیم

سرمربی تیم فوتبال صبای قم پس از دیدار تیمش برابر پرسپولیس گفت تا زمانی که اشتباهات فردی دست از سر تیم آنها برندارد به جایی نمی رسند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دایی پس از دیدار عصر جمعه تیمش با پرسپولیس به خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه یادگار امام قم گفت: به نظر من بازی خیلی سختی بود. مسابقه پایاپایی بود و موقعیت هایی که ما به دست آوردیم خیلی بیشتر از پرسپولیس بود. متاسفانه مثل بازی های قبل خیلی اشتباه کردیم.

دایی ادامه داد: در نیمه اول هر دو تیم نتوانستند فوتبال خوبی را به نمایش بگذارند و موقعیت خاصی نداشتند. در نیمه دوم اما تیم ما شرایط بهتری داشت و همه کاری کرد بجز گل زدن. با این حال بازهم به خاطر یک اشتباه بچگانه نتیجه را واگذار کردیم. این برای چندمین بار است که به خاطر این اشتباهات گل می خوریم. در پنج - شش بازی گذشته هم اشتباهات بچگانه کمر تیم را شکسته است.

وی افزود: از نظر من کار تیمی صبا خوب بود اما متاسفانه اشتباهات فردی را من نمی توانم به آن صورت حل کنم. یک اشتباه ناشیانه با عث باختمان شد.

سرمربی صبا تصریح کرد: در نیم فصل دوم در هر بازی یک مشکلی برایمان پیش می آید. در نیمه دوم به غیر از چند دقیقه ای که باد تاثیرگذار بود، تا دقیقه ۹۰ و اندی تلاش کردیم گل را جبران کنیم اما مهاجمان ما با بی دقتی فرصت ها را از دست دادند.

علی دایی خاطرنشان کرد: خیلی خوب تمرین کار کردیم و خیلی خوب کار کردیم. تمرینات خیلی خوبی داشتیم اما باید یک کاری کنیم بدشانسی از سر ما دست بردارد. یک برد می تواند همه چیز را عوض کند.

وی در خصوص بازی ندادن ابوالفضل ابراهیمی اظهار کرد: ابراهیمی پسر خیلی خوبی است و خوب هم بازی می کند اما من سعی کردم از پیام صادقیان بازی بگیرم اما فشردگی خط هافبک پرسپولیس اجازه نداد کاری انجام دهیم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم خاطرنشان کرد: ما می دانستیم که بازی سختی برابر پرسپولیس داریم. به همین خاطر تمرینات خوبی را انجام دادیم و اجازه موقعیت سازی به تیم حریف را ندادیم. پرسپولیس که در هر بازی پنج تا شش موقعیت گل داشت در این بازی صاحب موقعیت نشد و ما خودمان یک موقعیت به آنها دادیم. آن صحنه اصلا جای مشت کردن نبود و دروازه بان باید توپ را راحت در اختیار می گرفت اما بی مورد مشت کرد و توپ به سمت دروازه ما آمد. گلزنی هم باید مادرزاد باشد. با تمرین نمی شود یکی را گلزن کرد.