ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

براری: برای کسب تجربه به المپیک نمیروم


وزنه‌بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم کشورمان گفت: نمی‌خواهم تنها برای کسب تجربه به المپیک بروم؛ چراکه به‌راحتی می‌توانم مدال بگیرم.

خبرگزاری فارس: محمدرضا براری درباره عملکردش در جام فجر گفت: نیازی به وزنه‌های سنگین‌تر نبود؛ چراکه نمی‌خواستم زیاد به خودم فشار وارد کنم. البته برنامه‌ام ثبت وزنه 190 کیلوگرمی در یک ضرب بود، اما چون حرکت اول را از دست دادم، کمی برنامه‌هایم به‌هم ریخت.

وی ادامه داد: بعد از ثبت وزنه 220 کیلوگرمی در دو ضرب با توجه به اینکه قهرمانی‌ام مسجل شده بود و همچنین از ناحیه کشاله ران کمی احساس درد داشتم، از انوشیروانی خواستم روی تخته نروم، اما او گفت برو، اما اگر دیدی دردت زیاد شد، وزنه را رها کن؛ به همین دلیل موفق به مهار وزنه 228 کیلوگرمی نشدم؛ البته نیازی هم به فشار بیشتر نبود.

دارنده مدال طلای آسیا در پاسخ به این سوال که با توجه به مصدومیت نصیر شلال به نظر می‌رسد او شانس بالایی برای حضور در المپیک داشته باشد، گفت: خوشبختانه رکوردهایم در این مدت سیر صعودی خوبی داشته است و زیر 420 کیلوگرم رکوردی نیست که نتوانم آن را بزنم. هفته آینده اردوی هم سطح دریا آغاز می‌شود و تمام هدفم ثبت مجموع 425 کیلوگرم در این اردو است که اگر بتوانم این وزنه را بزنم، مدالم در المپیک حتمی است و به‌راحتی می‌توانم روی سکو بروم.

براری تصریح کرد: البته بازی‌های المپیک را نمی‌توان با مسابقات جهانی مقایسه کرد؛ چرا که با مجموع 405 کیلوگرم می‌توان در المپیک مدال گرفت. در المپیک لندن وزنه‌بردار اوکراینی با 184 کیلوگرم در یک ضرب و 228 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 412 کیلوگرم قهرمان شد؛ وزنه‌ای که من در جام فجر زدم. با توجه به اینکه آزمایش دوپینگ در المپیک حساس‌تر است خیلی از وزنه‌برداران کنار می‌کشند و نمی‌توانند رکوردهای خود را تکرار کنند، به همین دلیل رکوردها پایین می‌آید.

وی افزود: البته من به هیچ عنوان به رکوردهای پایین فکر نمی‌کنم؛ چراکه نمی‌خواهم تنها برای کسب تجربه به المپیک بروم و توریست باشم. در این سال‌ها زحمات زیادی کشیده‌ام و می‌خواهم مدال بگیرم. منتظر اخبار خوب از رکوردهای من در اردوی بعدی باشید. فعلاً این رکوردها قابل‌مقایسه نیست و نمی‌توان اظهارنظری کرد. امیدوارم با برنامه‌های کادر فنی در مدت باقی‌مانده تا المپیک و اعتماد انوشیروانی وزنه‌های خوبی را در المپیک ثبت کنم.

به گزارش فارس، محمدرضا براری در حرکت یک‌ضرب و در نخستین حرکت خود نتوانست وزنه 175 کیلویی را بالای سر ببرد. وی در حرکت دوم خود وزنه 176 کیلویی را مهار کرد و در حرکت سوم نیز وزنه 184 کیلویی را بالای سر برد تا در یک‌ضرب اول شود. در حرکت دوضرب ابتدا وزنه 210 و سپس وزنه 220 کیلویی را مهار کرد تا طلای خود را مسجل کند، اما در حرکت سوم وزنه 228 کیلویی را نتوانست بالای سر ببرد تا با مجموع 404 کیلوگرم قهرمان جام فجر شود.


ویدیو مرتبط :
اسبقی: تمام تلاشـم، کسب سهمیه المپیک است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهسواری: برای کسب تجربه به المپیک نمی‌روم


بانوی پینگ‌پنگ‌باز المپیکی کشورمان گفت: حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن را با توجه به شرایطی که وجود داشت، جدی نگرفته بودم اما برای المپیک ریو همه چیز فرق کرده است.

خبرگزاری تسنیم: ندا شهسواری در خصوص مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک که با کسب سهمیه توسط بازیکنان ایرانی از جمله خودِ او همراه بود، اظهار داشت: این دوره از مسابقات از حساسیت بالایی برخوردار بود. از یک طرف میزبانی برخلاف دوره‌ گذشته در اختیار ایران نبود و از طرف دیگر مسابقات به صورت تک‌ حذفی برگزار می‌شد که این مسئله حساسیت را دوچندان کرده بود.

وی افزود: در دوره گذشته که اتفاقا سهمیه هم گرفتم، یکی دو حریف مستقیم وجود داشت اما در این دوره بازیکنان بیشتری از قزاقستان و ازبکستان حضور داشتند و این موضوع باعث بالا رفتن سطح رقابت‌ها شده بود.

بانوی پینگ‌پنگ‌باز ایران ادامه داد: من در نیمه نهایی و فینال واقعاً بازی‌های سخت و نفسگیری داشتم. در فینال فاصله بسیار کمی با شکست داشتم و با توجه به نتیجه عقب‌ماندگی 10 بر 6، چیزی نمانده بود ببازم اما آن گیم و در ادامه گیم‌های بعدی را پیروز شدم و در واقع عیدی سال 95 را از خدا گرفتم.

شهسواری در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کرد بتواند در همان مرحله نخست به المپیک برسد؟ گفت: با توجه به تک حذفی بودن مسابقات، استرس زیادی داشتم. ضمن اینکه مصدومیت باعث شده بود تمرکزم پایین باشد، اما در نهایت نتیجه ای رقم خورد که ئبرای تینس روی میز بانوان ایرانی خیلی خوب بود.

وی تصریح کرد: پیش از حضور در این بازی‌ها خیلی پیش نیامده بود که اردوی طولانی مدت داشته باشیم اما خوشبختانه شرایط خوبی فراهم آمد و خوشحالم که جواب زحمات مسئولان و کادر فنی را دادم.

بانوی پینگ‌پنگ‌باز المپیکی در پایان با اشاره به حضورش در 2012 لندن گفت: در المپیک قبلی با توجه به اینکه کسب سهمیه کار سختی بود، به همین دلیل مسابقات اصلی را چندان جدی نگرفتم، اما امسال هدفم کاملاً فرق کرده و بدون شک برای کسب پیروزی و نتایج بهتر به میدان خواهم رفت. نمی‌خواهم حضورم در ریو به منظور تجربه‌اندوزی باشم و سعی خواهم کرد بهترین نتایج را برای تنیس روی میز به دست بیاورم.