ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بدن‌های آماده رمز موفقیت استقلال


یکی از دلایل ناکامی استقلال فصل پیش در اختیار نداشتن مربی بدنساز بود. اشکالی که بارها به امیر قلعه‌نویی توصیه شد اما او هرگز در راه از بین بردن آن قدمی برنداشت.

ایران ورزشی: یکی از دلایل ناکامی استقلال فصل پیش در اختیار نداشتن مربی بدنساز بود. اشکالی که بارها به امیر قلعه‌نویی توصیه شد اما او هرگز در راه از بین بردن آن قدمی برنداشت. حالا استقلال فصل پانزدهم اگر تفاوت‌های آشکاری با آن استقلال دارد عمده دلیلش همین در اختیار داشتن یک مربی بدنساز است. استقلال را این روزها تیمی پویا، شاداب، باانرژی و عمیقا سیری‌ناپذیر در دویدن می‌بینیم که این مزیت بزرگی محسوب می‌شود...

تفاوت‌های بسیاری هست میان تمرینات بدنی این فصل با فصل پیش. مربی بدنساز استقلال که چهره گمنام و ناآشنایی است تا امروز به خوبی توانسته در بخش آماده‌سازی بدنی بازیکنان ایفای نقش کند. نوع تمرینات با گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد. غالبا تمرینات استقلال به انجام کارهای بدنی- تعادلی می‌گذرد که این شیوه به اعتقاد مربی بدنساز استقلال راهی است برای حفظ و تداوم آمادگی در تمام بازی‌های لیگ. همین دیروز وقتی در تمرین‌های استقلال کنکاش و دقت می‌کردی گوشه‌هایی از اینگونه تمرین‌ها را می‌یافتی. جایی که علی‌اصغر قربانعلی‌پور می‌کوشید بازیکنان را با تمرینات به اصطلاح «کوردینیشن» به شرایط ایده‌آل بدنی نزدیک کند. این تمرینات به قدری در رفتارهای تکنیکی بازیکنان استقلال موثر است که یکی از بازیکنان قدیمی این تیم در وصف تمرینات بدنی استقلالی‌ها در فصل جدید می‌گوید: «فصل پیش مربی بدنساز نداشتیم و هر روز از لحاظ بدنی افت می‌کردیم. این فصل اما شرایط متفاوتی ایجاد شده و قربانعلی‌پور بدن‌های ما را با تمرینات خاصی که می‌دهد، آماده نگه داشته است. نه، ‌من بلکه همه بازیکنان از شرایط بدنی خود راضی هستند.»

بازیکن استقلال بی‌آنکه بخواهد نامش فاش شود به تمجید از روش‌های تمرینی در این فصل می‌پردازد تا باور کنیم یکی از دلایل مهم بالانشینی آبی‌ها در لیگ همینگونه تمریناتی است که بازیکنان را قبراق‌تر از فصل قبل نگه داشته است. طی این فصل شاهد مصدومیت‌های کمتری هم بودیم و غالبا بازیکنان در خدمت تیم بوده‌اند در حالی که فصل پیش تعداد مصدومیت‌ها بیشتر بود. گرچه امیر قلعه‌نویی نیز بارها به باشگاه استقلال اعلام کرده بود که مربی بدنساز می‌خواهد اما ظاهرا به دلیل اختلاف‌هایی که میان او و مدیریت بود، در راه استخدام مربی بدنساز اهمال‌هایی به وجود آمد. حال اما استقلال در این بخش امیدوارانه پیش می‌رود. بدن‌های بازیکنان را مهیای بازی‌های دشوار می‌بینیم و طراوت و شادابی برخاسته از این روزهای استقلال نیز حاصل همین تدابیر بدنی است.

آنچه اما کار بدنی متفاوت این فصل را می‌تواند در قیاس با فصل قبل برجسته‌تر جلوه دهد حفظ این شرایط است که البته خود بازیکنان نیز نقش بسیاری در آن ایفا می‌کنند. بی‌شک مربی گمنام استقلال تنها نمی‌تواند بدن‌ها را تا پایان این لیگ پر رمز و راز و دشوار آماده نگه دارد و بازیکنان نیز در زندگی شخصی خود باید مسوولیت‌پذیر باشند و عمیقا از اقدام‌هایی که منجر به کاهش توان بدنی می‌شود پرهیز کنند. یکی از عمده دلایلی که موجب حفظ شرایط مطلوب بدنی می‌شود خواب خوب است. بله، خوابیدن سر وقت و زنده نگه داشتن سلول‌های بدن که نقش بسیاری در فعالیت‌های جسمانی روزانه دارد. بازیکنان استقلال اگر شب‌ها درست سر وقت به خواب بروند بی‌شک هم در تمرینات آماده‌ترند و هم در بازی‌های لیگ و جام حذفی. استقلالی‌ها خود نیز باید کوشا باشند و تنها دل نبندند به این تمرینات خوبی که مربی بدنسازشان در دستور کار قرار می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
‫کمتر نسکافه آماده بنوشید ! (مضرات نسکافه های آماده برای بدن و تاثیر آن روی وزن)‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هافبک ها، رمز موفقیت استقلال مدل ۹۳


یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استقلال در فصلی که گذشت نبود یک هافبک خلاق در این تیم بود.

آی اسپورت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استقلال در فصلی که گذشت نبود یک هافبک خلاق در این تیم بود. با رفتن جباری، آبی‌پوشان با مشکلات زیادی در خط هافبک روبه‌رو شدند و تمام بازیکنانی مانند جمشیدیان و باصفا هم که قلعه‌نوعی از آنها به عنوان جانشینان جباری نام برده بود نتوانستند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند. تجربه ناخوشایند استقلال در فصل پیش که خط هافبک بسیار ضعیفی داشت، سبب شد تا این فصل امیر قلعه‌نوعی به اولین چیزی که فکرکرد جذب بازیکنان توانمند در خط هافبک بود. باید گفت که سرمربی آبی‌پوشان در این راه موفق بوده و توانسته نفراتی را به بدنه استقلال تزریق کند که عملکرد خوبی در میانه‌ میدان داشته باشند.

به نقل از 90 ، استقلال در دیدارهای گذشته توانسته نبض میانه میدان را در اختیار بگیرد. خلق فرصت‌های مناسب گلزنی در بازی‌های اخیر این موضوع را نشان می‌دهد که استقلال برای این فصل خط هافبک توانمندی دارد. آمادگی خسرو، بازی‌های خوب و تأثیرگذار ابراهیمی،‌تجربه آندو و تکنیک جاسم کرار در کنار هوش بالای کریمیان سبب شده تا حریفان مقابل این نفرات کاری از پیش نبرند. البته نباید از این موضوع غافل شد که در اکثر بازی‌ها نفراتی مانند شهباززاده و برهانی با وجود اینکه طی سال‌های گذشته مهاجم نوک بوده‌اند به یک خط عقب‌تر می‌آیند تا استقلال با نفرات بیشتری در خط هافبک بازی کند.

همین اتفاق کافی است تا شاهد بازی‌های خوب از آبی‌پوشان باشیم. از سوی دیگر می‌توان گفت حالا که استقلال بهترین خط حمله لیگ‌برتر را به خود اختصاص داده است، نقش هافبک‌های توانمند در این مسئله بسیار مشهود است. قطعا فرصت‌های خوبی برای مهاجمان استقلال ساخته و پرداخته می‌شود که آنها نیز که در آمادگی خوبی قرار دارند از این فرصت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند. فصل پیش مهاجمان استقلال دائم به این موضوع اشاره داشتند که عدم گلزنی آنها به عملکرد نامناسب خط هافبک مربوط است و حالا هم که خوب گل می‌زنند بد نیست که یادی هم پاس‌های خوبی که از خط هافبک به آنها داده می‌شود، داشته باشیم.