ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بدرود آقای انسان!



خداحافطی مهدی مهدی کیا

بدرود آقای انسان!

پانزدهم اردیبهشت در تاریخ فوتبال ایران می‌ماند؛ آن هم به نام مهدی مهدوی کیا که نام بزرگش بر یکی از حساسترین روزهای فوتبال ایران سایه انداخته بود.

پانزدهم اردیبهشت در تاریخ فوتبال ایران می‌ماند؛ آن هم به نام مهدی مهدوی کیا که نام بزرگش بر یکی از حساسترین روزهای فوتبال ایران سایه انداخته بود.

خودش می‌گفت که منتظر چنین روزی بود؛ روزی که باید کفشهایش را پس از 22 سال پرافتخار آویزان کند. عصر طلایی فوتبال ایران با نسل بی بدیلش، تمام شد و رفت. حالا از آن تیم خاطره انگیز 98 دیگر در زمین فوتبال اثری نخواهد بود.

عابدزاده که به آن شکل رفت، دلمان خوش بود که هنوز هستند از آن نسل پر افتخار که بعد شش، هفت سال فوتبال را به خانه های مردم برگردانده اند. دلمان خوش بود خدادادی هست اما داستان خداداد هم شد مثل عابدزاده. چند سال بعد دست روزگار برای علی دایی بد خواست.

"آقای گل" که رفت، غم‌مان شد که جانشنین‌اش چه کسی است و هنوز پس از هفت سال غم‌مان را که برطرف نکرده اند هیچ، غصه "کی روش بزرگ" شده این پست لعنتی.

آسیاب به نوبت بود و چند سال بعد کریم باقری نوبتش رسید. کریم و یک دنیا خاطره. کریم و باری با استرالیا. کریم و گلش به کره. کریم و گلش به کوپکه مشهور اما او هم عجیب و غریب از این فوتبال رفت. فوتبالی که خودش می‌گفت " کثیف" است و جایی برای او و امثالش نیست.

کریم که رفت دلخوش بودیم از ستاره‌های آن تیم بی تکرار هنوز مهدی مهدوی کیا هست. "آقای شماره 6" که رفت، مهدوی کیا به ایران آمد و خوشحال بودیم به خاطر خودمان، به خاطر این فوتبال لعنتی.

اول می‌خواست به خانه اش، پرسپولیس برگردد اما "لیست" استیلی "پر" بود. کجا باید می رفت ستاره ای که هواداران هامبورگ در آ او ال آره نا با فریادهای کرکننده شان "میدددی" را در باری فرانکفورت و هامبورگ بدرقه کردند؟

به استیل آدین رفت. استیل آدین که افتاد و به دسته یک رفت، باز هم نشد، نشد که برگردد به خانه اش، به پرسپولیس. رفت گیلان، به تیم عابدینی. هر چند دلش با پرسپولیس بود اما لیاقتش نبود برخورد هواداران داماش که او را متهم کنند؛ متهم به اینکه مقابل پرسپولیس "راه داده". از این اتهام ناراحت بود اما به روی خودش نیاورد و خیلی بی سر و صدا به تهران آمد. به همانجایی که "عشق" دوران کودکی اش بود.

روزها که جلو می رفتند اما انگار با کیای فوتبال سرناسازگاری نداشت اما مهدی همانی ماند که باید. حالا وقت خداحافظی آخرین بازمانده از نسل طلایی 98 است. زمان رفتن ستاره ای که اولویتش در فوتبال "انسان بودن" بود نه "بازیکن بودن". فوتبال ایران کیایش را، ستاره اش را و یکی از انسانهایش را فراموش نمی‌کند.

بدرود آقای انسان!

ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
انفجار در مونیخ!/بدرود مسی، بدرود بارسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش رویانیان/ آقای دایی! انسان بودن مهم است نه ظاهر و باطن



واکنش رویانیان به اظهارت سرمربی راه‌آهن

آقای دایی! انسان بودن مهم است نه ظاهر و باطن/خدا از شر شیطان حفظ‌مان کند!

خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به اظهارات علی دایی گفت: در مرام، آیین و دین ما قبل از اینکه از کسی درباره اعتقادات ظاهر و باطن او سوال شود به انسان بودن او توجه می‌شود.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

محمد رویانیان در گفت و گو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس درباره اظهارات توهین آمیز و غیر مودبانه سرمربی راه آهن گفت: نمی خواهم در این باره حرف بزنم چرا که اگر قرار به پاسخگویی تک تک اظهارات مطرح شده باشد دلایل و ادله فراوانی برای رد این اظهارات وجود دارد. بنده صرفاً به ذکر 4 نکته اکتفا می کنم.

1-باید بگویم در آیین، دین و مرام ما قبل از اینکه از دین و اعتقادات ظاهر و باطن افراد سوال شود به انسان بودن او توجه می شود. پرداختن به ظاهر و مقدسات در فوتبال و یک کنفرانس خبری با چه اهداف و اصولاً بر چه اساسی مطرح شده؟!

2- رزومه کاری من به تمام ایرانیان پوشیده نیست. بنده افتخار می کنم 33 سال در پست‌های حساس تمام زندگی ام را وقف خدمت کرده ام و به نوکری مردم دور از تعلقات و گرایش ها و خطوط سیاسی پرداخته و افتخار می کنم به عنوان سرباز در این مرز و بوم خدمت کرده ام.

3- برخی از مسائل مطرح شده پاسخ هایی را می طلبد که به موقع به آن پرداخته خواهد شد. یکی دو نفر از معاونین بنده پس از مشورت با خودم بیانیه و اطلاعیه ای را در 5 صفحه تنظیم کرده که در این اطلاعیه به تک تک اظهارت و مباحث مطرح شده در دو سه روز اخیر پرداخته شده بود. بیانیه ای که بسیار مودبانه، منطقی و محکمه پسند بود اما از آنجا که برخی دوستان خیرخواه و مشترک با سرمربی راه آهن از بنده در خواست کردند سکوت کنم بنا شد فعلا این بیانیه منتشر نشود تا فضای فوتبال بیش از این تب آلود نشود. بر همین اساس در حال حاضر نیازی به پاسخگویی بیشتر نمی بینم اما در صورت لزوم این بیانیه منتشر خواهد شد تا حق و حقوق باشگاه پرسپولیس پایمال نشود. درباره علی دایی هم باید بگویم او قطعا یکی از دلسوزان فوتبال است اما باید راجع به برخی اظهارات خود که اتفاقا غیر فوتبالی هم بوده بیشتر فکر کند تا مدیون خیلی ها نباشد. به هر حال هیچ انسانی عاری از اشتباه و خطا نیست؛ چه بنده باشم، چه علی دایی و امثالهم.

4- امیدوارم خداوند متعال ما را از شر شیطان محافظت فرماید. انشاءالله پرسپولیس در سایه آرامش و بی توجه به حاشیه سازی‌ها رو به جلو حرکت کند. هدف شادی دل سی میلیون ایرانی است که دل در گرو عشق پرسپولیس دارند و السلام./فارس