ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بخت آقای گل لیگ برتر در قطر باز شد


لوسیانو ادینهوی برزیلی ابتدای فصل جدید لیگ ستارگان به قطر رفت تا برای السیلیه بازی کند. با این حال هر چه بیشتر بازی کرد کمتر موفق به گلزنی شد تا اینکه در ایستگاه پنجم رقابت‌ها بالاخره طلسم ناکامی‌هایش شکست.

مشرق: بالاخره بعد از 388 دقیقه ناکامی در گل زدن، بخت لوسیانو ادینهوی برزیلی در لیگ ستارگان قطر باز شد.

آقای گل لیگ چهاردهم ایران ابتدای فصل جدید لیگ ستارگان به قطر رفت تا برای السیلیه بازی کند. با این حال ادینهو هر چه بیشتر بازی کرد کمتر موفق به گلزنی شد تا اینکه در ایستگاه پنجم رقابت‌ها بالاخره طلسم ناکامی‌هایش شکست.

* یک گل به خودی و دیگر هیچ

لوسیانو ادینهو با کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر ایران و زدن 20 گل با پیراهن تراکتورسازان راهی السیلیه شد تا بلکه به این تیم در امر گلزنی کمک کند.

اتفاقا سامی طرابلسی تونسی-سرمربی السیلیه- هم اعتقاد زیادی به او داشت. این طوری شد که سامی در 4 دیدار اول فصل به لوسیانو 90 دقیقه بازی داد.

البته نتیجه اصلا رضایتبخش نبود. السیلیه طی 4 هفته 3 مرتبه باخت و فقط یک بار المسیمیر (تیم محمد نوری) را با گل به خودی اوساما - بازیکن حریف- به پیروزی رسید.

به عبارت ساد‌ه‌تر ادینهو و یارانش در فاز هجومی السیلیه طی 360 دقیقه یک بار هم موفق به گلزنی نشده بودند.

* دقیقه 28 پایان انتظار لوسیانو

شکست دادن المسیمیر ته جدولی سبب شد تا جایگاه السیلیه به رده یازدهم جدول 14 تیمی رقابت‌ها ارتقا پیدا کند. با این حال هنوز خط آتش این تیم کاری انجام نداده بود.

در واقع جایگاه لوسیانو - در نوک پیکان خط حمله السیلیه به خطر افتاده بود تا اینکه در ایستگاه پنجم اتفاق مهم روی داد.

دو شب پیش تیمی که طی 360 دقیقه نان بازویش را نخورده بود بالاخره با دو گل الوکره را شکست داد آن هم در شرایطی که نمایش دروازه‌بان و مهاجمانش عالی بود.

در دیدار با الوکره لوسیانو ادینهو بالاخره بعد از 388 دقیقه تلاش با پیراهن السیلیه گل زد (28). هر چند که موتوالی مراکشی در دقیقه 58 از روی نقطه پنالتی این گل را جبران کرد. با این حال درخشش گلر فرانسوی السیلیه گئورگی گویس 24 ساله از یکسو و گل دقیقه 64 فوزی آیش بحرینی از سوی دیگر سبب شد تا شاگردان طرابلسی به 3 امتیاز شیرین دست پیدا کنند. به این ترتیب هم سامی از زیر فشار انتقادات مبنی بر خرید لوسیانو ادینهوی برزیلی خارج شد و هم تیمش تا رده هشتم جدول بالا آمد.

* 5 بازی و 9 امتیاز تراکتوری

لوسیانو فصل قبل برای تراکتورسازی 20 گل زد تا نقشی انکارناپذیر در نایب قهرمانی تبریزی‌ها داشته باشد.

این مهاجم 33 ساله در 5 هفته ابتدایی لیگ چهاردهم 4 گل به فولاد (هفته اول) ملوان (هفته سوم) و صبا«2» (هفته پنجم) زده بود که 9 امتیاز برای تراکتورسازان در برداشت.

در واقع عدم گلزنی لوسیانو طی 4 هفته ابتدایی لیگ قطر عاملی شده بود برای تحت فشار قرار گرفتن کادر فنی السیلیه و خود این مهاجم. مهاجمی که هفته آخر لیگ چهاردهم برابر نفت گلزنی کرده بود، آنقدر با سماجت سامی طرابلسی وارد ترکیب اصلی شد تا بالاخره گل زد.

گل ادینهو در ایستگاه 5 لیگ ستارگان قطر اگر چه که 3 امتیازی نبود اما احتمالا در ادامه راه کمک خواهد کرد تا با اعتماد به نفس بیشتر ضرباتش را به سمت چارچوب دروازه رقبا روانه کند.


ویدیو مرتبط :
گل های جیمی واردی، آقای گل لیگ برتر انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا قطر آقای گل لیگ برتر را نمی خواهند؟


لوسیانو ادینهوی برزیلی در لیگ ستارگان قطر شرایط خوبی ندارد و همین عاملی شده برای علاقه‌اش به بازگشت یا شاید بهتر است بگوئیم عاملی شده برای اخراج احتمالی وی از السیلیه قطر.

وب سایت مشرق: لوسیانو ادینهوی برزیلی در لیگ ستارگان قطر شرایط خوبی ندارد و همین عاملی شده برای علاقه‌اش به بازگشت یا شاید بهتر است بگوئیم عاملی شده برای اخراج احتمالی وی از السیلیه قطر.

آقای گل لیگ چهاردهم ابتدای فصل جاری راهی السیلیه شد تا بلکه با این تیم قطری هم از نظر مالی شرایط بهتری پیدا کند و هم گلزنی‌هایش را تداوم ببخشد. با تمام این اوصاف موتور گلزنی این برزیلی در قطر خاموش شد تا بگوید:«اگر پرسپولیس مرا بخواهد به این تیم می‌آیم اما هنوز پیشنهادی مظرح نشده است.»

البته برانکو ایوانکوویچ تلویحا اعلام کرده فعلا نیازی به مهاجم ندارد. اما مشکل لوسیانو چیز دیگری است.

* بازیکن خارج از پازل طرابلسی

ادینهو در السیلیه عملکردی رو به نزول داشته به نحوی که در هفته‌های اخیر یا به ترکیب 18نفره تیم سامی طرابلسی راه پیدا نکرده یا اگر سرمربی تونسی به او میدان داده، وقت مدنظر او برای آقای گل فوتبال ایران سه یا چهار دقیقه بوده است.

واضح است که قطری‌ها حضور مهاجم گل‌نزن خارجی در اردوی خود را تحمل نخواهند کرد. به عبارت ساده‌تر ادینهو اول باید از نظر مالی کوتاه بیاید و از السیلیه جدا شود تا بعد پروژه بازگشت مجدد به ایران خود را کلید بزند.

این روزها تنها امیدواری ادینهو برای گرفتن رضایت‌نامه ارزان قیمت نارضایتی سرمربی تیم از عملکرد اوست. طرابلسی در فاز هجومی خود با فوزی عایش مراکشی‌الاصل اما بحرینی 9گل زده در شرایطی که این هافبک فقط 965دقیقه بازی کرده است. در مقابل لوسیانو نزدیک به 800دقیقه فرصت داشته و تنها یک گل به ثمر رسانده تا بازیکنی خارج از پازل تاکتیکی سرمربی لقب بگیرد.

* از نیمکت‌نشینی تا خروج از لیست 18نفره

ادینهو در 9هفته ابتدایی لیگ ستارگان انتخاب اول سرمربی تونسی السیلیه بود. با این حال فقط در دقیقه28 دیدار برابر الوکره(هفته پنجم) موفق به گلزنی شد. 751دقیقه تلاش و زدن یک گل سبب شد تا در بازی هفته نهم برابر الغرافه با نارضایتی طرابلسی تعویضی زودهنگام(46) داشته باشد.

مهاجم محبوب تبریزی‌ها در لیگ چهاردهم پس از آن به یک بازیکن«خارج محدوده» تبدیل شد. ادینهو در ایستگاه دهم لیگ ستارگان وقتی تیمش 5 بر صفر از القطر جلو بود، برای اتلاف وقت(دقیقه85) وارد زمین شد.

طرابلسی در ایستگاه یازدهم پا را از این فراتر گذاشت و این مهاجم را از لیست بازیکنان خارج کرد. نتیجه هم بد نبود. شکست دادن السد مدعی با دو گل سبب شد تا سامی به ترکیب هجومی‌اش دست نزند.

ادینهو هفته دوازدهم لیگ وارد ترکیب 18نفره شد اما بازهم برای حفظ پیروزی 2 بر صفر مقابل الخور در دقیقه87 پای به مستطیل سبز گذاشت.

اوضاع مهاجمی که در لیگ‌برتر ایران شرایطی ایده‌آل داشت و راهی قطر شد تا درآمد بیشتری داشته باشد، همین چند روز قبل در تقابل با العربی از بد هم بدتر شد. طرابلسی تصمیم گرفت برای دومین مرتبه ادینهو را از لیست 18نفره مردانش خارج کند. جالب اینکه السیلیه هم در چهارمین دیدار پی‌درپی بدون استفاده از لوسیانو العربی را 2 بر صفر شکست داد.

تیم السیلیه با کسب چهار پیروزی اخیر خود 19امتیازی شده تا با 19گل زده و 21گل خورده روی پله هفتم جدول 14تیمی لیگ ستارگان قرار بگیرد.