ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بختیاری‌زاده: از فردوسی‎پور ناراحت شدم


سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز معتقد است فردوسی‎پور در برنامه نود باید اتفاقات ورزشگاه تختی را از دریچه ورزش بررسی می‎کرد.

خبرگزاری ایسنا: سیاوش بختیاری‎زاده در ابتدا با اشاره به صحبت‎های مطرح‎شده در برنامه این هفته نود اظهارکرد: از عادل فردوسی‌پور ناراحت شدم چرا که او اگر دنبال کشف حقیقت بود نباید با مسوولان سیاسی ارتباط برقرار می‎کرد و آن‌ها را روی خط می‎آورد چرا که آن‌ها اعتقاد دارند وظیفه‎شان را انجام داده‎اند.

وی در ادامه عنوان کرد: می‎توانستیم به راحتی موضوع اتفاقات ورزشگاه تختی را از دریچه ورزش کالبد شکافی کنیم. وقتی بر اساس قانون فوتبال دنیا، هواداران تیم میهمان فقط 10 درصد ورزشگاه را می‎توانند در اختیار داشته باشند، چرا باید تیم پرسپولیس 60 درصد ورزشگاه تختی را در اختیار داشته باشد که باعث چنین عواقب زشتی شود؟

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز با بیان این‎که تمام این تماشاگران برادران و بچه‎های ما هستند، گفت: درست است که این‎ها هوادار فوتبال هستند ولی باید در قبال آن‎ها فرهنگ‎سازی شود و به آن‎ها تفهیم شود که هواداران تیم میهمان فقط 10 درصد ورزشگاه را می‎توانند در اختیار داشته باشند. حالا در بعضی از مواقع به لطف تیم میزبان، این 10 درصد به 20 یا 30 درصد افزایش پیدا می‎کند ولی دیگر قرار نیست 60 درصد استادیوم را هواداران میهمان بگیرند و هواداران میزبان پشت درب‎های استادیوم بمانند.

وی عنوان کرد: در چنین شرایطی کنترل اتفاقات سخت می‎شود. قسم می‎خورم اگر سازمان لیگ، هیات فوتبال و شورای تامین به ما اعلام می‎کردند که قرار است بیش از 60 درصد جایگاه ورزشگاه تختی به پرسپولیسی‎ها تعلق گیرد، ما خودمان می‎گفتیم بازی را به غدیر منتقل کنند تا این اتفاقات پیش نیاید.

بختیاری‌زاده در واکنش به این سوال که آیا قبول دارد که در چنین دیداری نمی‎شد فقط 10 درصد جایگاه را به هواداران پرسپولیس اختصاص داد؟ بیان کرد: سازمان لیگ وقتی می‎گوید می‌خواهیم بلیت‎فروشی اینترنتی را آزمایش و فرهنگ‎سازی‎کنیم، باید این موضوع 10 درصد را نیز فرهنگ‎سازی کند.

او در این خصوص افزود: آن‎ها باید به کانون‌های هواداران اعلام کنند که اگر قرار است بیش از 10 درصد هوادار به ورزشگاه بیاید، نمی‎تواند وارد شود؛ تا در استادیوم‎ها تنش پیش نیاید.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز خاطرنشان‌کرد: سوالی از آقایان فردوسی‌پور و بهروان داریم و آن این است که تیم خونه به خونه بابل اگر امسال به لیگ برتر صعود کند، آیا استادیوم 50 هزار نفری دارد که از استقلال و پرسپولیس پذیرایی کند؟ نساجی قائم‌شهر اگر صعود کند، ورزشگاه 50 هزار نفری دارد؟

وی گفت: در اسپانیا، ورزشگاه اختصاصی تیم ایبار کلا 6 هزار نفر گنجایش دارد. آیا تا به حال مشکلی در برگزاری مسابقاتش پیش آمده است؟ پاسخ منفی است، زیر آن جا این فرهنگ‎سازی به وجود آمده است و هواداران رئال مادرید و بارسلونا می‎دانند که اگر تعدادشان بیش از 600 نفر باشد، نمی‎توانند وارد ورزشگاه شوند و به خودشان این اجازه را نمی‎دهند که بیش از توان استادیوم، به ورزشگاه بیایند.

بختیاری‌زاده تصریح کرد: به آقای فردوسی‎پور گفتم که ورزشگاه مسجدسلیمان سه هزار نفر گنجایش دارد و سال گذشته از استقلال و پرسپولیس میزبانی کرد، چرا آن جا هیچ اتفاقی نیفتاد؟

وی با اشاره به قدمت بالای 50 سال ورزشگاه تختی اهواز نیز عنوان کرد: چرا طی این 50 سال چنین اتفاقی در این ورزشگاه نیفتاد و چرا فقط در این بازی این‎گونه شد؟ تعجب می‎کنم از آقایانی که در تهران هستند و می‎گویند ما پیش‎بینی این موضوع را می‎کردیم. آخر بر چه اساسی این پیش‌بینی را می‎کردید؟ آیا قبلاً چنین اتفاقی در تختی افتاده بود؟

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: ورزشگاه غدیر دو سال است افتتاح شده است، مگر پیش از آن، همه بازی‎ها در تختی برگزار نمی‎شد؟ اصلاً همین ورزشگاه غدیری که آقایان می‎گویند، مگر در بازی فولاد و ذوب‌آهن درگیری بدتر از این در آن اتفاق نیفتاد؟

او درباره این صحبت که استدلال سازمان لیگ این است که شرایط پرسپولیس این فصل متفاوت است، نیز می‎گوید: اصلاً من می‎گویم، این تیم، بهترین تیم تاریخ پرسپولیس است ولی این به من، به گسترش فولاد، پدیده مشهد و یا سیاه‎جامگان چه ربطی دارد؟ این موضوع بر عهده سازمان لیگ، شورای تامین شهر و هیات فوتبال است و آن‎ها باید فکری به حال آن کنند، نه استقلال اهواز. این موضوع به ما چه ربطی داشت که ما را محروم کردند؟ اگر آدمی در استادیوم بود که همه پرسپولیسی بودند.

بختیاری‌زاده با تاکید بر این که اگر پیش از بازی به او گفته می‎شد قرار است 60 درصد ورزشگاه را به هواداران پرسپولیس اختصاص دهیم، قبول می‌کردند در غدیر بازی کنند، افزود: اگر به من می‎گفتند قرار است قانون 10 درصد را زیر پا بگذاریم و حق میزبانی را پایمال کنیم و بیش از 60 درصد جایگاه تماشاگران را به حریف دهیم، خودمان قبول می‎کردیم به غدیر برویم. چرا که کدام آدم دلش می‎آید قطره‎ای خون از سر کسی یا بچه‎ای ریخته شود. اگر این را زودتر می‎گفتند ما هم متوجه می‎شدیم که استادیوم تختی جای این بازی نیست و هواداران ما نیز در خیابان نمی‎ماندند.

وی در بخش دیگری از صحبت‎های خود در پاسخ به این سوال که انتظار می‎رود استقلال اهواز با توجه به کسب تجربیات گران‌بها و بازی در مقابل تیم‎های بزرگ در لیگ برتر آن هم با بازیکنان جوان، فصل آینده در رقابت‎های لیگ یک در حد مدعی ظاهر شود، خاطرنشان‌کرد: این انتظار به‌جایی است ولی این موضوع به مدیریت باشگاه بر می‎گردد که آیا می‎توانند پشتوانه مالی این تیم را تامین کنند یا نه. این بازیکنان با قیمت 10، 15 میلیون تومان جذب تیم شدند ولی به نظر من آن‎قدر بزرگی کردند که قیمت هر کدام‌شان از 500 میلیون تومان گذر کرده است و خیلی از باشگاه‎ها در انتظار پایان لیگ هستند تا با دسته چک سروقت بازیکنان ما آیند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز اطمینان داد؛ چنانچه مدیریت باشگاه بتواند امکانات لازم را فراهم کند، استقلال اهواز مدعی نخست قهرمانی در لیگ دسته اول سال آینده خواهد بود.

او با اشاره به سه بازی آخر تیمش در لیگ برتر نیز گفت: همان‎گونه که مقابل پرسپولیس، استقلال خوزستان و سایر تیم‎ها با شرافت بازی کردیم، در این سه بازی نیز تمام شرافت و توان‎مان را می‎گذاریم تا خدای ناکرده ذهنیتی پیش نیاید.

بختیاری‎زاده در پایان در پاسخ به این‎ سوال که آیا بازیکنان تیمش برای فصل آینده در لیگ یک حفظ می‎شوند؟ تاکید کرد: تمام بازیکنان ما قرارداد سه‎ ساله و پنج ‎ساله دارند ولی تداوم حضور آن‎ها در تیم در گرو مدیریت باشگاه است که بتواند این بازیکنان را حفظ کند یا خیر.


ویدیو مرتبط :
ناراحت شدن میشل سالوادو از فردوسی پور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله تند بختیاری زاده به فردوسی پور


سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: فردوسی‌پور باید مرا به برنامه 90 دعوت کند تا چشم در چشم مسائلی که اجازه نداد در برنامه مطرح کنم را توضیح دهم.

خبرگزاری ایسنا: سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز گفت: فردوسی‌پور باید مرا به برنامه 90 دعوت کند تا چشم در چشم مسائلی که اجازه نداد در برنامه مطرح کنم را توضیح دهم.

سیاوش بختیاری‌زاده در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های استقلال اهواز و فولاد خوزستان اظهار کرد: در وهله اول باید بگویم روز جمعه ملت ما بنا به وظیفه ملی و شرعی باید مثل دور اول در انتخابات شرکت کند تا دشمنان چشم‌شان به بسوزد.

وی ادامه داد: متاسفانه هفته گذشته هفته خوبی برای فوتبال خوزستان نبود چرا که تنش‌هایی در هفته گذشته پیش آمد و هجمه‌ای علیه مردم خوزستان در این مدت به وجود آمد. در یکی از برنامه‌های پربیننده‌ که باید به این مسئله می‌پرداخت، متاسفانه مجری آن مسئولان استان را زیر سوال برد و فردی که باید مجری باشد، در نقش مدعی‌العموم ظاهر شد.

بختیاری‌زاده گفت: از فردوسی‌پور این سوال را دارم وقتی که سال گذشته هواداران کرمانی استادیوم این شهر را به آتش کشیدند، چرا مسئولان این تیم و استان را بازخواست نکرد؟

وی با اشاره به اینکه عادل فردوسی‌پور دوشنبه نیمه‌های شب با وی تماس گرفته و عنوان کرده می‌خواهد به او جهت صحبت درباره اتفاقات زمان بدهد، گفت: وقتی این اتفاق افتاد بسیار خوشحال شدم. ولی دادن یک دقیقه فرصت به تیم پرتماشاگر استقلال اهواز اصلا کار درستی نبود. از فردوسی‌پور سوال دارم چرا تماشاگران استقلال اهواز در روز بازی پشت در ماندند؟ آیا غیر از این بود که راهی به درون ورزشگاه پیدا نکردند؟ آقای فردوسی‌پور باید از مسئولان ورزش می‌پرسید که چرا این اتفاقات تلخ در ورزشگاه رخ داد. ما ملت ایران عادل فردوسی‌پور را دوست داریم چرا که همیشه با عدالت صحبت می‌کند ولی چرا تیم مهمان که باید 10 درصد ورزشگاه را در اختیار داشته باشد، در آن روز 60 درصد ورزشگاه را در اختیار داشت؟ باشگاه مظلوم استقلال اهواز که فقط 6 هزار و 300 بلیت فروخته بود ولی آیا جمعیت آن روز ورزشگاه واقعا 6 هزار و 300 نفر بود؟

بختیاری‌زاده عنوان کرد: این سوال را از آقای بهروان دارم. اگر نساجی قائمشهر و خونه به خونه بابل بیایند، آیا ورزشگاه قائمشهر و بابل ورزشگاه 50 هزار نفری دارد که از استقلال و پرسپولیس پذیرایی کند؟

وی با اشاره به مطلبی که در یکی از روزنامه‌های صبح امروز چاپ شده بود نیز خاطرنشان کرد: صبح امروز یکی از روزنامه‌های حامی عادل فردوسی‌پور یکی از صفحات ویژه خود را به موضوع باشگاه ما اختصاص داده بود و در آن از من پرسیده شده بود که چرا از هواداران به خاطر سقوط استقلال اهواز عذرخواهی نکرده‌ام؟ باید بگویم این مسئله به آن‌ها ربطی ندارد. آیا سقوط ما با وجود تمام امکانات و رفاهیات صورت گرفت؟

سرمربی استقلال اهواز افزود: اگر عادل فردوسی‌پور تیم استانش به لیگ برتر صعود نمی‌کند به من ربطی ندارد. تمام بازیکنان ما با کمترین امکانات بازی می‌کنند. حالا اگر در استان فردوسی‌پور، مس کرمان با بهترین امکانات نمی‌تواند صعود کند به من و سایر تیم‌ها ربطی ندارد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم فردوسی‌پور نیمی از آن یک دقیقه که در برنامه به من فرصت داده بود را خواب بود چرا که با این وجود من 20 ثانیه از آن زمان را صرف عذرخواهی از هواداران تیم کردم. در حالی که من نباید این کار را می‌کردم چرا که سقوط ما بدون داشتن هیچ امکاناتی اتفاق افتاد.

بختیاری‌زاده گفت: تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید وقتی به ورزشگاه شهر ایبار می‌روند، با خود تنها 600 تا 700 تماشاگر می‌برند چرا که گنجایش آن ورزشگاه تنها 6 هزار نفر است و این فرهنگ‌سازی در آنجا صورت گرفته است که بیش از 10 درصد ورزشگاه نمی‌تواند به هواداران تیم مهمان تعلق بگیرد و بارسلونا و رئال مادرید با 100 هزار نفر به این شهرها نمی‌روند.

وی با ارائه پیشنهادی به مسئولان سازمان لیگ عنوان کرد: حالا که دوست دارید در استادیوم تختی اهواز 30 هزار نفر بیایند و بازی را از نزدیک تماشا کنند، پیشنهاد می‌کنم تمام بازی‌های ما را مقابل دو تیم استقلال و پرسپولیس رفت و برگشت در استادیوم آزادی برگزار کنید و ما نیز قبول می‌کنیم. اگر پرسپولیس و استقلال تماشاگران زیادی دارند، به ما و تیم‌های دیگر چه ربطی دارد؟ ما باید فرهنگ‌سازی کنیم.

بختیاری‌زاده در ادامه عنوان کرد: مسئولان سیاسی و انتظامی استان من تلاش بسیاری کردند ولی به گواه دوربین برنامه 90 تماشاگران حاضر در ورزشگاه از استان‌های دیگر آمده بودند و از درخت و دیوار و لای نرده‌ها به ورزشگاه وارد می‌شدند. قسم می‌خورم اگر به من گفته بودند که می‌خواهند 60 درصد ورزشگاه را به پرسپولیس بدهند ما قبول می‌کردیم که بازی در ورزشگاه غدیر باشد و از تماشاگران خودمان هم می‌خواستیم که اصلا به ورزشگاه نیایند. چرا بازی‌ای که قرار بود ساعت 6 شروع شود ساعت 7 آغاز شد. تیم استقلال اهواز که مسئول ورود و خروج تماشاگران نیست.

وی با بیان اینکه تمام صندلی‌های VIP ورزشگاه تختی نیز در آن روز در اختیار تماشاگران پرسپولیس بود عنوان کرد: آقای سالمی پیشکسوت فوتبال خوزستان از من درخواست یک بلیت VIP کرده بود ولی من شرمنده او شدم چرا که پرسپولیسی‌ها کل VIP را قرق کرده بودند. حتی رامین راستاد هنرپیشه سینما که هوادار پرسپولیس بود و به ورزشگاه آمده بود 5-6 صندلی در اختیارش بود.

سرمربی تیم استقلال اهواز افزود: باید بگویم تریبون صداوسیما یک امانت است و باید حرمت بیننده و شنونده حفظ شود و کسی که مجری برنامه‌ای است نباید در قامت مدعی‌العموم ظاهر شود.

بختیاری‌زاده درخصوص بازی فردا و ابهاماتی که درخصوص احتمال تعویق بازی وجود دارد نیز عنوان کرد: ما آمادگی کامل داریم که در هر استادیومی که مسئولان اجازه آن را بدهند در هر زمانی بازی کنیم. از طرفی تیم فولاد را تیمی منضبط و با ساختار مدیریتی قوی می‌دانم که کمبودهای دور رفت را در نیم فصل دوم توانست جبران کند. روزی که من در هفته هفتم از استقلال اهواز جدا شدم، فولاد در جدول پایین‌دست ما بود اما وقتی دوباره به این تیم برگشتم این تیم در واقع بالای سر ما بود که این نشان از پیشرفت قرمزپوشان دارد.

وی اضافه کرد: بازی فردا بازی بسیار سختی است ولی تیم جوان و پرانگیزه من فردا با تمام قدرت مقابل این تیم ظاهر خواهد شد و امیدوارم یک بازی آبرومند و تماشاگرپسند را نیز ارائه دهیم.

سرمربی استقلال اهواز درباره محرومان و مصدومان تیم استقلال نیز خاطرنشان کرد:‌ در این بازی به احتمال زیاد پدرام اردلانی که در بازی پرسپولیس مصدوم شد را در اختیار نخواهیم داشت.

بختیاری‌زاده در پایان بار دیگر خطاب به مجری برنامه 90 گفت: فردوسی‌پور باید در جبران تلفنی که روز دوشنبه در برنامه زنده روی من قطع کرد و اجازه صحبت نداد من را به برنامه دعوت کند تا چشم در چشم تمامی مسائل را برای او توضیح و توجیه کند.