ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

باید به سوئد، دانمارک و اروگوئه برسیم/ فوتبال در ذات ایرانی‎هاست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سرمربی تیم ملی فوتبال با تاکید بر اینکه هیچ کشوری در دنیا عشق و احساس مردم ایران به فوتبال را ندارند گفت: برای اینکه بتوانیم اتفاقات جام جهانی گذشته را تکرار کنیم کار سختی داریم.

تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار با عمان در چارچوب رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹، یک هفته را در اردوی امارات به سر برد.

 

ایران در بازی نخست خود در گروه D رقابتها مقابل ترکمنستان با نتیجه تساوی یک _ یک متوقف شد اما گوام را ۶ بر صفر برد و با نتیجه ۳ بر صفر از سد هند گذشت.

کارلوس کی روش در گفتگو با سایت اماراتی اسپورت ۳۶۰ مصاحبه جامعی را در خصوص مقدماتی جام جهانی و آینده فوتبال ایران به انجام رسانده که در زیر می خوانید:

فوتبال در ذات ایرانی هاست
فوتبال در ایرانی‌ها امری منحصر به فرد در ذاتشان است. هیچ کشور دیگری در دنیا عشق و احساسی که ایرانی‌ها به فوتبال دارند را ندارند. ما برای اینکه بتوانیم اتفاق جام جهانی ۲۰۱۴ را تکرار کنیم کار مشکلی داریم. کارمان برای حضور در این رقابتها خیلی خیلی دشوار است. برای همین است که باید سخت‌تر از گذشته کار کنیم.

همه بازی ها دشوار هستند
تمام بازی های ما در رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ سخت هستند. بازی با ترکمنستان در پایان فصل برگزار شد که برای هر دو تیم خیلی عجیب بود. آنها در وضعیت بسیار خوبی قرار داشتند و به خاطر اشتباهی که از تیم ما سر زد گلزنی کردند. مقابل گوام در خانه بازی می کردیم بنابراین سبک فوتبال خود را به این تیم تحمیل کردیم. عملکرد ما در آن بازی خوب بود. هند با سبک تهاجمی‌اش ما را غافلگیر کرد. پس از یک نیمه سخت، خودمان را جمع و جور کردیم، راهمان را عوض کردیم و در نیمه دوم وضعیت تغییر کرد.

رده بندی فیفا فقط رده بندی است
رده بندی فیفا فقط یک رده بندی است و خیلی معنی نمی‌دهد. موقعیت ما در قیاس با کشورهای دیگر مبنای پیشرفت و توسعه ما قرار می گیرد. کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در وضعیت بهتری قرار دارند و این به خاطر ظرفیت فوتبال این کشورهاست. البته اینکه در صدر جدول رده بندی آسیا (رده ۳۹) هستیم خوب است و این ترجیح ماست اما ما با واقعیت فوتبال مواجهیم و بر این باوریم که باید موقعیت خود را حفظ کنیم و قوی تر شویم.

استرالیا، ژاپن و کره پر از لژیونر هستند
استرالیا، ژاپن و کره جنوبی بازیکنان بسیاری دارند که در اروپا بازی می کنند. این برای آنها یک مزیت به حساب می آید. ولی یک چیز را مطمئنم و آن اینکه آنها در بازی با ما می دانند که ۹۰ دقیقه سخت دارند و ما هم کار را بر آنها دشوار می کنیم. وقتی بازی آغاز می شود، فقط ماییم و آنها.

امید به آینده زیاد است
امیدواری زیادی در فوتبال ایران وجود دارد. اوضاع را خیلی مثبت می بینم. نیاز به این داریم که روی فوتبال جوانان سرمایه گذاری کنیم. زیرساخت های فوتبال ایران باید درست شود.

جوانان روح تیم ایران هستند
جوانان روح یک تیم هستند. آنها غرور تیم ملی، شور فوتبال و بلندپروازی تیم ما را تازه کرده‌اند. این انتقال همچنین برای آینده فوتبال ایران خیلی استراتژیک است. باید اطمینان خاطر حاصل کنید که کار درست را برای تیمتان انجام می دهید.

 

باید اطمینان خاطر حاصل کنید که این برای آینده فوتبال خوب است. و باید به خودتان و بازیکنانتان اطمینان داشته باشید. من مطمئنم که همه این کارها را به درستی انجام می دهم . خدا به من در خصوص تصمیماتم کمک کند.

پتانسیل رقابت با اروپایی ها را داریم
چالش فوتبال ایران این نیست که در آسیا بهترین باشد بلکه ما توانایی این را داریم که با برخی از بزرگ ترین تیم های اروپایی رقابت کنیم. دلیلی وجود ندارد برای فوتبال ایران که در سطح تیم‌هایی چون سوئد، دانمارک، یونان و اروگوئه نباشد. این چالشی است که در ۱۰ سال آینده باید برای فوتبال ایران رخ بدهد.

اخبار ورزشی - مهر


ویدیو مرتبط :
سوئد 2-1 دانمارک - پورتال امروز آنلاین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب دیدار تیم فوتبال کشورمان مقابل سوئد;ایرانی‌ها با بچه‌ها و نوه هایشان آمده بودند



اخبار,اخبارورزشی,بازی سوئد وایران

خبرگزاری رویترز طی گزارشی به حضور پرشمار ایرانی ها در بازی دوستانه سوئد و ایران پرداخت.

تیم ملی فوتبال ایران در بازی دوستانه سه شنبه شب مقابل سوئد در ورزشگاه «فرندز آره‌نا» در استکهلم با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

رویترز در گزارش بازی خود آورده است که ۶۰ هزار ایرانی در سوئد هستند که ۳۳ هزار و ۳۷۷ نفر از آنها به همراه بچه‌ها و نوه‌هایشان برای تماشای بازی سوئد و ایران در ورزشگاه حضور یافتند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: ابراهیموویچ با گلی که در دقیقه ۱۱ به ثمر رساند، ایرانی‌های حاضر در ورزشگاه را هم ساکت کرد.

 

                                              ........................................

 

 نقشه کی‌روش مقابل سوئدی‌ها در حضور گسترده ایرانی‌ها جواب نداد

رویارویی ایران مقابل سوئد بازتاب مختلفی در رسانه‌های مختلف اروپایی داشت.

به گزارش فارس و به نقل از فرانس پرس، دیدار ایران مقابل سوئد بازتاب مختلفی در رسانه‌های اروپایی داشت.

فرانس پرس در این باره نوشت: زلاتان ابراهیموویچ یک گل زد و یک گل ساخت. او در نیمه اول نمایش آرامی داشت.

تیم سوئد توانست حریفش ایران را با نتیجه 3 به یک در چارچوب دیداری دوستانه در استکهلم شکست دهد در حالی که بیش از 33 هزار و 773 تماشاگر این بازی ایرانی بودند.

هواداران ایرانی با حضور در ورزشگاه و با شور و نشاط خود ورزشگاه را به آسمان بردند، اما ابراهیموویچ به طور موقت کمی آن‌ها را آرام کرد.

کارلوس کی‌روش سرمربی ایران در این دیدار هم تاکید بر حرکت از کناره‌های زمین را داشت، اما نقشه او مقابل سوئدی‌ها جواب نداد.

 

  اخبار ورزشی  -  مهر  ,فارس