ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بانک سرمایه در تهران پیروز شد


نخستین بازی هفته پنجم لیگ برتر والیبال به سود بانک سرمایه به پایان رسید.

خبرگزاری تسنیم: مصطفی کارخانه، سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه برای دیدار با تیم بدون امتیاز و ته جدولی کویر زاهدان، ترجیح داد بیشتر از بازیکنان ذخیره خودش استفاده کند به همین خاطر به بازیکنانی مثل لوکاژ ژیگالدو، شهرام محمودی و محمد موسوی استراحت داد. بازی در ست نخست، سخت‌تر از چیزی پیش رفت که بازیکنان بانک سرمایه انتظار داشتند. شاگردان اصغر نایینی با دفاع روی تور و بعضاً توپگیری‌های موثر، سد راه حملات بازیکنان بان سرمایه شدند و تا امتیازات پایانن حتی از حریف پیش بودند اما پوئن‌های سرنوشت‌ساز این ست نسیب تیم تهرانی شد و این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود بانک سرمایه به پایان رسید.

در ست دوم، دفاع‌های روی تور بازیکنان کویر زاهدان، شاگردان کارخانه را کلافه کرده بود به طوری که وقتی تیم پرمهره پایتخت 14 بر 9 از حریف عقب افتاد، شهرام محمودی و ژیگالدو به جای سلیمانی و مهدوی وار زمین شدند. محمد موسوی، تعویض بعدی بانک سرمایه بود تا ترکیب ثابت این تیم برای برگرداندن نتیجه ست دوم وارد زمین شده باشد. روند تیمی بانک سرمایه و سرعت امتیازگیری آنها با ورود بازیکنان ملی‌پوش این تیم بهتر شد اما امتیازاتی که در طول ست از دست داده بودند به حدی بود که جای جبران برایشان باقی نگذاشت. ست سوم با حساب 22 بر 25 به سود کویر زاهدان تمام شد. این نخستین ست برده نماینده زاهدان در لیگ برتر 94 بود.

در ست دوم با وجودی که تیم سرمایه در تمام دقایق بازی از حریف پیش بود اما بازیکنان این تیم بسیار عصبی به کار خود ادامه می‌دادند. در این ست مهره‌های ملی‌پوش بانک سرمایه بسیار تاثیرگذار ظاهر شدند و نتیجه این ست 25 بر 18 به سود تیم تهرانی به پایان رسید.

شهرام محمودی، قطر پاسور ملی‌پوش بانک سرمایه در ابتدای ست چهارم به دلیل اعتراض به داور، کارت قرمز گرفت تا یک امتیاز فنی به حریف تعلق بگیرد. بازیکنان زاهدان تلاش زیادی کردند تا اختلاف امتیازات آنها با حریف بیشتر از 2 امتیاز نشود اما ست چهارم نیز با با نتیجه 25 بر 20 به پایان رسید تا این بازی با حساب 3 بر یک به سود بانک سرمایه تمام شود. این چهارمین پیروزی متوالی شاگردان کارخانه پس از شکست هفته اول مقابل شهرداری ارومیه بود.


ویدیو مرتبط :
حواشی بازی پیکان تهران و بانک سرمایه+مصاحبه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدال بانک سرمایه و کاله در تهران


در مهم‌ترین دیدارهای هفته نهم لیگ برتر والیبال، بانک سرمایه میزبان کاله آمل است و تیم‌های آذری در ارومیه به مصاف هم می‌روند.

خبرگزاری تسنیم: تیم‌های صدرنشین شهرداری ارومیه و بانک سرمایه در هفته نهم لیگ برتر والیبال میزبان کاله و شهرداری ارومیه هستند. تیم کاله در حالی به تهران می‌‌آید که بازی خانگی هفته قبل خود را به پیکان باخته و با 4 پیروزی و 4 شکست تیم پنجم جدول است.

بهروز عطایی، سرمربی کاله،‌ نیکو فرریکس هلندی و صابر نریمان‌نژاد را به عنوان پاسور در اختیار دارد که می‌تواند در هر لحظه از بازی روی هر دو آنها حساب کند. برای تیم بانک سرمایه نیز لوکاش ژیگالدو و مهدی مهدوی به عنوان طراح حملات تیم بازی می‌کنند. البته در بازی‌های گذشته، مصطفی کارخانه نشان داده که اعتقاد خاصی به پاسور لهستانی خود دارد و بیشتر به او بازی داده است. ژیگالدو 36 ساله در کارنامه خود کلکسیونی از افتخارات از جمله 3 قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه‌های جهان با تیم ترنتینو ایتالیا را دارد. بانک سرمایه برای نزدیک شدن به تیم صدرنشین ارومیه امیدوار است در تهران بتواند کاله را شکست دهد، ضمن اینکه بهروز عطایی هم نشان داده که پیروز شدت در بازی‌های بزرگ را بلد است.

جدال تیم‌های آذری هم که احتیاج و تعریف ندارد. شهرداری تبریز تیم چهارم جدول است ولی این جدال حساس، ارتباط چندانی به جدول رده‌بندی ندارد و دو تیم فقط برای پیروز شدن به زمین می‌روند.

رویارویی سایپا و آلومینیوم نیز در بندرعباس، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. در این بازی ناصر شهنازی، سرمربی این فصل سایپا با تیم سابقش روبرو می‌شود که در نوع خودش جالب است. سایپا در کنار متین ورامین و شهرداری تبریز، بیشترین بازی‌های 5 سته در لیک انجام داده است ولی با کسب 3 پیروزی در 4 بازی 5 سته، موفق‌ترین تیم از این لحاظ است.

برنامه دیدارهای هفته نهم لیگ برتر والبیال به شرح زیر است:

یکشنبه 8 آذر 94، ساعت 17

پیکان تهران - جواهری گنبد، ساعت 15
بانک سرمایه - کاله آمل
متین ورامین - کویر زاهدان
شهرداری ارومیه - شهرداری تبریز
آلومینیوم المهدی هرمزگان - سایپا تهران
آرمان اردکان - ثامن خراسان

ترتیب تیم‌ها در جدول رده‌بندی لیگ برتر والیبال تا پایان هفته هشتم به شرح زیر است:

1-  شهرداری ارومیه: 7 پیروزی، یک شکست، 22 امتیاز
2- بانک سرمایه: 6 پیروزی، 2 شکست، 18 امتیاز
3-  پیکان تهران: 6 پیروزی، یک شکست، 16 امتیاز
4- شهرداری تبریز: 5 پیروزی، 3 شکست، 15 امتیاز
5- کاله مازندران: 4 پیروزی، 4 شکست، 14 امتیاز
6-  ثامن الحجج خراسان: 4 پیروزی، 3 شکست، 12 امتیاز
7- متین صالحین ورامین: 4 پیروزی، 4 شکست، 12 امتیاز
8- سایپا: 4 پیروزی، 4 شکست، 10 امتیاز
9- بازرگانی جواهری گنبد: 3 پیروزی، 5 شکست، 9 امتیاز
10- آرمان ورزشی اردکان: 3 پیروزی، 5 شکست، 8 امتیاز
11- آلومینیوم المهدی هرمزگان: یک پیروزی، 7 شکست، 5 امتیاز
12- گوهر کویر زاهدان: 8 شکست، بدون امتیاز