ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

باقری: پرسپولیس شده بچه یتیم فوتبال!


کریم باقری اصولاً آدم آرامی است. کمتر عصبانی می‌شود و معمولاً مصاحبه‌ای از روی ناراحتی انجام نمی‌دهد... اما دیروز (چهارشنبه) روزی متفاوت بود.

خبر ورزشی: کریم باقری اصولاً آدم آرامی است. کمتر عصبانی می‌شود و معمولاً مصاحبه‌ای از روی ناراحتی انجام نمی‌دهد... اما دیروز (چهارشنبه) روزی متفاوت بود. آقاکریم از بلاتکلیفی باشگاه پرسپولیس کلافه است و این بی‌حوصلگی و عصبانیت از لحن حرف‌های او پیدا بود. باور نمی‌کنید مصاحبه ما با دستیار ایرانی برانکو را بخوانید تا خیلی چیزها دستگیرتان شود.

آقا كریم؛ تهران هستید یا شهرستان؟

چه فرقی می‌كند؟ فعلاً در حال استراحت هستیم!

از پرسپولیس خبری ندارید؟

(با بی‌میلی) نه!

ولی می‌گویند فقط كریم باقری از لیست برانكو باخبر است؟

شایعه است باور نكنید!

قرار است امروز همه چیز را تكذیب كنید؟!

این شایعات را شما مطبوعاتی‌ها می‌سازید و خودتان هم پیگیر ماجرا می‌شوید!

ما می‌سازیم؟!

شخص شما نه اما... بی‌خیال! من از لیست برانكو بی‌خبر هستم.

با نژادفلاح ملاقاتی نداشتید؟

نه، هیچ تماسی هم از طرف باشگاه با من برقرار نشده است.

گفتیم كه امروز فقط قرار است جواب «نه» از شما بشنویم!

(یك مرتبه یخ باقری باز می‌شود) چه بگویم؟ شما كه همیشه دنبال تیتر می‌گردید! (می‌خندد و ادامه می‌دهد) بپرسید تا جواب بدهم... امان از دست شما خبرنگاران!

به نظر شما اسكلت پرسپولیس برای فصل بعد باید حفظ شود؟

(به طعنه) كدام اسكلت؟!

ظاهراً سیدجلال حسینی هم با پرسپولیس به توافق رسیده و گفته كه باید تیم خوبی بسته شود؟

این یكی را واقعاً در جریان نیستم. به همین خاطر نمی‌توانم جواب درستی بدهم.

به عنوان یك فرد باتجربه می‌توانید دلایل دور شدن پرسپولیس از سطح اول فوتبال ایران و ناكامی در كسب موفقیت را بشمارید؟

یكی، دو دلیل نیست؛ پرسپولیس بیشتر از هر چیزی از بی‌برنامگی و نداشتن مدیریت اصولی رنج می‌برد. شما همین سپاهان اصفهان را ببینید. به نظر شما استارت موفقیت فعلی این باشگاه از چه زمانی خورده است؟

خودتان بگویید بهتر است!

از سال 1380 و درست شروع لیگ حرفه‌ای كشور. شما لیگ را ورق بزنید، متوجه می‌شوید چگونه سپاهان، خود را بالا كشیده است. این تیم اصفهانی می‌تواند الگوی خوبی برای همه باشگاه‌های ایرانی باشد.

حتی پرسپولیس؟!

كدام پرسپولیس؟ پرسپولیس كه نه صاحب دارد و نه تكلیفش مشخص است. متأسفانه پرسپولیس امروز بچه یتیمی است كه هركس از گرد راه می‌رسد، یك پس‌گردنی به آن می‌زند! دیدید كه این همه از سپاهان تعریف كردم. احترام خاصی برای این تیم بزرگ و هوادارانش قائل هستم اما خود شما پس از قهرمانی سپاهان چقدر مطلب از این تیم نوشتید؟!

راحت باشید. منظورتان را واضح بگویید.

(با حرارت بیشتری اضافه می‌كند) مطمئن باشید اگر پرسپولیس یا استقلال قهرمان می‌شدند، شرح، عكس و مطالب بیشتری نوشته می‌شد اما متأسفانه حالاحالاها این اتفاق نمی‌افتد. از طرفی سپاهانی‌ها هم زیركانه در سایه حاشیه‌های استقلال و پرسپولیس دارند حركت می‌كنند و چپ و راست قهرمان می‌شوند.

برخی منتقدان هم می‌گویند چرا سپاهان می‌تواند از بودجه دولتی ارتزاق كند اما پرسپولیس یا استقلال نمی‌توانند؟

نوش جان‌شان! من مشكلی با این موضوع ندارم اما چرا به پرسپولیس نمی‌رسند. متأسفانه همین بی‌توجهی و مدیریت‌های اشتباه دارد پرسپولیس را نابود می‌كند.

شنیدیم احتمال زیادی دارد امیر عابدینی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس معرفی شود. نظری ندارید؟

هرچند تجربه در فوتبال این مملكت نشان داده اگر 99 درصد خبری به یقین نزدیك باشد، باید به آن یك‌درصد فكر كرد كه احتمال دارد نشود! با این وجود خوشحال می‌شوم مدیرانی مثل امیر عابدینی كه از جنس فوتبال هستند، به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شوند نه مدیرانی كه هیچی از فوتبال نمی‌دانند!

راستی از ماجرای بستری شدن احمد نوراللهی و عدم پرداخت پول عمل جراحی این بازیكن جوان توسط باشگاه پرسپولیس خبر دارید؟

این هم از آن مشكلات خنده‌دار است. توی حساب باشگاه‌های افغانی هم 20 میلیون وجود دارد كه بخواهند هزینه عمل جراحی بازیكن خود را بدهند اما توی حساب پرسپولیس نیست!

شما این حرف را باور می‌كنید؟!

(با صدایی بلندتر) این چیزی است كه می‌گویند. همین برخوردها بازیكن را دلسرد می‌كند چون می‌بیند هنگام مصدومیت هیچ‌كس به فكرشان نیست.

اتفاقاً با مهدی طارمی هم كه صحبت می‌كردیم، همین حرف را می‌زد. او می‌گفت برخورد با نوراللهی را دیدم و ترسیدم!

بله، این رفتارها تأثیرگذار است. طارمی حق دارد به كویت برود. ما الان بازیكنان خوبی داریم ولی متأسفانه هیچ چیز سر جای خودش نیست و قدر آنها را نمی‌دانیم.

با این شرایط انتظار ندارید كه ستاره‌های تیم‌های دیگر به پرسپولیس بیایند؟

چیز مشخصی است. ستاره‌های سایر تیم‌ها كه به‌موقع پول می‌گیرند و باشگاه به قراردادشان پایبند است، مگر سرشان درد می‌كند بیایند و برای دریافت پول خود ماه‌ها بدوند! باعث و بانی‌اش هم بی‌توجهی مسئولان و حضور مدیرانی در فوتبال است كه هیچی بلد نیستند!

علی كریمی هم در گفت‌وگو با ما اظهار داشت؛ «این فوتبال و این آقایان با روحیات من سازگار نیست!»

حق با علی كریمی است. آقایان با تصمیمات اشتباه خود باعث شدند هیچی از پرسپولیس نماند. این تیم یك هوادار داشت كه آن هم الان به حداقل رسیده است. دست دوستان درد نكند كه باعث نومیدی و دلسردی طرفداران پرسپولیس شده‌اند.

پس به پرسپولیس فصل بعد هم نمی‌توان امیدی بست؟

با این وضعیتی كه من می‌بینم، هیچ امیدی به لیگ پانزدهم هم نیست! البته امیدوارم آقای نصرا... سجادی كه خودش خاك فوتبال را خورده، تصمیم درستی برای پرسپولیس بگیرد و این باشگاه بزرگ را نجات بدهد. او می‌تواند از تجربیات بزرگان استفاده كند و قبل از انتخاب هیأت مدیره از افراد استخوان خرد كرده در پرسپولیس مشورت بگیرد.

آیا از شما هم در این رابطه مشورتی گرفته شده است؟

خیلی‌ها از من بزرگتر هستند كه بهتر می‌توانند به معاون وزیر مشورت بدهند. ضرری هم ندارد و كاش آقای سجادی عجولانه تصمیم نگیرد كه دوباره پرسپولیس از چاله به چاه بیفتد.

سؤالات ما تقریباً تمام شد. در پایان، حرف خاصی ندارید؟

(به شوخی) نه، شما كه به هدف خود رسیدید و تیتر گرفتید. من هم كه امروز روی فرم بودم و... خدا نگهدار!


ویدیو مرتبط :
نجات بچه فیل یتیم توسط یتیم‌خانه ملکه فیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کریم باقری روی پرسپولیس اسم گذاشت/«بچه یتیم فوتبال ایران!»



 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

کریم باقری مربی پرسپولیس از وضعیت این تیم به شدت گلایه دارد.

او درباره پرسپولیس می گوید: «پرطرفداراترین تیم ایران شده بچه یتیم فوتبال.» باقری ادامه می دهد: «هرکس از راه می رسد یک پس گردنی به این تیم می زند.» او سپس تاکید می کند مگر ستاره های فوتبال ایران سرشان درد می کند که به پرسپولیس بیایند. باقری از وضعیت بلاتکلیف تیمش به شدت گله دارد چراکه هنوز تکلیف بازگشت برانکو ایوانکوویچ هم به جمع قرمزها مشخص نیست.
گفت و گوی کامل کریمی باقری را امروز می توانید در نشریه خبرورزشی بخوانید.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین