ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

باز هم آبروریزی وزنه برداری ایران


آزمایش دوپینگ مهدی فروتن وزنه بردار نوجوان ایران مثبت اعلام و به مدت 2 سال از حضور در کلیه رقابت‌های وزنه برداری محروم شد.

خبرگزاری ایسنا: مهدی فروتن وزنه بردار نوجوان دسته 62 کیلوگرم ایران در جریان مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا که در اسفند ماه به میزبانی تایلند برگزار شد موفق شد تک مدال برنز حرکت یک ضرب را از آن خود کند. اما اکنون تست دوپینگ این وزنه بردار مثبت اعلام شده و او به مدت 2 سال از حضور در کلیه رقابت‌های وزنه برداری محروم شده است.

ماده موجود در خون او استانوزولول اعلام شده است.

فروتن در مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا با ثبت رکورد 110 کیلوگرم در یک ضرب، 133 کیلوگرم در دو ضرب و 243 کیلوگرم در مجموع در رده پنجم دسته 62 کیلوگرم قرار گرفته بود و تک مدال برنز یک ضرب را نیز از آن خود کرده بود. به این ترتیب این تک مدال نیز از او گرفته خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
آبروریزی فوتبال ایران به لطف تماشاگر نماها در اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آبروریزی وزنه‌بردار پارالمپیکی ایران


تست دوپینگ "روح الله رستمی" در مسابقات قهرمانی جهان در دوبی مثبت اعلام شد و این ورزشکار پارالمپیکی دو سال محروم شد.

ایسنا: تست دوپینگ "روح الله رستمی" در مسابقات قهرمانی جهان در دوبی مثبت اعلام شد و این ورزشکار پارالمپیکی دو سال محروم شد.

کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک (IPC) اعلام کرد، روح الله رستمی ، وزنه‌بردار ایرانی که در پارالمپیک 2012 مدال نقره کسب کرد، به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ محروم شده است.

رستمی که دو سال پیش در لندن توانست در وزن 67 و نیم کیلوگرم بعد از حریف چینی خود مدال نقره پارالمپیک را کسب کند، در بازی‌های قهرمانی جهان دوبی در روز هفتم آوریل تست دوپینگ داد و در نمونه او ماده غیر مجاز "متیل هگزان آمین" پیدا شده است.

این ورزشکار به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ دو سال محروم شد و 1500 یورو جریمه شد.

همچنین تمامی مقام‌های این وزنه‌بردار از زمان مثبت شدن تست دوپینگش لغو خواهد شد، از جمله مدال نقره او در وزن 72 کیلوگرم که بعد از حریف مصری خود در مسابقات جهانی کسب کرد.

به این ترتیب گری سیچو روس، مدال نقره را به جای رستمی دریافت خواهد کرد. پنگ هو از چین در رده سوم قرار خواهد گرفت.

در پارالمپیک 2012 لندن نیز نوکوریر و اولووافمیای نیجریه‌ای که مدال طلا و نقره را کسب کرده بودند،‌ به دلیل دوپینگ محروم شدند و مدال‌های آنها گرفته شد.

اکتبر سال گذشته، IPC برنامه جدید آموزشی و تمرینی برای ورزشکاران گذاشت که نام آن "قدرت طبیعی - به دوپینگ نه بگویید" بود. با این حال هم‌چنان مشاهده می‌شود که ورزشکاران زیادی دوپینگ می‌کنند.

در همین ماه گزارش شد که تست دوپینگ موخاتاروف روس نیز مثبت اعلام شده. همچنین در بازی‌های پارالمپیک آمریکای جنوبی 2014 نیز تست دوپینگ "پالاسیوز" ورزشکار کلمبیایی نیز مثبت شده است.

IPC اعلام کرده است که هر ورزشکار مسئول موادی است که در نمونه‌اش پیدا می‌شود و قوانین ضد دوپینگ در مورد هر کسی که مواد غیر قانونی یا متابولیست‌های آنها در نمونه‌شان پیدا شود ، اجرا خواهد شد.