ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بازی دو سر باخت وزارت ورزش/ تکرار اشتباهات گذشته به چه قیمت؟



انتخابات فدراسیون‌های ورزشی,اصرارعجیب به برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها,عدم اجازه ایران به برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی

به بهانه برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی

بازی دو سر باخت وزارت ورزش/ تکرار اشتباهات گذشته به چه قیمت؟

در حالی‌که حدود یک ماه دیگر بیشتر از عمر دولت دهم باقی نمانده است مسئولان وزارت ورزش و جوانان اصرار عجیبی به برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها دارند.

وزارت ورزش و جوانان در تازه‌ترین اقدام خود تصمیم به برگزاری انتخابات فدراسیون‌های اسکیت و کشتی گرفته است تصمیمی که در شرایط کنونی چندان منطقی و معقول به نظر نمی‌رسد.

 

این اصرار در حالی است که روز گذشته شیخ احمد، رئیس شورای المپیک آسیا در حاشیه بازی‌های داخل سالن آسیا در نشستی خبری که با حضور رسانه‌های مختلف برگزار شد به صراحت از عدم اجازه ایران به برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی سخن گفته بود و به نوعی حتی در این صحبت‌ها به راحتی می‌شد لحن تهدید را هم مشاهده کرد.

 

سوال مهم در این بین این است که چرا با وجود این موضوع مسئولان وزارت ورزش و جوانان اصرار به برگزاری انتخاباتی دارند که هیچ سودی به حال ورزش نخواهد داشت و تنها حاشیه و تنش را به بدنه ورزش تزریق خواهد کرد؛ درست مانند آنچه که درباره مدیریت باشگاه پرسپولیس اتفاق افتاد و جز ایجاد حاشیه ثمری نداشت.

 

به هر حال با توجه به زمان کم باقیمانده تا پایان عمر دولت دهم و اینکه در هر صورت روسای جدید فدراسیون‌های ورزشی در صورت برگزاری انتخابات باید با وزیر جدید و حتی رئیس کمیته ملی المپیک جدید کار کنند چه بهتر است که انتخابات فدراسیون‌های مهمی مانند کشتی که نتیجه ورزش کشور را در المپیک لندن رقم زد بعد از استقرار دولت جدید برگزار شود تا با مسئولان جدید ورزش هماهنگ باشند.

 

به هر صورت وزیر ورزش دولت یازدهم هم مانند روسای سابق سارمان تربیت بدنی حتماً می‌خواهد با روسای فدراسیونی کار کند که با او همفکر و نزدیک باشند تا در آینده دچار اصطکاک و اختلاف سلیقه نشوند؛ اختلاف سلیقه ای که دود آن بیش از هر چیز به چشم ورزش خواهد رفت آنهم در فدراسیونی مانند کشتی که ورزش اول کشور و پرافتخارترین فدراسیون کشورمان با درخشش بی نظیر در المپیک شده است. بدون شک وزیر جدید ورزش توجه ویژه ای به این فدراسیون خواهد داشت و دوست دارد خودش رئیس آینده این فدراسیون مهم و حساس را انتخاب کند.

 

البته این موضوع به منزله تأیید عملکرد ضعیف مدیریت این فدراسیون در ماه های گذشته نبوده و نیست، خبرگزاری فارس نیز در کنار سایر رسانه ها همواره از منتقدان جدی عملکرد خطیب در رأس فدراسیون کشتی بوده و هست و در اینکه سرپرست این فدراسیون در مدت حدود 20 ماهه سرپرستی اش چیزی جز حاشیه به فدراسیون اضافه نکرده و کارنامه موفقی نداشته است شکی نیست، اما همانطور که در آغازین روزهای حضور محمد عباسی در رأس وزارت ورزش، وی اولین اشتباه را مرتکب شد و در آستانه بازی‌های المپیک اقدام به برکناری یزدانی خرم کرد، حالا بعد از حدود 20 ماه و در آستانه مسابقات جهانی تصمیمی تأمل برانگیز گرفته شده است.

 

وزیر ورزش با اعلام زمان برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی آنهم در زمانی بسیار نامناسب سعی در تکرار اشتباهات گذشته دارد، اشتباهات که به نظر می‌رسد وزیر و مشاورانش از آن درس نگرفته‌اند و همچنان در همان راه گام برمی دارند و اصرار به تکرار آن دارند.

 

از سوی دیگر فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) در نامه نگاری های متعدد بارها به فدراسیون کشتی کشورمان بابت اصلاح اساسنامه و عدم برگزاری انتخابات هشدار داده است که چنین تصمیمی می‌تواند رابطه فدراسیون جهانی را با ما آن هم در آستانه مسابقات جهانی شکرآب کند. از طرفی فشار کمیته بین المللی المپیک هم است که اجازه برگزاری انتخابات فدراسیون های ورزشی را به ایران نمی دهد.

 

در زیر قسمتی از نامه هایی که در گذشته توسط فدراسیون جهانی کشتی به فدراسیون کشتی کشورمان ارسال شده است و تاکنون در جایی منتشر نشده برای اهمیت موضوع به عنوان گواه این مدعا آورده شده است تا مسئولان وزارت ورزش و جوانان از هشدارهای فدراسیون جهانی آگاه شوند.

 

موضوعی که به طور حتم خود بیش از هر کسی از آن آگاهی دارند، اما چرا نمی‌خواهند به آن توجه کنند سوالی بزرگ است که در ذهن تمام مخاطبان و ورزش دوستان به خصوص خانواده کشتی بی جواب مانده است.

انتخابات فدراسیون‌های ورزشی,اصرارعجیب به برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها,نامه های منتشرنشده فدراسیون جهانی کشتی به فدراسیون کشتی ایران

 

انتخابات فدراسیون‌های ورزشی,اصرارعجیب به برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها,نامه های منتشرنشده فدراسیون جهانی کشتی به فدراسیون کشتی ایران

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

فارس

 

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
سازندگان PES 16 نمی خواهند اشتباهات گذشته را تکرار کنند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزینه وزارت ورزش برای نایب رئیسی فدراسیون سرانجام سر از فوتبال در آورد!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گزینه وزارت ورزش برای نایب رئیسی فدراسیون سرانجام سر از فوتبال در آورد!/ منتقمی قائم مقام رویانیان شد

بهروز منتقمی قائم مقام باشگاه پرسپولیس شد تا شاید محمد رویانیان مثل سال قبل زمان بیشتری برای کارهای غیر فوتبالی اش داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین ؛ محمد رویانیان یکشنبه شب و در جلسه شورای معاونین باشگاه پرسپولیس رسما بهروز منتقمی را به عنوان قائم مقام این تیم معرفی کرد.

منتقمی که سال ها سابقه فعالیت در مقام مدیرکل تربیت بدنی استان های مختلف کشور چون اصفهان و البرز را دارد ، از کارمندان سازمان ورزش محسوب می شود که محمد عباسی علاقه زیادی داشت تا از او در فدراسیون فوتبال استفاده کند. منتقمی سال قبل و در انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال ، نایب رئیس دوم پیشنهادی محمد حسین قریب و علی کفاشیان بود. بعد از اینکه قریب رقابت را به کفاشیان باخت برای او هم رای گیری شد اما نتوانست رای مجمع را کسب کند تا کفاشیان به جای او ، غلامرضا بهروان را سرپرست سازمان لیگ کند!

حالا بعد از یکسال به نظر می رسد منتقمی به فوتبال برگشته و این بار احتمالا کسی او را به همشهری اش یعنی محمد رویانیان معرفی کرده تا از این پس مرد شماره 2 باشگاه پرسپولیس باشد. پیش از او سردار زارع این سمت را بر عهده داشت اما کمتر از 7 ماه همکاری میان او با رویانیان در فوتبال به طول نیانجامید./خبرآنلاین