ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بازگشت محسن قهرمانی به داوری فوتبال


احتمال دارد داور بازنشسته فوتبال کشورمان به داوری برگردد.

کاپ: محسن قهرمانی که چندی قبل به صورت رسمی از داوری فوتبال خداحافظی کرده بود، در اظهارنظری از احتمال بازگشتش به داور خبر داد.

قهرمانی عنوان کرد: اگر یک درصد هم بخواهم بازگردم، که بعید است، تصمیم گیری در این خصوص را موکول به بعد از برپایی انتخابات فدراسیون فوتبال می کنم.


ویدیو مرتبط :
با محسن قهرمانی از غش علی دایی تا بازگشت به داوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فدراسیون فوتبال از محسن قهرمانی می‌ترسد



اخبار,اخبار ورزشی,محسن قهرمانی, پنجعلی

 اخبار ورزشی - محمد پنجعلی:
فدراسیون فوتبال از محسن قهرمانی می‌ترسد

خوشبختانه بازیکنان ما به درک کاملی از شرایط تیم رسیده‌اند و یقین بدانید که تفکر غیر پیروزی و سه امتیاز در بین آنها نیست.

   پرسپولیس این روزها حال و روز خوشی ندارد. این تیم بعد از اینکه صدر جدول را در اولین هفته نیم فصل دوم به تراکتورسازی واگذار کرد، حالا با استعفاهای سریالی مدیران خود هم درگیر است.

 

محمد رویانیان که انگار حس کرده وزیر جدید ورزش قرار است تغییراتی در تشکیلات مدیریتی پرسپولیس ایجاد کند هر روز بهانه‌ای برای استعفا پیدا می‌کند و تقریبا با مخالفت هیات مدیره هم مواجه می‌شود. سوای این، پرونده محسن قهرمانی و پرسپولیس هم هنوز به نتیجه‌ای نرسیده.

 

محمد پنجعلی با انتقاد از تاخیر در اعلام رای این پرونده تاکید می کند که فدراسیون نشینان از صدور رای علیه محسن قهرمانی هراس دارند. او با این استدلال که هر حکمی علیه این داور ممکن است پای خیلی‌ها را وسط بکشد، فدراسیون و کمیته انضباطی را عاملی برای تداوم حاشیه‌های پرسپولیس می‌داند. همه این‌ها در شرایطی است که سرخ‌ها این هفته در جریان هفته هفدهم لیگ برتر باید به مصاف ذوب‌آهن بروند. گفت‌وگوی قانون را با مدیر تیم فوتبال پرسپولیس بخوانید.


شکست مقابل تراکتور علاوه بر حاشیه‌های بسیار، صدر را هم از پرسپولیس گرفت. شرایط این تیم در آستانه بازی با ذوب آهن چگونه است؟
ما در روزی که نباید می‌باختیم، باختیم. شکست مقابل تراکتور برای ما سنگین بود اما بازی برد و باخت دارد. پرسپولیس در این بازی واقعا کم شانس بود وگرنه نمی‌باخت. شاید انتظار باخت در این دیدار از پرسپولیس نبود اما ما هنوز در جمع بالانشینان جدول هستیم و قطعا خودمان را بازیابی خواهیم کرد.


ولی اگر این بازی را می‌بردید شرایط پرسپولیس در صدر خیلی بهتر از گذشته می‌شد.
این درست اما گفتم که بازی یک طرفش برد و طرف دیگرش باخت است. نمی دانم چه اصراری است که همه دنبال یک باخت را می‌گیرند. انگار که همه منتظر باشند پرسپولیس ببازد و نتیجه نگیرد تا به آن حمله کنند.

 

بارسلونا دو باخت پشت سر هم مقابل بایرن در آن سطح فوتبال دنیا می‌دهد و فردایش همه چیز مثل اول می‌شود اما پرسپولیس یک باخت داده زمین و زمان از آن حرف می‌زنند. من واقعا متاسفم که باید اقرار کنم پرسپولیس پرحاشیه ترین تیم دنیاست. در کجای دنیا یک تیم بدون باخت قهرمان می‌شود که حالا ما نبازیم.


فکر نمی‌کنید کنترل این حاشیه‌ها وظیفه باشگاه، مدیرعامل و سرمربی تیم است. به نظرتان کم‌کاری کدام بخش باعث شده شما به این نتیجه برسید که پرسپولیس پرحاشیه ترین باشگاه دنیاست؟
وظیفه همه ارکان باشگاه اعم‌از مدیرعامل، سرمربی و بازیکن در جای خود ولی من این مصیبت را نشات گرفته از فوتبال آماتوری می‌دانم که همه ارکان آن غیر حرفه‌ای‌اند. از من پیشکسوت تا رسانه، بازیکن، مدیر و مربی همه غیر حرفه‌ای فکر می‌کنیم.

 

من نمی‌دانم چه اصراری است که همه ما اصرار به حاشیه داشته باشیم. برایم خیلی جالب است که مردم و هواداران فوتبال‌مان هم دنبال همین حاشیه‌ها هستند و معمولا روزنامه‌هایی را می‌خوانند که حاشیه‌های بیشتری را منتشر می‌کند.
شاید این به خاطر ساختار فرهنگ جهان سومی کشور است که همه زندگی در حاشیه‌ها را بهتر از متن می‌دانند؟
این دقیقا همان بحث من است. وقتی هوادار فوتبال حاشیه را بیشتر می‌پسندد، رسانه‌ هم به خاطر مخاطبانش مجبور است به حاشیه برود و همین هم خود بهترین بستر و فرصت برای به حاشیه رفتن کل فوتبال است.


 شرایط پرسپولیس در آستانه بازی با ذوب‌آهن چگونه است؟
همه بازی‌ها برای پرسپولیس مهم است و اصلا برای‌مان فرقی نمی‌کند جلوی چه تیمی و با چه کیفیتی بازی می‌کنیم. ما می‌دانیم هر تیمی روبه‌روی ما ظاهر می‌شود با دنیایی از انگیزه به میدان می‌آید و این کارمان را سخت می‌کند. خوشبختانه بازیکنان ما به درک کاملی از شرایط تیم رسیده‌اند و یقین بدانید که تفکر غیر پیروزی و سه امتیاز در بین آنها نیست.


چرا پرسپولیس نتوانسته نتایج مطلوبی را در بازی‌های خارج از خانه خود بگیرد؟
به هر حال این همان چیزی است که برخلاف میل ما اتفاق افتاده و به هر نحوی باید جبران کنیم. متاسفانه چند بازی بیرون خانه ما را داوران به ضررمان داوری کردند و اگر امتیازات این دیدارها را کسب می‌کردیم الان شرایط به گونه‌ای دیگر بود. بازی‌های نیم فصل دوم خیلی حساس‌تر از نیم فصل اول هستند اما نقطه مثبت ما این است که بازیکنان‌مان به نسبت هفته اول هماهنگی بیشتری خواهند داشت.


   فرزاد حاتمی و محسن مسلمان را در اولین بازی‌شان برای پرسپولیس چگونه دیدید؟
به نظرم  باوجود اینکه هفته اول‌شان بود در ترکیب پرسپولیس بازی می‌کردند، عملکردشان خوب بود.
راستی این بازی پرسپولیس و میلان چرا این همه حاشیه داشت؟ برخی دوستان شما مثل ضیا عربشاهی و افشین پیروانی خیلی گله داشتند از رفتاری که با آنها شده بود؟
من در جریان کامل این اتفاق نیستم اما ضیا را سر تمرین دیدم و نمی دانم چه اتفاقی افتاد که دیگر نیامد و آن مصاحبه را کرد. امیدوارم که هیچ کدام‌شان ناراحت نباشند.


قبول دارید این فصل بار بخش عظیمی از حاشیه‌های پرسپولیس را محسن قهرمانی و سبک داوری‌اش به جان خرید؟!
واقعا همینطور است و نمی‌دانم چرا مربی و برخی بچه های ما را به خاطر آن محروم کردند، اما خبری از رای کمیته انضباطی در مورد قهرمانی نیست. من احساس می‌کنم فدراسیون نمی‌تواند به نحوی که نیاز است با این داور برخورد شدید کند چون احساس می‌کنم در این صورت پای خیلی‌ها وسط کشیده شده و آبروی خیلی از مسئولان به خطر خواهد افتاد.


می‌خواهید بگویید فدراسیون ‌نشینان می‌ترسند پای خودشان هم وسط بیاید؟
متاسفانه دقیقا همینطور است و برخی دوستان می‌ترسند آبروی‌شان برود. من پیشنهاد می‌کنم اگر فدراسیون فوتبال توان و جرات برخورد با این مسئله را ندارد، قضیه را به نهادهای نظارتی و قضایی واگذار کند.


شما هم با علی دایی و رویانیان در مورد قهرمانی موافقید؟
صد‌در‌صد، اما من اعتقاد ندارم که ایشان به تنهایی دست به چنین کارهایی زده باشد و مطمئنم یک گروه دارد او را پوشش می‌دهد.


 استعفاهای سریالی آقای رویانیان برای چیست این روزها؟
من نمی‌دانم بهتر است خودشان این سوال را جواب بدهند اما من مطمئن هستم رفتن ایشان لطمه بزرگی به پرسپولیس خواهد زد.
اخبار ورزشی - قانون