ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بازگشت رییس برکنار شده قایقرانی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بازگشت رییس برکنار شده قایقرانی

 پس از قریب به دو ماه از بركناری احمد دنیامالی از فدراسیون قایقرانی و تعلیق این رشته از حضور در المپیك لندن و متعاقب آن مطرح شدن بحث استیضاح وزیر ورزش و جوانان، دوشنبه این هفته به احتمال قوی رییس بركنار شده فدراسیون سركار خویش بازخواهد گشت تا خطری ورزش كشورمان را در راه حضور در سی‌امین دوره بازی‌های المپیك لندن تهدید نكند.

31 اردیبهشت ماه امسال بود كه خبر بركناری دنیامالی از ریاست فدراسیون قایقرانی، جامعه ورزش را شوكه کرد و این مساله سوالات زیادی را در ذهن اصحاب ورزش ایجاد کرد كه چرا باید یك رییس موفق در آستانه سه ماه به بازی‌های المپیك از كار بركنار شود؟

موضوع زمانی ابعاد تازه‌ای به خود گرفت كه دنیامالی در برابر این بركناری موضع گرفت و عملكرد مسوولان وزارت ورزش و جوانان را زیر سوال برد.

او در این زمینه اعلام كرد كه مسوولان ورزش حتی حاضر نشده‌اند در ملاقاتی حضوری این بركناری را به اطلاع او رسانده و تلفنی و بدون بیان دلیلی خاص اعلام كرده‌اند كه از امروز دیگر در فدراسیون نباش.

موضوعی كه برای معاون سابق اداری و مالی شهرداری تهران سخت گران آمد تا او كه طی چند سال قایقرانی ایران را متحول كرده بود، به مقابله با این بركناری پرداخته و موضوع را به فدراسیون جهانی منعكس كند.

 

تبعات تصمیمی اشتباه

هر چند مسوولان وزارت ورزش و جوانان در مواجهه با چالش ایجاد شده به هیچ‌وجه نمی‌خواستند زیر بار این تصمیم اشتباه بروند و به تناوب اعلام می‌كردند كه خطری متوجه این رشته نیست، اما با گذشت چند روز و ورود جدی فدراسیون جهانی كانوئینگ به موضوع، چالش ایجاد شده دامنه وسیع‌تری به خود گرفت.

البته بركناری دنیا مالی در شرایطی صورت گرفت كه تمام مسوولان فدراسیون در اعتراض به تصمیم وزارت ورزش از مسوولیت خویش استعفا دادند تا به دنبال آن قایقرانان نیز از حضور در المپیك انصراف دهند.

هر چند كنار كشیدن ملی‌پوشانی چون محسن شادی، با گذشت چند روز و رایزنی‌های صورت گرفته از سوی شروین اسبقیان، سرپرست منصوب شده محمد عباسی و كسی كه از مدیركلی ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، راه خود را از تبریز كج كرده و به تهران آمده بود، منتفی شد، اما دنیا مالی همچنان بر موضع خود اصرار می‌ورزید كه به صورت غیرقانونی از فدراسیون بركنار شده است.

او حتی در مناظره‌ای زنده در رادیو، از حمید سجادی معاون قهرمانی وزارت ورزش مصرانه خواست كه دلایل بركناری‌اش را اعلام كند، اما سجادی كه دلایلی غیرفنی را در بركناری دنیا مالی دخیل می‌دانست، به نوعی از این مساله شانه خالی كرد تا همچنان این سوال بدون پاسخ بماند كه چرا فدراسیون در راه حضوری بدون حاشیه در المپیك، بر فرض دلایل منطقی نیز نتوانسته است چند ماه دندان روی جگر بگذارد؟

 

فدراسیون جهانی كوتاه نیامد

فدراسیون جهانی قایقرانی البته در فاصله 9 روز از این بركناری، اولین نامه خود را خطاب به وزیر ورزش و جوانان ایران صادر كرد؛ نامه‌ای كه هر چند ابتدا تكذیب ‌شد، اما وقتی متن آن در خبرگزاری‌ها چاپ شد، دیگر جای كتمان موضوع نبود.

خوزه پرورنا، رییس فدراسیون جهانی قایقرانی در نامه اول خود خطاب به محمد عباسی، ضمن آن‌كه خواستار توضیح در خصوص این بركناری شده بود، اعلام كرد احمد دنیامالی به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی، مدیر ورزشی و تجاری محترمی است كه ورزش قایقرانی را در ایران ارتقا داده و وجهه خیلی خوبی از ایران ایجاد كرده است.

در این نامه همچنین تصریح شده بود در صورت قانع نبودن توضیحات ارائه شده، فدراسیون قایقرانی ایران به صورت موقت به حالت تعلیق درآمده و سهمیه‌های المپیك ایران در این رشته از دست می‌رود.

مسوولان وزارت ورزش در پاسخ به این نامه به قوانین داخلی و اساسنامه فدراسیون‌ها استناد كردند كه بر مبنای آن وزیر ورزش به عنوان رییس مجامع فدراسیون‌ها، ازحق بركناری برخوردار است، اما این توضیحات برای فدراسیون جهانی قانع‌كننده نبود تا در 6 تیر اعلام شود كه قایقرانی ایران به طور كامل به حالت تعلیق در آمده است.

البته این فعل و انفعال‌ها در شرایطی صورت گرفت كه وزارت ورزش تلاش كرد از احمد دنیامالی استعفای كتبی بگیرد تا با ضمیمه آن به مستندات خود، خطر تعلیق را مرتفع كند.

اما دنیا مالی با اعلام این‌كه به هیچ‌وجه استعفا نمی‌دهد، آب پاكی را روی دست مسوولان وزارت ورزش ریخت تا در فضایی تیره، قایقرانی به سمت تعلیق پیش برود.

 

نقش واسطه رییس كمیته ملی المپیك

كمیته ملی المپیك بویژه محمد علی‌آبادی كه دنیامالی یكی از روسای منصوب او در دوره حضورش در راس سازمان تربیت‌بدنی وقت بود، خیلی تلاش كرد كه در این زمینه وساطت كند و زمینه حل بحران را فراهم آورد.

او كه سه هفته پیش همراه بهرام افشارزاده دبیر كمیته ملی المپیك به لندن رفته بود تا آخرین هماهنگی‌ها را با مسوولان برگزاری المپیك انجام دهد، به دنبال مذاكرات صورت گرفته و در حاشیه این سفر اعلام كرد كه دنیا مالی به فدراسیون قایقرانی باز خواهد گشت.

به دنبال این موضعگیری صریح، رییس كمیته ملی المپیك كه خطر تعلیق را بیش از هر زمان حس می‌كرد، در بازگشت به تهران، نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان نوشت و مصرانه خواستار بازگشت احمد دنیا مالی به فدراسیون قایقرانی شد.

هر چند حمید سجادی در واكنش به بازگشت احتمالی دنیا مالی اعلام كرد كه مجمع فدراسیون باید در این زمینه تصمیم نهایی را بگیرد، اما وقتی هفته گذشته و قبل از سفر چند روزه محمد عباسی به چند كشور آفریقایی، وی با رییس بركنار شده فدراسیون جلسه گذاشت، مشخص شد وزیر ورزش نیز به دنبال احضارش به مجلس و مطرح شدن بحث استیضاح، خطر تعلیق را كاملا حس كرده و می‌خواهد قدمی در زمینه حل بحران ایجاد شده بردارد.

هر چند در پایان این نشست سربسته اعلام شد طرفین مذاكرات مثبتی داشته‌اند، اما حالا شنیده می‌شود كه احمد دنیامالی روز دوشنبه و در بازگشت محمد عباسی از سفر آفریقایی‌اش، ‌به فدراسیون قایقرانی باز خواهد گشت.

یك منبع آگاه كه این خبر را به جام‌جم اعلام كرد، ‌ گفت: با بازگشت دنیامالی همه چیز به شرایط عادی باز خواهد گشت تا چهار قایقران ایران شامل محسن شادی، احمدرضا طالبیان، سولماز عباسی و آرزو حكیمی بدون كوچك‌ترین دغدغه‌ای راهی المپیك لندن شوند./جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت رییس سابق صندوق بین المللی پول به كشورش



 

 

بازگشت رییس سابق صندوق بین المللی پول به كشورش

 

 

مدیر كل سابق صندوق بین المللی پول كمتر از دو هفته پس از لغو اتهامات آزار جنسی علیه وی به كشورش فرانسه بازگشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دومینیک استروس کان ۶۲ ساله در ماه مه پس از اینكه در فرودگاه كندی دستگیر و به آزار جنسی و تلاش برای تجاوز به یك خدمتكار هتل در نیویورك متهم شد، از سمت مدیركل صندوق بین المللی پول استعفا كرد.

وی هفته گذشته پس از لغو اتهامات علیه وی از سوی یك قاضی، آزاد شد. دادستان های آمریكایی اعلام كردند به دلیل دروغ های شاكی و به زیر سوال رفتن اعتبار اتهامات مطرح شده از سوی وی، نمی توانند پرونده را پیگیری كنند.

این اقتصاددان و وزیر دارایی سابق فرانسوی انتظار می رفت رقیب اصلی نیكولا ساركوزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ این كشور باشد اما وقوع این رسوایی در ماه مه، حرفه سیاسی وی را تباه كرد.

بازگشت قریب الوقوع وی موجب شرمندگی حزب سوسیالیست مخالف فرانسه شده كه مهیای رای گیری برای انتخاب یك نامزد برای رقابت در برابر ساركوزی می شود.

با وجود تبرئه شدن استروس کان، مشكلات حقوقی وی به پایان نرسیده است زیرا نفیساتو دیالو، خدمتكار هتل ۳۲ ساله اهل گینه یك شكایت مدنی علیه استراوس كان تنظیم كرده و خواهان دریافت خسارت نامعلومی شده است.

همچنین در یك پرونده جداگانه دیگر، تریستان بانون، نویسنده فرانسوی ۳۲ ساله شكایتی را علیه استروس کان تنظیم و وی را به تلاش برای تجاوز در سال ۲۰۰۳ متهم كرده است.

استروس کان اعلام كرده قصد دارد از بانون برای افترا شكایت كند و مدعی است این زن این داستان را برای تبلیغ آثارش از خود ساخته است..... /  خبرگزارى ایسنا