ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بازگشت «ال‌نینو» به ویسنته کالدرون


سه‌شنبه شب ورزشگاه ویسنته کالدرون پذیرایی دیدار حساس اتلتیکو مادرید برابر چلسی در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

ایسنا: سه‌شنبه شب ورزشگاه ویسنته کالدرون پذیرایی دیدار حساس اتلتیکو مادرید برابر چلسی در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با انجام یک دیدار آغاز می‌شود که در آن اتلتیکو مادرید در ورزشگاه ویسنته کالدرون از چلسی پذیرایی می‌کند.

اتلتیکو مادرید با هدایت دیگو سیمئونه آرژانتینی فصل رویایی را پشت سر می‌گذارد و در حالی در صدر جدول رده‌بندی لیگا قرار دارد که در آغاز فصل کمتر کسی با وجود دو تیم پرستاره رئال مادرید و بارسلونا شانسی برای این تیم قائل بود. اتلتیکو مادرید در آغاز هفته سی و چهارم لیگا با دو گل الچه را از پیش رو برداشت تا یک گام دیگر به کسب عنوان قهرمانی نزدیک‌تر شود و جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی تثبیت کند.

اتلتیکو مادرید با پشت سر گذاشتن تیم پرستاره اما در حال افول بارسلونا به نیمه‌نهایی راه یافت. شاگردان سیمئونه موفق شدند در دیدار رفت یک چهارم نهایی بارسلونا را با نتیجه یک بر یک در نوکمپ متوقف کنند تا کار آنها در ویسنته کالدرون راحت شود. آنها در دیدار برگشت هم با ارائه یک بازی خوب و منطقی آبی - اناری‌ها را با یک گل شکست دادند تا صعود خود را به نیمه نهایی مسجل کنند و این تیم در آستانه یک موفقیت دیگر با دیگو سیمئونه قرار گیرد.

اما چلسی تیم قدرتمند و پرستاره پاری سن ژرمن را از پیش رو برداشت. شاگردان آقای خاص در دیدار رفت یک چهارم نهایی در فرانسه ضعیف ظاهر شدند و با نتیجه سه بر یک تن به شکست دادند تا کار این تیم برای صعود به نیمه نهایی سخت شود اما آبی‌پوشان لندن در دیدار برگشت با دو گل به پیروزی رسیدند تا پای به نیمه‌نهایی معتبرترین رقابت باشگاهی بگذارند.

بازیکنان چلسی بر خلاف اتلتیکو مادرید در شرایط روحی بدی پای به دیدار سه‌شنبه شب می گذارند،؛ چرا که شاگردان آقای خاص در هفته سی‌وپنجم لیگ جزیره در میان ناباوری همگان با نتیجه دو بر یک برابر تیم قعرنشین ساندرلند تن به شکست دادند تا نخستین شکست چلسی با مورینیو در رقابت‌های لیگ برتر در استمفوردبریج رقم بخورد و شانس این تیم برای کسب عنوان قهرمانی بسیار کم شود.

این دیدار برای یک بازیکن از جذابیت زیادی برخوردار است و او فرناندو تورس، مهاجم اسپانیایی چلسی است. تورس در اتلتیکو مادرید بود که نامی برای خود دست و پا و خود را به عنوان مهاجمی گلزن و موقعیت شناس معرفی کرد. نکته جالب این که تورس با دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکو مادرید در ویسنته کالدرون همبازی بود و حتی بازوبند کاپیتانی را هم در مقطعی با وجود سیمئونه باتجربه به بازو بست. بازگشت تورس به ویسنته کالدرون می‌تواند لحظات رمانتیکی را به‌وجود آورد؛ ورزشگاهی که برای نخستین بار لقب ال‌نینو را به تورس داد. البته احتمال دارد که این او در این دیدار بازی نکند؛ چرا که از دوران اوج خود بسیار دور است.

این دیدار برای یک بازیکن دیگر هم می‌تواند جذاب باشد و آن کورتوآ سنگربان بلژیکی اتلتیکو مادرید است. کورتوآ با چلسی قرارداد دارد اما چند سالی است که به صورت قرضی در مادرید بازی می‌کند. او در این چند سال حضورش در اتلتیکو مادرید به ویژه در فصل جاری نمایش بسیار خوبی داشته است و توجه چند تیم سرشناس اروپایی را جلب کرده است. او حتی ستایش ژوزه مورینیو سرمربی کنونی چلسی را هم برانگیخته است. پیش از این باشگاه چلسی اعلام کرد که کورتوآ نمی‌تواند در دیدار حساس سه شنبه شب به میدان رود چرا که او بازیکن چلسی است و اتلتیکو مادرید باید برای استفاده از او 5 میلیون یورو به باشگاه چلسی بدهد اما اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد که کورتوآ بدون هیچ مشکلی می‌تواند برابر چلسی به میدان رود؛ بدون آن که اتلتیکو مادرید مجبور به پرداخت مبلغی شود.

دو تیم اتلتیکو مادرید و چلسی دو سال پیش در سوپر جام اروپا برابر هم به میدان رفتند که در آن دیدار اتلتیکو مادرید چلسی را تحقیر کرد و با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید البته در آن دیدار هدایت چلسی را ژوزه مورینیو برعهده نداشت.

چلسی در حالی برابر اتلتیکو مادرید به میدان می‌رود که ژوزه مورینیو سرمربی این تیم بارها در ورزشگاه ویسنته کالدرون با رئال مادرید به مصاف اتلتیکو مادرید است. مورینیو چهار بار با رئال برابر اتلتیکو دیگو سیمئونه صف آرایی کرده است که سه بار پیروز و تنها یک بار طعم شکست را چشیده است. آخرین رویارویی دو تیم در فینال جام حذفی سال گذشته بود که آتلتیکو توانست رئال‌مادرید را شکست دهد و این بازی می‌تواند فرصتی باشد تا مورینیو از سیمئونه انتقام بگیرد.

دیگو سیمئونه بارها در مصاحبه‌های خود به ستایش از مورینیو پرداخته و او را مربی بزرگ و صاحب سبک دانسته است. او حتی اعتراف کرده است که وقتی مورینیو هدایت اینتر را برعهده داشته سرتمرین این تیم می‌رفت تا نحو تمرین دهی مورینیو را از نزدیک نگاه کند.

بزرگترین نگرانی چلسی در دیدار برابر اتلتیکو مادرید وضعیت آسیب دیدگی ادن هازارد جناح بلژیکی این تیم است. هازارد در دیدار رفت برابر پاری سن ژرمن آسیب دید و از بازی بیرون رفت. او تا الان نتوانسته است به ترکیب تیمش برگردد و حضورش در دیدار برابر اتلتیکو مادرید در هاله‌ای از ابهام است. اما خبر خوش برای اتلتیکو مادرید رهایی دیگو کاستا مهاجم برزیلی تبار این تیم از دوران آسیب دیدگی است. کاستا در دیدار اتلتیکو مادرید برابر الچه هم به میدان رفت و گل دوم تیمش را در دقایق پایانی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

کاستا در فصل جاری بازیهای بسیار خوبی را برای اتلتیکو مادرید به نمایش گذاشته و جای خالی فالکائو را پرکرده است. عملکرد خوب او در اتلتیکو مادرید باعث شده است تا چند تیم سرشناس اروپایی به دنبال جذب او باشند. یکی از تیم‌های که به طور جدی به دنبال جذب کاستا است همین تیم چلسی است البته شاید خبر علاقه چلسی به کاستا از همان جنجال‌های رسانه‌ای ژوزه مورینیو باشد که اتفاق جدیدی برای او به شمار نمی آید.

بازی سه شنبه شب از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. از یک طرف مورینیو با چلسی می خواهد سومین فینال خود در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند و با قهرمانی در این رقابت‌ها نخستین مربی باشد که با سه تیم متفاوت قهرمانی در این رقابت ها را به دست آورد از طرف دیگر هم اتلتیکو مادرید با مربی جوان و پرانرژی خود در پی آن است که نخستین قهرمانی خود را در لیگ قهرمانان اروپا کسب کند.


ویدیو مرتبط :
روایت ورزشگاه ویسنته کالدرون (اتلتیکو – بارسلونا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: بازگشت تورس به ویسنته کالدرون


مهاجم اسپانیایی روز گذشته سرانجام به ویسنته کالدرون بازگشت تا شاهد پیروزی یارانش باشد.

خبرگزاری فارس: فرناندو تورس مهاجم اسپانیایی که در نیم‌فصل به صورت قرضی راهی اتلتیکو مادرید شده است، روز گذشته در ورزشگاه ویسنته کالدرون حاضر شد تا شاهد پیروزی یارانش باشد.

تورس در لیورپول حضور موفقی داشت و پس از انتقال به چلسی با دروان رکورد خود مواجه شدف پس از آن راهی فوتبال ایتالیا شد و پس از حضور در میلان بار دیگر به اتلتیکو بازگشت.

تورس برای اولین بار در 17 سالگی برای اتلتیکو به میدان رفته بود و در سال‌های حضورش در این تیم در 244 بازی 91 گل به‌ثمر رسانده بود.

اتلتیکو شب گذشته موفق شد در اولین دیدار خود در سال جدید میلادی با نتیجه سه بر یک لوانته را شکست دهد.

عکس: بازگشت تورس به ویسنته کالدرون