ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بازجویی کمیته اخلاق فیفا از پلاتینی


رئیس محروم یوفا در اواسط ماه جاری میلادی مورد بازجوایی قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری تسنیم: یک منبع آگاه و نزدیک به فدراسیون جهانی فوتبال امروز (جمعه) خبر داد که احتمالاً کمیته اخلاق فیفا بین تاریخ 16 تا 18 دسامبر 2015 (25 تا 27 آذر 94)، میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا و نایب رئیس فیفا را مورد پرس‌وجو قرار خواهد داد.

پلاتینی که در تاریخ 8 اکتبر 2015 (16 مهر 94) از سوی کمیته اخلاق فیفا به مدت 90 روز از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد و نامش از فهرست کاندیداهای انتخابات ریاست فیفا خط خورد، به گفته وکلیش شاید به طورمادام‌العمر محروم شود. او متهم است در سال 2011 رقم دو میلیون وجه نفد غیرقانونی - که از آن به عنوان رشوه یاد شده - از سپ بلاتر، رئیس وقت فیفا دریافت کرده است.

این منبع نزدیک به فیفا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه (AFP) گفت: قرار است بلاتر و پلاتینی به زودی مورد بازجویی قرار بگیرند و دفاعیات این دو شنیده شود. میشل پلاتینی احتمالاً بین 16 تا 18 دسامبر مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش‌ها مقامات قضایی سوئیس، پلاتینی را به عنوان یک شاهد تلقی می‌کنند تا یک مضنون. در حال حاضر رئیس یوفا درخواست فرجام‌خواهی در حکم محرومیتش را به دادگاه عالی ورزش داده است و یک منبع نزدیک به این دادگاه خبر داده که نتیجه این فرجام‌خواهی تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
اختلاف با کمیته اخلاق از زبان خود کی روش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلاتر و پلاتینی زیر ذره بین کمیته‌ اخلاق فیفا


بعد از تصمیم برای انجام بررسی‌هایی درباره وضعیت سپ بلاتر، کمیته‌ اخلاق فیفا نیز به بررسی پرونده سپ بلاتر و میشل پلاتینی پرداخت.

خبرگزاری فارس: Inside the games نوشت: وضعیت بلاتر در حال‌ حاضر از سوی دادگاه عالی سوئیس در حال بررسی است. او متهم به انجام فعالیت‌های مجرمانه و سوء مدیریت است.

بلاتر متهم است در سال 2011 حدود دو میلیون فرانک به پلاتینی، رییس یوفا پرداخت کرده است. پلاتینی در موفقیت بلاتر در انتخابات نقش داشته است. پلاتینی انجام هر اقدام خلاف قانونی را تکذیب کرده است. گفته شده پول پرداخت شده از سوی بلاتر مربوط به کارهای انجام شده در سال 2002 است. هنوز هیچ توجیهی برای 9 سال تاخیر در پرداخت پول وجود ندارد.

بلاتر همچنین متهم شده در سال 2005، قراردادی را با انجمن فو‌تبا‌ل کارائیب امضا کرده است که جک وارنر نیز در آن نقش داشته است. گفته می‌شود این قرارداد به نفع فیفا نبوده است. البته بلاتر نیز انجام هر عمل خلاف قانونی را رد کرده است.

قرار شده پلاتینی و بلاتر هر دو از سوی کمیته‌ اخلاق مورد بازجویی قرار بگیرند. بلاتر در ماه ژوئن اعلام کرد از ریاست فیفا کناره‌گیری می‌کند. در این میان، تعدادی از مسئولان فیفا از سوی مقامات قانونی سوئیس دستگیر شدند.

مقامات قانونی سوئیس در یک پرونده جداگانه بررسی میزبانی جا‌م جها‌نی روسیه و قطر در سال‌های 2018 و 2022 را نیز آغاز کرده‌اند.