ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بارسلونا 5 – رئال سوسیه‌داد 1: آغاز فوق‌العاده تیتو, بازگشت رویایی ویا



بارسلونا 5 – رئال سوسیه‌داد 1: آغاز فوق‌العاده تیتو, بازگشت رویایی ویا

تیتو ویلانووا در اولین بازی رسمی با بارسلونا بردی قاطع به دست آورد. لیونل مسی دو گل زد، داوید ویا با گل به لالیگا بازگشت و کریستین تی‌یو هم درخشان بود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سایت گل – دوران تیتو ویلانووا در بارسلونا عالی آغاز شد. لیونل مسی دو گل زد تا بارسا بتواند رئال سوسیه‌داد را در نوکمپ پنج بر یک شکست دهد.

رئال مادرید در دیدار نخست خود مقابل والنسیا به تساوی یک بر یک رسیده بود و ویلانووا کار را از جایی آغاز کرد که پپ گواردیولا به پایان برده بود. بارسا مانند همیشه با مالکیت توپ بسیار بالای خود عرصه را بر حریف تنگ کرد تا در همین ابتدای فصل دو امتیاز از رئال جلو بیفتد. آنها تیمی را بردند که بسیاری از کارشناسان از آن به عنوان پدیده احتمالی این فصل لالیگا نام می‌برند.

یوردی آلبا، خرید 14 میلیون یورویی بارسا هم در این دیدار اولین بازی رسمی خود را انجام داد.

برای کاتالان‌ها تنها 4 دقیقه کافی بود تا پیش بیفتند. کرنر چابی را کارلس پویول با ضربه سری زیبا به دروازه حریف فرستاد.

سوسیه‌داد تلاش کرد گل تساوی را بزند. ابتدا سانتر خطرناک ژابی پریه‌تو را چوری کاسترو نتوانست به‌خوبی به سمت دروازه بزند. اما کاسترو، خرید جدید سوسیه‌داد در دقیقه 9 با دقت بیشتری به توپ ضربه زد و بازی را به تساوی کشاند. آسیر ایارامندی پاسی هوشمندانه به کاسترو داد و او توپ را مهار کرد و به سقف دروازه کوبید.

اما بارسلونا اجازه نداد بازی مساوی بماند. سانتر عالی کریستین تی‌یو را لیونل مسی به‌شکلی ناباورانه با کنترل بد توپ از دست داد، اما پدرو توپ را گرفت و دوباره به مسی سپرد و او هم پس از گذشتن از مدافعان حریف در دقیقه 11 گل دوم تیمش را زد.

مسی اندکی بعد در دقیقه 16 گل دوم خود را هم زد. او سانتر تی‌یو را به زیبایی به گل سوم تبدیل کرد.

بارسلونا انحصار مالکیت توپ را در اختیار گرفت و با خیالی آسوده‌تر به ادامه بازی پرداخت. آنها در دقیقه 41 گل چهارم را هم زدند تا کار را کاملا یک‌سره کنند. مسی، چابی و فابرگاس با هم همکاری کردند و خط دفاعی سوسیه‌داد را محو کردند. توپ به تی‌یو رسید و او هم با پاس عالی دیگری پدرو را صاحب توپ کرد تا او آن را به گوشه دورتر دروازه بزند.

سوسیه‌داد در نیمه دوم تلاش کرد تنها از شدت این شکست بکاهد. اما بارسا با آمدن آندرس اینیستا و جرارد پیکه به میدان کار آسانی پیش رو داشت.

در نهایت داوید ویا هم در دقیقه 75 جای پدرو را گرفت. او از دسامبر 2011 به دلیل شکستگی پا در جام جهانی باشگاه‌ها تاکنون در لالیگا بازی نکرده بود و سرانجام به این رقابت‌ها برگشت. ویا بازگشت خود را هم با گل جشن گرفت. اینیستا با حرکتی دیدنی از میان مدافعان حریف گریخت و توپ را به او سپرد تا با خونسردی گل پنجم تیمش را هم بزند. ویا سپس نوشته روی پیراهنش را نشان داد که این بود: «بدون شما غیرممکن بود!» این جمله خطاب به خانواده او بود.

بارسلونا با این برد فعلا با 3 امتیاز در صدر جدول است و بتیس دوم است. بتیس 5 بر 3 در خانه اتلتیک بیلبائو پیروز شد. گل‌های بتیس را مارتین (7)، مولینا (26 و 86)، اچه‌بریا (31)، و پوسوئلو (80) زدند و برای بیلبائو دی‌مارکوس (47) و خوسه (67 و 76) گل‌زنی کردند. به این ترتیب تیم‌های ایالت باسک هر کدام پنج گل خوردند!/گل

 


ویدیو مرتبط :
خلاصه بازی بارسلونا و رئال سوسیه داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف غم‌انگیز بارسلونا در شب رویایی قوهای سپید/ رئال فینالیست شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

دور برگشت نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا

حذف غم‌انگیز بارسلونا در شب رویایی قوهای سپید/ رئال فینالیست شد

تیم فوتبال بارسلونا با شکستی سنگین در ال‌کلاسیکو با جام حذفی خداحافظی کرد.

به گزارش فارس، تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا در دور برگشت نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا در نیوکمپ میزبان رئال مادرید بود که این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر یک به سود قوهای سپید مادرید به پایان رسید.

نیمه اول بازی با حملات بارسلونا شروع شد و در حالی که تا دقیقه 13 بازی با فشار تیم بارسا پیش می‌رفت این تیم رئال مادرید بود که با ضد حمله‌ای خطرناک توسط رونالدو صاحب یک پنالتی شد که این پنالتی را خود کریس رونالدو وارد دروازه آبی اناری‌ها کرد.

در نیمه اول بارسلونا می‌توانست توسط لیونل مسی در دقیقه 38 به گل تساوی برسد که ضربه ایستگاهی این بازیکن با اختلاف بسیار کم از کنار تیرک عمودی دروازه به خارج رفت.

در نیمه دوم نیز رئال مادرید روی یک ضدحمله باز هم توسط رونالدو به گل رسید و رئال مادرید را 2 بر صفر پیش انداخت. در دقیقه 58 بالاخره داوید ویا به جای فابرگاس به میدان آمد تا بارسا بازی را هجومی‌تر آغاز کند.

گل با ضربه سر دقیقه 68 واران آب سردی بر پیکره نیمه جان بارسلونا بود تا این تیم دقایق باقیمانده را عملا بدون هیچ امیدی بازی کند.

در دقیقه 89 جوردی آلبا یکی از گل‌های خورده را جبران کرد و در نهایت نیز بازی با نتیجه 3 بر یک به سود رئال پایان یافت.

رئال مادرید در فینال با برنده دیدار دو تیم اتلتیکو مادرید و سویا ملاقات خواهد کرد./فارس