ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

بارسلونا با تساوی لیگ را به پایان رساند


آخرین هفته از لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا با تساوی خانگی قهرمان رقابت‌ها برابر دپورتیوو لاکرونیا، توقف سویا و راهیابی والنسیا به پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا دنبال شد.

خبرگزاری تسنیم: در ادامه دیدارهای سی‌و‌هشتمین و آخرین هفته از لالیگای اسپانیا، امشب هشت دیدار برگزار شد که در مهمترین آنها بارسلونا، قهرمان زودهنگام رقابت‌ها با تساوی 2 بر2 برابر میهمان خود دپورتیوولاکرونیا که برای فرار از سقوط می‌جنگید متوقف شد.

در این بازی که آخرین بازی ژاوی هرناندس، کاپیتان 35 ساله بارسلونا در لالیگا بود،‌ لیونل مسی دو بار در دقایق 5 و 59 برای بارسلونا گلزنی کرد و لوکاس پرس در دقیقه 67 و دیوگو سالومائو در دقیقه 76 گل‌های دپورتیوو لاکرونیا را به ثمر رساندند. مسی با این دو گل 32 گله شد اما نتوانست خود را به رونالدوی 35 گله برساند و به این ترتیب فرصت کسب عنوان آقای گل لالیگا را از دست داد.

در دیگر بازی مهم امشب از هفته آخر لالیگا والنسیا در خانه آلمریا با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید و جواز حضور در پلی‌آف مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده را کسب کرد.

گل‌های این بازی را توماس دردقیقه 9 و فرناندو سوریانو در دقیقه 37 برای آلمریا و اوتامندی در دقیقه 28، صوفیانه فقولی در دقیقه 45 و فرانسیسکو آلکاسر در دقیقه 80 برای والنسیا به ثمر رساندند. والنسیا با این پیروزی 77 امتیازی شد تا در رده چهارم جدول به کار خود در این فصل پایان دهد و بالاتر از سویای  76 امتیازی که با نتیجه 3 بر یک از سد میزبان خود مالاگا گذشت، جواز حضور در دور مقدماتی مهمترین تورنممنت باشگاهی جهان را کسب کند.

به این ترتیب سویا نیز به عنوان تیم پنجم جدول لالیگا، همراه با ویارئال رده ششمی که امشب در خانه اتلتیک بیلبائو با نتیجه سنگین 4 بر صفر تن به شکست داد، جواز حضور در رقابت‌های لیگ اروپای فصل آینده را کسب کرد.

امشب همچنین اتلتیکومادرید، تیم سوم جدول رده‌بندی لالیگا میهمان گرانادا بود که این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. اتلتیکومادرید با این تساوی 78 امتیازی شد و در همان رده سوم به کار خود در این فصل پایان داد.

در قعر جدول اما ایبار با وجود پیروزی 3 بر صفر برابر میهمان خود کوردوبا، تیمی که سقوطش از قبل مسجل شده بود، در رده هجدهم باقی ماند و به دسته دوم سقوط کرد. آلمریایی هم که در خانه‌‌اش به والنسیا باخت با 32 امتیاز در رده نوزدهم قرار گرفت و به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

در دیگر بازی‌های امشب از هفته پایانی لالیگا سلتاویگو در خانه با نتیحه 3 بر 2 از سد اسپانیول گذشت و رئال‌سوسیه‌داد تحت هدایت دیوید مویس با نتیجه 4 بر 2 بر میزبان خود رایو وایکانو غلبه کرد. همچنین پیش از این بازی‌ها، لوانته در خانه برابر الچه به تساوی بدون گل بسنده کرده بود.

پرونده لالیگا در فصل 15-2014 امشب با برگزاری یک دیدار از ساعت 23 در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو بسته می‌شود که در آن رئال‌مادرید، نایب قهرمان رقابت‌ها میزبان ختافه است.

در جدول رده‌بندی لالیگا تیم‌های بارسلونا با 94 امتیاز، رئال‌مادرید با 89 امتیاز و اتلتیکومادرید با 78 امتیاز رده‌های اول تا سوم را در اختیار دارند.


ویدیو مرتبط :
5 جمله ای که ارباب حلقه ها را به پایان رساند.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیروزی بارسلونا بر وایادولید/ مسی سال 2012 را با 91 گل به پایان رساند



هفته هفدهم لالیگای اسپانیا

پیروزی بارسلونا بر وایادولید/ مسی سال 2012 را با 91 گل به پایان رساند

تیم فوتبال بارسلونا در هفته هفدهم لالیگا بر میزبان خود غلبه کرد.

به گزارش فارس، در یکی از حساس‌ترین مسابقات هفته هفدهم لالیگای اسپانیا، تیم فوتبال بارسلونا در استادیوم مونیسیپال وایادولید مهمان رئال وایادولید بود که این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر یک به سود بارسلونا به پایان رسید.

در نیمه اول قفل دروازه‌ها توسط ژاوی در دقیقه 43 باز شد و بارسلونا نیمه اول را با پیروزی به رختکن رفت.

در نیمه دوم نیز لیونل مسی در دقیقه 59 روی پاس گل ژاوی دروازه وایادولید را گشود و بارسلونا را 2 بر صفر پیش انداخت،‌ ضمن اینکه گل شماره 91 خود در سال 2012 را نیز ثبت کرد.

در دقیقه 89 میزبان توسط ژاوی گوئرا فاصله را کمتر کرد اما کریستین تیو در دقیقه 93 گل سوم بارسلونا را وارد دروازه حریف کرد و این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر یک به سود بارسلونا به اتمام رسید.

در دیگر بازی امشب مایورکا 2 بر یک بر میزبان خود رئال بتیس غلبه کرد.

همچنین از دقایقی دیگر نیز اوساسونا به مصاف گرانادا می‌رود و مالاگا میزبان رئال مادرید است./فارس