ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

باباجان‌ زاده هم به سهمیه المپیک نرسید


فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان در مسابقه اول خود در رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا و در قزاقستان مقابل نماینده میزبان باخت و از کسب سهمیه المپیک بازماند.

خبرگزاری تسنیم: بشیر باباجان‌زاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل «نورماخان تنالیف» از قزاقستان، قهرمان آسیا و بازی‌های آسیایی و نفر سوم جهان با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و شانس کسب سهمیه المپیک را از دست داد.

در این رقابت‌ها تنها کشتی‌گیران فینالیست می‌توانند سهمیه حضور در المپیک 2016 را کسب کنند.

اولین مسابقات انتخابی المپیک (برای تمامی کشورها) 22 تا 24 آوریل سال 2016 (2 تا 4 اردیبهشت 95) در اولان باتور مغولستان برگزار می‌شود که در هر وزن سه نفر در رشته مردان مجوز حضور در المپیک را کسب می‌کنند و دومین رقابت انتخابی المپیک 6 تا 8 می سال 2016 (16 تا 18 اردیبهشت 95) در شهر استانبول ترکیه انجام خواهد شد که در هر وزن دو نفر اول رشته مردان مجوز حضور در مسابقات را به‌دست می‌آورند. به ترتیب تیم کشتی فرنگی ایران برای کسب سهمیه وزن‌های 59 و 130 کیلوگرم هنوز دو مسابقه دیگر پیش‌رو دارد.

در روز پایانی این مسابقات امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی و کمیل قاسمی در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد روز یکشنبه اول فروردین ماه به مصاف رقبای خود می‌روند.


ویدیو مرتبط :
کسب مقام سوم توسط باباجان زاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوریان به رده‌بندی نرسید و سهمیه المپیک را از دست داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فرنگی‌کار وزن ۵۹ کیلوگرم کشورمان در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان با شکست در گروه شانس مجدد مقابل حریف کره شمالی نه تنها شانس حضور در دیدار رده‌بندی بلکه جواز حضور در المپیک برزیل را نیز از دست داد.

در ادامه مسابقات چهار وزن دوم ر‌قا‌بت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از ساعت 21:30 شب گذشته (سه‌شنبه) به وقت تهران در لاس‌وگاس آمریکا آغاز شده است، نمایندگان کشورمان در اوزان 59، 71، 80 و 130 کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفتند که حمید سوریان در وزن 59 کیلوگرم با شکست در گروه شانس مجدد مقابل حریف کره‌شمالی از حضور در دیدار رده‌بندی و کسب سهمیه المپیک هم بازماند.

در وزن 59 کیلوگرم که 44 کشتی‌گیر وزن‌کشی کرده‌اند، حمید سوریان‌ پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مقابل ری‌بر خوزه رودریگز از ونزوئلا به پیروزی دست یافت و راهی مرحله بعد شد. وی در دور سوم نیز کشتی‌گیر‌ فنلاندی، جانی هاپاماکی را با ضربه فنی شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

سوریان در این مرحله در حالی‌که با نتیجه 2 بر صفر از روشن بایراموف، دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک از آذربایجان عقب بود؛ بعد از دریافت اخطار دوم، با تصمیم رئیس تشک دیسکالیفه شد و با قطع مسابقه بازنده اعلام شد. این اتفاق در حالی‌ رخ داد که معمولا یک کشتی‌گیر با دریافت سه اخطار بازنده خواهد شد.

سوریان در فینال المپیک لندن با غلبه بر این کشتی‌گیر قهرمان شده بود.

نماینده کشورمان در گروه شانس مجدد با نتیجه 6 بر 5 مغلوب وو چول یون از کره شمالی شد و نه تنها شانس حضور در دیدار رده‌بندی بلکه جواز حضور در المپیک برزیل را نیز از دست داد. این نتیجه در حالی رقم خورد که سوریان با نتیجه 5 بر صفر از حریفش پیش بود، اما در نهایت بازنده شد.

از دیگر حوادث مهم این وزن می‌توان به شکست رومن آمویان دارنده مدال‌های برنز المپیک 2008 پکن و جهان با نتیجه 9 بر صفر مقابل المورات تاسمورادوف از ازبکستان اشاره کرد. در این وزن 44 کشتی‌گیر وزن کشی کرده‌اند.

 

اخبار ورزشی - فارس