ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

این یک محرومیت سیاسی است



 

این یک محرومیت سیاسی است

 

اعتراض رئال به رای فدراسیون فوتبال اسپانیا

این یک محرومیت سیاسی است

باشگاه رئال مادرید رای صادر شده برای مورینیو و کمک مربی بارسلونا را کاملا سیاسی توصیف و به فدراسیون فوتبال اسپانیا اعتراض کرد.

دو روز پیش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا خوزه مورینیو سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید را به خاطر درگیری با کمک مربی بارسلونا و حرکت زشت او در پایان بازی دو جلسه محروم کرد.

جنگ روانی و حرکات توهین آمیز تیتو ویلانووا نیز با یک جلسه محرومیت از حضور بر روی نیمکت همراه بود.

هر دو نفر نیز به پرداخت 600 یورو به حساب ذخیره فدراسیون فوتبال اسپانیا جریمه شدند و باشگاه رئال‌مادرید نیز به مبلغ 180 یورو محکوم شد.

ارقام کوچک اشاره شده مسلما برای ابرمردان ثروتمند دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید به حساب نمی‌آیند؛ اما آنها باید از وقت خود برای پرداخت حضوری این مبالغ به صورت رسمی کنار بگذارند و حق ندارند این کار را از طریق وکیل خود انجام دهند.

باشگاه رئال مادرید که خوب می‌داند در این میان هیچ شکایتی از سوی بارسلونا وجود نداشته تصمیم اخیر فدراسیون فوتبال اسپانیا را یک تصمیم کاملا سیاسی توصیف کرده و آن را پاسخی به عدم مشارکت مالی رئال مادرید در طرح های این فدراسیون خوانده است.

نکته اشاره شده در اعتراض رئال مادرید این است که 4 دوربین حرکت مورینیو را فیلمبرداری کرده؛ اما دو دوربینی که حرکت کمک مربی گواردیولا را ثبت کرده‌اند هیچ فیلمی را در اختیار رسانه ها نگذاشته و فدراسیون فوتبال از توهین گواردیولا به رئال مادریدی ها در تونل نیوکمپ اظهار بی اطلاعی می‌کند و شاهدان این ماجرا را به رسمیت نمی شناسد.


ویدیو مرتبط :
حرفای سیاسی استادکافی ودفاع از..چرا تحلیل سیاسی جالبه عجیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محرومیت تراكتور سازی سیاسی نبود؟



 

محرومیت تراكتور سازی سیاسی نبود؟

 

 

طرفداران تراكتورسازی از تبریز برای تشویق خود به استادیوم آزادی آمده بودند تا تیم خود را تشویق كنند، اما در یك جنگ لفظی میان آنها و هواداران پرسپولیس كار به جایی كشید كه تلویزیون بارها مجبور شد صدای ورزشگاه را قطع كند.

عصر ایران ورزشی؛ عباس خادم الحسینی- پس از بازی جنجال برانگیز پرسپولیس و تراكتورسازی در تهران و متعاقب آن محرومیت هایی كه برای تماشاگران تبریزی و همچنین تهرانی از سوی كمیته انظباطی دیكته شد؛ به شایعه سیاسی بودن محرومیت تراكتوری ها به جهت شعارهای نژاد پرستانه شان دامن زد.


طرفداران تراكتورسازی از تبریز برای تشویق خود به استادیوم آزادی آمده بودند تا تیم خود را تشویق كنند، اما در یك جنگ لفظی میان آنها و هواداران پرسپولیس كار به جایی كشید كه تلویزیون بارها مجبور شد صدای ورزشگاه را قطع كند.


به گواهی افراد حاضر در استادیوم شعارهای تبریزی ها كمی بوی سیاست می داده است و در میان آنها شعار سیاسی "تبریز ، باکو ، آنکارا ، ما کجا فارس ها کجا" و همچنین شعار جدایی طلبانه "آذربایجان مال ما افغانستان مال شما" شنیده می شده است و هیچ کدام از صداوسیما پخش نشد.


در راستای همین شایعات ، رئیس كمیته انضباطی كه این روزها سیاست متنبه كردن تماشاگران متخلف را در پیش گرفته در پاسخ به كسانی كه شعارهای سیاسی تماشاگران تبریزی را دلیل محروم كردن آنها از بازی‌های خانگی می‌دانند می‌گوید:« به اعتقاد من این جریانات ساخته ذهن افراد معلوم الحال و تفرقه افكن است.


رأی ما فقط به دلیل اهانت، پرتاب اشیا و آتش زدن صندلی‌ها صادر شد چرا كه این موارد در شرایط مسابقه اختلال ایجاد می‌كنند.»


شریفی از احكام شدیدتر كمیته انضباطی در صورت تكرار چنین تخلفاتی خبر می‌دهد:«این حكم برای شروع كار است. مطمئن باشید اگر باز هم چنین اتفاقی در لیگ رخ دهد مجازات شدیدتری برای هواداران تیم‌ها اعمال می‌شود.»


باید گفت كه نمی شود محرومیت تبریزی ها را تمام و كمال به شعارهای آنها ربط داد؛ این رای یك طرفه نبود و دامن قرمزهای پایتخت را هم گرفت، چرا كه كمیته انظباطی تهرانی ها را نیز از یك بازی خانگی محروم كرد.


از طرفی دیگر هم طبق آمار ورزشگاه آزادی، تعداد زیادی صندلی از جایگاه تبریزی ها شكسته شده و خسارات زیادی وارد شده است.


شاید هم این شایعات درست باشد و كمیته انظباطی به همین جهت پرسپولیس را هم محروم كرده باشد تا این این شایعه ها پر رنگ تر از این كه هست نشود.../منبع :عصر ایران