ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایرماتوف رکورددار داوری جام‌های جهانی شد


داور معروف ازبکستان با سوت ‌زدن در 9 مسابقه در جام‌های جهانی رکورددار شد.

ورزش سه: داور معروف ازبکستان با سوت ‌زدن در 9 مسابقه در جام‌های جهانی رکورددار شد.

رشوان ایرماتوف با قضاوت دیدار هلند و کاستاریکا صاحب رکورد قضاوت در جام‌های جهانی شد.

این داور معروف 36 ساله با این بازی نهمین مسابقه‌ای که سوت زده را قضاوت کرد.

وی به این ترتیب از رکورد مشترک 8 بازی قضاوت ژوئل کوئینو فرانسوی، خورخه لائوریندا اروگوئه‌ای و بنتیو آرکوندیا مکزیکی عبور کرد.

ایرماتوف در جام جهانی 2010 آفریقای‌جنوبی 5 مسابقه را قضاوت کرد و روز گذشته نیز چهارمین بازی‌اش را در جام جهانی 2014 برزیل به عنوان داور وسط انجام داد.

او همچنین تنها داور تاریخ فوتبال کشورش است که تاکنون توانسته در یک جام جهانی حضور یابد.


ویدیو مرتبط :
اشتباهات داوری علیه ایتالیا در جام جهانی 2002

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکورددار داوری در تاریخ جام جهانی کیست؟



اخبار,اخبارورزشی,برترین داور  جام جهانی

 
 اخبار ورزشی - رکورددار داوری در تاریخ جام جهانی کیست؟

داور مطرح ازبکستانی رکورد دار داوری جهان در تاریخ جام جهانی لقب گرفت.

به گزارش پایگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا، فیفا با انتخاب روشن ایرماتوف به عنوان قاضی مسابقه تیم های هلند و کاستاریکا در دور یک چهارم نهایی وی را به عنوان رکورد دار داوری در جام جهانی نه تنها در آسیا ، بلکه در جهان مطرح کرد.

ایرماتوف اولین داور خواهد بود که 9 دیدار در جام جهانی را قضاوت کرده است.وی قبلا با 8 قضاوت در جام جهانی در کنار ژول کوئینو فرانسوی و بنیتو آرچوندیا از مکزیک و نیز خورخه لاریوندا از اروگوئه رکورد دار مشترک محسوب می شد اما اکنون نام ایرماتوف به تنهایی در صدر فهرست پرقضاوت ترین داوران در تاریخ جام جهانی قرار گرفته است.

دیدار هلند و کاستاریکا چهارمین دیداریست که ایرماتوف در جام جهانی قضاوت می کند.وی پیش از این داور وسط بازی سوییس - اکوادور ، کرواسی - مکزیک و آمریکا - آلمان بوده است.ایرماتوف همچنین در 5 بازی جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی نیز داور وسط بود.

آلکس سوسی دبیر ای اف سی با تبریک به ایرماتوف به خاطر کسب این افتخار گفت:« ایرماتوف داوری با انگیزه و روحیه است که از فوتبال درک خوبی دارد و با احترام کامل تصمیمات خود را به بازیکنان دیکته می کند. این ها همگی ارزش های داوری است. او به فیفا ثابت کرده است که می تواند مسئولیت مسابقات مهم و حساس را بر عهده بگیرد و امروز دیگر یکی از پیشتازان داوری در آسیاست.»

ایرماتوف 4 بار عنوان برترین داور آسیا را کسب کرده است. وی همچنین در جام جهانی 2010 از حیث بیشترین داوری در یک دوره رکورد دار تاریخ جام جهانی شد.

 اخبار ورزشی -   واحد مرکزی خبر