ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران 5- لبنان صفر / پنجه‌ی انتقام از لبنان در حوالی شش آرام گرفت



ایران 5- لبنان صفر

پنجه‌ی انتقام از لبنان در حوالی شش آرام گرفت

تیم ملی فوتبال ایران با برتری پرگل برابر لبنان برای حریفان خود در مقدماتی جام ملت‌های آسیا خطو نشان کشید.

 



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا برابر لبنان با برتری 5 بر صفر به پیروزی رسید. گل‌های ایران را در این بازی رضا قوچان‌نژاد در دقایق 26 و 62، جواد نکونام در دقایق 45، 61 و 79 به ثمر رساندند.

ایران در دومین دیدار خود باید به مصاف کویت برود. کویت هم در بازی هم‌زمان با نتیجه سه بر یک موفق شد تایلند را شکست دهد.

نیمه نخست

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان با برتری محسوس ملی‌پوشان ایران آغاز شد. در همان دقایق ابتدایی بازی بازیکنان ایران چند موقعیت خوب گلزنی داشتند اما هوشیاری مدافعان لبنان و بی‌دقتی مهاجمان ایرانی از دست رفتند.

دقیقه 8، یکی از زیباترین صحنه‌های بازی رقم خورد؛ اشکان دژاگه در این لحظه با پاس فوق‌العاده زیبای خود خسرو حیدری را در موقعت خوبی قرار داد اما در یک رفت و برگشت این فرصت از دست رفت.

دقیقه 12، رضا قوچان‌نژاد با پاس عمقی خوب شجاعی در محوطه جریمه لبنان صاحب توپ شد اما عجله‌ او باعث شد این فرصت هم از دست برود.

دقیقه 18، بالاخره رحمان احمدی دیده شد! در این دقیقه برای اولین بار دوربین‌های تلویزیونی دروازه‌بان ایران را نشان دادند. در این صحنه لبنانی‌ها توانستند برای نخستین بار توپ را به نزدیکی دروازه ایران برسانند.

دقیقه 20، پژمان منتظری اولین اخطاری بازی لقب گرفت. ندافع ایران در این لحظه با انجام خطای بی‌مورد در کنار خط طولی زمین و در میانه میدان با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 21، لبنان فرصت خوبی برای گلزنی پیدا کرد اما ضربه محکم مهاجم لبنان از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه 24، لبنان در فاصله حدودا 45 متری صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما این فرصت هم هیچ حاصلی برای حریف ایران نداشت.

دقیقه 26، ایران یک – لبنان صفر؛ نخستین گل ملی رضا قوچان‌نژاد در این دقیقه به ثمر رسید. شجاعی از سمت راست دروازه لبنان نفوذ کرد و پشت محوطه جریمه توپ را به صورت عرضی به جباری داد و این بازیکن هم با یک پاس عمقی زیبا و سریع قوچان‌نژاد را صاحب فرصت گلزنی کرد. مهاجم ایران هم تک‌ضرب توپ را به تور دروازه حریف چسباند.

دقیقه 29، آندرانیک تیموریان از فاصله حدودا 40 متری به سمت دروازه لبنان شوت زد اما دروازه‌بان لبنان، توپ او را که در چارچوب هم نبود مهار کرد.

دقیقه 32، مهاجم لبنان چند مدافع ایرانی را جا گذاشت و به سمت دروازه شوت‌زنی کرد اما ضربه او آنقدر محکم نبود که احمدی را به واکنش وادار کند.

از دقیقه 32 تا 42 اتفاق خاصی در بازی رخ نداد تا این که در این لحظه اشتباه پولادی توپ را به مهاجم لبنان رساند اما مدافعان ایران توپ را به خوبی دور کردند.

ایران 2 – لبنان صفر؛ در آخرین دقیقه نیمه نخست خطای مدافع لبنان روی دژاگه از سوی کمک داور پنالتی اعلام شد که این تصمیم از سوی لبنانی‌ها با اعتراض همراه شد. ضربه پنالتی را نکونام به سمت دروازه لبنان زد و دومین گل ایران را به ثمر رساند.

نیمه دوم

ایران نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد. با شروع نیمه دوم بازی تیم ملی ایران با حملات دامنه‌دار خود حریف را تحت فشار گذاشتند. لبنانی‌ها هم در این دقایق بسیار پراشتباه ظاهر شدند.

دقیقه 55 اما لبنان روی یک ضربه ایستگاهی خطرناک ظاهر شد. در این صحنه مهاجم لبنانی توپ را با بی‌دقتی از کنار دروازه ایران به بیرون فرستاد.

ایران 3 – لبنان صفر؛ دقیقه 59، پنالتی دوم برای ایران گرفته شد. این بار هم خطا روی دژاگه باعث پنالتی شد. مدافع خطاکار لبنان هم با این خطا کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد. ضربه پنالتی را هم نکونام به گل سوم ایران تبدیل کرد.

ایران 4 – لبنان صفر؛ دقیقه 62، حرکت انفجاری دژاگه از سمت چپ دروازه لبنان او را در موقعیت فوق‌العاده خوبی قرار داد. این بازیکن با یک پاس عرضی محکم و خوب قوچان‌نژاد را در برابر دروازه خالی لبنان قرار داد تا او هم گل دوم خود و گل چهارم ایران را به ثمر برساند.

ایران 5 – لبنان صفر؛ کاپیتان تیم ملی ایران در دقیقه 79 هت‌تریک کرد تا اختلاف گل‌ها به عدد پنج برسد. در این لحظه مسعود شجاعی به داخل محوطه جریمه لبنان نفوذ کرد و با یک پاس عرضی نکونام را پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد. کاپیتان تیم ملی هم شوت محکمی را روانه دروازه حریف کرد که توپش در میانه راه به مدافع لبنان برخورد کرد و به شکل جالبی وارد دروازه شد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
گلباران لبنان در ورزشگاه آزادی/ایران 4-0 لبنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نبردهای تاریخی ایران - لبنان/ برد هفتم با طعم انتقام!



نبردهای ایران ولبنان در ورزشگاه آزادی تهران

مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل؛

 نبردهای تاریخی ایران - لبنان/ برد هفتم با طعم انتقام!

تیم ملی ایران در نهمین دیدارش در مرحله نهایی انتخابی جام حهانی برای نهمین مرتبه در تاریخ مقابل تیم لبنان صف آرایی می‌کند که در این بازی به دنبال کسب هفتمین پیروزی‌اش مقابل این تیم عربی است، نتیجه‌ای که شاگردان کی‌روش را به برزیل نزدیک‌تر می‌کند.

به گزارش  مهر، نهمین نبرد تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان ساعت 20 روز سه‌شنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود، دیداری که پیروزی در آن از یکسو تلخی‌های شکست بازی رفت را برای فوتبالدوستان ایران شیرین می‌کند و از سوی دیگر راه صعود تیم ملی کشورمان آنهم بصورت مستقیم به جام جهانی 2014 برزیل را هموارتر خواهد کرد.

این مسابقه، نهمین نبرد تاریخی تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان در 17 سال گذشته محسوب می‌شود که 6 پیروزی، یک تساوی، یک باخت، 19 زده و یک خورده در کارنامه ملی‌پوشان کشورمان در رقابت با این تیم عربی ثبت شده است.

تنها تساوی دو تیم به اولین رویارویی آنها در یک دیدار دوستانه باز می‌گردد و تنها باخت ایران نیز به نبرد دو تیم در دیدار رفت از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2014 برزیل مربوط می‌شود، شکستی که تبعات منفی بسیاری برای تیم ملی ایران داشت.

گل‌زن برتر تاریخ دیدارهای ایران برابر لبنان علی دایی است که 6 مرتبه دروازه این تیم را باز کرده است. جواد نکونام 4 گل، حمید استیلی، علیرضا واحدی نیکبخت، رضا قوچان‌نژاد 2 گل و کریم باقری، علی کریمی و یحیی گل‌محمدی با یک گل، دیگر نفرات تیم ملی ایران هستند که برابر این تیم عربی موفق به گلزنی شده‌اند. در این بین علی دایی و جواد نکونام مقابل این تیم هت‌تریک کردند.

در زیر اشاره‌ای گذرا به تاریخچه دیدار تیم‌های ایران و لبنان خواهیم داشت:

بازی شماره یک - 13/11/1996

* لبنان صفر - ایران صفر، ورزشگاه بیروت (دیدار دوستانه)

بازی شماره 2 - 12/10/2000

* لبنان صفر - ایران 4، ورزشگاه اسپورت سیتی بیروت (مسابقات فوتبال جام ملت‌های 2000 آسیا)

گل‌ها: کریم باقری (19)، حمید استیلی (75 و 87) و علی دایی (90) برای ایران

بازی شماره 3 - 03/09/2002

* لبنان صفر - ایران 2، ورزشگاه عباسیون دمشق (مسابقات فوتبال غرب آسیا)

گل‌ها: علیرضا واحدی نیکبخت (22) و علی کریمی (90) برای ایران

بازی شماره 4 - 19/11/2003

* لبنان صفر - ایران 3، ورزشگاه اسپورت سیتی بیروت (مسابقات فوتبال انتخابی جام ملت‌های 2004 آسیا)

گل‌ها: علی دایی (40 - پنالتی)، یحیی گل محمدی (61) و علیرضا واحدی نیکبخت (80) برای ایران

بازی شماره 5 - 28/11/2003

* ایران یک - لبنان صفر، ورزشگاه آزادی تهران (مسابقات فوتبال انتخابی جام ملت‌های 2004 آسیا)

گل: علی دایی (21) برای ایران

بازی شماره 6 - 17/06/2004

* ایران 4 - لبنان صفر، ورزشگاه آزادی تهران (مسابقات فوتبال غرب آسیا)

گل‌ها: علی دایی (15 - پنالتی، 61 و 88) و جواد نکونام (81) برای ایران

بازی شماره 7 - 11/09/2012

* لبنان یک - ایران صفر، ورزشگاه کمیل شمعون بیروت (مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014)

گل‌ها: رضا عنتر(28) برای لبنان

بازی شماره 8 - 06/02/2103

* ایران 5 - لبنان صفر

گل‌ها: رضا قوچان‌نژاد (25 و 61) و جواد نکونام (45- پنالتی، 60- پنالتی و 80) برای ایران

مهر