ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران 3 - چین 2؛ معجزه در سه ست پایانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 ایران به فینال قهرمانی والیبال آسیا راه پیدا کرد

تیم والیبال ب ایران در حالی چین بدون شکست را با نتیجه 3 بر 2 از پیش رو برداشت که در 2 ست ابتدایی بازی شکست خورده بود و تا بازماندن از حضور در فینال فاصله ای نداشت.

شکست ایران مقابل کره جنوبی در دور دوم مرحله گروهی کار تا کمی برای شاگردان پیمان اکبری سخت کرد چرا که حالا تیم ب، برای راهیابی به فینال باید برای اولین بار چین بدون شکست را شکست دهد. حریف امروز ایران تنها تیم این تورنمنت است که تا به حال طعم شکست را نچشیده است و همیشه مقابل رقبا پیروز بودهف حالا ایران برای اینکه حضور خود در فینال قهرمانی آسیا را سه باره کند باید این تیم قدرتمند را شکست دهد.

بازی با 45 دقیقه تاخیر برگزار خواهد شد چرا که بازی قبل تیم های ژاپن و قطر به طول انجامید و در نهایت ژاپنی ها راهی دیدار پایانی شدند.

کواچ مثل همیشه با دستیارانش به جایگاه ویژه آمده است و کارلو ساتی تنها غایب جمع آنهاست.


نصرالله سجادی، معاون وزیر ورزش و جوانان دقایقی مانده به آغاز بازی به سالن آمد و با داورزنی در جایگاه ویژه خوش و بش کرد.

حدود 300 تماشاگر چینی به سالن آمده اند و تیم کشورشان را با نهایت شور تشویق می کنند.
داورانی از استرالیا و کویت بازی ایران مقابل چین را قضاوت خواهند کرد.
ورزشگاه مثل سایر بازی ها پر نشده است و بازی فوتبال استقلال تهران و ملوان که در جوار ورزشگاه دوازده هزار نفری برگزار می شود عاملی شد تا بیشتر تماشاگران راهی ورزشگاه یکصد هزار نفری شوند.

اسماعیل وادی، پدر محمدطاهر وادی پاسور تیم ب ایران که خودش از مربیان برجسته والیبال به شمار می رود برای تشویق پسرش به سالن آمده است.

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال ایران جدا از کادر فنی در بین تماشاگران بازی را دنبال می کند.


ایران با ترکیب فیاضی، زرینی، شریفات، غلامی، پیروت پور، وادی و علی حسینی بازی را شروع خواهد کرد.

ست اول:
چین همانطور که پیش می رفت کثل سایر رقبا از ابتدا بازی را رها نکرد و پا یا پای با ایران بالا می آمد تا اینکه با دو اشتباه در دریافت و تبدیل نکردن توپ های اول به امتیاز چین 4 امتیاز اختلاف ایجاد کرد. پیمان اکبری تصمیم به تعویض پاسورها گرفت و به همین دلیل فرهاد سال افزون جایگزین محمد طاهر وادی شد و از همان امتیاز به بعد کاربرای ایران امیدوار کننده تر از گذشته برای ایران دنبال می شد. مشکل دریافت اول اسپکرهای ایران را هم از کار انداخته بود.


نظام تیمی ایران در اواخر ست اول بازی کاملا به هم ریخته بود و چین از این فرصت استفاده کرد و موفق شد ست اول را با امتیازات 25 بر 21 مقابل ایران پیروز شود.

ست دوم:
پیمان اکبری که کمتر در این تورنمنت دیده می شد دست به تغییر در ترکیبش بزند ست دوم بازی با چین را ریسکی آغاز کرد و اجازه داد تا فرهاد سال افزون به عنوان پاسور بازی را آغاز کرد. او به جای بازی دادن به پاسور اصلی اش ترجیح داد تا پاسور دومش بازی را پیگیری کند تا شانس خود را در این ارنج هم امتحان کند.


ایران تیم همیشگی نبود و فقط دلخوش به دفاع و اشتباهات حریف بود. توپ های اول تبدیل به امتیاز نمی شد و در برگشت اسپکر ها قاطع عمل نمی کردند و همین موضوع دلیلی شد تا چین مثل ست اول، درست دوم هم بازی را با اختلاف به نفع خودش آغاز کند.


با چند توپگیری به موقع ایران خود را در امتیاز 13 به چین رساند اما 3 دفاع پی در پی اختلاف را یک بار دیگر به سود حریف کرد تا پیمان اکبری مجبور شود وادی را به جای خود بازگردانده و رضا صفایی را به جای پیروت پور راهی میدان کند تا کمی تیم از شرایط افت خارج شود. اوضاع به نفع ایران نچرخید و چین رفته رفته بهتر از گذشته هم می شد و همین روند تا پایان ست ادامه دار بود و در نهایت این تیم ست دوم را هم با امتیازات 25 بر 20 پیروز شد تا برای راهیابی به فینال تنها به یک ست دیگر نیاز داشته باشد.

ست سوم:
ایران برای راهیابی به فینال فقط یک راه داشت و آن هم پیروز در تمام ست های باقی مانده، در غیر این صورت ملی پوشان والیبال کشورمان از حضور در دیدار نهایی بازمی ماندند. بازگشت شاگردان پیمان اکبری به بازی غیر قابل باور بود و چین دیگری حرفی برای گفتن مقابل سفیدپوشان ایرانی نداشت. در تکنیکال تایم اوت نخست چین تنها 2 امتیاز کسب کرده بود و ایران اختلافی 14 امتیازی با حریفش ایجاد کرده بوده. این عدد در چنین بازی حساس و نزدیکی غیر قابل باور بود و حریف شبیه به حریفی آماتور شده بود.
درخشش باورنکردنی ملی پوشان والیبال ایران در ست سوم آن قدر موثر بود که شاگردان پیمان اکبری موفق شدند چین را با امتیازات 25 بر 9 شکست دهند و به حریف اجازه دو رقمی شدن را ندادند. حالا ایران برای راهیابی به فینال امیدوارتر است.

ست چهارم:
برای شروع ست چهارم ترس از شسکت می توانست برای ایران بزرگترین مشکل باشد و بازی نیمه نهایی به پراسترس ترین بازی تورنمنت تبدیل شده بود. کوچکترین اشتباهی می توانست ایران را از راهیابی به فینال بازدارد و اکبری را به همراه شاگردانش راهی دیدار رده بندی کند. اما با صحبت های کادر فنی در فرصت بین ست سوم و چهارم بازیکنان را تبدیل به کوهی از انگیزه برای برد کرد. اگر کسی از ست سوم بازی را نظاره می کرد نمی توانست باور کند دو ست قبل بازی را چین به سود خود کرده است.


ست چهارم مثل ست سوم با دقت و آرامش برای ایران آغاز شد و بازیکنان توانستند اختلافی را به وجود بیاورند که خیال شان از بابت ست چهارم راحت و تمرکزشان برای ست پنجم باشد. ایران توانست با ارائه یک بازی منطقی و حساب شده ست چهارم را با امتیازات 25 بر19 پیروز شود تا برای تبدیل بازی باخته به بازی برده تنها یک ست نیاز داشته باشد.

ست پنجم :
همان ستی بود که تعیین فینالیست مسابقات را مشخص می کرد و دو تیم برای برد به زمین آمده بودند. شرایط برای هر دو تیم برابر بود و هر یک با 2 ست برده فقط یک ست را نیاز داشتند تا فینالیست شوند. چین تیم بدون شکست مسابقات بود و فکر این موضوع کار را کمی سخت می کرد اما مقاومت این تیم تنها تا امتیاز دوم ادامه داشت و با رفتن مسعود غلامی به خط سرویس نتیجه کاملا به سود ایران شد. درخشش دو دریافت کننده ایران، زرینی و فیاضی بازی را به سود ایران تغییر داد و دفاع شریفات هم به کمک تیم آمد تا چین دیگر حرفی در زمین نداشته باشد. حریف در انتهای بازی در حالیکه ایران تنها یک امتیاز با رد فاصله داشت بازی را در امتیاز 14 به تساوی کشاند تا حساسیت بازی دوچندان شود.


لمل ایران در نهایت تیم بدون شکست چین را با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازات 25 بر 21، 25 بر 20، 9 بر 25، 19 بر 25 و 14 بر 16 شکست داد تا حریف فردا ساعت 17:30 حریف ژاپن در دیدار نهایی شود.

 

اخبار ورزشی - ورزش3

 


ویدیو مرتبط :
ست سوم کاله ایران - لیونینگ چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکرات هسته ای ایران در مراحل پایانی است/عزیمت وزیر خارجه چین به ژنو



مذاکرات هسته ای ایران

مذاکرات هسته ای ایران در مراحل پایانی است/عزیمت وزیر خارجه چین به ژنو

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز شنبه اعلام کرد که مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در ژنو، در مراحل پایانی خود است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویتر، "هونگ لی" با اعلام این مطلب گفت : مذاکرات ژنو به مراحل پایانی خود رسیده و وزیر خارجه چین نیز صبح امروز به سوئیس عزیمت کرده تا در مذاکرات حضور داشته باشد.

بر اساس این گزارش، شینهوا خبرگزاری رسمی چین نیز سفر "وانگ یی" وزیر خارجه این کشور به ژنو را تایید کرده است.

این در حالی است که خبرهایی در مورد سفر سایر وزیران خارجه کشورهای 1+5 به ژنو از جمله "جان کری" و "سرگئی لاوروف" وزیران خارجه آمریکا و روسیه نیز به ژنو منتشر شده است.

پیشتر اعلام شده بود که اگر در مذاکرات پیشرفتی حاصل شود وزیران خارجه کشورهای 1+5 نیز به ژنو می روند تا در توافق احتمالی با ایران حضور داشته باشند.
/مهر