ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران- کره‌جنوبی؛ در انتظار شب رویایی/ امیدوار به تضمین کی‌روش



رویارویی با کره‌ای‌ها به یاد پیروزی 6 تایی

ایران- کره‌جنوبی؛ در انتظار شب رویایی/ امیدوار به تضمین کی‌روش

تیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه شب در یکی از حساس‌ترین مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در ورزشگاه آزادی به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فردا (سه‌شنبه 25 مهر 1391) و از ساعت 20 در ورزشگاه آزادی شاهد یکی از حساس‌ترین بازی‌های تاریخ تیم ملی فوتبال ایران برابر کره‌جنوبی خواهیم بود.

کره جنوبی میزبان جام جهانی بوده و سطح فوتبال این کشور از نظر سخت افزاری و نرم افزاری با فوتبال ایران قابل مقایسه نیست اما ما ایران هستیم، کشوری که مردمش مرد روزهای سخت هستند و بارها از غیرممکن‌ها عبور کرده‌اند.

سه امتیاز بازی با کره جنوبی اگرچه ارزش حیاتی برای تیم ملی ایران دارد اما پیروزی در این بازی به معنای پایان کار و صعود به جام جهانی نیست هرچند شکست دادن کره در تهران ما را به روزهای آینده امیدوارتر می‌کند؛ به روزهایی که بازی‌های سختی مقابل قطر، ازبکستان و حتی لبنان داریم. با این حال با پیروزی برابر کره جنوبی فقط نیمی از راه صعود به جام جهانی 2014 برزیل را طی می‌کنیم و البته نباید در صورت شکست یا توقف برابر کره هم رویای جام جهانی را تمام شده فرض کنیم. نبرد ماراتن گونه 5 تیم در گروه A مسابقات در هر دو حالت ادامه خواهد داشت.

در روزهای اخیر تمام ایران متحد شده‌اند تا به تیم ملی روحیه بدهند. در روز سه‌شنبه، قلب، روح و جان 70 میلیون ایرانی حامی 11 مرد ایران در میدان هستند و برای موفقیت‌شان دعا می‌کنند و می‌دانند همین دعا‌ها و انرژی‌های مثبت به ملی‌پوشان روحیه برتری جویی خواهد داد.

حضور 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی عرصه را بر بازیکنان حرفه‌ای کره جنوبی تنگ خواهد کرد. مردم فوتبالدوست ایران تیم ملی‌شان را در این دیدار حساس تنها نخواهند گذاشت، حتی اگر از شکست مقابل لبنان دل آزرده و حتی اگر از شیوه بازی تیم ملی در دیدار با ازبکستان و قطر ناراضی باشند اما می‌دانند اکنون زمان گلایه و انتقاد نیست. 100 هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آیند تا تیم ملی کشورشان را 90 دقیقه تشویق کنند و حامی ملی‌پوشان باشند.

روی کاغذ شرایط کره جنوبی از ما بهتر است. آنها در سه دیدار گذشته‌شان باخت نداشته‌اند و با دو برد و یک مساوی و 7 امتیاز در صدر جدول هستند. 9 گل زده‌اند و سه گل خورده‌اند اما ایران فقط به لطف تفاضل گل صفر و با 4 امتیاز در رده دوم جدول است. فقط یک گل به ازبکستان زده‌ایم و یک گل هم از لبنان خورده‌ایم. 

قطر و لبنان هم 4 امتیازی هستند و حتی ازبکستان 2 امتیازی هم شانس صعود به جام جهانی را دارد اما وقتی سرمان را از روی کاغذ سفید بلند می‌کنیم و به زمین سبز چمن چشم می‌دوزیم و ورزشگاه 100 هزار نفری و ملی آزادی را می‌بینیم امیدوار می‌شویم به همان فاکتورهای همیشگی برای پیروزی برابر کره؛ فاکتورهای غیرت و تعصب ایرانی، تماشاگران پرشمار و پرشور، فاکتور تکنیک ناب بازیکنان ایرانی از علی کریمی تا خسرو حیدری و محمدرضا خلعتبری، واکنش‌های مهدی رحمتی درون دروازه و سد مستحکم مدافعانی چون سیدجلال حسینی و پژمان منتظری و حضور دورگه‌هایی چون اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد که با وجود حضور در اروپا کشور اصلی خود را فراموش نکردند.

سه‌شنبه شب می‌تواند شب رویایی فوتبال ایران باشد؛ شب آشتی ملی. بزرگان فوتبال همه قول داده‌اند برای حمایت و تشویق بیایند؛ از محمد دادکان همیشه ناراضی تا محمد مایلی‌کهن که تیمش بهترین برد تاریخی را برابر کره به دست آورد. مربیان و بازیکنان تیم‌های شهرستانی هم گفته‌اند می‌آیند تا سهمی در رقم زدن شب رویایی فوتبال ملی ایران داشته باشند. کره جنوبی تاکنون در ورزشگاه آزادی بردی نداشته و همین مسئله می‌تواند از نظر روحی بازیکنان بین المللی کره جنوبی را دچار تزلزل کند.

از دیدار‌های گذشته ایران و کره جنوبی بیشتر از همه شکست تاریخی 6 بر 2 را به یاد داریم و صحنه اشک ریختن مربی کره روی نیمکت، آیا ممکن است آن بازی بار دیگر تکرار ‌شود؟

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران تضمین و قول داده ایران بهترین بازی‌اش را مقابل کره جنوبی انجام دهد. امیدواریم بهترین بازی تیم ملی همراه با کسب سه امتیاز باشد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
کافه رویایی دوربین – Yangpyeong، کره جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران 1 - کره جنوبی 0؛ هت‌تریک کی‌روش



اخبار,اخبار ورزشی ,بازی ایران و کره جنوبی

 

اخبار ورزشی - دوستانه‌ی کاملاً جدی را تیم ملی ایران برد
ایران 1 - کره جنوبی 0؛ هت‌تریک کی‌روش

ضربه کاشته جواد نکونام با دخالت سردار آزمون دروازه کره‌جنوبی را روی پاشنه چرخاند.

به گزارش ورزش سه، در هوای بارانی عصر سه‌شنبه، دو تیم ایران و کره جنوبی مسابقه دوستانه حساس خود را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند که در نهایت ایران با تک گل آزمون بازی را با پیروزی به پایان رساند.

ورزشگاه آزادی، تماشاچی: حدود 12 هزار نفر
داور: والنتیو کئوالنکو؛ کمک ها: نامور ساید کامسیروف، علیشر عثمانوف

اخطار: پژمان منتظری (61) و اشکان دژاگه (93) برای ایران، سون هیونگ مین (32) و پارک جو هو (69) برای کره جنوبی

گل: سردار آزمون 81"

ایران: علیرضا حقیقی، خسرو حیدری (62 وریا غفوری)، احسان حاج‌صفی، سیدجلال حسینی، جواد نکونام، مسعود شجاعی (59 سروش رفیعی)، آندرانیک تیموریان، پژمان منتظری، رضا قوچان نژاد (59 سردار آزمون) ، علیرضا جهانبخش (74 امید ابراهیمی)، اشکان دژاگه
سرمربی: کارلوس کی‌روش

کره جنوبی: جین هیون، جانگ هیم سو، کیم چانگ سو، کواک تاه‌وی، پارک جو هو، سونگ هیونگ می، لی چون هو، یون سوک یونگ، کو جا چئول، کی سونگ یونگ، لی چونگ هو
سرمربی: اولی اشتلیکه


شرح گل:
1 ـ صفر(ایران): خطای مدافعان کره روی امید ابراهیمی کاشته ای چسبیده به محوطه جریمه را نصیب ایران کرد که نکونام با یک ضربه تماشایی توپ را به تور دروازه کره دوخت و این توپ با حضور به موقع و سریع سردار آزمون تبدیل به گل اول ایران شد.
کادرفنی و بازیکنان کره اعتراض شدیدی به این گل داشتند و آن را خطا می دانستند.

شرح بازی در نیمه اول
سانتر عالی حاج صفی از چپ  وضربه زیبای قوچان نژاد می توانست ایران را صاحب یکی از زیباترین گلهای سالیان اخیرش کند اما ضربه گوچی را گلر کره در حالتی نامتعادل مهار کرد ،در برگشت هم آندو نتوانست در موقعیت ایده آل دروازه را بگشاید.


ایران کره جنوبی در حضور 22 هزار تماشاگر بیست وهشتمین دیدار خود را از ساعت 16:30  آغاز کردند ،کره جنوبی زخم خورده از دیدار های آخرش برابر ایران وشکست خانگی در واپسین دیدار با تمام توان محکم کار راشروع کرد ،ایران هم که کره را آماده ومصمم برای برد دید بازی را جدی تر از یک دیدار صرفا تدارکاتی گرفت وثمره این کنش و واکنش انجام یک دیدار نسبتا جاندار در نیمه اول بود ،علیرضا حقیقی با 2 "سیو" هنرمندانه از بهترین مردان ما بود و نقش خود را به عنوان گلر اصلی و بی بدیل فوتبال ملی پررنگ کرد مضافا بر این که حاج صفی جوان هم یکی از مردان لایق وشایسته ما بود که ضمن آنکه توپی رااز خط دروازه بیرون کشید ودروازه مان را از یک خطر مهم نجات داد،با  سانتری دیدنی فرصت جدی یک گل ایده آل را فراهم کرد ،در اوایل بازی هم یک سانتر دلپذیر از اشکان دژآگه از چپ که روی نقطه پنالتی به 2 مرد حمله ور ایران رسیده وبه خاطر کم دقتی و تیز چنگی مدافعان کره ای به هدر رفت از مهمترین لحظاتی بود که فرصت گلزنی را نصیب مردان ایران کرد.

شرح بازی در نیمه دوم
در حالی که بازی در نیمه دوم با کمترین کیفیت و در سطح دربی های استقلال و پرسپولیس برگزار می شد. تعویض امید ابراهیمی به جای علیرضا جهانبخش و حرکت این بازیکن موقعیتی را نصیب ایران کرد که 10 دقیقه قبل از پایان بازی، باعث شد دروازه کره روی پاشنه بچرخد. بازی با این گل شکل کاملا متفاوتی گرفت و با درگیری های گاه و بیگاه بازیکنان دو تیم و حرکات خشن کره ای ها پیش رفت و به انتها رسید و در پایان مسابقه هم بیم آن می رفت که درگیری شدیدی بین بازیکنان دو تیم با داور بازی شکل بگیرد که وساطت کارلوس کی روش جواد نکونام و سرمربی کره فضا را کمی آرام کرد. البته در این لحظه دوباره درگیری بین بازیکنان شدت گرفت و علیرضا حقیقی، آندو تیموریان و یکی دو بازیکن دیگر تا مرز درگیری فیزیکی پیش رفتند.


در نهایت ایران با همان گل آزمون سومین پیروزی متوالی یک ـ صفر خود را با کارلوس کی روش مقابل کره جشن گرفت.

اگرچه این مسابقه از نظر کیفی تماشاگران را راضی نکرد اما حساسیت لحظات آخر، برد را صاحب ارزشی فراتر از یک بازی دوستانه کرد.

حاشیه‌های بازی:
* مسوولان برگزاری بازی ایران و کره با پخش ترانه ای از مرتضی پاشایی یاد او را گرامی داشته اند. پاشایی که جمعه دارفانی را وداع گفته، هواداران بسیاری در میان علاقمندان به فوتبال دارد.

* تا این لحظه تعداد خبرنگاران کره ای که برای پوشش این مسابقه به تهران آمده اند، بیش از همتایان ایرانی است.

* یک خبرنگار بانو بین خبرنگاران کره ای حضور دارد و در حال حاضر در اتاقکی نشسته که قرار است گزارشگر کره ای بازی را از آنجا گزارش کند.

* نزدیک به 50 هوادار کره ای در ورزشگاه آزادی حضور دارند و طبق معمول با سروصدای وحشتناک حواس ها را به سمت خود معطوف کرده اند.

* در شرایطی که دو تیم قصد ترک زمین مسابقه و حضور در رختکن را داشتند هواداران ایرانی به هو کردن تیم کره پرداختند که رفتار جالبی نبود. همچنین آنها به شدت علی کریمی مربی تیم‌ملی فوتبال ایران را که اولین نیمکت نشینی اش در آزادی را تجربه می‌ کند، تشویق کردند.


دقایق حساس:
دقیقه 5: حرکت انفرادی اشکان دژاگه از جناح چپ و سانتر او روی دروازه کره، توسط مدافعان حریف دفع شد.


دقیقه 9 : در حالی که ایران شرایط مناسبی برای ایجاد موقعیت روی دروازه کره داشت، مسعود شجاعی توپ را لو داد تا ضدحمله برق آسای کره ای ها خطری جدی روی دروازه ایران ایجاد کنند اما پاس به بیرون مهاجم کره لی چانگ یونگ و ضربه سر هو با دفع توپ هوشمندانه حاج صفی، راهی به دروازه ایران نیافت.


دقیقه 10: علیرضا حقیقی با یک واکنش خوب شوت سنگین مهاجم کره را از روی خط دروازه دفع کرد.


دقیقه 32 : نکونام روی ضربه کرنر فرصت سر زنی پیدا کرد که ضربه اش به بالای دروازه رفت.


دقیقه 36: سانتر عالی حاج صفی از جناح چپ با ضربه سر قوچان نژاد از فاصله ده متری با دفع دروازه بان مقابل پای تیموریان افتاد که ضربه او راه به جایی نیافت و به بیرون رفت.


دقیقه 40: حمله تیم کره و حرکت ترکیبی بازیکنان این تیم موقعیت خوبی را نصیب سونگ‌هیونگ‌می کرد که شوت او با واکنش عالی علیرضا حقیقی دفع شد.


دقیقه 58: شوت زمینی آندو در دستان گلر کره آرام گرفت.


دقیقه 61: سانتر خسرو حیدری با ضربه ی سر قوچان نژاد از کنار دروازه کره به بیرون رفت.


دقیقه 64: ضربه سر لی کن هیو از بالای دروازه حقیقی به بیرون رفت.


دقیقه 78: شوت روی پای اشکان دژاگه از فاصله 25 متری توسط دروازه بان کره مهار شد.

اخبار ورزشی - ورزش سه