ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران - کره‌جنوبی؛ حساس مثل یک فینال بزرگ



 

 

ایران - کره‌جنوبی؛ حساس مثل یک فینال بزرگ

 

جام ملت های آسیا

ایران - کره‌جنوبی؛ حساس مثل یک فینال بزرگ

تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در حالی روز شنبه به مصاف هم می روند که این دو تیم از 15 سال پیش تاکنون در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا به مصاف هم رفته اند که به طور اتفاقی یک بازی در میان برنده و بازنده شده اند و این بار نوبت برد ایران است.

بیست و پنجمین جدال تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در شرایطی برگزار می شود که این دو تیم از سال 1996 تاکنون در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا به مصاف هم رفته اند و هر دوره به طور اتفاقی و نوبتی یکی از تیم ها به پیروزی رسیده است.

با این حال به نظر می رسد که این برد و باخت های نوبتی تنها اتفاقاتی است که در فوتبال رقم می خورد و نمی تواند مبنای منطقی داسته باشد. اگر قرار بر برد و باخت نوبتی تیم ها باشد این بار نوبت به تیم ملی فوتبال ایران است که در مرحله یک چهارم نهایی برابر کره جنوبی به پیروزی برسد و راهی نیمه نهایی شود.

تیم‌های ایران و کره جنوبی تا به امروز 24 بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که سهم تیم کشورمان 9 پیروزی بوده و تیم کره جنوبی نیز به هشت پیروزی دست یافته است. جدال دو قدرت سنتی قاره کهن در هفت بازی نیز به نتیجه تساوی انجامیده است.

شاگردان افشین قطبی در شرایطی به مصاف تیم ملی کره جنوبی خواهند رفت که مقتدرترین تیم مرحله مقدماتی بودند و تنها تیمی بودند که توانستند در هر سه بازی به پیروزی برسند و به 9 امتیاز راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

مردان جوان و جویای نام ایران در دیدار برابر امارات نوید ایرانی جدید در فوتبال آسیا را دادند که علاوه بر بالا بردن اعتماد به نفس سایر بازیکنان، باعث ایجاد رعب و وحشت در بین بازیکنان واعضای کادر فنی تیم ملی کره جنوبی نیز شدند.

تیم ملی ایران در بازی نخست خود برابر عراق به پیروزی 2 بر یک رسید و در دیدار دوم نیز برابر کره شمالی یک بر صفر به پیروزی رسید و در حالی که دیدار برابر امارات تاثیری در صعودش به عنوان تیم اول نداشت، در دیداری تماشایی با نتیجه 3 بر صفر این تیم عربی را شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید.

تیم ملی کره جنوبی نیز که همواره یکی از قدرت های آسیا و مدعی کسب عنوان قهرمانی بوده است در دیدار اول خود برابر بحرین به پیروزی 2 بر یک دست یافت و در دومین دیدار برابر استرالیا به تساوی رضایت داد. کره ای ها در بازی آخر 4 بر یک هند را شکست دادند و به عنوان تیم دوم راهی یک چهارم نهایی شدند.

تیم های ایران و کره جنوبی در شرایطی به مصاف هم می روند که این بازی می تواند یک فینال بزرگ در مرحله یک چهارم نهایی باشد. هر چند که تیم برنده این دیدار کار سختی برابر برنده دیدار تیم های قطر و ژاپن خواهد داشت اما می توان پیش بینی کرد که برنده این بازی یکی از فینالیست ها خواهد بود.

در زیر نگاهی خواهیم داشت به بیست و چهار دیداری که تیم های ایران و کره جنوبی برابر یکدیگر برگزار کرده اند:

سال 1958

* ایران صفر - کره جنوبی 5 (بازی‌های آسیایی - توکیو)

سال 1970

* ایران صفر - کره جنوبی یک (بازی‌های آسیایی - بانکوک)

سال 1971

* ایران صفر - کره جنوبی 2 (بازی دوستانه - سئول)

سال 1971

* ایران 2 - کره جنوبی صفر (بازی دوستانه - سئول)

سال 1972

* ایران 2 - کره جنوبی یک (جام ملت‌های آسیا - بانکوک)

سال 1974

* ایران 2 - کره جنوبی صفر (بازی‌های آسیایی - تهران)

سال 1977

* ایران صفر - کره جنوبی صفر (مقدماتی جام جهانی - بوسان)

سال 1977

* ایران 2 - کره جنوبی 2 (مقدماتی جام جهانی - تهران)

سال 1982

* ایران یک - کره جنوبی صفر (بازی‌های آسیایی - دهلی نو)

سال 1986

* ایران یک - کره جنوبی یک (در ضربات پنالتی کره با نتیجه 6 بر 5 به برتری دست یافت) (بازی‌های آسیایی - سئول)

سال 1988

* ایران صفر- کره جنوبی 3 (جام ملت‌های آسیا – دوحه)

سال 1990

* ایران یک - کره جنوبی صفر (بازی‌های آسیایی - پکن)

سال 1993

* ایران صفر - کره جنوبی 3 (مقدماتی جام جهانی - دوحه)

سال 1996

* ایران 6 - کره جنوبی 2 (جام ملت‌های آسیا - دوبی امارات)

سال 2000

* ایران یک - کره جنوبی 2 (جام ملت‌های آسیا - تریپولی)

سال 2001

* ایران صفر - کره جنوبی یک (بازی دوستانه - قاهره)

سال 2004

* ایران 4 - کره جنوبی 3 (جام ملت‌های آسیا - جینان چین)

سال 2005

* ایران صفر - کره جنوبی 2 (بازی دوستانه - سئول)

سال 2006

* ایران یک - کره جنوبی یک (مقدماتی جام ملت‌های آسیا - سئول)

سال 2006

* ایران 2 - کره جنوبی صفر (مقدماتی جام ملت‌های آسیا - تهران)

سال 2007

* ایران صفر - کره جنوبی صفر (در ضربات پنالتی کره با نتیجه 4 بر2 به برتری دست یافت) (جام ملت‌های آسیا - کوالالامپور مالزی)

سال 2009

* ایران یک - کره جنوبی یک (مقدماتی جام جهانی - تهران)

سال 2009

* کره جنوبی یک - ایران یک ( مقدماتی جام جهانی - سئول)

سال 2010

کره جنوبی صفر - ایران یک (بازی دوستانه - سئول)

سال 2011

* ایران ؟ - کره جنوبی ؟ (جام ملت‌های آسیا - دوحه قطر)


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // فینال تکواندو جایزه بزرگ ترکیه : مردانی 8-14 کره جنوبی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاج‌رضایی:شکست ذوب‌آهن در فینال یادآور فاصله فوتبال ایران و کره‌جنوبی است



 

 

 

حاج‌رضایی:شکست ذوب‌آهن در فینال یادآور فاصله فوتبال ایران و کره‌جنوبی است

 

کارشناس فوتبال گفت: با وجودی که باخت ذوب‌آهن چیزی از ارزش‌های این تیم کم نمی‌کند اما این شکست یاد‌آور فاصله ایران و کره‌جنوبی است.

امیرحاج‌رضایی در مورد نایب قهرمانی ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: در گام پایانی همه دوست دارند برنده باشند. هر چند که نایب قهرمانی هم ارزش دارد اما این شکست یادآور فاصله هاست. کره جنوبی بار دیگر در آسیا قهرمان شد تا ما متوجه شویم با فوتبال روز دنیا فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه ذوب‌آهن برای رسیدن به این فینال تمام تلاش خود را به کار گرفته بود، عنوان کرد: اگر عمیق تر به فوتبال نگاه کنیم و از شور و احساسات فاصله بگیریم می بینم که رسانه های نوشتاری پس از راهیابی ذوب‌آهن به فینال خیلی احساساتی درباره این حادثه نوشتند و تیترهای حماسی زدند. اما بازی فینال نشان داد که چه فاصله هایی داریم. البته این شکست چیزی از ارزش های ذوب‌آهن کم نمی کند.

حاج رضایی تاکید کرد: چنین باخت هایی باید ما را متوجه واقعیت های فوتبال‌مان کند. شاید در این بازی ذوب‌آهن فرصت هایی داشت و آنها را از دست داد اما موفقیت یک تیم فقط به بازی خوب باز نمی گردد. عوامل بیرونی هم در نتیجه گیری بسیار تاثیر گذار هستند. فاصله ایران و کره جنوبی در مدیریت و بحث امکانات زیاد است. تیم های اصفهانی به لحاظ مدیریت در شرایط خوبی قرار دارند اما باز با کشورهای دیگر فاصله داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال من از این نتیجه متاثر شدم. پیروزی در این مسابقه می توانست به نفع فوتبال ملی ما باشد.