ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران چطور می تواند در بازی های آسیایی از عنوان چهارمی خودش دفاع کند؟



اخبار,اخبارورزشی,بودجه بازیهای آسیایی گوانگژو

 

 اخبار ورزشی - ایران چطور می تواند در بازی های آسیایی از عنوان چهارمی خودش دفاع کند؟

  متر از دو ماه به بازی های آسیای باقیمانده است،بازی هایی که برای ایران اهمیت زیادی دارد.

 کمتر از دو ماه به آغاز بازیهای آسیایی اینچئون بعنوان مهمترین آوردگاه چند رشته ای قاره کهن باقیمانده و این در حالی است که کاروان ورزشی کشورمان در دور قبل بازیها در گوانگژو توانست عنوان چهارمی را به خود اختصاص دهد. عنوانی که بواسطه حضور شایسته قهرمانان کشورمان و کسب 20 مدال طلا  در رقابتی بسیار نزدیک با قزاقستان بدست آمد.

اما چه عوامل و شرایطی باعث شد تا آن عنوان ارزشمند بدست آید و حال چه عواملی حفظ و ارتقاء بهترین نتیجه ایران در ادوار بازیها را تحت تاثیر قرار می دهد؟

1- قطعا یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در شرایط آماده سازی و برپایی اردوهای ملی پوشان اعزامی بودجه و حمایتهای مالی است. بودجه بازیهای آسیایی گوانگژو نزدیک به 25 میلیارد و در شرایطی به کمیته ملی المپیک و بالطبع فدراسیونها تزریق می شد که قیمت ارز (دلار) برای تامین تمامی هزینه ها حدود 1060 تومان بود. لیکن امروز بودجه بازیهای اینچئون همان 25  میلیارد است و نه تنها افزایش نیافته بلکه در حالی به کمیته المپیک تخصیص می یابد که قیمت ارز و دلار در بازار به 3200 تومان رسیده است.

2- مسئولین پیشین کمیته ملی المپیک برای پیاده سازی برنامه های خود جهت حضور در بازهای 2010 فرصت و زمان مناسبی در دست داشتند اما ایراد کمیته بین المللی المپیک به اساسنامه فدراسیونها و کمیته المپیک باعث شد تا انتخابات کمیته با تاخیری پانزده ماهه برگزار گردد و مسئولین جدید این کمیته ماهها و روزهای طلایی و ارزشمندی را از دست بدهند.

3- دور قبل بازیها نشان داد که توجه به رشته های پرمدالی همچون قایقرانی،تیراندازی ، تیرو کمان و ..... چه تاثیری می تواند روی تعداد مدال و کسب جایگاه مناسب برای کاروان کشورمان داشته باشد، اما یکی از مسایلی که در طول یکی دو سال اخیر گرفتن حداقل سهم کاروان ایران از مدالهای چنین رشته هایی را تحت تاثیر قرارداده عدم ثبات در مدیریت فدراسیونهای اینچنینی و عدم برگزاری انتخابات آنهاست. به نحویکه اکثر این فدراسیونها یا با سرپرست اداره می شوند ، یا انتخابات به تازگی برگزار گردیده و یا اینکه هنوز تکلیف انتخاباتشان مشخص نیست و همین موضوع بسیاری از عوامل همچون زیر مجموعه و کادر فنی و بالطبع پیاده سازی برنامه های آماده سازی اردونشینان را تحت الشعاع قرارداده است.

به هر حال چشم برهم بزنیم این فرصت 56 - 60 روزه نیز سپری شده و کاروان ایران در دهکده بازیهای اینچئون حضور یافته ؛ چاره ای هم نیست جز قناعت و بسنده کردن به داشته ها و شرایط موجود. البته جای بسی امیدواریست که اکثر فدراسیونهای اعزامی بخصوص رشته های مدال آورمان با وجود تمامی محدودیت ها اجازه تعطیلی اردوها و به هم خوردن برنامه های آماده سازی ملی پوشان خود را نداده اند و همین موضوع است که در کنار زحمات بی دریغ مربیان و غیرت مثال زدنی ملی پوشان کشورمان این نوید را می دهد که می بایست امیدوار و چشم انتظار روزهایی شاد و پر نشاط در طول بازیها باشیم.

 بی شک مسئولین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیونها نیز با حداقل امکانات تمام تلاش خود را بکار خواهند بست تا در همین فرصت اندک و پیش از اعزام کاوران کشورمان به کره جنوبی فضایی مناسب و شرایطی آرام را برای اردونشینان اعزامی رقم بزنند. صد البته که تک تک ما نیز در ایجاد این فضا سهیم و مسئول هستیم.

به امید موفقیت کاروان ورزش کشورمان در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون.
 اخبار ورزشی - خبر آنلاین
 


ویدیو مرتبط :
ایران - کره/قهرمانی ایران در فینال بازی های آسیایی 1990

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم ملی ایران در بازی های آسیایی 1994/قلعه نویی ، علی دایی ، فرشاد پیوس و رفقا ؛18 سال پیش!



تیم ملی ایران,بازی های آسیایی 1994 هیروشیما

تیم ملی ایران در بازی های آسیایی 1994/قلعه نویی ، علی دایی ، فرشاد پیوس و رفقا ؛18 سال پیش!

این عکس تیم ملی ایران در بازی های آسیایی 1994 هیروشیما است.

به گزارش خبرآنلاین عکس تیم ملی ایران در بازی های آسیایی 1994 هیروشیما با رهبری استانکوی کرووات در این مسابقات حضور یافت اما با یک برد مقابل یمن، دو تساوی مقابل بحرین و ترکمنستان و یک شکست مقابل چین از گروه خود صعود نکرد.

 

جواد منافی، حسن شیرمحمدی، امیر قلعه نویی، فرشاد پیوس، علی دایی، افشین پیروانی و کریم باقری در ردیف ایستاده و ایمان عالمی و رضا شاهروردی و علیرضا دلیخون نیز نفرات نشسته هستند. این عکس در استادیوم خالی بیگ آرچ هیروشیما گرفته شده است؛ 19 سال پیش در اولین روزهای پاییز./خبرآنلاین