ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران و عربستان هم نظر شدند


در کارگاه AFC که امروز با حضور نمایندگان فدراسیون‌های غرب آسیا برگزار شد، ایران و عربستان برای تغییر تقویم بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم نظر شدند.

خبرگزاری فارس: کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز کارگاهی را با حضور نمایندگان فدراسیون های غرب آسیا متشکل از ایران، عربستان، امارات، قطر و استرالیا برگزار کرد. این کارگاه برای رسیدگی به پیشنهادهای اعضا AFC بود.

عربستان و امارات در این جلسه خواستار برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ماه سپتامبر تا شدند که با موافقت ایران، قطر و استرالیا همراه بود.

در ادامه این جلسه عربستان و امارات خواستار تغییر روزهای برگزاری بازی های لیگ قهرمانان آسیا از روزهای سه شنبه و چهارشنبه به روزهای دوشنبه و سه شنبه شدند تا مسابقات داخل کشورشان در تعطیلات آخر هفته برگزار شود تا بتوانند هواداران بیشتری را به ورزشگاه ها بیاورند و بلیط بیشتری بفروشند.

این کارگاه با پیشنهاد احمد خمیس دبیرکل فدراسیون عربستان و عضو کمیته اجرایی مسابقات در نشستی که در کوالامپور داد، امروز برگزار شد.

تمام این پیشنهاد و تصمیمات منتظر رای نهایی از سوی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در جلسه آینده است.

این پیشنهاد عربستان و امارات کاملا به نفع کشورهای حاشیه خلیج فارس و مخصوصا ایران است زیرا در تقویم قبلی AFC رقابتها از فوریه شروع می شد و تا فصل بعد لیگ کشورمان طول می کشید که در این شرایط نمایندگان ما دو فصل خود را درگیر این بازی ها بودند. اما این پیشنهاد عربستان و امارات به نفع ایران است به همین خاطر نمایندگان ما با آن موافقت کردند زیرا دیگر نمایندگان ایران در این شرایط مانند لیگ های اروپا تنها یک فصل آنها درگیر بازی های لیگ قهرمانان آسیا می شود. این موافقت مسئولان ایران و عربستان در موضوع تقویم بازی ها این امید را می دهد که در آینده اختلافات دو کشور برطرف شود و رقابت‌ها لیگ قهرمانان به میزبانی کشورمان برگزار شود.

مهدی تاج به عنوان نماینده کشورمان در این مراسم حضور داشت.


ویدیو مرتبط :
کافر بودن شیعیان ایران و عربستان از نظر بن باز مفتی عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر احمدی نژاد به «جیبوتی» و روابط ایران - حماس، تحت نظر عربستان!



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,سفر احمدی نژاد به جیبوتی

شماری از اسناد سری وزارت امور خارجه عربستان سعودی که در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس منتشر شد نشان می دهد روابط ایران و جنبش حماس یکی از مسایل مهم برای ریاض است.

به گزارش انتخاب ؛ بر اساس اسناد منتشر شده در پایگاه ویکی لیکس، وزارت امور خارجه عربستان و سفارتخانه های این کشور در پایتخت های مختلف از جمله تهران خبرهای مربوط به روابط ایران با جنبش حماس را به طور ویژه پیگیری می کنند.

در اسناد منتشر شده گزارش های متعددی درباره روابط ایران با جنبش حماس و دیدارهای مسئولان دو طرف وجود دارد.

یکی از این اسناد به تلاش کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای راضی کردن اسماعیل هنیه به خودداری از سفر به تهران اشاره می کند. در این اسناد چند گزارش درباره سفر اسماعیل هنیه به ایران، سخنان و دیدارهای او در تهران آمده است.

سفر احمدی نژاد به جیبوتی تحت نظر!
بر اساس یکی از اسناد سری منتشر شده در پایگاه اینترنتی ویکی لیکس ، عربستان سعودی روابط ایران و جیبوتی را و همچنین سفر احمدی نژاد به این کشور را به دقت زیر نظر داشته است.

به گزارش انتخاب ، بر اساس یکی از اسناد ویکی لیکس ریاست اداره اطلاعات عمومی عربستان گزارشی سری از روابط ایران و جیبوتی و تاریخچه این روابط تهیه کرده بود.

این گزارش شامل سفرهای متقابل مقامات ایران و جیبوتی از جمله سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران به جیبوتی و امضای توافقنامه های اقتصادی بین دو کشور است.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب