ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران وارد رالی خاورمیانه شد


ایران با برگزاری موفقیت‌آمیز رالی خاورمیانه در شیراز رسما امتیاز ورود و برگزاری رالی خاورمیانه MERC را کسب کرد .

خبرگزاری تسنیم: کمیسیون رالی فدراسیون جهانی در گزارشی با ابراز خرسندی از نحوه‌ برگزاری رقابت رالی خاورمیانه در ایران ضمن تمجید از عملکرد فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی، پذیرش ورود ایران به رالی خاورمیانه را ابلاغ کرد.

در این گزارش آمده است؛ برابر ارزیابی ناظران FIA مسابقات رالی خاورمیانه باحمایت دولت جمهوری اسلامی ایران و در بالاترین سطح استانداردهای بین المللی در شیراز  برگزار شد. حضور گسترده تیم‌های مختلف ایرانی در این رقابت‌ها نشانگر تمایل بی‌وصف مردم ایران به این ورزش جذاب است که در بالاترین سطح استانداردهای ایمنی در ایران برگزار شده است.

همچنین ناظران FIA اعلام کردند که سازماندهی کامل، کار تیمی و نیز حضور آمبولانس‌ها، ماشین‌های آتش نشانی، تجهیزات پیشرفته بی‌سیم و اینترنت، بیمارستان‌های صحرایی، وسایل حمل و نقل زمینی و هوایی برگزاری رقابت‌‎های اتومبیلرانی را در بالاترین سطح ممکن امکان‌پذیر کرد و امتیاز لازم  برای حضور دایم ایران در رالی خاورمیانه را فراهم آورد.

در سال جاری میلادی کشورهای ایران، عمان و امارات کاندیدای حضور در مسابقات رالی خاورمیانه بودند که ایران با کسب  956.5 امتیاز و با 50 امتیاز بالاتر از امارات و عمان  امتیاز حضور و برگزاری رالی رسمی خاورمیانه را به دست آورد.

این اولین رویداد رسمی اتومبیل‌رانی بین المللی در ایران است که در تقویم فدراسیون بین المللی اتومبیل‌رانی، FIA ثبت می‌شود. برابر اعلام FIA مسابقات رالی خاورمیانه سال 2015 در شهر شیراز و در اردیبهشت  94 برگزار خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
رالی خاورمیانه در شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزبانی ایران در رالی خاورمیانه تایید شد


میزبانی ایران در رالی خاورمیانه (مرک) مورد تایید قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: میزبانی ایران در رالی خاورمیانه (مرک) تایید شد. شیراز دو هفته پیش میزبان رقابت‌های رالی خاورمیانه به صورت آزمایشی بود، که با تایید مسئولان برگزاری رقابت توانست امتیاز لازم برای حضور در تقویم این مسابقات را کسب کند.

کارشناسان فدراسیون جهانی از 100، نمره 75 را به میزبانی ایران داده‌‌اند.

بر این اساس از سال آینده شهر شیراز میزبان یک مرحله از این مسابقات در اردیبهشت‌ماه خواهد بود و به زودی فدراسیون جهانی به طور رسمی نام ایران را در تقویم مسابقات رالی مرک قرار خواهد داد.