ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران قهرمان جودو تیمی شد


تیم جودو ایران در مسابقات جودوی پاراآسیایی اینچئون قهرمان شد.

خبرگزاری تسنیم: تیم جودوی ایران موفق شد مقام قهرمانی قهرمانی و مدال طلای مسابقات جودوی بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون را در بخش تیمی کسب کند و مدال طلای دیگری را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.


ویدیو مرتبط :
چه تیمی قهرمان میشه؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هیچ تیمی از ایران قهرمان آسیا نخواهد شد


کارشناس فوتبال می‌گوید هیچ یک از نمایندگان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قهرمان نخواهند شد و معتقد است باید با اجبار باشگاه‌ها را ملزم به استفاده از جوانان کرد.

ایسنا: کارشناس فوتبال می‌گوید هیچ یک از نمایندگان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قهرمان نخواهند شد و معتقد است باید با اجبار باشگاه‌ها را ملزم به استفاده از جوانان کرد.

افشین پیروانی با بیان این که امسال همانند سال‌های گذشته هیچ تیمی از ایران قهرمان لیگ قهرمانان آسیا نخواهد شد، اظهار کرد: باشگاه‌های ما در بسیاری از مسائل از جمله برنامه‌ریزی، امکانات و همینطور مسائل اقتصادی دچار مشکل هستند. باید در نظر داشت که هیچ بازیکن خارجی خوبی هم در باشگاه‌ها بازی نمی‌کنند.

وی افزود: با شرایط موجود در ایران فقط می‌خواهیم سهمیه آسیا را بگیریم و در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا چند بازی را برگزار کنیم و هیچکدام از تیم‌های ما به فکر قهرمانی در این مسابقات نیستند. آنها برنامه‌ریزی درستی ندارند.

پیروانی تصریح کرد: ما در جذب بازیکن خارجی هم دچار مشکل هستیم. در نظر داشته باشید بازیکنان خارجی که در ایران حضور دارند یا نیمکت‌نشین هستند و یا آن کیفیت لازم را ارائه نمی‌دهند. باشگاه گوآنگژوی چین که قهرمان شد، برنامه‌ریزی بلندمدتی داشت. آنها مارچلو لیپی را به عنوان سرمربی انتخاب کرده‌اند و با جذب تعدادی بازیکن خارجی سطح بالا به قهرمانی رسیدند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات مالی باشگاه‌ها اظهار کرد: تیم گوآنگژو که سال قبل قهرمان شد، به هیچ عنوان مشکل مالی نداشت اما تیم‌های ما که خود را برای حضور در این مسابقات آماده می‌کنند، مشکلات مالی فراوانی دارند طوری که بازیکنان هر روز از عدم دریافت مطالبات خود صحبت می‌کنند.

پیروانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با شرایط نابسامان موجود چطور تیم ملی در هشت سال گذشته توانسته دو بار به جام‌جهانی صعود کند، گفت: تیم ملی هم با اما و اگر به جام‌جهانی صعود کرده است. در نظر داشته باشید ما نتوانستیم مقتدرانه به جام‌جهانی صعود کنیم. در این دوره که کشورهای قطر و لبنان در مقدماتی جام‌جهانی با ما همگروه بودند، کار سختی برای صعود نداشتیم.

این کارشناس فوتبال با اشاره به برنامه‌ریزی جدید AFC مبنی بر عدم رویارویی تیم‌های شرق آسیا با تیم‌های غرب آسیا تا مرحله نیمه نهایی، افزود: فکر می‌کنم این نوع برنامه‌ریزی کمک زیادی به تیم‌های غرب آسیا خواهد کرد. بازی با تیم‌های شرق آسیا مشکلات آب و هوایی و همچنین مسافتی دارد. البته تیم‌های شرق آسیا از لحاظ فنی از تیم‌های غرب آسیا قوی تر هستند.

وی با اشاره به ارائه راهکاری برای پیشرفت فوتبال ملی گفت: اگر می‌خواهیم هر سال با دغدغه‌ به جام جهانی صعود نکنیم، باید از الان روی فوتبال پایه کار کنیم. درست است که کره جنوبی را در سئول شکست دادیم اما آیا فوتبال ما جلوتر از کره جنوبی است؟ کره و ژاپن روی فوتبال پایه و آکادمیک کار کردند ولی ما فقط استارت می‌زنیم.

پیروانی با تکیه بر این که جوانگرایی در لیگ صورت نمی‌گیرد، اضافه کرد: باید باشگاه‌ها را ملزم به استفاده از بازیکن جوان کنیم. فکر می‌کنم تا زور روی باشگاه‌ها نباشد نتیجه‌ نخواهیم گرفت. باید ملزم کنیم در هر بازی، در ترکیب هر یک از تیم‌ها دو بازیکن زیر 20 سال حضور داشته باشد، باید با اجبار به پیشرفت فوتبال کمک کنیم. مطمئنا باشید هر کسی این تصمیم را بگیرد، 10 سال بعد همه برایش دعا می‌کنند. وقتی فوتبال پشتوانه ندارد نتیجه‌اش می‌شود ستاره شدن رضا عنایتی، علی کریمی و ... در زمان ما ایویچ هشت تا دفاع وسط به تیم ملی دعوت می‌کرد. الان دفاع وسط مناسب کم داریم.

پیروانی در پاسخ به این سوال که نقش دلالیسم در عدم جوانگرایی باشگاه‌ها چقدر موثر می‌داند، گفت: دلالی که وجود دارد و باعث عدم جوانگرایی می‌شود. سه ما قبل مدیر یک باشگاه لیگ یکی با من تماس گرفت و به من گفت سال قبل می‌خواستیم شما را به عنوان سرمربی تیم خود انتخاب کنیم اما چون تیم‌مان در حال سقوط بود و شما زدوبندهای فوتبال را به خوبی بلد نبودید، شما را انتخاب نکردیم. شما ببینید که یک مدیرعامل و یا هیات مدیره به دنبال دلالسیم و زد و بند می‌روند و به مسائل فنی اهمیت نمی‌دهند. حال ببینید بازیکن مصدوم را دلال به تیم می‌برد و قرارداد می‌بندد اما بازیکن جوان را میدان نمی‌دهند.