ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران صفر- قطر صفر/ تماشاگر فرست‌كلاس، تیم بی‌كلاس!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ایران صفر- قطر صفر؛ این‌بار شانس هم نداشتیم

تلخ‌تر از دو امتیازی كه از دست ایران رفت، سبك بازی ناامیدكننده تیم ما بود. یك سوال؛ آن تیم هیجان‌انگیز مرحله قبلی كجاست آقای كی‌روش؟

مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل- منطقه آسیا- مرحله آخر

گروه A- دور سوم

تیم ملی ایران- تیم ملی قطر

سه‌شنبه 23 خردادماه 1391- ساعت 20:00

ورزشگاه آزادی تهران

داور: پیتر گرین (استرالیا)

اخطار: ابراهیم ماجد(53)، قاسم برهان(84)، برونو سزار(89) از قطر- آندارنیک تیموریان(85)، علی کریمی(89) از ایران

تماشاگر: حدود 100 هزار نفر

 

تیم ملی ایران: مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، هادی عقیلی، خسرو حیدری، احسان حاج‌صفی (46- محمدرضا خلعتبری)، مهرداد پولادی، حسین ماهینی (53- اشكان دژاگه)، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، علی کریمی و کریم انصاری فرد

سرمربی: کارلوس کی‌روش

تیم ملی قطر: قاسم برهان، محمد حسونا، ابراهیم عبدالله، فابیو سزار، محمد کاسولا، سباستین سوریا، خلفان ابراهیم، امارا جونیور، عبدالله الغائم، یونس

سرمربی: پائولو اتوری

 

شرح بازی:

تیمی که در تاشکند طی یک مسابقه پر حرف و حدیث ازبکستان را مغلوب کرد باید برای عقب نماندن از کورس صعود با چشم‌بادامی‌های کره‌ای تیم فوتبال قطر را در خانه مغلوب کند. هر چند این روزها مسابقات یورو2012 تمامی نگاه‌ها را معطوف به خود کرده ولی باید به هواداران پرشور ایرانی دست مریزاد گفت که با حضور پرتعداد در ورزشگاه آزادی بازیکنان تیم فوتبال ایران را تنها نگذاشتند.

 

نیمه اول

ایران بازی را با تركیبی كاملا متفاوت از دیدار قبلی آغاز كرد. حضور كریم انصاری‌فرد در نوك حمله و حضور همزمان پولادی و حاج‌صفی در جناح چپ و ماهینی و خسرو حیدری در جناح راست نشان می‌داد كی‌روش برنامه‌های زیادی برای نفوذ از جناحین و موقعیت‌سازی برای مهاجم اول خود دارد. شاگردان کی‌روش در تب و تاب برتری بر قطر چندملیتی، مسابقه را توفانی آغاز کردند و قرمزپوشان قطری در همان ابتدا در نیمه زمین خود حبس شدند. سرمربی تیم ایران با گماردن حسین ماهینی در دفاع راست و به بازی گرفتن خسرو حیدری در خط هافبک نشان داد به حملات بیشتری از سمت راست چشم دوخته است. تیم ایران تا دقیقه بیستم فضا و زمان بازی را در اختیار داشت ولی توفیق چندانی روی دروازه قاسم برهان نداشت. در این دقایق باز هم بازیکنان سفیدپوش ایران به پرتاب‌های اوت بلند حاج‌صفی و ماهینی از دو جناح امید بسته بودند كه از قضا در دقیقه سی‌ام مسابقه پرتاب اوت دستی ماهینی با شوت سرضرب کاپیتان نکونام به تیر افقی قطر اصابت کرد.

قطری‌ها نیز با قاپیدن توپ از دست بازیکنان ایران چشم به ساق‌های خلفان ابراهیم مهاجم زهردار و خطرناک خودشان دل بسته بودند که اگر فرصت مهیا می‌شد دروازه رحمتی را با مشکل مواجه می‌ساخت. در تنها حمله خطرناک شاگردان اتوری می‌توان به ضربه سر امارال جونیور اشاره کرد که مشت‌های مهدی رحمتی ناجی دروازه تیم ایران شد. نکته حائز اهمیت در تیم فوتبال ایران این بود که هر گاه بازیکنان ایران به بازی سرعت می‌دادند قطری‌ها کاملا مقهور می‌شدند اما مشخص نبود چرا ایرانی‌ها كمتر از این ترفند برای تحت تاثیر قرار دادن حریف سود می‌بردند.

 

نیمه دوم

شاگردان کی‌روش تاخت و تاز نیمه دوم را در شرایطی آغاز کردند که ورود محمدرضا خلعتبری و اشکان دژاگه جان تازه‌ای را به خط حمله تیم ایران بخشید. سانترهای ارسالی از دو جناح تیم ایران به نوعی شکل می‌گرفت که هیچ یک از بازیکنان خطوط هافبک و حمله ایران برای استفاده بهینه از آن بهره نمی‌بردند. قطری‌ها بسان نیمه اول با دفاع محض سعی و تلاش مضاعفی انجام دادند تا حملات پردامنه ایرانی‌ها را دفع کنند.

علی کریمی هافبک جادویی تیم ایران که دفاع پرتعداد قطری‌ها در پشت محوطه جریمه را سدی صعب‌العبور برای زدن گل پیش روی خود و دیگر هم‌تیمی‌هایش می‌دید با حرکات و دریبل‌های منحصربه‌فردش تا حدودی سازمان دفاعی قرمزپوشان قطر را به هم ریخت ولی قاسم برهان مرد شماره یک دروازه قطر در ناکامی مهاجمان ایران نقش بسزایی را ایفا کرد.

به هر حال در روزی که میزبان تیم قطر بودیم و باید برای صعود سه امتیاز بدون دغدغه را به اندوخته‌هایمان اضافه می‌كردیم با یک تساوی بدون گل دوباره مانند ادوار گذشته دست به دامان اما و اگر شدیم. آن هم با یك سرمربی گران‌قیمت و حرفه‌ای به نام كارلوس كی‌روش.

 

دقایق کلیدی:

دقیقه 10: سانتر بلند مهرداد پولادی از جناح چپ با ضربه سر نه‌چندان دقیق علی کریمی در آغوش قاسم برهان جای گرفت.

دقیقه 30: پرتاپ اوت بلند ماهینی در محوطه جریمه با شوت سرضرب جواد نکونام به تیر افقی اصابت کرد.

دقیقه 35: ارسال کرنر قطری‌ها و ضربه سر خطرناک امارال جونیو توام شد اما مهدی رحمتی با واكنشی سریع به خوبی توپ را دفع كرد.

دقیقه 50: پاس علی کریمی با سانتر کریم انصاری‌فرد در جناح راست بر روی دروازه قطر كامل شد، اما هیچ یک از بازیکنان ایران نبودند که از آن استفاده کنند.

دقیقه 58: سانتر اشکان دژاگه با پای چپ با دفع ناقص دفاع قطر به کرنر رفت.

دقیقه 76: پاس محمدرضا خلعتبری به محوطه جریمه و شوت کریم انصاری‌فرد با برخورد به پای مدافع تیم قطر به کرنر رفت.

 

بهترین بازیکن:

هر چند علی کریمی با دریبل‌های چشم‌نوازش در نیمه دوم چند بار خط دفاع قطر را به هم ریخت و تماشاگران حاضر در ورزشگاه را به وجد آورد اما قاسم برهان دروازه‌بان سنگالی تیم قطر كه با خروج‌هایش تاثیر فراوانی در دفع حملات تیم ایران داشت، به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

 

اتفاق ویژه:

شبکه الجزیره اسپورت در هنگام پخش این بازی به دفعات گل تیم ازبکستان را که با دفع سیدجلال حسینی و اشتباه داور ژاپنی از داخل دروازه بیرون آمد برای مخاطبانش به تصویر کشید تا به نوعی سه امتیاز برتری ایران را به چالش کشیده باشد!/سایت گل


ویدیو مرتبط :
خوب اینم یه نوع كلاس درس البته كلاس لرها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران صفر- ازبکستان یک/ هفته سیاه فوتبال با تیم ملی تکمیل شد



ایران صفر- ازبکستان یک

باخت شماره یک این بار به ازبکستان/ هفته سیاه فوتبال با تیم ملی تکمیل شد

تیم ملی فوتبال ایران دومین شکست خود را در رقابتهای انتخابی جام جهانی متحمل شد تا پس از ثبت نخستین شکست برابر لبنان، ازبکستان هم برای اولین بار موفق به پیروزی برابر ایران شده باشد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تیم ملی ایران که پس از پیروزی روحیه انگیز خود برابر کره جنوبی امیدها را برای صعود به جام جهانی بالا برده بود، امشب با نتیجه یک بر صفر برابر ازبکستان شکستی خانگی را متحمل شد تا با 7 امتیاز به رده سوم رقابتهای انتخابی جام جهانی سقوط کند.

** نیمه نخست

دقیقه 1، یکی از بازیکنان ازبکستان به زمین افتاد و در حالی که به نظر می‌رسید مصدوم شده است، چندین ثانیه روی زمین ماند.

دقیقه 3، محمدرضا خلعتبری از سمت چپ دروازه ازبکستان حرکت سریعی را آغاز کرد و توپ را به روی دروازه فرستاد اما دروازه‌بان ازبک‌ها توپ را روی سر مهاجم ایران مهار کرد.

دقیقه 5، ازبک‌ها از فاصله حدود 40 متری صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که سرور جباروف، نامدارترین بازیکن ازبکستان توپ را با شوتی محکم به سمت دروازه‌ ایران فرستاد که توسط مدافعان دور شد.

دقیقه 8، همکاری دو بازیکن دورگه تیم ملی می‌توانست ایران را به گل اول بازی برساند. اشکان دژاگه توپ را به زیبایی به روی دروازه فرستاد و قوچان‌نژاد با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کرد اما توپش با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.

دقیقه 10،‌ بار دیگر دژاگه برای ازبک‌ها خطرساز شد و با حرکات پیاپی خود و توپ‌گیری‌های متعدد، بارها ملی‌پوشان را صاحب موقعیت کرد. در نهایت در یک صحنه،‌ توپ به تیموریان رسید تا این بازیکن با یک پاس رو به عقب عالی محمد نوری را صاحب توپ کند. این بازیکن هم توپ را به صورت تک‌ضرب به سمت دروازه شلیک کرد و توانست دروازه را باز کند اما کمک‌داور با بالا بردن پرچم خود،‌ گل را مردود اعلام کرد؛ تصمیمی که با ابهامهای زیادی روبه روست.

دقیقه 17، ازبکستان از سمت راست دروازه ایران صاحب ضربه کرنر شد. در این لحظات ازبک‌ها روی دروازه ایران خیمه زده بودند و به همین دلیل کرنر سه بار تکرار شد. پیش از ارسال سومین ضربه، مهاجم ازبک‌ها ناگهان روی زمین افتاد و پای خود را به نشانه این که ضربه‌ای به آن وارد شده است، گرفت. داور اماراتی بازی توجهی به این بازیکن نکرد و از او خواست که از زمین بلند شود اما در نهایت به او و محمد نوری که به صورت نفر به نفر از او مراقبت می‌کرد تذکر داد که مراقب رفتار خود باشند.

دقیقه 25، داور خطای خسرو حیدری را بر روی بازیکن ازبک اعلام کرد که این تصمیم داور با اعتراض شدید دژاگه رو‌به‌رو شد. در همین حال دژاگه و حیدروف با یکدیگر درگیر شدند که باعث شد سایر بازیکنان دو تیم هم وارد معرکه شوند. در نهایت داور دژاگه و حیدروف را با کارت زرد خود جریمه کرد.

دقیقه 29، ازبک‌ها در چند مرحله به سمت دروازه ایران شوت‌زنی کردند اما تمام این شوت‌ها با عملکرد خوب مدافعان دفع شد.

دقیقه 32، رضا قوچان‌نژاد، ایران را از سمت راست دروازه صاحب ضربه کرنر کرد اما این فرصت هم حاصلی برای ایران نداشت.

دقیقه 37، سرور جباروف، به دلیل احساس درد از ناحیه پای خود، روز زمین دراز کشید تا کادر پزشکی برای مداوای او وارد زمین شود. او در نهایت پس از حدود یک دقیقه به همراه کادر پزشکی از زمین خارج شد ولی بلافاصله به زمین بازگشت.

دقیقه 44، پاس محمد نوری در شرایط خوبی به رضا قوچان نژاد رسید و او هم با ضربه‌اش دروازه ازبکستان را با خطر روبه رو کرد.

** نیمه دوم

با شروع نیمه دوم، تیم ملی ایران باز هم کار را هجومی آغاز کرد. در دقیقه 47، قوچان‌نژاد، پشت محوطه جریمه کریم انصاری‌فرد را صاحب توپ کرد. مهاجم تیم ملی که در نیمه دوم به جای خلعتبری وارد زمین شده بود،‌ با ضربه‌ای محکم و فنی دروازه ازبکستان را با خطر رو‌به‌رو کرد اما توپش با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.

دقیقه 57، کریم انصاری‌فرد درست پشت محوطه جریمه با خطای مدافع ازبکستان سرنگون شد. ضربه ایستگاهی حاصل از این خطا را دژاگه به روی دروازه فرستاد اما هیچ ثمری برای ایران نداشت.

از این لحظه تا دقیقه 65، دو تیم به هم ریخته بازی می‌کردند و تمام پاس‌ها بدون هدف ارسال می‌شد. در این دقایق آمار پاس‌های اشتباه دو تیم بسیار بالا رفته بود.

دقیقه 65، ایران حمله‌ای را به روی دروازه ازبکستان تدارک دید اما این حمله هم بی ثمر ماند.

دقیقه 67، ازبک‌ها می‌توانستند دروازه ایران را باز کنند اما شوت محکم مهاجم ازبکستان با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

ایران صفر - ازبکستان یک

دقیقه 70، پولادی با یکی از بازیکنان ازبکستان درگیر شد که در این صحنه بازیکن ازبک ضربه محکمی را با آرنج خود به گردن پولادی زد. این اتفاق با درگیری بازیکنان دو تیم همراه شد که داور غائله را ختم کرد. در نهایت ضربه ایستگاهی ارسال شده توسط جباروف بهترین بازیکن سال آسیا را باکایف، به راحتی از داخل محوطه شش قدم ایران به گل اول بازی تبدیل کرد.

دقیقه 74، ازبک‌ها باز هم می‌توانستند روی یک ضربه کرنر به گل برسند که با خوش شانسی ایران توپ جباروف به بیرون رفت.

دقیقه 76، ایران روی یک ضربه ایستگاهی می‌توانست خطرساز شود اما توپ ارسالی دژاگه توسط مدافعان ازبک دور شد.

دقیقه 90، گل رضا قوچان نژاد در این دقیقه به وسیله کمک داور به درستی آفساید اعلام شد

در ادامه بازی تلاش بازیکنان ایران برای جبران گل خورده بی ثمر باقی ماند تا ایران نخستین شکستش را برابر ازبکستان متحمل شود./ایسنا