ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران- صربستان؛ نبرد برای اولین پیروزی/ رو در روی تیمی با مغز متفکر شناخته شده



رقابت ایران وصربستان,لیگ جهانی والیبال,برنامه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران و صربستان در لیگ جهانی

لیگ جهانی والیبال؛

ایران- صربستان؛ نبرد برای اولین پیروزی/ رو در روی تیمی با مغز متفکر شناخته شده

یکی از بزرگترین میزبانی‌های تاریخ ورزش ایران روز جمعه با رویارویی تیم‌های ایران وصربستان در لیگ جهانی والیبال رقم می‌خورد. در این دیدار تیم ملی کشورمان برابر حریفی با قدرت بدنی بالا، کاملا هماهنگ و همیشه مدعی قرار می‌گیرد که مغز متفکری شناخته شده برای والیبالیست‎های ایران در ترکیب خود دارد.

به گزارش  مهر، ژاپن نخستین میزبان مسابقات والیبال لیگ جهانی بود که سال 1990 آغاز به کار کرد و اوزاکا هم اولین شهری بود که فینال این مسابقات را به خود دید. حالا بعد از گذشت بیست و سه سال و برگزاری بیست و سه دوره این رقابت‎ها که کشورها و شهرهای مختلف در آن نقش داشته‎اند، ایران هم در جمع برگزار کنندگان این مسابقات قرار گرفته است؛ البته در مرحله مقدماتی.

ایران - صربستان؛ نخستین دیدار از ادوار مختلف مسابقات والیبال لیگ جهانی است که به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.

بدون شک این یکی از بزرگترین میزبانی‌های ورزش ایران در طول تاریخ و شاید مهمترین میزبانی والیبال ایران است که در سالن دوازده هزار نفری آزادی رقم خواهد خورد.

سالنی که در آن و به واسطه پیروزی قاطع برابر ژاپن، سهمیه حضور در لیگ جهانی برای نخستین‌بار به والیبال ایران داده شد و حالا همین سالن محل برگزاری اولین دیدار خانگی تیم ملی ایران در این رقابت‌هاست. دیداری که پیروزی در آن خواست همه است به خصوص با حضور پرشور و یکدل دوازده هزار تماشاگر.

ملی‎پوشان والیبال کشورمان اگرچه آخرین دیدار رسمی برابر صربستان که در چارچوب رقابت‎های گزینشی المپیک برگزار شد را واگذار کردند اما آنها در پیکارهای جام جهانی ژاپن نشان دادند که توانایی غلبه بر این تیم را دارند و می‌توانند از این توانایی در نخستین رویارویی با صرب‎ها در لیگ جهانی هم استفاده کنند حتی با وجودیکه صربستان به نوعی جزو مدعیان این مسابقات است و ایران تنها تیم تازه وارد. 

صربستان جزو تیم‌های با سابقه از حضور در ادوار مختلف لیگ جهانی است. والیبال صربستان 15 دوره حضور در این مسابقات را تجربه کرده و طی دو دوره در سال‌های 2005 و 2009 هم میزبانی آن را بر عهده داشته است.

والیبال صربستان چندین بار تا پای قهرمانی در این رقابت‌ها هم پیش رفت اما هیچ بار موفق به کسب آن نشد.

به واقع قهرمانی در لیگ جهانی از معدود افتخاراتی است که والیبال صربستان از دستیابی به آن ناکام بوده است.

تیم ملی والیبال صربستان طی سه دوره متوالی از سال‌های 2008 تا 2010 جزو چهار تیم برتر لیگ جهانی شد و اگر چه به قهرمانی نرسید اما از این حضور به دو مدال نقره و یک برنز دست یافت.

حالا صربستان که قهرمانی در والیبال اروپا و المپیک را هم تجربه کرده، در شانزدهمین حضورش در لیگ جهانی باید برابر ایران قرار بگیرد که تمام تجربه‌اش از لیگ جهانی حاصل دو دیداری که است که برابر روسیه و در کالینگراد برگزار کرد؛ همین و بس.

البته برخی با این موضوع و کم تجربگی ملی پوشان والیبال در لیگ جهانی خیلی موافق نیستند مانند پیمان اکبری، سرمربی تیم والیبال زیر 23 سال که تاکید دارد: "گاهی یک تیم هیچ تجربه‌ای از حضور در میادین بین‌المللی ندارد اما بازیکنان ما انصافا با تجربه هستند. شاید از 12 نفر آنها یکی دو نفرشان تجربه کافی نداشته باشند و گرنه 10 بازیکن ما جزو تاپ‌های آسیا هستند و در میادین زیادی شرکت داشتند. در مورد لیگ جهانی هم فقط اسم بازی‎ها عوض شده است".

صربستان و قدرت‌هایش

در هر صورت صربستان حریف بزرگی است که در اولین میزبانی ایران در لیگ جهانی رو در روی تیم ملی کشورمان قرار می‌گیرد. دو سال پیش که تیم ملی والیبال ایران مقابل صربستان پیروز شد، این تیم با وجود در اختیار داشتن بازیکنانی مانند "میلی کوویچ" که فوق ستاره والیبال صربستان بود، در دوران افت و نزول خود به سر می‌برد اما بعد از آن صرب‌ها به اندازه‌ای تغییر کردند که توانستند ایران را در گزینشی المپیک شکست دهند و خود المپیکی شوند.

پیروزی در زمین تیم قدرتمند کوبا یکی دیگر از نشانه‌های پوست اندازی والیبال صربستان نسبت به یکی دو سال پیش است.

تیمی که در دفاع اتکا زیادی به "مارکو پودراس کانین" دارد. این بازیکن در دو دیدار گذشته صربستان برابر کوبا و روسیه به قدری خوب کار کرد که فعلا رده سوم بهترین مدافعان را به خود اختصاص داده است اما عبور دادن توپ از دستان این بازیکن دور از دسترس نیست اگر معروف طوری هم تیمی‌هایش را در موقعیت حمله قرار دهد که آنها مجبور نشوند توپ‌های‌شان را روی دست این بازیکن بخوابانند.

"الکساندر آتانا سویچ" هم یکی از دیگر مهره‌های تاثیر گذار در تیم ملی قدرتی صربستان است. این بازیکن که طی دو دیدار گذشته صربستان بیشتر از دیگر هم تیمی‌هایش در امتیازات به دست آمده نقش داشت در زدن اسپک هم به قدری مهارت دارد که از 50 درصد آنها تیمش را صاحب امتیاز کرد. بازیکنان ایران باید حواس شان به الکساندر  باشد تا بتوانند اسپک‌هایش را خنثی کنند.

پوئن‌هایی مثبت برای ایران

یکی از مشکلاتی که تیم ملی والیبال در دیدار برابر روسیه با آن مواجه شد، سرویس‌های پرشی موجی حریف بود که بازیکنان‌مان را در دریافت اول با مشکل مواجه کرده بود. در حالیکه صرب‌ها با وجود شهرتی که در این زمینه دارند، به اندازه روس‌ها خوب نیستند بنابراین بازیکنان ما می‌توانند مقابل این تیم خیال آسوده‌تری برای دریافت های اول داشته باشند و در پی آن حملات بیشتر و متنوع‌تری را طراحی کنند.

مهمتر از این حضور "پتکوویچ" در تیم ملی صربستان است. پاسوری که سال گذشته در ترکیب کاله قرار داشت و با این تیم قهرمان ایران و آسیا شد و حالا باید رو در روی هم تیمی‌ها و بعضا رقیبان باشگاهی‌اش قرار بگیرد اما مغز متفکر صربستان برای همه بازیکنان تیم ملی ایران و به خصوص ملی‌پوشان کاله مانند محمد موسوی عراقی که خود جزو بهترین‌ها در دفاع است، شناخته شده بوده و این یک امتیاز برای تیم ملی است.

علاوه بر این صربستان در دریافت هم عملکرد آنچنان بالایی ندارد."کوواچویچ" و "روسیچ" بهترین‌های این تیم در دریافت هستند که فعلا در رده‌های 27 و 29 بهترین‌ها قرار دارند. این ضعف به نفع تیم ملی والیبال ایران خواهد بود اگر بازیکنان کشورمان بتوانند برخلاف دیدار با روسیه سرویس‌های خوب و کم اشتباه بزنند.

صربستان سوم، ایران پنجم

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و صربستان در حالی برگزار می‌شود که دو تیم به ترتیب در دره‎های سوم و پنجم جدول رده‌بندی گروه B مسابقات لیگ جهانی قرار دارند.

صربستان در این دوره از مسابقات و تا کنون دو دیدار خارج از خانه برابر کوبا و روسیه برگزار کرده است. این تیم هر دو دیدار برابر کوبا را با پیروزی تمام کرد اما نتیجه هر دو دیدار برابر روسیه را واگذار کرد.

ایران هم طی دو دیداری که در کالینگراد و مقابل تیم ملی روسیه برگزار کرد متحمل شکست شد. در حال حاضر صربستان 7 امتیاز دارد و تیم ایران بدون امتیاز است.

ضمن اینکه در رنکینگ جهانی صربستان رده هفتم را در اختیار دارد و ایران چهاردهم است.

برنامه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران و صربستان در لیگ جهانی 2013 به شرح زیر است:

جمعه 92/3/31

* ایران - صربستان ساعت 17

یکشنبه 92/4/2

* ایران - صربستان ساعت 17

هر دو دیدار در سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار می‌شود.

مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل صربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران - صربستان؛ نبرد برای اولین پیروزی


یکی از بزرگترین میزبانی‌های تاریخ ورزش ایران روز جمعه با رویارویی تیم‌های ایران وصربستان در لیگ جهانی والیبال رقم می‌خورد. در این دیدار تیم ملی کشورمان برابر حریفی با قدرت بدنی بالا، کاملا هماهنگ و همیشه مدعی قرار می‌گیرد که مغز متفکری شناخته شده برای والیبالیست‎های ایران در ترکیب خود دارد.

خبرگزاری مهر: یکی از بزرگترین میزبانی‌های تاریخ ورزش ایران روز جمعه با رویارویی تیم‌های ایران وصربستان در لیگ جهانی والیبال رقم می‌خورد. در این دیدار تیم ملی کشورمان برابر حریفی با قدرت بدنی بالا، کاملا هماهنگ و همیشه مدعی قرار می‌گیرد که مغز متفکری شناخته شده برای والیبالیست‎های ایران در ترکیب خود دارد.

 ژاپن نخستین میزبان مسابقات والیبال لیگ جهانی بود که سال 1990 آغاز به کار کرد و اوزاکا هم اولین شهری بود که فینال این مسابقات را به خود دید. حالا بعد از گذشت بیست و سه سال و برگزاری بیست و سه دوره این رقابت‎ها که کشورها و شهرهای مختلف در آن نقش داشته‎اند، ایران هم در جمع برگزار کنندگان این مسابقات قرار گرفته است؛ البته در مرحله مقدماتی.

ایران - صربستان؛ نخستین دیدار از ادوار مختلف مسابقات والیبال لیگ جهانی است که به میزبانی ایران برگزار خواهد شد. بدون شک این یکی از بزرگترین میزبانی‌های ورزش ایران در طول تاریخ و شاید مهمترین میزبانی والیبال ایران است که در سالن دوازده هزار نفری آزادی رقم خواهد خورد. سالنی که در آن و به واسطه پیروزی قاطع برابر ژاپن، سهمیه حضور در لیگ جهانی برای نخستین‌بار به والیبال ایران داده شد و حالا همین سالن محل برگزاری اولین دیدار خانگی تیم ملی ایران در این رقابت‌هاست. دیداری که پیروزی در آن خواست همه است به خصوص با حضور پرشور و یکدل دوازده هزار تماشاگر.

ملی‎پوشان والیبال کشورمان اگرچه آخرین دیدار رسمی برابر صربستان که در چارچوب رقابت‎های گزینشی المپیک برگزار شد را واگذار کردند اما آنها در پیکارهای جام جهانی ژاپن نشان دادند که توانایی غلبه بر این تیم را دارند و می‌توانند از این توانایی در نخستین رویارویی با صرب‎ها در لیگ جهانی هم استفاده کنند حتی با وجودیکه صربستان به نوعی جزو مدعیان این مسابقات است و ایران تنها تیم تازه وارد.

صربستان جزو تیم‌های با سابقه از حضور در ادوار مختلف لیگ جهانی است. والیبال صربستان 15 دوره حضور در این مسابقات را تجربه کرده و طی دو دوره در سال‌های 2005 و 2009 هم میزبانی آن را بر عهده داشته است. والیبال صربستان چندین بار تا پای قهرمانی در این رقابت‌ها هم پیش رفت اما هیچ بار موفق به کسب آن نشد. به واقع قهرمانی در لیگ جهانی از معدود افتخاراتی است که والیبال صربستان از دستیابی به آن ناکام بوده است.

تیم ملی والیبال صربستان طی سه دوره متوالی از سال‌های 2008 تا 2010 جزو چهار تیم برتر لیگ جهانی شد و اگر چه به قهرمانی نرسید اما از این حضور به دو مدال نقره و یک برنز دست یافت. حالا صربستان که قهرمانی در والیبال اروپا و المپیک را هم تجربه کرده، در شانزدهمین حضورش در لیگ جهانی باید برابر ایران قرار بگیرد که تمام تجربه‌اش از لیگ جهانی حاصل دو دیداری که است که برابر روسیه و در کالینگراد برگزار کرد؛ همین و بس.

البته برخی با این موضوع و کم تجربگی ملی پوشان والیبال در لیگ جهانی خیلی موافق نیستند مانند پیمان اکبری، سرمربی تیم والیبال زیر 23 سال که تاکید دارد: "گاهی یک تیم هیچ تجربه‌ای از حضور در میادین بین‌المللی ندارد اما بازیکنان ما انصافا با تجربه هستند. شاید از 12 نفر آنها یکی دو نفرشان تجربه کافی نداشته باشند و گرنه 10 بازیکن ما جزو تاپ‌های آسیا هستند و در میادین زیادی شرکت داشتند. در مورد لیگ جهانی هم فقط اسم بازی‎ها عوض شده است".

ایران - صربستان؛ نبرد برای اولین پیروزی

صربستان و قدرت‌هایش

در هر صورت صربستان حریف بزرگی است که در اولین میزبانی ایران در لیگ جهانی رو در روی تیم ملی کشورمان قرار می‌گیرد. دو سال پیش که تیم ملی والیبال ایران مقابل صربستان پیروز شد، این تیم با وجود در اختیار داشتن بازیکنانی مانند "میلی کوویچ" که فوق ستاره والیبال صربستان بود، در دوران افت و نزول خود به سر می‌برد اما بعد از آن صرب‌ها به اندازه‌ای تغییر کردند که توانستند ایران را در گزینشی المپیک شکست دهند و خود المپیکی شوند.

پیروزی در زمین تیم قدرتمند کوبا یکی دیگر از نشانه‌های پوست اندازی والیبال صربستان نسبت به یکی دو سال پیش است. تیمی که در دفاع اتکا زیادی به "مارکو پودراس کانین" دارد. این بازیکن در دو دیدار گذشته صربستان برابر کوبا و روسیه به قدری خوب کار کرد که فعلا رده سوم بهترین مدافعان را به خود اختصاص داده است اما عبور دادن توپ از دستان این بازیکن دور از دسترس نیست اگر معروف طوری هم تیمی‌هایش را در موقعیت حمله قرار دهد که آنها مجبور نشوند توپ‌های‌شان را روی دست این بازیکن بخوابانند.

"الکساندر آتانا سویچ" هم یکی از دیگر مهره‌های تاثیر گذار در تیم ملی قدرتی صربستان است. این بازیکن که طی دو دیدار گذشته صربستان بیشتر از دیگر هم تیمی‌هایش در امتیازات به دست آمده نقش داشت در زدن اسپک هم به قدری مهارت دارد که از 50 درصد آنها تیمش را صاحب امتیاز کرد. بازیکنان ایران باید حواس شان به الکساندر  باشد تا بتوانند اسپک‌هایش را خنثی کنند.

پوئن‌هایی مثبت برای ایران

یکی از مشکلاتی که تیم ملی والیبال در دیدار برابر روسیه با آن مواجه شد، سرویس‌های پرشی موجی حریف بود که بازیکنان‌مان را در دریافت اول با مشکل مواجه کرده بود. در حالیکه صرب‌ها با وجود شهرتی که در این زمینه دارند، به اندازه روس‌ها خوب نیستند بنابراین بازیکنان ما می‌توانند مقابل این تیم خیال آسوده‌تری برای دریافت های اول داشته باشند و در پی آن حملات بیشتر و متنوع‌تری را طراحی کنند.

مهمتر از این حضور "پتکوویچ" در تیم ملی صربستان است. پاسوری که سال گذشته در ترکیب کاله قرار داشت و با این تیم قهرمان ایران و آسیا شد و حالا باید رو در روی هم تیمی‌ها و بعضا رقیبان باشگاهی‌اش قرار بگیرد اما مغز متفکر صربستان برای همه بازیکنان تیم ملی ایران و به خصوص ملی‌پوشان کاله مانند محمد موسوی عراقی که خود جزو بهترین‌ها در دفاع است، شناخته شده بوده و این یک امتیاز برای تیم ملی است.

علاوه بر این صربستان در دریافت هم عملکرد آنچنان بالایی ندارد."کوواچویچ" و "روسیچ" بهترین‌های این تیم در دریافت هستند که فعلا در رده‌های 27 و 29 بهترین‌ها قرار دارند. این ضعف به نفع تیم ملی والیبال ایران خواهد بود اگر بازیکنان کشورمان بتوانند برخلاف دیدار با روسیه سرویس‌های خوب و کم اشتباه بزنند.

صربستان سوم، ایران پنجم

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و صربستان در حالی برگزار می‌شود که دو تیم به ترتیب در دره‎های سوم و پنجم جدول رده‌بندی گروه B مسابقات لیگ جهانی قرار دارند. صربستان در این دوره از مسابقات و تا کنون دو دیدار خارج از خانه برابر کوبا و روسیه برگزار کرده است. این تیم هر دو دیدار برابر کوبا را با پیروزی تمام کرد اما نتیجه هر دو دیدار برابر روسیه را واگذار کرد.

ایران هم طی دو دیداری که در کالینگراد و مقابل تیم ملی روسیه برگزار کرد متحمل شکست شد. در حال حاضر صربستان 7 امتیاز دارد و تیم ایران بدون امتیاز است. ضمن اینکه در رنکینگ جهانی صربستان رده هفتم را در اختیار دارد و ایران چهاردهم است.

برنامه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران و صربستان در لیگ جهانی 2013 به شرح زیر است:

جمعه 92/3/31
* ایران - صربستان ساعت 17

یکشنبه 92/4/2
* ایران - صربستان ساعت 17

هر دو دیدار در سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار می‌شود.