ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران- روسیه؛ طلسم را بشکن


ایران پنجمین دیدار خود در لیگ جهانی را شنبه مقابل روسیه ای برگزار خواهد کرد که طلسم های زیادی برای شکستن دارد.

ورزش سه: تیم ملی والیبال ایران با چهار شکستی که در چهار بازی گذشته خود به جا گذاشت تا به اینجا عملکرد خوبی حداقل از نظر نتیجه ای در لیگ جهانی نداشت اما امیدها برای صعود همچنان زنده است. پیروزی در دیدارهای خانگی و کسب چند امتیاز دیگر از آخرین بازی خارج از خانه می تواند شانس حضور در جمع 6 تیم برتر را به اندازه سایر تیم ها افرایش دهد اما بازی با روسیه همیشه برای ایران سخت بوده و تمامی آمار های روی کاغذ نشان از برتری میزبان مقابل ایران دارد.

درست است دو تیم تا به اینجای لیگ چهار شکست و یک امتیاز دارند اما روسیه از نظر عددی برتری محسوسی نسبت به ایران دارد مخصوصا در دفاع. ایران در چهار بازی اخیر خود تنها 16 بار موفق به دفاع منجر به امتیاز حریفان شده اما روسیه مقابل همان تیم هایی که ایران رو در روی آنها قرار گرفته است 40 امتیاز مستقیم را از دفاع روی تور کسب کرده که اختلاف بسیار زیاد است. واقعیت این است که ایران در دفاع اصلا عملکرد خوبی نداشته است و روسیه در این فاکتور عملکردی عالی از خود به جا گذاشته است.

ایران در طول 4 بازی گذشته خود 126 امتیاز کسب کرده است اما تیم حریف با به دست آوردن 200 امتیاز بازهم اختلاف زیادی را ایجاد کرده است که دلیل اساسی به وجود آمدن این اختلاف اسپک و دفاع ضعیف ایران بوده است. روسیه 152 امتیاز از مجموع 200 امتیاز خود را از اسپک کسب کرده و این در حالی است که حملات ایران تنها 98 امتیاز برای آنها در بر داشته است. دفاع خوب و البته سرویس برابر که ایران تعدادی بیشتر موفق به کسب امتیاز در آن شده است از دیگر دلایل برتری امتیازی مجموع روسیه نسبت به ایران است.

سه دلیل روی کاغذ شانس روسیه برای پیروزی در بازی شنبه را بیشتر می کند که شکست نخوردن آنها در ورزشگاه شهر کازان، پیروز نشدن ایران در هیچ بازی رو در رو مقابل آنها و برد همیشگی روسیه در پنجمین بازی لیگ جهانی خود از جمله آنهاست.

البته هیچ یک از این دلایل شانس قطعی را به روسیه نمی دهد و در این سوی میدان سعید معروفی حضور دارد که با بازی در تیم اول شهر کازان و قهرمانی در لیگ این کشور حرف های زیادی برای گفتن در بازی روز شنبه دارد. کسب 3 امتیاز از 2 بازی مقابل روسیه می تواند بهترین نتیجه برای ایران باشد تا در بازی های خانگی مثل سال های گذشته برای صعود کسب امتیاز کنند. رکوردهای زیادی برای شکست در این دیدار وجود دارد که همین موضوع می تواند انگیزه بچه های والیبال ایران را بیشتر کند و در صورت بر هم زدن یکی از این سه طلسم اتفاق بزرگی در والیبال ایران و روسیه خواهد افتاد.

بازی دو تیم ملی والیبال ایران و روسیه روز شنبه هفته آینده ساعت 19:30 در سالن سی وی سنت پترزبورگ شهر کازان برگزار می شود.

در حال حاضر ایران و روسیه با کسب یک امتیاز و به دلیل تفاضل امتیازی بهتر در رده های سوم و چهارم قرار دارند.


ویدیو مرتبط :
بشکن جورج کلونی به سبک ایرانی برای سینمای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه 3 - ایران 2؛ طلسم شکسته نشد/ روس‌ها مُردند تا بُردند!



 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار ورزشی - مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 - فلورانس
روسیه 3 - ایران 2؛ طلسم شکسته نشد/ روس‌ها مُردند تا بُردند!

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 برابر روسیه مغلوب شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 در حالی امشب در سالن نلسون ماندلای شهر فلورانس ایتالیا آغاز شد که ملی‌پوشان ایران در دیدار افتتاحیه این پیکارها از ساعت 20 به وقت تهران به مصاف روسیه، قهرمان المپیک و مدافع عنوان قهرمانی لیگ جهانی رفتند.

در این مسابقه شاگردان کواج با ترکیب اولیه معروف، موسوی، ظریف، قائمی، غفور و میرزاجانپور وارد زمین شدند و در نهایت با نتیجه 3 بر یک ( 25 - 18، 18 - 25، 21 - 25، 37 - 35، ؟؟ - 15) برابر شاگردان ورونکوف متوقف شدند. با این نتیجه روس‌ها 2 امتیازی شدند و ایران بازی نخست را با کسب یک امتیاز به پایان رساند.

روسیه که با کسب 48 مدال (19 طلا، 14 نقره، 15 برنز) از رقابت‌های جهانی و المپیک، پرافتخارترین تیم تاریخ والیبال است و از 22 دوره حضور در لیگ جهانی 15 مدال (3 طلا، 5 نقره، 7 برنز) بر گردن آویخته، اکنون با 342 امتیاز در رده دوم رنکینگ جهانی والیبال ایستاده است. در حالی که ایران تازه به جمع بزرگان پا گذاشته، بدون مدال جهانی و المپیک با 68 امتیاز دوازدهمین تیم رده‌بندی جهانی والیبال نام گرفته است.

روسیه 20 سال است که در مرحله نهایی لیگ جهانی به میدان می‌رود، اما این اولین سال حضور ایران در این مرحله است. پیش از این دو تیم در لیگ جهانی سال گذشته دو بار در کالینینگراد روسیه رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که نتیجه هر دو بازی نیز به سود روس‌ها رقم خورد؛ روس‌ها همیشه مقابل ایران پیروز بودند.

تیم ملی والیبال ایران جمعه از ساعت 20 در دومین بازی خود در این مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی والیبال 2014 به مصاف برزیل خواهد رفت.

اخبار ورزشی - فارس