ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران رسماً به فیفا اعتراض کرد



فدراسیون فوتبال ,نامه فدراسیون فوتبال به فیفا

ایران رسماً به فیفا اعتراض کرد

در کارگروه مشترک با اتحادیه باشگاه‌ها و وزارت امورخارجه نامه‌‌ای رسمی از سوی فدراسیون فوتبال برای ارسال به فیفا تهیه شد تا به نام مجعول لیگ امارات اعتراض رسمی شود.

عزیزالله محمدی رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال اظهار داشت:‌ روز گذشته جلسه‌ای با حضور علی کفاشیان، مهدی تاج، آیت‌اللهی، من، براتی عضو کمیته حقوقی اتحادیه باشگاه‌ها، کسرایی مدیر روابط بین‌الملل سازمان لیگ و هوشنگ نصیرزاده رئیس کمیته تدوین و مقررات و آیین‌‌نامه سازمان لیگ و نماینده وزارت امور خارجه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد نامه‌ای رسمی از سوی فدراسیون تهیه شود تا آن را به فیفا ارسال کنیم و به نام جعلی لیگ فوتبال امارات به طور رسمی و حقوقی اعتراض شود.

فدراسیون فوتبال امارات در اقدامی تحریف‌آمیز نام لیگ فوتبال خود را به نام جعلی نام‌گذاری کرده است. /فارس

 


ویدیو مرتبط :
الهام چرخنده رسماً چادری شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران پرونده تبانی تیم‌های ملی لبنان و قطر را رسماً به فیفا کشاند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

جلسه‌ای ویژه در فدراسیون فوتبال

ایران پرونده تبانی تیم‌های ملی لبنان و قطر را رسماً به فیفا کشاند

در رابطه با بحث تبانی قطر و لبنان در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به فیفا خواهان پیگیری جدی و رسمی این مسئله شد.

به گزارش فارس، به دنبال اعلام آراء محرومیت برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال لبنان فدراسیون فوتبال جلسه ای در این رابطه با حضور نبی دبیرکل، اعضای روابط بین‌الملل،کادر تیم ملی و کمیته تدوین و مقررات تشکیل داد که در آن آراء صادره مورد بررسی قرار گرفت که حاصل نتیجه آن چنین بود:

از آنجایی که فوادی زوریکات دبیر فدراسیون غرب آسیا ریاست تحقیقات این موضوع را برای AFC بر عهده داشت بر اساس گزارش رسانه ها نتیجه این تحقیقات را این طور اعلام کرده که 15 نفر از بازیکنان لبنان در تبانی های لیگ داخلی این کشور نقش داشتند و باید محروم شوند. در این بین 3 نفر که در لیگ های خارج از کشور مثل مالزی، سنگاپور بازی می کردند نیز مورد محرومیت قرار گرفتند که این موضوع شبهاتی برای فدراسیون ایجاد کرده بود که اگر آراء در رابطه با لیگ داخلی است پس چرا سه نفر از بازیکنان شاغل در لیگ های خارجی که عضویت تیم های ملی را دارند محروم شده اند. این موضوع برای کشور ایران شبهاتی ایجاد کرده بود و در نتیجه قرار شد این موضوع مورد پیگیری بیشتر قرار گیرد.

مسئول تحقیقات آسیا در گزارش خود آورده بود که این تبانی ربطی به مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 نداشته و دقیقا مربوط به لیگ لبنان است اما از آنجا که خبرگزاری رویترز عربی گزارش داده بود که فیفا اعلام کرده است که در رابطه با تبانی قطر و لبنان هر چه سریعتر گزارشاتی برای سوئیس ارسال شود؛ فدراسیون ایران نیز در همین راستا در نامه ای از دبیر کل فیفا خواست با توجه به شبهاتی که در رسانه ها وجود دارد این موضوع را هر چه سریعتر روشنگری کند زیرا این مسئله باعث ایجاد ناامنی در ادامه مسابقات برای تیم هایی است که در این گروه مشغول به رقابت هستند.

روز گذشته دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران به جروم والکه مدیرکل فیفا نامه ای نوشت که فدراسیون فوتبال ایران با توجه به اعتراف هایی که از سرمربی تیم لبنان و برخی از بازیکنان در رسانه ها وجود دارد و از آنجا که دقیقه 85 نیز یک پاس غیر متعارف از طرف مدافع لبنانی به بازیکن قطری داده شده و همان تبدیل به گل شده است تقاضا داشتند که فیفا به طور جدی موضوع را پیگیری کند.

تیم ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل با این های قطر و لبنان همگروه است و مدتهاست که بحث تبانی تیم های قطر و لبنان به گوش می رسد./فارس