ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران در گروه F مشکل‌ساز نمی‌شود


سایت «Noticias24» در گزارشی اعلام کرد که ایران در گروه F رقابت‌های جام‌جهانی مشکل زیادی برای سایر تیم‌ها ایجاد نمی‌کند و بوسنی می‌توانند در مسیر صعود نیجریه را پشت سر بگذارد.

خبرگزاری فارس: سایت «Noticias24» در گزارشی اعلام کرد که ایران در گروه F رقابت‌های جام‌جهانی مشکل زیادی برای سایر تیم‌ها ایجاد نمی‌کند و بوسنی می‌توانند در مسیر صعود نیجریه را پشت سر بگذارد.

 سایت «Noticias24» در گزارشی به بررسی تیم‌های حاضر در گروه F رقابت‌های جام‌جهانی پرداخت و نوشت: آرژانتین ارباب و سلطان این گروه است که تیم‌های دیگر تمام تلاششان را انجام خواهند داد تا در رده دوم قرار بگیرند. به نظر می‌رسد بوسنی و هرزگوین آماده است تا در رده دوم جای بگیرد، به شرطی که عقاب‌های سبز نیجریه این اجازه را به آنها بدهند. ایران نیز تقلا می‌کند تا عملکرد خوبی به نمایش بگذارد.

گروه F در این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی فرصتی طلایی به شاگردن الخاندرو سابلا در تیم ملی آرژانتین می‌دهد که شروع خوبی در این مسابقات داشته باشند. این تیم که بازی گروهی خود را حول محور ستاره‌اش یعنی لیونل مسی شکل داده، در ساده‌ترین گروه مسابقات قرار گرفته‌ است.

علاوه بر این دوئل جالب بین‌المللی میان مسی و جان اوبی میکل از نیجریه وجود دارد که در فینال رقابت‌های جام‌جهانی زیر 20 سال هلند در سال 2005، المپیک 2008 پکن و مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی با یکدیگر روبرو شده‌اند و در تمام این دیدارها نماینده آمریکای جنوبی به پیروزی رسیده است.

مبارزه و لذت واقعی این گروه در نبرد برای قرار گرفتن در رده دوم است که میان بوسنی، نیجریه و ایران که مبارزه‌ای سه‌قطبی را برگزار می‌‌کنند و می‌دانند که سطحشان پایین‌تر از آرژانتین است، رخ می‌دهد. نیجریه نمی‌تواند از تجربیاتش در مقابل تازه وارد بودن بوسنی و هرزگوین چشم‌پوشی کند اما آیا واقعا جرأتش را دارید که تیمی که بازیکن بزرگی مثل ادین ژکو را در اختیار دارد، به حساب نیاورید؟ بگذارید ببینیم این گروه چگونه بر خلاف آنچه بسیاری فکر می‌کنند، به جای آنکه نتیجه تیم‌های صعود کننده‌اش از پیش تعیین شده باشد، می‌تواند رقابتی بسیار حساس باشد.

*آرژانتین

آرژانتین شناخته شده‌ترین تیم است. من می‌دانم، خلاصه، تحلیل و تأیید می‌کنم که مدعی نبودن آرژانتین در رقابت‌های جام‌جهانی به مدت‌ها قبل برمی‌گردد. می‌توان گفت این جام‌جهانی متعلق به آرژانتین است زیرا آنها بهترین‌ بازیکنان دنیا را در اختیار دارند و پیشرفت فراوانی کرده‌اند. آنها در بهترین شرایط خود قرار دارند. اگر مسی عالی باشد، آرژانتین عالی خواهد بود و این بزرگترین چالش پیش روی سابلا است؛ درک فوتبال پر از مهارت که پایان‌ناپذیر است همان طور که لیونل مسی بی‌پایان است و به آزادی نیاز دارد. آزادی برای خلق، ساختن و اجرای اوج فوتبال از طریق همان استعدادها و نشان‌دادنش از طریق رهبری تیم. به هر حال این تنها اسلحه‌ای نیست که آرژانتین در اختیار دارد زیرا همان طور که در اصطلاح فوتبالی می‌گوییم، آرژانتینی‌ها یک کامیون هافبک‌ هجومی دارند؛ بازیکنان درخشانی مثل آنخل دی‌ماریا، ازکیل لاوتزی، سرجیو آگوئرو و گونزالو هیگواین اما باید تمایزی میان خط میانی هجومی این تیم و مشکلات آرژانتین در خط دفاع قایل شد. دفاعی سست که نمی‌تواند به اندازه کافی ایمن باشد و باعث می‌شود که صاحب‌نظران و کارشناسان دنیا در این باره بیشتر به فکر وا دارد.

ازکیل گری بدون شک از ترکیب تیم ملی آرژانتین جدانشدنی است؛ در حالی که فدریکو فرناندز، مارتین دیمکلیس و نیوکلاس اوتامندی هنوز در سطح انتظار ظاهر نشده‌اند. و حالا به دروازه می‌‌رسیم که تقریبا مشکل همیشگی آلبی‌سلسته بوده است. سابلا، سرجیو رومروی تنبل را به ماریانو آندوجار از تیم کاتانیای ایتالیا ترجیح می‌دهد و علاوه بر این آگوستین اوریون، دروازه‌بان بوکاجونیورز را نیز در نظر دارد. سوال بزرگ اینجاست: دروازه‌بان بزرگ، ویلی کابایرو برای بازگشت و قرار گرفتن در ترکیب این تیم چه کاری باید انجام دهد؟

*بوسنی و هرزگوین

تیم ملی بوسنی و هرزگوین با کسب 8 پیروزی در 10 مسابقه مسیری رویایی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی طی کرد و با تعادلی میان خط دفاعی و خط حمله قدرتمندش، ویژگی بازی فوق‌العاده را از خود نشان داد. این تیم بالاتر از یونان قرار گرفت و مستقیما راهی برزیل شد. بوسنی به اندازه کافی بازیکن دارد تا بتواند با توانایی‌های خودش نتیجه بازی را رقم بزند. حضور بازیکنانی چون ژکو و پیانیچ در خط حمله که باعث شد این تیم در رده دوم گروه H قرار بگیرد و اولین حضورش در رقابت‌های جام‌جهانی را تجربه کند.

*ایران

ایرانی‌ها چهارمین حضورشان در رقابت‌های جام‌جهانی را زیر نظر کارلوس‌ کی‌روش باتجربه که قدرت ذهنی و بدنی را به این تیم بازگردانده تجربه خواهند کرد. ایران تیمی است که در بازی‌های اخیر عملکردی متفاوت داشته است.

آنها به عنوان یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا با پیروزی پنج بر صفر مقابل مالدیو کار خود را برای رسیدن به جام‌جهان آغاز کردند. ایران با نسل بسیار خوبی از بازیکنان که اشکان دژاگه، مهاجم فولام در صدر آنها است و جذبه کاپیتان جواد نکونام که به همراه مسعود شجاعی، بازیکن سابق اوساسونا خلاقیت را برای ایران به ارمغان می‌آورد، به دنبال اولین حضورش در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام‌جهانی است. ایران پس از پیروزی افسانه‌ای‌اش مقابل آمریکا در رقابت‌های جام‌جهانی 1998 فرانسه، در جام‌جهانی 2006 آلمان تنها به یک تساوی مقابل آنگولا بسنده کرد.

*نیجریه

تیم ملی فوتبال عقاب‌های سبز در میان 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها حضور دارد. این تیم پس از عملکرد کم‌فروغ در رقابت‌های جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی، به نظر می‌رسد که افتخارهای قدیمی‌اش را زنده کرده؛ افتخاراتی که توسط نسل باورنکردنی با حضور بازیکنانی چون امانوئل امنیکه و جی جی اوکوچا به دست آورده بود.

این بار کنترل تیم به دستان اوبی میکل رسیده است؛ بازیکن بزرگی که تلاش کرد تا خود را در چلسی تثبیت کند. نیجریه همچنین ویکتور اوبینا و ویکتور موزز را در اختیار دارد که می‌توانند حمله تیم را آغاز کنند.

وینسنت انیاما در آخرین دوره رقابت‌های جام‌جهانی، کلید تاکتیکی اصلی تیم ملی نیجریه بود؛ در حالی که تایه تایوو از آث میلان در دفاع چپ این تیم بسیار قدرتمند ظاهر شد. استفن کشی در نوامبر 2011 هدایت این تیم را از سامسون سیاسیا تحویل گرفت و این تیم را به قهرمانی آفریقا در سال 2013 رساند و به همراه نیجریه در جام کنفدراسیون‌های برزیل 2013 نیز حاضر شد.

*پیش‌بینی

جایگاه آرژانتین در صدر این گروه جای بحث ندارد و مسئله بر سر جایگاه دوم است که بوسنی و نیجریه تا پایان مسابقات برای کسب آن با هم مبارزه خواهند کرد. در این رویارویی تیم اروپایی را به جای قهرمان بزرگ آفریقا برنده می‌دانیم زیرا تعادل بیشتری میان خطوط این تیم وجود دارد و بازیکنان با استعدادی دارد که در خط حمله کنترل خوبی روی توپ دارند و در دفاع منسجم است که می‌تواند بر تجربه نیجریه فایق آید. ایران نباید برای سه تیم دیگر مشکل زیادی ایجاد کند.


ویدیو مرتبط :
داگفایت تامکت F-14 و F-5 در شبیه ساز الماس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه: گروه 1+5 آماده گفت‌وگو با ایران است



 

 

 

روسیه: گروه 1+5 آماده گفت‌وگو با ایران است

 


وزارت خارجه روسیه تاکید كرد: «حمایت تمامی اعضای این تشکل از حل سیاسی-دیپلماسی فوری برنامه هسته‌ای ایران و آمادگی برای گفت‌وگو با تهران از جمله درباره اجرای مبادله سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران مورد تائید قرار گرفته است.»

پوزارت خارجه روسیه اعلام كرد كه گروه 1+5 با هدف حل مسئله برنامه هسته‌ای ایران آماده گفت‌وگو با تهران است.
پبه نقل از خبرگزاری ریانووستی، وزارت خارجه روسیه اعلام كرد كه گروه 1+5 كشورهای میانجی‌ بین‌المللی حل مسئله هسته‌ای ایران (پنج عضو دائم شورای امنیت به‌علاوه آلمان) آماده گفت‌وگو با تهران هستند.
وزارت خارجه روسیه تاکید كرد كه حمایت تمامی اعضای این تشکل از حل سیاسی‌ـ‌دیپلماسی فوری برنامه هسته‌ای ایران و آمادگی برای گفت‌وگو با تهران از جمله درباره اجرای روش مبادله سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران مورد تائید قرار گرفته است.
به گزارش ایلنا، «ما ژائوشو»، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز پیش از این تاكید كرده بود كه هنوز فضا برای تلاش‌های دیپلماتیک (در قبال برنامه هسته‌ای ایران) وجود دارد.
ما ابراز امیدواری کرده بود که كشورهای عضو گروه 1+5 در رویكردهای خود وضعیت و دورنمای کلی را ملاک قرار دهند، انعطاف‌پذیر باشند و تلاش‌های دیپلماتیک را ادامه دهند.
وی پیش از این نیز با بیان این‌كه حل مسئله هسته‌ای ایران تنها از طریق گفت‌وگو ممكن است، خواستار همكاری بیشتر جامعه بین‌الملل برای پیدا كردن راهكارهای عملی برای حل این مسئله شده بود.
ما همچنین گفت: «موضع چین در مخالفت با اشاعه هسته‌ای محكم و جدی است ولی در عین‌حال اعتقاد دارد كه تمامی كشورها حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را دارند.»
مقام‌های چین همواره تاكید می‌كنند كه اعمال تحریم علیه ایران ناكارآمد بوده و تنها باعث پیچیده‌تر شدن مسائل می‌شود...../تحلیل:ایلنا